Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ofensywa prepaidów

Ofensywa prepaidów

sirmark 21 Marca 2004 18:40

0 0

Jak przewiduje korporacja Baskerville do 2009r. liczba użytkowników telefonów komórkowych w systemie prepaid wyniesie 1,35 mld. Będzie to stanowić 59% ogólnej liczby użytkowników "komórek".

Firma wyjaśniła, że wzrost ten będzie rezultatem rozrastających się rynków w krajach rozwijających się, w szczególności chodzi o Chiny, Indie, Rosję i państwa Europy Wschodniej, a także dalszej popularyzacji tego systemu rozliczania wśród mieszkańców Europy Zachodniej.




"Jakiś czas temu operatorzy zdali sobie sprawę z tego, że wysokie abonamenty nie oznaczają równocześnie wysokich dochodów. Co więcej wskaźnik ARPU (średniego dochodu z jednego klienta) nie zawsze jest najlepszym parametrem służącym analizie rynku" - powiedział Paul Merry, autor raportu. Jeżeli rozważać wskaźnik AMPU (średniej marży z jednego użytkownika), już wkrótce może się okazać że prepaidy to najbardziej lukratywny segment rynku telekomunikacyjnego.

To radykalna odmiana w postrzeganiu usług telefonicznych rozliczanych w systemie prepaid jako "gorszych", wynikająca głównie z faktu, że w przeliczeniu na minutę rozmów generują one większy zysk niż oferta z abonamentem, a dodatkowo wymagają one mniejszych nakładów operatorów.

Źródło tekstu: 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-245-10.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.