Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Odszkodowanie od TP, a co z alternatywnym?

Odszkodowanie od TP, a co z alternatywnym?

WitekT 29 Stycznia 2007 00:06

0 0

Dość ciekawy przypadek dotyczący praw abonenta opisała Gazeta Wyborcza. Na podstawie sprawy jednego z czytelników postawiła pytanie - co może zrobić abonent Telekomunikacji Polskiej, który z racji awarii łącza został pozbawiony możliwości skorzystania z oferty operatora alternatywnego?

Choć abonent dostał rekompensatę od TP zastanawia się, czy jest ona odpowiednia w stosunku do utraconych korzyści u drugiego z nich - szczególnie w wypadku, gdy u konkurencji miał wykupioną płatną opcję, np. darmowe wieczory i weekendy, a awaria łącza uniemożliwiła z jej korzystania.




Według Prawa Telekomunikacyjnego, abonentowi przysługuje standardowe odszkodowanie w wysokości 1/15 abonamentu za każdy dzień, w którym pozbawiono go łączności - to od TP. Niestety, to wszystko na co może liczyć abonent, co potwierdza Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE.

Reklamację należało składać do operatora, u którego mamy wykupiony abonament. Telekomunikacja Polska zwróciła sumę proporcjonalnie do ilości dni bez telefonu i postąpiła słusznie. Nie można mówić o rekompensacie za bonusy, bo po pierwsze, trudno byłoby skalkulować, ile rozmów mogłaby wykonać klientka przez weekend i jak wysokie odszkodowanie winna by za to dostać. A po drugie, nawet abonenci Telekomunikacji, którzy mają u tego operatora wykupioną opcję darmowych weekendów i z powodu awarii nie mogą z niej skorzystać, nie mają możliwości występowania o większe odszkodowane. Im też przysługuje wyłącznie zwrot 1/15 abonamentu za każdy dzień - wylicza Strzałkowski.

Źródło tekstu: gazeta.pl     

Dodaj do:
w sumie: 7
  • 0

    1. ~pepe  2007-01-29 00:56:51  host: gaja.tpnet.pl

    I teraz zaczyna się jajecznica na boczku...

  • 0

    2.  2007-01-29 01:01:31

    a ja njak widze news tepsa to już mi się nie chce kometowac absolutnie go.

  • 0

    3.  2007-01-29 06:08:59

    a ja się zapytam -czy elektrownia wypłaci odszkodowanie za brak prądu spowodowane czynnikami wyższymi-wichura...brak pradu przez 1 tydzień...bo jak tu egzystować bez niego??..uszkodzenie telefonu-awaria linni to jest wielki pikuś w stosunku do braku prądu...pomijam awarie wodociągu bo to sie dzieje sporadycznie jak i gazu... . Ps. ja nie miałem kiedyś 14 dnii telefonu i internetu i co???miałem kogoś powiesić??? widocznie ktoś co nigdy się nie spotkał z poważniejszymi problemami-losowymi nigdy tego nie zrozumie...

  • 0

    4.  2007-01-29 07:34:25

    3. amadeo - pojęcie siły wyższej ma _powoli_ wychodzić z użycia, przynajmniej w energetyce ;)

  • 0

    5.  2007-01-29 10:00:14

    amadeo: oczywiście, że wypłaci. Ostatnio z elektrownią wygrał pewien wiejski sklepikarz, który z racji braku prądu przez ponad 24h stracił mrożonki. Elektrownia nie dochowała wszelkiej staranności.

  • 0

    6. ~getITright  2007-01-29 12:23:47  host: chello087206213042.chello.pl

    @amadeo - nikogo nie obchodzą problemy losowe, nie mam telefonu - należy mi się odszkodowanie i tyle, a co do elektrowni to należy ci się odszkodowanie za brak prądu, tylko ciężko je wyegzekwować, w każdym razie to że w elektryce jest NIENORMALNA sytuacja, że nikt ci nie płaci odszkodowania za awarie, możesz je uzyskać ale pewnie musisz założyć sprawę do sądu, to nie znaczy że w telewkomunikacji też ma być taka chora, nienormalna sytuacja !

  • 0

    7. ~getITright  2007-01-29 12:26:51  host: chello087206213042.chello.pl

    acha i amadeo gdybyś trochę pomyślał to byś wiedział że takie prawo ma spowodować to że operator zawsze będzie robił wszystko żeby tylko nie mieć awarii, a jak już ją ma bo np. wichura zerwałą jakiś kabel, to stanie na głowie żeby jak najszybciej ją usunąć, bo jak nie to będą to duże koszta dla niego, inaczej nie koniecznie by mu tak na tym zależało

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-200-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.