Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Odpowiedź T-Mobile w sprawie postępowania UOKiK

Odpowiedź T-Mobile w sprawie postępowania UOKiK

orson_dzi 12 Sierpnia 2014 18:04

4 16

T-Mobile wydał oświadczenie w sprawie wszczętego przez UOKiK postępowania w związku z podwyżką cen.



T-Mobile informując klientów o planowanych zmianach warunków świadczenia usług zastosował obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa - napisał w przesłanym TELEPOLIS.PL oświadczeniu Maciej Rogalski, członek zarządu telekomu odpowiedzialny za kwestie prawne.

Jak dodał, T-Mobile poinformował zgodnie z przepisami Prawa Telekomunikacyjnego o zmianie cen świadczonych usług, z odpowiednim wyprzedzeniem, wyraźnie informując o przysługujących konsumentom w takim przypadku uprawnieniach.




Dowodem to potwierdzającym jest treść pisma wysłanego do klientów, gdzie wszystkie te informacje są zawarte. Nie można także uznać, że w pismach tych jest stwierdzenie, że jeśli klient nie zgodzi się na zmianę taryfy, to abonament telefoniczny wzrośnie. Klient w piśmie został bowiem wyraźnie poinformowany o czymś zupełnie innym, tj. przysługującym mu w takiej sytuacji uprawnieniu - napisał Rogalski.

Mecenas zapewnił, że w prowadzonym przez UOKiK postępowaniu wyjaśniającym T-Mobile będzie ściśle współpracował z Urzędem aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości.

Zobacz: UOKiK sprawdzi czy sposób wprowadzenia przez T-Mobile podwyżki cen abonamentów był zgodny z prawem.

Źródło tekstu: T-Mobile     

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | uokik

w sumie: 88
  • 1

    75. ~REZYGNUJĘ!!!  2014-08-13 11:50:37  host: 188.146.165.239.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    a Wy?

  • 2

    76. ~do 74  2014-08-13 11:52:18  host: 188.146.165.239.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    a pamiętasz sprawę N i Cyfry+?
    Kto na tym wygrał???? tylko konsumenci!!!

  • 1

    77. ~niedoinformowany  2014-08-13 12:17:01  host: user-46-113-163-43.play-internet.pl

    @59 może się nie znam, ale operator w przypadku jakichkolwiek zmian w regulaminie musi informować użytkowników na piśmie. Ja mam faktury na maila ale było również pismo :) oczywiście rezygnacja już uznana, przyszło pismo potwierdzające i teraz będę się przenosić, prawdopodobnie do PLAY na ten półroczny abo :)

  • 1

    78. ~Zdziwiony  2014-08-13 13:36:47  host: 92.60.132.22

    Czyli z tego co tu wyczytałem moge śmiało stwierdzić, że: rozwiązać umowe moge bez ponoszenia kosztów, musze spełnić wymagane formalności do 1.09.2014 i wtedy umowa zostanie rozwiązana. Pytanie rodzi się w momencie co z moim nr? Niechce od razu przejść do W3(4), chce pozostać na tym samym nr ale bez abonamentu. Nr mi zostaje czy jest usówany? Jak się bronić w salonach na tego typu zaczepki z strony pracowników. Często stawiają przed murem i bez skrupułów oszukują klientów.

  • 0

    79.  2014-08-13 13:59:49

    78: możesz rozwiązać umowę z powodu podwyżki z jednoczesnym przejściem na kartę. Po takiej migracji trzeba na nowo rejestrowac numer bo t-mobile czyści dane w momencie dezaktywacji abonamentu.

  • 1

    80. ~Zdziwiony  2014-08-13 14:20:56  host: 92.60.132.22

    @ spiro Dziękuje, a jak sie bronić przed oszustami, którzy przypierają głównie staruszków do śniany z nr od lat tym samym?

  • 0

    81. ~Snas  2014-08-13 19:43:15  host: user-94-254-209-57.play-internet.pl

    Kiedy zaczęliście otrzymywać maile, w których powiadomiono was o zmianie warunków?
    Ja otrzymałem 1.08 i zaczynam podejrzewać, że termin jest nie przypadkowy gdyż okres rozliczeniowy kończy mi się dnia 27 kazdego miesiąca więc otrzymanie maila 1.08 skutecznie przytrzymuje mnie w sieci T-Mobile do 28.09. Skandal

  • 0

    82. ~Andy  2014-08-13 21:59:56  host: 87-206-150-42.dynamic.chello.pl

    W celu utrzymania klienta konsultanci TM zwalniają z 5 zł. podwyżki. Tak więc można do końca umowy pozostać na starych warunkach, przy starym abonamencie. To jedno z rozwiązań oprócz migracji czy rezygnacji.

  • 0

    83. ~Niezadowolony  2014-08-15 08:53:27  host: c58-194.icpnet.pl

    T-M musi oduczyć się takich praktyk !!! Żądajcie dodatkowego gratisu jak będą Was namawiali na zostanie w starych taryfach, np. LTE za darmo lub odbieranie rozmów za granicą za darmo, lub dodatkowe pakiety minut w roamingu ... lub niech dadzą 5 zł rabatu :-) co miesiąc do końca umowy :-).

  • 0

    84. ~horton  2014-08-15 09:51:45  host: public-gprs708502.centertel.pl

    Tak czytam sobie i nie rozumiem o co chodzi z tym lamentem. Sprawa jest postawiona jasno, chcesz korzystac na starych zasadach masz podwyżkę (jak sie zadzwoni i pogada można jej uniknąć), możesz zmienic taryfę na nową (przy okazji wymieniajac sim na nowy by skorzystać z lte) albo po prostu możesz rozwiązać umowę o czym jest napisane w liście. Ja zmieniłem taryfę na jump bo i tak płaciłem tyle samo.
    Takie jest prawo że firma może zmienić opłaty ale musi Cię poinformować o tym oraz że możesz bez konsekwencji odstapic od umowy. T-mobile tak zrobił i każdy może zrobić co chce wiec po co sie nakręcać.
    Ja jestem z tej sytuacji zadowolony

  • 1

    85. ~  2014-08-15 10:11:23  host: n16-01-07.opera-mini.net

    Robicie wielki szum, bo 5zl wiecej trzeba placic ale mozna odstapic od umowy przeciez. Nie tak dawno chwalony Play wycofal się z unlimited europa i jakoś malo komu to przeszkadzalo. Dla mnie istotne jest czy mogę skorzystac z oferty internetowej czyli 29,90zl wszystko nielimitowane +500MB internetu. Jeżeli moglbym skorzystac, to nie odchodzilbym od (., bo to jednak wysoka jakosc operatora a nie to co Play

  • -1

    86. ~  2014-08-15 10:52:42  host: 77-254-174-151.adsl.inetia.pl

    >horton "Tak czytam sobie i nie rozumiem o co chodzi z tym lamentem" swiadomosc prawna 10ci letniego dziecka. Pogatulowac, "daleko" w zyciu zajdziesz. Wydyma Cie kazdy.

  • 1

    87. ~horton  2014-08-15 14:11:53  host: public-gprs517554.centertel.pl

    Ktosiu numer 86, nie wiem jak Ty sie czujesz ale ja na pewno nie jestem wydymany. Przeżyłem juz prawie 4 dychy i uważam się za szczęśliwego czlowieka. Zawsze staram sie znaleźć pozytywy w kazdej sytuacji a nie z zasady pluć jadem. Ktosiu numer 86 podchodząc Twoim sposobem do życia dawno bym sie nabawił wrzodów. Ja w tej sytuacji znalazłem pozytywy. Mogłem sobie zmienić taryfe na taką bez limitu, mam w telefonie szybszy internet. Gdyby jednak mi to nie odpowiadało to mogłem rozwiązać umowę.
    A ty Ktosiu numer 86 rozluźnij poślady bo serio nie każdy czycha by Cię wydymać. Serio polecam świat od razu wyda się fajniejszy.

  • -1

    88. ~  2014-08-15 19:22:40  host: 87-205-233-222.adsl.inetia.pl

    >horton " ja na pewno nie jestem wydymany" - gratuluje dobrego samopoczucia. Jezeli masz 40tke na karku i autentycznie uwazasz, ze "nie rozumiem o co chodzi z tym lamentem" jestes po prostu skonczonym idiota.

  • 0

    89. ~horton  2014-08-15 20:29:29  host: 178.183.245.6.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    Ktosiu numer 86 i 88 (teraz piszę z stacjonarnego stąd inny host - ale Ty jako nie idiota na pewno wiesz o tym) wytłumacz mi proszę jak mogę się czuć wydymany gdy mam to co chcę (mam w tej samej cenie szybszy net - widać różnicę w działaniu). Dalej będę twierdził że nie rozumiem co z tym lamentem tak samo jak moi znajomi którzy mają telefony w t-mobile (dwoje zmieniło taryfy, jedna po wykonanym telefonie ma cały czas tą samą ofertę bez podwyżki a jedna rozwiązała bo karta była i tak zbędna). Jeśli Ty czujesz się dymany to naprawdę jest mi smutno że są tacy biedni ludzie. T-mobile postąpił tak jak ma prawo (zrozum to nie idioto) poinformował o podwyżce (ma obowiązek) i dał wybór (zmiana taryfy, podwyżka - której jak wiemy można uniknąć lub rezygnacja bez opłat). Do tego jeśli twierdzisz że to jest dymaniem to jeszcze nie byłeś wydymany. Poczekajmy jak wyjdziesz z domu w dorosłe życie, przekonasz się że są większe problemy. Bo ta sytuacja to pikuś i możliwość uśmiechnięcia się pod nosem gdy tacy oświeceni jak Ty wykrzykują jak to są dymani.

  • 0

    90. ~Hmmm  2014-08-16 09:58:47  host: 078088139154.jeleniagora.vectranet.pl

    Takie prosty i czytelny list a afera jak z taśmami :) nie chce odchodzisz lubisz satre taryfy płacisz 5 pln więcej jesli chcesz nowa taryfę idziesz na nowa długość umowy pozostaje bez zmian. A tu taka dyskusja ze kroją ze złe praktyki skoro możesz odejść to po co te hasła :) nikt wam lufy do skroni nie przykłada :) mi sie opłaca zostać , mojej mamie nie tak samo pewnie jest u was macie prawo wyboru! Hasła DYMANI są dla tych co maja probelem sami ze sobą. Mając prawo rezygnacji bez kary umownej to słowa DYMANI pasują do jolopa :) to tak ja by poszedł do mięsnego dzis schab za 12,40 następnego za 16,20 i mówili pani za lada ze nas dyma ... A kto ci każe schab jeść hehe

  • 0

    91. ~Hmmm  2014-08-16 09:58:55  host: 078088139154.jeleniagora.vectranet.pl

    Takie prosty i czytelny list a afera jak z taśmami :) nie chce odchodzisz lubisz satre taryfy płacisz 5 pln więcej jesli chcesz nowa taryfę idziesz na nowa długość umowy pozostaje bez zmian. A tu taka dyskusja ze kroją ze złe praktyki skoro możesz odejść to po co te hasła :) nikt wam lufy do skroni nie przykłada :) mi sie opłaca zostać , mojej mamie nie tak samo pewnie jest u was macie prawo wyboru! Hasła DYMANI są dla tych co maja probelem sami ze sobą. Mając prawo rezygnacji bez kary umownej to słowa DYMANI pasują do jolopa :) to tak ja by poszedł do mięsnego dzis schab za 12,40 następnego za 16,20 i mówili pani za lada ze nas dyma ... A kto ci każe schab jeść hehe

  • 0

    92.  2014-08-19 23:43:24

    Hmmm powtarzasz się...
    Ja odejdę z T-Mobile z jednej prostej przyczyny... Coraz słabszy zasięg! Zaskoczeni? Nie powinniście. Niestety po "modernizacji sieci" zasięg 3G u wielu użytkowników T-Mobile pogorszył się.

  • 0

    93. ~Kóma  2014-08-20 22:13:58  host: 031011232241.ostroleka.vectranet.pl

    Czytam te komentarze i widzę, że niektórzy nic nie rozumieją. W T-M (wcześniej ERA) byłem od 1998 roku. Uczciwie płaciłem abonament, wielokrotnie byłem robiony na szaro z ich promocjami (zwłaszcza od czasów T-M), bo przepłacałem wysokim abonamentem te telefony po 1 PLN. OK jakoś to zniosłem. Teraz jednak czuję, że T-M przegiął, bo po raz pierwszy spotykam się z sytuacją, gdy operator w trakcie trwania umowy chce podwyższyć mi abonament o 5 PLN lub możliwośc przejścia do innych taryf (droższe i mniej oferujące) lub możliwość rozwiązania umowy bez konsekwencji kar finansowych dla mnie. Wybrałem to ostatnie, ale myślę, że UOKiK i URE powinien wymóc na operatorach, aby w umowach był zapis, że w takich sytuacjach jak w T-M, operator powinien płacic klientowi karę umowną w tej samej wysokości, jaką zapłaciłby abonent przy przedwczesnym zerwaniu umowy. I to byłoby jasne i zrównywałoby w prawach owieczki (klientów) z juhasami - strzygaczami czyli operatorami.

  • 0

    94. ~Niezadowolony  2014-08-28 05:41:56  host: 178.181.232.180.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Kóma - popieram !!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-197-114.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet