Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Oferty no-limit u największych to szansa dla MVNO

Oferty no-limit u największych to szansa dla MVNO

WitekT 5 Sierpnia 2014 09:48

12 2

W Polsce MVNO mają niewielki udział w rynku i segment ten nieustannie się zmienia. Ponieważ cztery duże sieci przesuwają się w górę z poziomem minimalnych abonamentów, teraz wirtualni operatorzy mają dla siebie więcej miejsca - pisze serwis rpkom.pl.




Zgodnie z informacjami UKE, na koniec zeszłego roku na polskim rynku działało 19 podmiotów MVNO. W ostatnim roku umocnili oni swoją pozycję: na koniec 2013 roku ich udział w liczbie użytkowników wyniósł 2,5%, wobec 1,3% rok wcześniej. Według Urzędu, wirtualni operatorzy zanotowali również wzrost przychodów. Na spadkowym rynku ich wartościowy udział, choć nadal znikomy, urósł z 0,3% do 0,4%.


Zobacz: Pełny obraz polskiego rynku kart SIM po 1Q2014.


Przestrzeń, która powstała dzięki gigantom goniącym za przychodami, to szansa dla mniejszych graczy z segmentu operatorów wirtualnych, tzw. MVNO, niemających własnej infrastruktury. Łatwiej będzie też przebić się z ofertą zupełnie nowym graczom - zgadzają się eksperci.


Tomasz Gniewek, były szef polskiego Virgin Mobile podkreśla, że z punktu widzenia MVNO podstawowy problem leżał w warunkach współpracy, jaki proponowali im wcześniej operatorzy infrastrukturalni. Dziś warunki te są dużo bardziej atrakcyjne niż kilka lat temu i wirtualni operatorzy mają szansę zarobić. Ich marże znacząco się powiększyły.


Zwraca przy tym uwagę, że nadal problemem dla operatorów wirtualnych jest marketing. Aby zaistnieć na stałe w świadomości użytkowników, potrzeba w Polsce znaczących nakładów przekraczających kilkanaście milionów złotych rocznie.

Źródło tekstu: rpkom.pl     

Dodaj do:

Tagi: mvno | uke | virgin mobile

w sumie: 32
  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    14.  2014-08-05 11:34:52

    Co się dzieje z telepolis. Od momentu sprzedaży serwis stracił na wiarygodności i to dosłownie. Artykuły coraz mniej wartościowe i kłamiące. Przykład to ten dzisiejszy. Tytuł "Oferty no-limit to szansa dla MVNO' a w treści ani jednego słowa na temat no-limit. Typowa manipulacja krzykliwym nagłówkiem i treścią, która nie odzwierciedla tytułu. I dodam, że to nie pierwszy taki artykuł a stronę odwiedzam co dzień od paru lat. Przedtem tego nie było i ceniłem sobie to. Teraz jest coraz gorzej. Telepolis upodabnia się do WP.

  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    15.  2014-08-05 11:39:59

    Nagłówek faktycznie wprowadza trochę w błąd (brak wyjaśnienia, o czyje no-limity chodzi), sam się dałem wrobić.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -4

    16. ~ola  2014-08-05 11:40:32  host: user-31-174-14-129.play-internet.pl

    @14 zazdraszczamy iż ktoś ktoś oś stworzył od 0, sprzedał dostał kasę i jeszcze tu pracuje?

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    17.  2014-08-05 11:41:19

    Przeczytajcie oryginał na rpkom.pl a nie to streszczenie. Tytuł wprowadza błąd i każdy myśli, że MVNO zaczną wprowadzać nolimity. A jest zupełnie odwrotnie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    18.  2014-08-05 11:48:32

    Tak nawiązując do oryginału artykułu, to faktycznie dobry czas na fajne abonamenty minutowe w Virgin.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -4

    19.  2014-08-05 12:06:09

    No jak ktoś tylko po tytułach artykułów prasowych nabywa wiedzę o rynku, to co się dziwić? A wystarczy doczytać krótki materiał i wiadomo o co chodzi... Nielimitowane połączenia u MVNO? No chyba tylko w sieci, ew. u operatora roamingowego - co na jedno wychodzi w sumie? Biedronka potrafiła się znaleźć w tej nowej rzeczywistości i nielimitowane i tanie minuty do innych. Brawo! Dlatego jeśli komuś za drogo wydaje się za nielimitowane u MNO, właśnie po to jest konkurencja MVNO - no i oczywiście pre-paid ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    20.  2014-08-05 12:26:58

    *19: TuBiedronka nie jest MVNO.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    21.  2014-08-05 12:32:23

    @10: Witku przeczytaj raz jeszcze mój komentarz 4. Nie chodzi o to czy długi tytuł, tylko jaką tezę w nim stawiasz. Treść artykułu bez związku z tytułem (vide komentarze 14 i 17) i w końcu chyba tylko Ty wiesz, co autor miał na myśli.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -3

    22.  2014-08-05 12:33:45

    No OK - operatorem jest Era... Ale jednak to nie Era w "swoich" markach dała taką ofertę chyba? Tylko w usłudze świadczonej na rzecz właściciela Biedronki (klientów tegoż)?

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    23.  2014-08-05 12:37:55

    mi80 - ja po przeczytaniu też wiem co autor miał na myśli. Co więcej - po przeczytaniu nagłówka, klikając, nie oczekiwałem informacji jak to wśród MVNO rozkwitną oferty bez limitu - nie chwaląc się ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    -2

    24.  2014-08-05 12:38:58

    piotras - żebyś się nie czepiał - T-Mobile Polska S.A. jest operatorem - Era to marka była, chociaż ciągle jej używam - w odniesieniu do operatora i jego sieci ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    25.  2014-08-05 13:14:33

    @22 to jest T-Mobile a nie żadne MVNO, tylko pod inna marką (jak np. Heyah). To że nazywa się tuBiedronka nie musi oznaczać że jest usługą świadczoną dla właścicieli tej sieci.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    26. ~@5  2014-08-05 13:54:30  host: ip-37-152-19-178.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Stwierdzenie, że WhiteMobile ma najtańszy no limit jest dużym uproszczeniem i można całkowicie zasadnie z tym polemizować. Najtańszy (wg cennika) mają bowiem tylko "no limit komórkowy" - 18 PLN. Nju oferuje to samo za 19 PLN (dodatkowo z systemem widełkowym), ale wystarczy uwzględnić opłatę aktywacyjną w WhiteMobile - 29 PLN (w NjuMobile - 0 PLN) i wniosek nasuwa się sam; podpisując umowę z Telestradą dopiero po 29 msc. być może zacznie wychodzić taniej. Kolejna kwestia "kompozycja abonamentu" w WhiteMobile - od razu trzeba deklarować czy wybieramy i komórkowy no limit, i stacjonarny (SMS-y, Internet). W Nju włączamy (darmo) tylko usługę do komórkowych za 19 PLN i mamy pełną elastyczność, tzn.- np. w jednym miesiącu wydzwaniam na stacjonarne 200 min., to nie zapłacę więcej niż 10 PLN. W WhiteMobile jeśli zadeklarowałem no limit stacjonarny zapłacę tyle samo, jeśli tego nie uczyniłem - 0,18 PLN x 200 min. = 36 PLN :( Są miesiące, że więcej się dzwoni na stacjonarne (np. sprawy urzędowe), w innych mniej i tu widełki Nju są narazie najlepszym systemem. W WhiteMobile nieciekawe są warunki formalne przy podpisywaniu umowy : "Oferta skierowana jest do klienta indywidualnego, w szczególności z grup docelowych takich jak: studenci, policjanci, służby mundurowe, urzędnicy państwowi, lekarze, nauczyciele, emeryci, który może zawrzeć umowę na czas nieokreślony po okazaniu dokumentu,
    potwierdzającego jego status zawodowy" (...) "przedstawienie zaświadczenia o zatrudnieniu" /. W Nju mogę być kloszardem ;) - żadnych zaświadczeń :) Jeśli ktoś wybiera full na komórki, stacjonarne i SMS-y i co najmniej 1 GB netu, to taniej niż w White Mobile ( 52 PLN) i w Nju (57 PLN) wychodzi w Red Bull Mobile (38 PLN).

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    27.  2014-08-05 14:13:25

    PiotrM - wiem i wcale nie pisałem o tym, że tuBiedronka jest MVNO, chociaż kontekst mógłby na to wskazywać - liczyłem na inteligencję czytających ;-) Nie zajmują mnie MVNO (bo zawsze uważałem to za coś uzupełniającego (czyli tak jak powinno to być), więc i nie wnikam za bardzo w marki takie jak Red Bull, Biedronka, Heyah, W Rodzinie itp. Podając przykład wskazałem nie na markę a na możliwości - da się? Da się!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    28.  2014-08-05 14:15:17

    Dobrze, uzupełnię tytuł - dla mnie on był jasny, ze chodzi o to, że "duzi" operatorzy wprowadzają no limit, co daje więcej miejsca dla ofert MVNO. Ale widocznie ten skrót myślowy nie dla wszystkich jest jasny.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    29.  2014-08-05 14:16:19

    Przepisy.gbzl.pl: odpowiem krótko - wydaje Ci się, nic się nie zmieniło. Artykuł nie kłamie, tylko Ty nie zrozumiałeś skrótu myślowego, który wytłumaczyłem w komentarzu nr 28. I nie oskarżam Ciebie o czepialstwo albo słaby stan umysłu, tak jak Ty od razu wyskoczyłeś z oskarżeniami dużego kalibru. Bo my, w przeciwieństwie do Ciebie, bierzemy pod uwagę sytuację, że możemy czegoś nie rozumieć albo się mylić. Zastanów się nad tym.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    30. ~pabloki, wypowiadam tmobile  2014-08-05 15:55:05  host: 188.147.194.105.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    wątpię czy będzie to szansa dla MVNO. Już Magda travel zapowiadała pomoc a efektów nie widać. Na razie tylk jeden t mob przesuwa granice najniższego abonamentu. Czy pozostali zrobią to samo dając szanse dla mvno? Chyba najwcześniejszy możliwy taki ruch nadarzy sie dopiero w 2q 2015r.operatorzy mvno oferują tanie(?) minuty , ale nie nasi tylko lyca i lebara. zresztą oferta wirtualnych do tej pory nie przebiła se na rynku i raczej sie nie przebije w świadomości klientów. Prędzej spodziewam sie zatrzymania bazy zainteresowanych niższymi kosztami miesięcznymi w ofertach pre paid .

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    31. ~moname  2014-08-05 17:04:19  host: user-94-254-151-35.play-internet.pl

    Jak dla mnie to wygląda trochę tak że wirtualni operatorzy nie mają pomysłu jak zaistnieć z ciekawą ofertą. Sam bym się skusil na ofertę MVNO ale nic ciekawego nie ma... ; (
    Nju jest ciekawe ale dla mnie za drogie gdy przeliczę ile minut, smsow i mb uzywam...

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    32.  2014-08-05 23:47:05

    Na pewno mają dużo większe szanse niż kiedykolwiek, żeby zdobyć malutki kawałek tortu. Być może 5% rynku, jest nawet możliwe. MVNO też stać na no limity, tylko nie w tak szerokiej formie. Z pewnością, no limit sms, voice po sieci, lub z wybranym numerem z dowolnej sieci, jest do osiągnięcia. Największa bolączka to reklama, a raczej jej brak. i tu mi nawet nie chodzi o reklamę w TV, bo ta raczej jest nieosiągalna dla tych małych sieci. Po prostu interes się nie zepnie, gdy będzie trzeba wydać co roku, kilka milinów na kampanię w TV. Ale reklama radiowa, uliczna, sklepowa, w prasie lokalnej, jakiś sponsoring lokalnych wydarzeń kulturalnych, muzycznych itp.. Można się spiąć w kilkuset tysiącach (małym milionie) rocznie i powolutku kreować swój wizerunek. Ostatnio na przykład kupowałem kupon z doładowaniem do Plusa na kartę, a na dole kuponu co? Ano reklama Virgin mobile. Można? Można. Szanse są, ale na pewno nie dla wszystkich. Ktoś zawsze odpadnie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    33.  2014-08-07 01:04:30

    Dla MVNO widzę tylko tani abonament w stylu np. 100 minut do wszystkich, wymienne na 200 SMS/100 MMS za 10zł/mc z możliwością dokupienia kolejnego pakietu minut/ SMS/MMS w razie potrzeby, jakiś nolimit lub spory limit w ramach sieci własnej i sieci matki, oraz darmowy lejek, z możliwością dokupienia płatnych pakietów netu, a nie wykorzystane minuty/ SMS/MMS/MB przechodzą na 1 następny miesiąc, bo brakuje mi "elastycznej taryfy dla ubogich". Jak ktoś chce wydawać 30-40zł/mc to ma jakiś wybór, więc raczej na MVNO nawet nie spojrzy, ale Ci co byliby skłonni płacić 10zł, w porywach 20zl/mc za rozmowy/SMS/net to nie mają abonamentu dla siebie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-192-156.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.