Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Operatorzy lepiej dbają o nowych klientów

Operatorzy lepiej dbają o nowych klientów

msnet 23 Maja 2017 20:00

3 3

Klienci sieci komórkowych i telewizji kablowych są zgodni co do tego, że firmy te lepiej traktują nowych klientów niż tych już pozyskanych.

ARC Rynek i Opinia przeprowadziła w dniach 14-23 kwietnia 2017 roku sondaż metodą CAWI (ankiety online na stronie epanel.pl) na reprezentatywnej grupie 1000 osób. Klienci sieci komórkowych mieli odpowiedzieć na pytanie: czy operatorzy sieci komórkowych traktują jednakowo nowych i dotychczasowych klientów?

arc rynek i opinia




Wyniki wskazują, że zdecydowana większość, bo aż 71% klientów telekomów uważa, że firmy te dbają lepiej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Jedynie 11% ankietowanych uważa, że sytuacja jest odwrotna i to stali klienci mają lepiej. Różnice w traktowaniu klientów dostrzegają w największym stopniu osoby mające od 40 do 54 lat oraz osoby posiadające wykształcenie wyższe.

Całkiem podobne wyniki zostały uzyskane w przypadku operatorow telewizji kablowej i satelitarnej: prawie 70 procent klientów tych firm odpowiedziało, że traktują one lepiej nowych klientów, a co dziesiąty respondent był przeciwnego zdania. Także w tym przypadku nierówności sa najczęściej zauważane przez osoby z wyższym wykształcenie, a także przez osoby z najstarszej badanej grupy wiekowej (55-66 lat).

Z naszego sondażu wynika, że zdecydowana większość klientów operatorów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych i satelitarnych jest przekonana, że nowy klient jest dla nich dużo cenniejszy niż klient dotychczasowy. Umowy z operatorami są zazwyczaj zawierane na okres 2 lat, co oznacza, że dany operator ma właśnie taki czas na zbudowanie lojalności klienta i spowodowanie, że będzie on zadowolony z usług i przedłuży umowę. Nasz sondaż pokazuje jednak, że klienci mają poczucie, że stosunek operatorów do nich jest dużo lepszy przed podpisaniem umowy niż po. Zresztą doskonale widać to w strategii komunikacyjnej choćby operatorów telefonii komórkowej, które w większym stopniu bazują na podkreślaniu zalet przejścia do ich sieci niż pozostania z nimi przez kolejne lata - skomentował wyniki sondażu Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Źródło tekstu: ARC Rynek i Opinia     

w sumie: 30
  • 0

    11.  2017-05-23 23:43:23

    wkurza mnie podejście "a nowy to ma 3 mc za darmo" a ja ty *** przychodziłeś to nie dostałeś? Siedzę w temacie bo pracuje w jednej z takich firm i jak widzę tą pazerność ludzi to czasami mam nadzieję że po ich wypowiedzeniu umowy DOK się nie skontaktuję a oni wielce się zdziwią.

  • 0

    12. ~to  2017-05-24 00:16:31  host: apn-46-77-253-159.dynamic.gprs.plus.pl

    @8 To dali 3 GB raz. A u mnie plus na kartę dal rok gadania w sieci za free i co miesiąc 3 GB abym został.

  • 0

    13. ~  2017-05-24 06:50:26  host: aegd36.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11, no to przeniosą numer - i co za problem?
    Mnie u mojego operatora dobrze, przedluzeniowki dostaje lepsze, niz oferty dla nowych.

  • 0

    14. ~d  2017-05-24 07:42:25  host: 5-134-65-174.dynamic.telkab.pl

    stary klient to numer w exelu i prezes już nim dupy nie uratuję, a nowi pokazują , że coś się sprzedaj i że jest super...

  • -1

    15. ~S  2017-05-24 08:29:46  host: 77-255-70-217.adsl.inetia.pl

    @8. Virgin chyba nie jest zły? Jak miałem ich kartę to często dostawałem smsa o jakiś pakietach do włączenia za grosze.
    Nie zarejestrowałem nr i troche szkoda, bo przydał by się czasem dodatkowy pakiet internetowy.

  • 1

    16. ~Onn  2017-05-24 09:13:52  host: atg194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @11 - W mojej firmie byś długo nie popracował. Wkurzają mnie TACY jak Ty. Klient jest be, ale pakietami pracowniczymi handlujemy na lewo i prawo.

  • -1

    17. ~  2017-05-24 09:26:45  host: 188.146.73.19.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pozyskanie nowego klienta jest tańsze niz utrzymanie starego. I tak jest praktycznie we wszystkich telekomach na świecie.

  • 1

    18.  2017-05-24 09:43:06

    pamiętam kilka lat temu, jak wygasała mi umowa w play, jak znudzona desiara rzująca gumę wydrukowała mi ofertę z www play, mowiąc "tu jest oferta". Tym mnie wtedy przekonała, żeby numer przenieść gdzie indziej.

  • 1

    19. ~Olo  2017-05-24 09:59:40  host: public-gprs396621.centertel.pl

    @9
    3 GB ? Wy się jaracie czymś takim?

  • 1

    20.  2017-05-24 10:05:04

    @13: Ale nie bez marudzenia pewnie, jasne że dobre oferty utrzymaniowe są, znam to na przykładzie UPC i T-Mobile, ale info o nich trzeba wyciągać z internetu i konkretnych rzeczy wymagać, inaczej wcisną Ci może nie ofertę gorszą niż nowemu, ale zdecydowanie mniej korzystną niż gdybyś nie poświęcił tych pół godziny przeglądając fora.

  • 0

    21. ~Gliwice  2017-05-24 10:09:15  host: pub-137.65.multiplay.pl

    @9 Te 3GB to nic kuszącego, no ale za darmo to malutki jeden jedyny plusik na tle wielu minusów się należy:-/
    @15 Virgin mało się rusza przez co klienci odchodzą do innych...opów...najczęściej pewnie do A2mobile:P
    @12 Plus na + :-)

  • 1

    22. ~Czytam i cierpie  2017-05-24 11:03:24  host: charon4.media-saturn.com

    @17 Co ty wygadujesz w ogóle. Przecież pozyskanie klienta jest kilkukrotnie razy droższe niż utrzymanie go, dlatego utrzymaniowi mogą dostać 30% rabatu na abonament w orange jak dobrze ponegocjują. Jeżeli naprawdę uważasz, że pozyskanie klienta jest tańsze niż utrzymanie go, to jestem wręcz w 100% pewien, że nie masz absolutnie nic wspólnego z marketingiem, statystykami, cyframi ani zarządzaniem.

    Na pozyskanie klienta składają się takie rzeczy jak reklama w telewizji, celebryci którzy promują ofertę, czas antenowy, reklamy w radiach, gazetach, ludzie którzy się tym wszystkim zajmują. Nawet prowizja dla sprzedawców najniższego szczebla jest ok. 5x większa za nową aktywacje niż za przedłużenie.
    Żeby utrzymać klienta trzeba do niego po prostu zadzwonić i przedstawić ofertę. W wielu przypadkach nawet w ogóle nie trzeba tego robić bo dużo ludzi przychodzi sama i chce przedłużać. I nie, to że twój sąsiad, babcia, dziadek i nikt w twoim otoczeniu tak nie robi, nie oznacza, że większość ludzi tak postępuje. 80% moich znajomych nie ogląda telewizji, czy to oznacza, że w polsce nikt nie ogląda telewizji? P*****isz głupoty :o

  • 0

    23. ~  2017-05-24 11:15:14  host: 188.146.73.19.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    22. Ładnie piszesz ale to juz dawno zostało wyliczone i przekalkulowane. Reklamy maja tez wpływ na decyzje obecnych klientów na pozostanie w sieci i nie są tylko adresowane do nowych wiec te koszty inaczej się rozlicza. Prowizje również. Gdyby było inaczej telekomy nosiłyby na rękach stałych klientów.

  • 1

    24. ~  2017-05-24 12:07:03  host: aegd36.neoplus.adsl.tpnet.pl

    20, nie wiem, czy można to nazwać "marudzeniem" - znaczy, owszem, w przypadku telewizji trzeba wejść do punktu i złożyć wypowiedzenie, bo bez tego magiczny SYSTEM nie puszcza najlepszych ofert; z kolei w przypadku telefonu bądź internetu należy poprosić na forum operatora o kontakt kogoś ogarniętego z DUK - ale obie strony znają zasady tego tańca godowego i sama rozmowa telefoniczna z ustaleniami warunków jest krótka i konkretna. No i to pół godziny na forum (jeśli wie się, gdzie, to bardziej pięć minut) to niewiele przy rocznym bądź dłuższym zobowiązaniu :)

  • 0

    25. ~Ogi  2017-05-24 12:22:32  host: atg194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W przypadku NC+ prolongowanie umowy, nawet po wypowiedzeniu, stało się trudne. Oczywiście mówię o uzyskaniu godnych warunków finansowych. Ostatnio (09.2016) rozsądna cena padła jak już szukałem kartonu do spakowania tunera...

  • 0

    26.  2017-05-24 14:21:17

    polecam też zapoznanie się z ofertą konkurencji - działa na konsultanta (czy na infolinii czy w salonie) powiedzenie, ze oferta do d..., bo konkurencja za te same pieniadze np. dorzuca 5GB więcej. Nagle się okazuje, że oferta może być lepsza.

  • 0

    27. ~  2017-05-24 14:57:07  host: 178235016132.gliwice.vectranet.pl

    Dla mnie każdy op ma swoje za uszami wie jak pozyskać a i odejść nie chce pozwolić.

  • 0

    28. ~abc  2017-05-24 15:54:20  host: 212.160.172.72

    Słyszałem kiedyś, że odzyskanie klienta, którego się straciło jest kilka razy droższe niż pozyskanie 'nowego' czy utrzymanie 'starego'. Jeśli tak jest to czasem dziwi postawa operatorów, chyba że liczą na apatię klientów, bojących się formalności, albo mających minimalne oczekiwania. A z drugiej strony to jednak większość ludzi zostaje, a więc chyba nie jest tak źle...

  • 0

    29.  2017-05-24 19:57:51

    Starzy klienci mają lepiej. Można skorzystać z super promocji i korzystać non stop. Nowy klient tego nie dostanie. Parę lat mam usługi za darmo. Narobili tyle bonusów, że się w tym wszystkim pogubili. Najlepiej mają Ci co wiedzą.

  • 0

    30.  2017-05-24 21:03:39

    zalezy od podejscia. wiele promocji jest dla nowych klientow, ale bonusy i rabaty dla starych

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-113-185.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.