Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Operator odpowiada za wadliwy telefon

Operator odpowiada za wadliwy telefon

WitekT 31 Stycznia 2007 11:10

0 0

Klienci z zepsutymi telefonami kupionymi w promocji z abonamentem nie powinni być odsyłani do handlowca lub producenta sprzętu. Sąd w precedensowym wyroku uznał, że w takich sytuacjach musi im pomóc operator. Innym wątkiem sprawy była zasadność wyłączania usług telekomunikacyjnych dla wszystkich kont abonenckich mających jednego właściciela, jeżeli tylko na jednym są zaległości.

Sprawa jednego z abonentów trafiła do sądu, który musiał orzec o skutkach umowy dotyczącej jednocześnie świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz sprzedaży aparatu telefonicznego. Podmiot zobowiązany do rozpatrywania reklamacji jakości usług to operator, jednak wątpliwości wiążą się z usterkami samego aparatu. Dane dotyczące obu tych kwestii znajdują się na jednym formularzu, co powoduje, że klienci mogą mieć trudności z ustaleniem rzeczywistego sprzedawcy telefonu, a co za tym idzie - zobowiązanego do rozpatrzenia skarg klienta z tytułu niezgodności towaru z umową. Sąd uznał, że stronami promocyjnej umowy sprzedaży aparatu związanej z abonamentem albo systemami mix są tak naprawdę abonent i operator, a nie przedstawiciel handlowy operatora, w którego punkcie sprzedaży zawarto transakcję. Niezależnie bowiem, gdzie zawarto umowę, to i tak nie zmienia to faktu, że sprzedawcą -w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego - jest operator.




Co ciekawe, sąd odniósł się także do sytuacji, gdy abonent ma w tej samej sieci kilka aparatów, a zalega z opłatami za niektóre z nich - było to elementem sprawy, gdyż pozywający rozwiązał umowę dotyczącą zepsutego telefonu i nie zgodził się z wpłaceniem kary za zerwanie umowy. Sąd stwierdził, że istnieje wtedy kilka stosunków prawnych łączących te same podmioty. Nie powinno to mieć wpływu na zachowanie się operatora, skoro klient dobrze wykonuje swoje obowiązki wynikające z innych umów (opłaca regularnie przesyłane mu faktury). Operator nie ma prawa wyłączać mu innych usług, jedynie te dotyczące jednego telefonu, za który klient nie płaci. Wyłączenie wszystkich innych telefonów użytkowanych przez danego abonenta należy uznać za bezprawne. Operatorzy powinni zaprzestać takich praktyk.

Wyrok wydany w Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Woli jest już prawomocny (sygnatura I C 2252/06).

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1. ~xyz  2007-01-31 11:29:57  host: rev-27.malnet.pl

    o Sąd dość poważnie się przyjrzał sprawie..:)

  • 0

    2.  2007-01-31 11:51:45

    I bardzo dobrze się stało.

  • 0

    3. ~Popieram  2007-01-31 12:40:51  host: 193.111.174.150

    Pamiętam jak kiedyś wnerwiony na Orange za brak odpowiedzi na złożoną reklamację cofnąłem (korzystając z przysługującego mi do tego prawa) zrealizowane polecenie zapłaty to dziady w rewanżu zablokowali mi NATYCHMIAST telefon w abonamencie którego reklamacja dotyczyła i 3 telefony w MIX-ie na moim koncie abonenckim też abym poczuł co może operator nie wspominając o cofniętych także punktach Profit za cofnięty Direct debit. I jakie jaja dalej... Mimo, że sami zablokowali mi 4 fony to po wyjaśnieniu w końcu reklamacji na moją korzyść to kazali PŁACIĆ za odblokowanie każdego z nich cuś koło 30zł sztuka. No ręce opadają jak se pogrywają w jajo nieraz. Dobrze, że wreszcie Sąd wziął sie za nich i tę dyktature ukróci... A o odsyłaniu do producenta fona też się przekonałem....Oni tylko zawierają umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych... a z pretensjami dotyczącymi fona to do producenta proszę - miałem tak z moim Benq-Siemensem...i swoje przeszłem. Ech...szkoda gadać...

  • 0

    4. ~dt  2007-01-31 13:19:54  host: wap.plusgsm.pl

    Ze wszystkim sie zgodze ale za telefon odpowiada producent a nie operator. Pewnie ze to dobrze swiadczy o nim jesli stara sie pomoc (np.telefon zastepczy) ale nie zawsze ma taka mozliwosc. Tutaj postanowienie sadu jest niezrozumiale.

  • 0

    5. ~bartoldoo  2007-01-31 13:40:47  host: aaof110.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja mówiąc szerze tego nie rozumiem. wiadomo że operator i sprzedawca powinni pomóc ale obciążać prawnie operatora za wadliwy telefon Noki hmm dziwna sprawa. Chociaż z innej strony jeśli np reklamujemy buty to zgłąszamy się do sprzedawcy butów a nie do producenta. ciężka sprawa

  • 0

    6. ~jarekt  2007-01-31 14:19:49  host: ebo88.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nikt nie obciaza operatora. Chodzi o to, ze kupujesz w salonie i do salonu odnosisz zepsuty. Co Ciebie obchodzi, ze serwis sie spoznia z naprawa jesli umowe zawierales z operatorem? Operator moze zmienic serwis bez problemu a i pozycje ma znacznie silniejsza i latwiej mu sie dopominac podczas gdy klient najczesciej slyszy: "bedzie jak bedzie i naprawimy jak bedzie nam sie chcialo".

  • 0

    7. ~Popieram  2007-01-31 14:34:12  host: 193.111.174.150

    Żeby było ciekawiej: Co jeśli usterka dotyczy FABRYCZNIE i obiektywnie NIEPRAWIDŁOWO ustawionych w fonie parametrów dla obsługi połączeń WAP przez GPRS z wgranym ORYGINALNYM menu ORANGE i realizowanych do tego Operatora właśnie?. Miałem tak, że owo FABRYCZNE menu i WGRANE defaultowe ustawienia Orange powodowały wielokorotne i niezależne ode mnie rozłączanie co 180 sekund sesji WAP w GPRS-ie i oczywiście skrupulatne zaokrąglanie danych z mikrosesji i naliczanie opłat przez Orange. To winę ponosi oprogramowany przez producenta nowiutki fon czy operator który "dał" producentowi swoje "optymalizowane do swej sieci" menu i rażąco złe ustawienia do wgrania? Czy może winny jest biedny użytkownik który se ma fona znać na wylot i jego wszystkie ustawienia przed pierwszym użyciem Hę? Ano właśnie i tu się zgina dziób pingwina... Świadczenie usługi przez operatora byłoby NIEMOŻLIWE bez określonych ustawień w samym telefonie... Więc Operator jak najbardziej winien odpowiadać za wadliwy fon tym bardziej że wada może tyczyć się właśnie także samych ustawień programowych a nie tylko fizycznych. Ileż to abonentów miało tę wątpliwą przyjemność naciśnięcia niechcący choćby przycisku Internetu via CSD (płatne za czas połączenia) i ...zżarło kaskę do zera w pre-paidzie na przykład... A było blokować klawiaturkę. He he itd. Najlepiej oczywiście odciąć się od telefonu i świadczyć samą usługę i czesać uzytkownika. Ale to nie tędy droga...

  • 0

    8. ~Marchew20  2007-01-31 19:44:18  host: c149-225.icpnet.pl

    ~Popieram: mialemtaka sama sytuacje rowniez z benq c81 Mulil, wieszla sie i sam sie wylaczal. NIe chcieli mi wymieniec aparatu. zanioslem do serwisu- czekal 1.5 miesiaca. Najpierw nie bylo czesci, pozniej czekalem na przesylke- a ekspertyze dostalem i zgodzilem sie na napraw- po czy po czasie przyszlo pismo z telefonem ze zostal zalany i koniec. Zabrali gwarancje- wbli jakies gowno- i bujaj sie ech :( nigdy wiecej benq :(

  • 0

    9. ~r  2007-01-31 19:46:10  host: chello087206151164.chello.pl

    no kumpel miał przygodę z siemensem S65, który ni z tego ni owego sam się wyłączał. Plus się na kolegę wypiął i zrzucił odpowiedzialność na sklep przedstawicielski. Chłopak się musiał kilkakrotnie z nimi użerać bo nie byli w stanie telefonu naprawić ale oczywiście wpisywali, że coś zrobili. Istna droga przez mękę ;)

  • 0

    10. ~Tf  2007-01-31 23:20:25  host: inet20909nc-1.eranet.pl

    Sobie chyba kupie decta w tpsa i go zepsuje...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-115-179.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet