DAJ CYNK

Oddamy operatorom za ulgi

LuiN

Wydarzenia

Jutro w Sejmie odbędzie się pierwsze czytanie rządowego oraz poselskiego projektu nowelizacji prawa telekomunikacyjnego. Posłowie oraz rząd chcą między innymi, aby konsumenci, którzy rozwiązali umowę z operatorem przed czasem, zwracali proporcjonalnie ulgi, z których skorzystali przy zawarciu umowy - pisze Gazeta Prawna.

Jutro w Sejmie odbędzie się pierwsze czytanie rządowego oraz poselskiego projektu nowelizacji prawa telekomunikacyjnego. Posłowie oraz rząd chcą między innymi, aby konsumenci, którzy rozwiązali umowę z operatorem przed czasem, zwracali proporcjonalnie ulgi, z których skorzystali przy zawarciu umowy - pisze Gazeta Prawna.

Proporcjonalnie, a nie w całości naliczana miałaby być kara umowna z tytułu przedterminowego zerwania umowy z operatorem telekomunikacyjnym - proporcjonalnie do wielkości ulg z których skorzystał klient. Pojawi się też obowiązek informowania klienta przez operatora nie tylko o fakcie zmiany regulaminu, ale również o treści zmian - nowe zapisy miałby być dostarczane klientom na piśmie.

Prezes UKE zyskać ma wiele nowych obowiązków. Prowadzić ma centralna bazę numerów przeniesionych (usprawni ona proces przenoszenia numerów), ustalać ma opłaty z tytułu dostępu telekomunikacyjnego i oferowania usług na warunkach hurtowych, ma także on rozstrzygać spory między operatorami w przypadku niepodjęcia przez nich negocjacji lub upływu określonego przez prezesa UKE terminu zakończenia negocjacji. Posłowie chcą też, by UKE miał możliwość ustalenia maksymalnej wysokości opłat stosowanych przez operatora oraz zgłaszania sprzeciwu do cennika, regulaminu czy wzoru umowy - wylicza Gazeta Prawna.

Do rejestru UKE będą wpisywani przedsiębiorcy telekomunikacyjni nieposiadający siedziby na terytorium RP, a prezes UKE przejmie dane telekomunikacyjne od upadłego operatora. Zgodnie została rozwiązana kwestia traktowania poczty elektronicznej - usługą telekomunikacyjną powinno być jedynie przekazywanie poczty elektronicznej, sama zaś poczta elektroniczna nie powinna być traktowana jako usługa telekomunikacyjna.

Proponowane zmiany są istotne z punktu widzenia ochrony praw konsumentów, czyli użytkowników usług telekomunikacyjnych. Z pewnością pomogą lepiej chronić klientów podczas sporów z przedsiębiorcami - komentuje Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Prawna