DAJ CYNK

Oglądanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych coraz popularniejsze

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Ericsson przedstawił dziś siódmą edycję swojego dorocznego raportu, ConsumerLab TV & Media Report, szczegółowo opisującego gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym.

Ericsson przedstawił dziś siódmą edycję swojego dorocznego raportu, ConsumerLab TV & Media Report, szczegółowo opisującego gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym.

Średni czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych w ciągu roku wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin, co doprowadziło do wzrostu całkowitego czasu oglądania o dodatkowe 1,5 godziny tygodniowo. Nagły wzrost mobilnego oglądania treści wideo wiąże się z jednoczesnym spadkiem korzystania z ekranów tradycyjnych - aż o dwie i pół godziny tygodniowo. Jednakże nie oznacza to jeszcze utraty zainteresowania oglądaniem TV i treści wideo:

  • Tygodniowy udział czasu spędzanego na oglądaniu TV oraz treści wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o 85 procent (2010-2016), podczas gdy korzystanie z ekranów tradycyjnych spadło w tym okresie o 14 procent.
  • 40 procent odbiorców jest "wysoce zainteresowanych" mobilnym planem transmisji danych uwzględniającym nielimitowane strumieniowanie treści wideo.
  • W USA, 20 procent materiałów wideo oglądanych na urządzeniach mobilnych to płatne treści udsotępniane przez serwisy takie jak Netflix, Hulu czy Amazon Prime.

Ważną kwestią, szczególnie podkreśloną przez raport, jest niska satysfakcja odbiorców, którzy szukają treści do oglądania. 44%konsumentów w USA twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć nic interesującego do oglądania w zwykłej, linearnej telewizji - co stanowi wzrost o 22% w porównaniu do ubiegłego roku (36% w 2015 roku). Z drugiej strony, konsumenci amerykańscy spędzają o 45%t więcej czasu wybierając programy do obejrzenia w usługach na żądanie, niż w tradycyjnej TV.

Paradoksalnie, 63% odbiorców twierdzi, że są zadowoleni z odkrywania treści korzystając z usług VOD, podczas gdy jedynie 51% stwierdza to samo dla telewizji linearnej. Wyniki te zdają się sugerować, że chociaż proces odkrywania treści w usługach na żądanie jest bardziej czasochłonny, niż w przypadku telewizji tradycyjnej, odbiorcy uważają, iż jest to mniej frustrujące - gdyż w rezultacie łączy sie to z obietnicą znalezienia treści, które odbiorcy będą chcieli oglądać i będą mogli mieć do nich dostęp w dowolnie wybranym czasie

Łączny czas oglądania zawartości na żądanie - np. przesyłanych strumieniowo seriali TV, filmów i innych programów - od 2010 roku wzrósł aż o 50%t. O rosnącej popularności i poziomie zadowolenia z usług VOD świadczą, między innymi, następujące wskaźniki:
  • Konsumenci wciąż chętnie angażują się w maratony serialowe (tzw. binge watching); 37 procent respondentów co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie.
  • Wydatki konsumentów na usługi VOD w USA zwiększyły się o ponad 60 procent w stosunku do roku 2012 - od 13$ do 20$ miesięcznie.
  • 40 procent respondentów codziennie korzysta z YouTube; aż 10 procent pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie.

  • Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

    Źródło tekstu: Ericsson