Jeszcze w tym roku operatorzy komórkowi pójdą w ślady tradycyjnych telekomów i operatorów telewizji kablowej i rozpoczną sprzedaż usług w pakietach - pisze Gazeta Prawna.
Sprzedaż usług telekomunikacyjnych w pakietach to sposób na zwiększenie lojalności klientów. Nie powoduje to wzrostu przychodów firm, bo klienci kupujący pakiet płacą mniej. Za to przyczynia się do zmniejszenia średnich spadków przychodów od klienta.
Z badań przeprowadzonych przez Ernst & Young w ośmiu krajach Europy Zachodniej wynika, że klienci kupują pakiety, ze względu na niższą cenę, niż płaciliby osobno za telewizję kablową, internet i telefon. Treści dostarczane przez usługodawcę mają drugorzędne znaczenie. Jednakże cena i jakość świadczonych usług jest głównym powodem zmiany dostawcy tych usług.
Klienci korzystający z pakietów usług są bardziej lojalni. Wierność rośnie wraz z liczbą usług kupionych u jednego dostawcy. Stąd także w Polsce operatorzy alternatywni - np. Netia - oraz dostawcy telewizji kablowej - np. Aster, Multimedia, UPC - decydują się na zniżkę ceny i dwie usługi w pakiecie. W TP nadal nie ma takiej opcji.
Z badań wynika, że sieci komórkowe jeszcze nie muszą sprzedawać usług w pakietach, ale wkrótce i one zaczną to robić. Coraz więcej ich klientów oczekuje, że operator będzie im dostarczał także szybki internet stacjonarny oraz usługi telefonii stacjonarnej.
Źródło tekstu: Gazeta Prawna