Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Operator odpowie za nieuczciwe praktyki salonów sprzedaży?

Operator odpowie za nieuczciwe praktyki salonów sprzedaży?

LuiN 1 Września 2014 09:06

11 2

Sąd Najwyższy nakazał ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczącej utrudniania klientom rozwiązywania umów w salonach partnerskich Plusa. Zdaniem sądu, operator nie może zrzucać odpowiedzialności na salony sprzedaży - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.




1. lipca 2009 roku Plus zmienił regulaminy usług, co było furtką dla klientów sieci do rozwiązania umowy bez opłacania kary umownej. Jak się później okazało, nie było to proste w salonach partnerskich sieci, w których pracownicy mieli utrudniać skorzystanie z tego prawa powołując się na problemy informatyczne, brak kompetencji do rozwiązania umowy czy też sugerując wprowadzenie na formularzu przyczyny rozwiązania umowy jako "inne okoliczności", co powodowało naliczanie klientom kary.


Zobacz: Polkomtel zmienia regulamin od 1. lipca


Sprawie przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który w odpowiedzi na naruszenie zbiorowego interesu konsumentów nałożył na Polkomtel karę ponad 11,6 mln zł. Po kolejnych odwołaniach operatora, twierdzącego, że nie może odpowiadać za pracowników niezależnych przedsiębiorstw, kara została zmniejszona do 5,7 mln, a sprawa trafiła do Sądu Najwyższego.


Zobacz: Sąd zakazał Play nakłaniania klientów Plusa do rozwiązania umowy
Zobacz: Nazwijmy rzeczy po imieniu



Ten ostatni orzekł właśnie, że nie można negować odpowiedzialności operatora, problemem jest jednak ustalenie podstawy tej odpowiedzialności. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie zawiera zapisów o odpowiedzialności jednego przedsiębiorcy za nieuczciwe praktyki drugiego. W związku z powyższym, Sąd Najwyższy skierował sprawę ponownie do sądu II instancji w celu ustalenia zakresu i podstawy prawnej odpowiedzialności operatora za działania swoich podwykonawców.

Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna     

Dodaj do:

Tagi: kara | plus | polkomtel | sąd najwyższy | uokik

w sumie: 27
  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    8. ~  2014-09-01 10:46:34  host: user-46-112-233-240.play-internet.pl

    Żeby chociaż 1% ewentualnej kary trafił do "poszkodowanych"...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9. ~Kuzyn1920  2014-09-01 10:47:03  host: 92.60.132.22

    Wszyscy wszedzie Nas dymają, normalnie to już wręcz standard. Powinniśmy nagrywać wszystkie rozmowy, robić zdjęcia, zachowywać paragony i Bóg wie co jeszcze. Salony jak dla mnie zawsze były zbędnym kanałem dystrybucji. Gdyby nie mało ogarnięci i emeryci najprawdopodobniej poszły by do likwidacji. Plus i tak wycofał sie z Firmowych i zostawił same Autoryzowane salony. Pewnie dlatego, wogóle za nich nie chcą brać odpowiedzialności. W salonie nikt rozmowy nie nagrywa. Mogą wciskać ciemnote każdemu mało ogarnietemu, a potem sie wyprzeć mówiąc że umowe podpisali w salonie prawa do odstąpienie niema! Oszuści.

  • Ten komentarz został ukryty.

    4

    10. ~ola  2014-09-01 10:48:56  host: user-31-175-198-146.play-internet.pl

    tak trudno wysłać fax lub list polecony? wiadomo iż salony tylko kręcą i naciągają... sama znam taki jeden u mnie w mieście...

  • Ten komentarz został ukryty.

    4

    11.  2014-09-01 10:51:07

    za przed terminowe rozwiązanie umowy na czas określony zawsze są jakieś konsekwencje, zależy od danej umowy i regulaminu operatora, niestety plus szerzej mówiąc cyfrowy polsat w tym temacie jest bardzo niebezpiecznym operatorem, należy uważać na rozwiązywane umowy w szczególności na terminy i kary umowne, oczywiście to dotyczy wszystkich operatorów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    12. ~  2014-09-01 10:52:27  host: user-46-112-233-240.play-internet.pl

    @9: Ja tam wolę podpisywać/rozwiązywać umowy w salonach niż pałować się z pocztą/kurierami (jak dla mnie obydwie instytucje mogłyby nie istnieć :D). Do POS mogę przyjść kiedy chcę, spokojnie przeczytać wszystkie dokumenty. A na kuriera trzeba czekać cały dzień w jednym miejscu, poczta się spóźnia, a za wysłanie np. wypowiedzenia nie zamierzam płacić (skoro ponoszę opłatę aktywacyjną, płacę abonament, to mam jeszcze płacić za list z rozwiązaniem umowy?) Co innego sprawy obsługowe - 95% załatwiam przez e-bok albo e-mail.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    13. ~  2014-09-01 10:55:13  host: user-46-112-233-240.play-internet.pl

    @11: Jeżeli zmieniają się warunki umowy (z winy operatora i na niekorzyść abonenta), to nie ma konsekwencji rozwiązania umowy. Trzeba tylko dopilnować terminu i niestety wyraźnie zaznaczyć powód wypowiedzenia - utrudnia to np. przeniesienie numeru (jedynym wymaganiem powinien być stosowny termin i korzystanie z oferty objętej zmianą warunków, a nie zaznaczenie/wpisanie powodu rezygnacji z usług).

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    14. ~  2014-09-01 10:59:25  host: user-46-112-233-240.play-internet.pl

    @10: Jeżeli lubisz płacić za coś, co możesz mieć za darmo, to Twoja sprawa.
    Szkoda, że większość operatorów nie traktuje skanu podpisanego dokumentu wysłanego mailem na równi z faksem/listem. Dla przykładu w Heyah całą procedurę przeniesienia realizowałem pocztą elektroniczną. Niestety coraz częściej ukrywa się adres e-mail do BOK, żeby klient zalogował się do E-BOK albo płacił za połączenie z infolinią. A wtedy nici z potwierdzenia wysłania dokumentu (chyba, że zrobimy screen zgłoszenia w e-obsłudze lub nagramy rozmowę z infolinią).

  • Ten komentarz został ukryty.

    -2

    15. ~ola  2014-09-01 11:17:24  host: user-31-175-198-146.play-internet.pl

    @14 nie umiesz wykorzystać swojego smartpone jako fax? koszty są zerowe... już każdy ma bez limit...

  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    16.  2014-09-01 11:42:12

    Sprawa z przed 5 lat i dalej się ciągnie. Powinno się doliczyć odsetki do kary. Plus będzie cały czas odciągał aby w końcu zapłacić po 10 latach gdzie ten sam pieniądz straci na wartości.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    17. ~  2014-09-01 11:52:18  host: 178.181.17.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @14: Nie każdy ma smartfona i nolimit, a o usłudze faksu GSM nie słyszałem. Koszty maila również są zerowe (praktycznie każdy ma jakiś dostęp do internetu, jak nie w domu to w pracy/szkole albo może skorzystać z łącza u krewnych/znajomych).

  • Ten komentarz został ukryty.

    4

    18.  2014-09-01 12:15:14

    "Po kolejnych odwołaniach operatora, twierdzącego, że nie może odpowiadać za pracowników niezależnych przedsiębiorstw" A co to klienta obchodzi? Salon z logo plusa to dla klienta salon plusa i koniec. A to, że plus sobie dobiera firmy zewnetrze do obsługi to jego problem.

  • Ten komentarz został ukryty.

    4

    19. ~rybak  2014-09-01 12:24:18  host: 67.221.255.95

    ~18. dokładnie . to plus ponosi odpowiedzialnosc kto i jak prezentuje jego marke wobec klienta. obecne stanowisko plusa jest po prostu żenujące , że ucieka sie do takich wykrętów. to nie jest poważne i pokazuje , że plus jest dziadowska firma. niech ewentualni , przyszli klienci plusa zanim podpisza aktywacje o tym wiedza

  • Ten komentarz został ukryty.

    4

    20.  2014-09-01 13:02:15

    13 - wina operatora jest trudna do udowodnienia, zapisy naszej umowy są ważne do ostatniego dnia trwania umowy, na pewno znajdziemy w niej kiedy i jak możemy zerwać umowę i z jakimi kosztami musimy się liczyć, są przypadki kiedy wina operatora jest niepodważalna, ale tutaj już wkracza inna procedura którą w skrócie opisał - 13 - ,miałem problem z plusem i jak na razie, wyleczyłem się z tego operatora na jakiś bliżej nie określony czas.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    21. ~Kamil  2014-09-02 15:57:45  host: 093105169028.bielskobiala.vectranet.pl

    Ja mam zupełnie inne wspomnienia związane z Plusem, więc jestem w stanie przypuszczać, że to rzeczywiście wina konkretnych pracowników niż działań "systemowych". Parę razy zdarzyło mi się mieć problemy techniczne-sprzętowe i tu pracownicy mnie bardzo pozytywnie zaskakiwali - raz wymienili telefon, raz bez szemrania do serwisu oddali i dzwonili sami, kiedy będzie itd.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    22.  2014-09-02 16:00:57

    ~Kamil - bo nie ma działań systemowych... oczywiście, że to chodzi o cwaniaków pracowników - jak wszędzie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    23.  2014-09-02 16:03:26

    Wczoraj z Tepsy (Orange) do mnie dzwonili (kierunkowy 25) - podobno w moim mieście właśnie zakończono udostępnianie specjalnej usługi dostępu do internetu dla firm, z gwarantowaną prędkością... DSL się to nazywa. W związku z tym mam dla pana wyjątkową ofertę... ble, ble... Myślisz, że systemowo każą im takie głupoty gadać?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    25. ~ssssssssssss  2014-09-05 20:37:57  host: apn-31-2-74-44.dynamic.gprs.plus.pl

    napiszę coś bardzo ważnego w tej sprawie. Czy nie zastanawia was to, dlaczego pracownicy utrudniali klientom składanie wypowiedzeń? narażając się tym samym na mnóstwo nieprzyjemnych rozmów ze zirytowanymi klientami? Dokładni pamiętam jak było naprawdę : POLKOMTEL ZORGANIZOWAŁ KONKURS DLA PRACOWNIKÓW- TEN SKLEP, KTÓRY NIE MIAŁ PRZYJĘTEJ ANI JEDNEJ REZYGNACJI OTRZYMYWAŁ SPORO KASY DO PODZIAŁU NA PRACOWNIKÓW. Więc niech wezmą odpowiedzialnośc za te nieuczciwe praktyki, skoro pracownicy otrzymali od nich szczegółowe wytyczne. Pracownicy mieli ogromna motywcję bo chodziło o naprawdę dobre wynagrodzenie za nieprzyjmownie rezygnacji.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    26. ~Kamilaa573  2014-09-11 10:08:25  host: 78.133.208.202

    Tak było u autoryzowanego partnera CP na Jubilerskiej w Warszwie. Nie chcieli przyjąć pisma o rezygnacji odsyłając na ul. Łubinową

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    27.  2014-09-11 10:16:05

    Dzisiaj rano newsa o aferze w Biedronce przeczytałem... Jakieś przeprosiny za "zdrapkowy" konkurs jakiś czy loterię. Nie wiem o co chodzi bo to ni e jest mój sklep i bywam tam sporadycznie jak żona mnie zaciągnie - i tylko kiedy przejeżdżamy obok sklepu - ale chodziło o coś, że jak klient weźmie los to nie ma prawa do reklamacji zakupów... Kasjerzy podobno tak mieli klientom mówić. Pytanie - to systemowe działanie było? Czy może raczej chęć zwiększenia własnych szans w loterii przez tychże kasjerów (i kasjerki - żeby nie było, ze dyskryminuję kobiety)?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    28. ~Calm 7  2014-09-11 10:21:31  host: n07-06-06.opera-mini.net

    wlo. Chodziło o kupioną elektronikę. Ktoś tym kasjerom głupot nawciskał, i chryja na całego :-D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-227-14-23.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz Supernet, nową ofertę abonamentową T-Mobile?

Supernet - nowa oferta abonamentowa T-Mobile

 

Zobacz wynik | Opinie (36)

Archiwum Ankiet