DAJ CYNK

Oficjalne wyniki PTC w 2007 roku

WitekT

Wydarzenia

PTC ocenia ubiegły rok jako udany, bo zrealizowano w pełni wszystkie prognozy. Firma powiększyła bazę klientów o 6%, a liczbę klientów abonamentowych o 19,5%.

PTC ocenia ubiegły rok jako udany, bo zrealizowano w pełni wszystkie prognozy. Firma powiększyła bazę klientów o 6%, a liczbę klientów abonamentowych o 19,5%.

Zeszły rok miał ciężki początek - odejście Germanosa i kluczowych managerów. Teraz ten trend pomału się odwraca. Można powiedzieć "Era of Era is back!" - powiedział prezes PTC Klaus Hartmann.

Poprawił się stosunek kart prepaid do postpaid - teraz klienci abonamentowi stanowią 42%, na koniec 2006 roku było to 36%.

PTC na koniec 2007 roku miała 1080 punktów sprzedaży, na które składały się własne salony i sklepy firmowe (123), sklepy franczyzowe (125) oraz autoryzowane punkty sprzedaży (832). Na koniec 2008 roku punktów sprzedaży ma być około 10% więcej. Zmiana ich wizualizacji, która już się zaczęła, ma nastąpić do końca III kwartału.

W 2007 roku PTC postawiła o 50% więcej stacji bazowych niż w 2006 roku. W tej chwili w zasięgu sieci 3G jest 36% mieszkańców kraju, na koniec tego roku ma to być znacznie ponad 40%.

W I półroczu ma pojawić się komercyjna oferta Era Internet Domowy, która na razie jest testowana. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Na konferencji podano także statystyki dotyczące rozwiązań transmisji danych i oferty z numeracją stacjonarną. Na koniec 2007 roku z usługi blueconnect korzystało 300 tys. osób, a z rozwiązania Era Domowa oraz Era Firmowa - 120 tys. osób (zdecydowana większość to klienci prywatni, a 60% skorzystało z opcji przeniesienia numeru z sieci stacjonarnej).

Jako powód ujemnego przyrostu bazy prepaid Klaus Hartmann podał fakt skupiania się firmy na klientach abonamentowych, choć jak dodał, nie oznacza to faktu zaniedbywania użytkowników prepaid. Jego zdaniem kierowana przez niego firma stosuje także bardziej restrykcyjne zasady wyłączania nieużywanych kart niż konkurencja. Firma notuje także dużą migrację z TakTaka do oferty abonamentowej.

Prezes Hartmann pytany o to, czy byłby zainteresowany zakupem P4, jeżeli byłaby taka możliwość, odpowiedział, że nie ma takich planów, najmłodszy operator jest zbyt wysoko wyceniany biorąc pod uwagę liczbę posiadanych klientów (wg Netii P4 warte jest 2,1 mld zł) i jest to nieopłacalne.

PTC testuje także rozwiązanie oparte o femtocelle, czyli małe nadajniki domowe. Zdaniem prezesa testy techniczne pokazują, że wszystko działa poprawnie, problemy występują jednak po stronie prawnej i regulacyjnej. Zanim nastąpi komercyjny start, muszą one być wcześniej rozwiązane.

Liczba klientów:

Liczba klientów

4Q06

4Q07

Prepaid

7,697 mln

7,589 mln

Postpaid

4,531 mln

5,409 mln

Razem

12,228 mln

12,998 mln


Aktywacje netto w czterech kolejnych kwartałach 2007 roku:

Aktywacje netto

1Q07

2Q07

3Q07

4Q07

Prepaid

-69 tys.

-16tys.

-11 tys.

- 10 tys.

Postpaid

214 tys.

169 tys.

208 tys.

286 tys.

Razem

145 tys.

152 tys.

196 tys.

276 tys.

Przychody w kwartałach i latach:

Przychód

4Q06

4Q07

2006

2007

Od klientów

1,706 mld zł

1,849 mld zł

6,740 mld zł

7,139 mld zł

Całkowity

1,805 mld zł

1,928 mld zł

7,131 mld zł

7,426 mld zł


ARPU w kwartałach i latach:

Przychód na kartę SIM

4Q06

4Q07

2006

2007

ARPU

47 zł

48 zł

51 zł

47 zł


Churn w kwartałach i latach:

Odejścia klientów (churn)

2006

2007

Postpaid

0,6%

0,7%


SAC w kwartałach i latach:

Koszt pozyskania klienta

4Q06

4Q07

2006

2007

SAC

108 zł 123 zł 109 zł 104 zł

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł