Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Oglądanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych coraz popularniejsze

Oglądanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych coraz popularniejsze

orson_dzi 3 Listopada 2016 12:03

3 1

Ericsson przedstawił dziś siódmą edycję swojego dorocznego raportu, ConsumerLab TV & Media Report, szczegółowo opisującego gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym.

Średni czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych w ciągu roku wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin, co doprowadziło do wzrostu całkowitego czasu oglądania o dodatkowe 1,5 godziny tygodniowo. Nagły wzrost mobilnego oglądania treści wideo wiąże się z jednoczesnym spadkiem korzystania z ekranów tradycyjnych - aż o dwie i pół godziny tygodniowo. Jednakże nie oznacza to jeszcze utraty zainteresowania oglądaniem TV i treści wideo:
  • Tygodniowy udział czasu spędzanego na oglądaniu TV oraz treści wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o 85 procent (2010-2016), podczas gdy korzystanie z ekranów tradycyjnych spadło w tym okresie o 14 procent.
  • 40 procent odbiorców jest "wysoce zainteresowanych" mobilnym planem transmisji danych uwzględniającym nielimitowane strumieniowanie treści wideo.
  • W USA, 20 procent materiałów wideo oglądanych na urządzeniach mobilnych to płatne treści udsotępniane przez serwisy takie jak Netflix, Hulu czy Amazon Prime.

Ważną kwestią, szczególnie podkreśloną przez raport, jest niska satysfakcja odbiorców, którzy szukają treści do oglądania. 44%konsumentów w USA twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć nic interesującego do oglądania w zwykłej, linearnej telewizji - co stanowi wzrost o 22% w porównaniu do ubiegłego roku (36% w 2015 roku). Z drugiej strony, konsumenci amerykańscy spędzają o 45%t więcej czasu wybierając programy do obejrzenia w usługach na żądanie, niż w tradycyjnej TV.




Paradoksalnie, 63% odbiorców twierdzi, że są zadowoleni z odkrywania treści korzystając z usług VOD, podczas gdy jedynie 51% stwierdza to samo dla telewizji linearnej. Wyniki te zdają się sugerować, że chociaż proces odkrywania treści w usługach na żądanie jest bardziej czasochłonny, niż w przypadku telewizji tradycyjnej, odbiorcy uważają, iż jest to mniej frustrujące - gdyż w rezultacie łączy sie to z obietnicą znalezienia treści, które odbiorcy będą chcieli oglądać i będą mogli mieć do nich dostęp w dowolnie wybranym czasie

Łączny czas oglądania zawartości na żądanie - np. przesyłanych strumieniowo seriali TV, filmów i innych programów - od 2010 roku wzrósł aż o 50%t. O rosnącej popularności i poziomie zadowolenia z usług VOD świadczą, między innymi, następujące wskaźniki:
  • Konsumenci wciąż chętnie angażują się w maratony serialowe (tzw. binge watching); 37 procent respondentów co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie.
  • Wydatki konsumentów na usługi VOD w USA zwiększyły się o ponad 60 procent w stosunku do roku 2012 - od 13$ do 20$ miesięcznie.
  • 40 procent respondentów codziennie korzysta z YouTube; aż 10 procent pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie.

  • Źródło tekstu: Ericsson     

    Dodaj do:

    Tagi: ericsson

    w sumie: 10
    • 0

      1.  2016-11-03 12:09:24

      Myślę, że na rynku jest miejsce zarówno dla tzw. TV linearnej jak i szeroko pojętych treści VOD. Alternatywą jest nieoglądanie ruchomych obrazków wcale.

    • 0

      2. ~  2016-11-03 13:03:28  host: 159-205-148-228.adsl.inetia.pl

      Ewndentnie nie chca rodzialic TV i ogladania VoD. Gdyby to zrobili, mogloby sie okazac, ze TV od lat notuje znaczacy spadek, a o tym nikt nie chce nawet slyszec. Taka pomrocznosc jasna. Stad tylko delkiatnie wspomina sie o "niemoznosci znalezienia ciekawych materialow" co de facto oznacza kompletny brak zainteresowania typowa telewizja. Z moich obserwacji tradycyjna TV trzyma sie mocno tylko w srodowiskach oglednie mowiac ludzi prostch i slabo wyksztalcocnych + osob starszych dla ktorych internet to wciaz bariera nie do pokonania (a takich osob wbrew pozorom jest nadal wiele). TV za 10-15 lat bedzie trupem przyciagajacym tylo najbardziej miernego klienta.

    • 0

      3. ~Pablosox12e  2016-11-03 13:30:02  host: 89-65-70-36.dynamic.chello.pl

      Ojej naprawde??No normalnie swiat na nowo odkryli.Pewnie musieli zbadac to naukowcy zeby szarzy ludzie o tym sie dowiedzieli.

    • 0

      4.  2016-11-03 14:40:18

      @2 Logiczny wniosek z Twojej wypowiedzi jest taki, że założyłeś, iż za 10-15 lat będzie znacznie mniej prostych i słabo wykształconych ludzi. Możesz wyjaśnić dlaczego tak Ci się wydaje ?

    • 0

      5. ~  2016-11-03 16:11:44  host: 178-37-237-104.adsl.inetia.pl

      @4 Blad - czytaj wypowiedzi do konca. Po prostu pokolenie osob starszych zwyczajnie sie wykruszy. Ten sam mechanizm zadzialal w przypadku Radia Maryja. Myslisz, ze ludzie przestali nagle sluchac tej rozglosni? Nie, tak wcale nie bylo. Rydzyk stracil sluchaczy, poniewaz ci zwyczajnie powymierali. Brutalne ale jednak prawdziwe.

    • 0

      6.  2016-11-03 17:24:42

      "a TV trzyma sie mocno tylko w srodowiskach oglednie mowiac ludzi prostch i slabo wyksztalcocnych + osob starszych". Z Twojego zdania wynika, że nie tylko ludzie starsi, ale prości i słabo wykształceni oglądają linearną TV. Rozumiem, że znacznej liczny ludzi obecnie starszych nie będzie za 15 lat , ale co z prostymi i słabo wykształconymi? Założyłeś, że tez ich nie będzie? Nie wziąłeś pod uwagę, że w przeciwieństwie do RM "kontent" w TV się zmienia, dopasowując do czasów. Dlatego uważam Twoje tezy za mało spójne.

    • 0

      7. ~  2016-11-03 20:21:52  host: 37-128-17-161.adsl.inetia.pl

      @PiotrM Czy Ty w ogole czytasz ze zrozumieniem? "Założyłeś, że tez ich nie będzie?" - oczywiscie, ze beda. Dzis mamy dwie grupy widzow TV: pierwsza to typowe niziny spoleczne, druga oglada TV z przyzywyczajenia, poniewaz tak zostala wychowana (czyli wlasnie osoby starsze). Ta druga grupa zgodnie z elementarna logika nie bedzie sie powiekszac, a malec logarytmicznie. Pozostanie grupa pierwsza. Ten trend juz w tej chwili jest wyrazny, co zreszta potwierdza powyzszy raport. Stad, cytuje sam siebie, "TV za 10-15 lat bedzie trupem przyciagajacym tylo najbardziej miernego klienta".

      Czy teraz jasniej?

    • 0

      8.  2016-11-04 11:48:17

      @7 Dlaczego TV będzie trupem, skoro zostanie "grupa pierwsza". Wiec będzie istnieć, czy będzie trupem? A co jeśli grupa pierwsza będzie się powiększać i obecny trend zostanie w pewnym momencie zahamowany a w dłuższej perspektywie odwrócony?

    • 0

      9. ~  2016-11-04 20:08:36  host: 178-37-234-0.adsl.inetia.pl

      @PiotrM ...bo z szambem (a tym bedzie TV) nikt nie bedzie sie liczyc. Ani biznes, ani politycy.

    • 0

      10.  2016-11-07 11:10:59

      @9 Myślę, że będzie zupełnie odwrotnie, a część ludzi za szambo zacznie uważać śmietnik jaki powstanie w sieci. W konsekwencji TVlin i VOD będą współistnieć sobie w najlepsze.

    Dodaj swoją opinię

    Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

    host: ec2-54-163-159-27.compute-1.amazonaws.com


    Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
    Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.