Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Oficjalne wyniki PTC w 2007 roku

Oficjalne wyniki PTC w 2007 roku

WitekT 28 Lutego 2008 13:35

0 0

PTC ocenia ubiegły rok jako udany, bo zrealizowano w pełni wszystkie prognozy. Firma powiększyła bazę klientów o 6%, a liczbę klientów abonamentowych o 19,5%.

Zeszły rok miał ciężki początek - odejście Germanosa i kluczowych managerów. Teraz ten trend pomału się odwraca. Można powiedzieć "Era of Era is back!" - powiedział prezes PTC Klaus Hartmann.

Poprawił się stosunek kart prepaid do postpaid - teraz klienci abonamentowi stanowią 42%, na koniec 2006 roku było to 36%.

PTC na koniec 2007 roku miała 1080 punktów sprzedaży, na które składały się własne salony i sklepy firmowe (123), sklepy franczyzowe (125) oraz autoryzowane punkty sprzedaży (832). Na koniec 2008 roku punktów sprzedaży ma być około 10% więcej. Zmiana ich wizualizacji, która już się zaczęła, ma nastąpić do końca III kwartału.

W 2007 roku PTC postawiła o 50% więcej stacji bazowych niż w 2006 roku. W tej chwili w zasięgu sieci 3G jest 36% mieszkańców kraju, na koniec tego roku ma to być znacznie ponad 40%.

W I półroczu ma pojawić się komercyjna oferta Era Internet Domowy, która na razie jest testowana. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Na konferencji podano także statystyki dotyczące rozwiązań transmisji danych i oferty z numeracją stacjonarną. Na koniec 2007 roku z usługi blueconnect korzystało 300 tys. osób, a z rozwiązania Era Domowa oraz Era Firmowa - 120 tys. osób (zdecydowana większość to klienci prywatni, a 60% skorzystało z opcji przeniesienia numeru z sieci stacjonarnej).

Jako powód ujemnego przyrostu bazy prepaid Klaus Hartmann podał fakt skupiania się firmy na klientach abonamentowych, choć jak dodał, nie oznacza to faktu zaniedbywania użytkowników prepaid. Jego zdaniem kierowana przez niego firma stosuje także bardziej restrykcyjne zasady wyłączania nieużywanych kart niż konkurencja. Firma notuje także dużą migrację z TakTaka do oferty abonamentowej.

Prezes Hartmann pytany o to, czy byłby zainteresowany zakupem P4, jeżeli byłaby taka możliwość, odpowiedział, że nie ma takich planów, najmłodszy operator jest zbyt wysoko wyceniany biorąc pod uwagę liczbę posiadanych klientów (wg Netii P4 warte jest 2,1 mld zł) i jest to nieopłacalne.




PTC testuje także rozwiązanie oparte o femtocelle, czyli małe nadajniki domowe. Zdaniem prezesa testy techniczne pokazują, że wszystko działa poprawnie, problemy występują jednak po stronie prawnej i regulacyjnej. Zanim nastąpi komercyjny start, muszą one być wcześniej rozwiązane.

Liczba klientów:

Liczba klientów

4Q06

4Q07

Prepaid

7,697 mln

7,589 mln

Postpaid

4,531 mln

5,409 mln

Razem

12,228 mln

12,998 mln


Aktywacje netto w czterech kolejnych kwartałach 2007 roku:

Aktywacje netto

1Q07

2Q07

3Q07

4Q07

Prepaid

-69 tys.

-16tys.

-11 tys.

- 10 tys.

Postpaid

214 tys.

169 tys.

208 tys.

286 tys.

Razem

145 tys.

152 tys.

196 tys.

276 tys.

Przychody w kwartałach i latach:

Przychód

4Q06

4Q07

2006

2007

Od klientów

1,706 mld zł

1,849 mld zł

6,740 mld zł

7,139 mld zł

Całkowity

1,805 mld zł

1,928 mld zł

7,131 mld zł

7,426 mld zł


ARPU w kwartałach i latach:

Przychód na kartę SIM

4Q06

4Q07

2006

2007

ARPU

47 zł

48 zł

51 zł

47 zł


Churn w kwartałach i latach:

Odejścia klientów (churn)

2006

2007

Postpaid

0,6%

0,7%


SAC w kwartałach i latach:

Koszt pozyskania klienta

4Q06

4Q07

2006

2007

SAC

108 zł 123 zł 109 zł 104 zł

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 37
  • 0

    18. ~  2008-02-28 16:10:27  host: 213-238-119-55.adsl.inetia.pl

    Tak bardzo restrykcyjnie wyłączają te Tak Taki że mój numer do sprawdzania telefonów którego ważność na przychodzące minęła w połowie września 2007 jest nadal aktywny :) Nie ma problemu, ale po co takie frazesy?

  • 0

    19.  2008-02-28 16:10:52

    a o nowych taryfach cichosza... ciekawe ile jeszcze beda doic ludzi na komfortach... zeby chociaz cene minuty po za abo obnizyli i dali minuty wymienne na sms/mms/dane a nie pani w BOA z rozbrajajaca szczeroscia mowi, ze zawsze moge wlaczyc usluge multimedialna za bagatela 30zl:D bo o pakietach kwotowych mozna pomarzyc... o zasiegu lepiej sie nie wypowiadac, bo nadajnik mam jakies 100m w linii prostej od siebie, a telefon i tak loguje sie do innego, oddalonego jakis kilometr (centrum miasta) przez co jakosc rozmow jest powiedzmy przecietna ;]

  • 0

    20. ~k_9  2008-02-28 16:41:25  host: dynamic-78-8-73-205.ssp.dialog.net.pl

    Era of Era is back! - To mi się podoba! Chociaż wolałbym: Era of T-Mobile PL is comming...

  • 0

    21. ~  2008-02-28 18:44:33  host: 80.51.91.252

    @9 a ktoś ci każe być w erze? dobre że duże sieci nie zawracają sobie głowy takimi idiotami jak ty

  • 0

    22.  2008-02-28 18:49:25

    Coś mi się nie wydaje, że z TT przez kwartał uciekło tylko 10 tysięcy użytkowników. Skoro by tak było, to zastanawia mnie, dlaczego nie podali wskaźnika churn w prepaid. Dla mnie niestety ten okręt wciąż tonie i chyba trzeba będzie się ewakuować.

  • 0

    23. ~yogi  2008-02-28 19:20:52  host: aatm30.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "era of era is back!" Herr Hartmann, hören Sie mit diesen Dummheiten auf!

  • 0

    24.  2008-02-28 19:32:36

    @17: Chodzi o pakiet BC w telefonie 50 MB

  • 0

    25. ~general  2008-02-28 19:57:17  host: 237.50.jawnet.pl

    Kiedyś jak dla Mnie najlepsza sieć,dziś spadła dno...Głupi jestem ze w 2007 roku dokupiłem 3 aktywacje w erze,teraz zamierzam dokupić około 30 sim w tym BC,ale co mi z tego jak w siedzibie firmy brak zasięgu kochanej Ery...na szczescie Konkurencja nie spi...

  • 0

    26. ~gamoniusz  2008-02-28 20:12:21  host: 34-pra-21.acn.waw.pl

    ja tam na zasieg w erze nie narzekam i uwazam przeciwnie ze jednak ida w gore i jako siec inewstujaca w swoje zasiegi i promocje

  • 0

    27.  2008-02-28 20:25:46

    No i po wynikach Ery czy innych opów widać że klienci pre-paid tak naprawdę utrzymują siec, abonament to może dużo ale karta miażdży wszystkich abo. :P

  • 0

    28. ~dragon_lord  2008-02-28 22:55:39  host: acuo33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nierozumiem was u mnie era dobrze chodzi doba mam jakośc rozmow i bardzo podoba mi sie obsługa klienta.Po polsce tez podrózuje i nienarzekam na zasieg.Ludzie moze macie jakies wadliwe telefony??

  • 0

    29. ~...mm  2008-02-29 01:25:54  host: staticline16846.toya.net.pl

    /

  • 0

    30. ~bx tw  2008-02-29 06:37:44  host: host-89-229-137-37.chelm.mm.pl

    Jednak coś z tym zasięgiem Ery nie jest dobrze. Tez zauważyłem takie zjawisko które ktoś tu wcześniej opisał. Jeden masz, anteny 3 operatorów na tym maszcie i oczywiście w odległości 1 km od tego nadajnika w lesie zero zasięgu Ery, Orange i Plus połowa kresek.A w okolicy nie ma żadnych innych BTSów. Niska moc nadawania, czy to dziwna konfiguracja??, a może jakiś słaby sprzęt:]

  • 0

    31. ~whoknowsit?  2008-02-29 08:03:00  host: hpj210.internetdsl.tpnet.pl

    u mnie w okolicy jest sporo nadajników ery, ale w ostatnim czasie bardzo często jakość rozmów jest tragiczna (trzaski, przerwy, nawet zrywanie rozmów), do tego komunikaty, że abonent jest poza zasięgiem (gdy stoi obok i ma zasięg na full), nawet orange, które ma tutaj zdecydowanie mniej nadajników (chociaż patrząc po moich znajomych raczej nie mniej klientów) nie sprawia takich problemów

  • 0

    32.  2008-02-29 08:38:03

    no coś jest... W mnie np. we wtorek przez kilka godzin przy każdej próbie zadzwonienia, szczekaczka Ery odpowiadała, że sieć chwilowo zajęta ;-) Że to denerwujące wiem, bo doświadczyłem tego siedziąc na fotelu u dentystki, która miała pilną sprawę jakąś i nie mogła się dodzwonić nigdzie ;-)

  • 0

    33. ~ale dupek z niego!  2008-02-29 14:29:56  host: adms24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Jako powód ujemnego przyrostu bazy prepaid..." - heheheh dobre żarty :))) Niech żyje PR ponad wszystko:))) Ale dupek....

  • 0

    34. ~ale dupek z niego!  2008-02-29 14:32:37  host: adms24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Główny powód tego ujemnego przyrostu jest taki, że ludziska z coraz gorszego Heyah spierdalają....

  • 0

    35. ~  2008-02-29 14:36:17  host: host-89-229-137-37.chelm.mm.pl

    Sam tez zauważyłem że często są problemy z dodzwonieniem, ktoś stoi blisko. Jest zasięg, a słyszy sie w słuchawce ze jest numer poza zasięgiem. Ale to gdzieś tak sie dzieje od 3-4 miesięcy. Wcześniej siec działała bardzo ładnie, nie licząc oczywiście skakania po BTSach, po czterech rożnych oddalonych od 500 metrów do 5 km:] Ale przynajmniej nic nie rozłączało. A teraz że skacze to i dodzwonić się coraz trudniej.

  • 0

    36. ~golfiarz  2008-02-29 18:51:32  host: public-gprs11695.centertel.pl

    "Jako powód ujemnego przyrostu bazy prepaid..." ujemny przyrost... buahahahahha LOL! Ja kartę sim w taktaku wrzuciłem do pieca a umowę abonamentową rozwiązałem. Dobrze, że siedziałem jak mi konsultantka przedstawiała super cudowną indywidualnie dla mnie przygotowaną ofertę, która niczym nie różniła się od tej co jest na www ery. Poza tym bez powodu wzrosła cena abonamentów w ofercie dla stałych klientów (jakoś tak w październiku). ten abonament co chciałem wziąć najpierw był za 60,30 a później wzrósł do 65 zł. Szkoda, że nie zapytałem się konsultantki czemu... Ciekawe co za bajki by mi opowiadać zaczęła.

  • 0

    37. ~  2008-03-01 20:58:22  host: gna34.internetdsl.tpnet.pl

    @35: w mojej okolicy takie cyrki od co najmniej roku się dzieją i jak do tej pory jedyne co się zmieniło w tej kwestii to to, że jest jeszcze gorzej

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-118-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.