DAJ CYNK

Operatorzy komórkowi zaczną sprzedawać pakiety

sirmark

Wydarzenia

Jeszcze w tym roku operatorzy komórkowi pójdą w ślady tradycyjnych telekomów i operatorów telewizji kablowej i rozpoczną sprzedaż usług w pakietach - pisze Gazeta Prawna.

Jeszcze w tym roku operatorzy komórkowi pójdą w ślady tradycyjnych telekomów i operatorów telewizji kablowej i rozpoczną sprzedaż usług w pakietach - pisze Gazeta Prawna.

Sprzedaż usług telekomunikacyjnych w pakietach to sposób na zwiększenie lojalności klientów. Nie powoduje to wzrostu przychodów firm, bo klienci kupujący pakiet płacą mniej. Za to przyczynia się do zmniejszenia średnich spadków przychodów od klienta.

Z badań przeprowadzonych przez Ernst & Young w ośmiu krajach Europy Zachodniej wynika, że klienci kupują pakiety, ze względu na niższą cenę, niż płaciliby osobno za telewizję kablową, internet i telefon. Treści dostarczane przez usługodawcę mają drugorzędne znaczenie. Jednakże cena i jakość świadczonych usług jest głównym powodem zmiany dostawcy tych usług.

Klienci korzystający z pakietów usług są bardziej lojalni. Wierność rośnie wraz z liczbą usług kupionych u jednego dostawcy. Stąd także w Polsce operatorzy alternatywni - np. Netia - oraz dostawcy telewizji kablowej - np. Aster, Multimedia, UPC - decydują się na zniżkę ceny i dwie usługi w pakiecie. W TP nadal nie ma takiej opcji.

Z badań wynika, że sieci komórkowe jeszcze nie muszą sprzedawać usług w pakietach, ale wkrótce i one zaczną to robić. Coraz więcej ich klientów oczekuje, że operator będzie im dostarczał także szybki internet stacjonarny oraz usługi telefonii stacjonarnej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Prawna