Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Od 2 października przenoszenie numerów stacjonarnych w oparciu o PLI CBD

Od 2 października przenoszenie numerów stacjonarnych w oparciu o PLI CBD

LuiN 29 Września 2015 14:15

2 0

Od 2 października wymiana informacji pomiędzy operatorami w zakresie wniosków o przeniesienie numerów stacjonarnych odbywać będzie się w ramach systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).

Jest to drugi etap wdrażania przenoszenia numerów z wykorzystaniem PLI CBD - pierwszy, obejmujący operatorów komórkowych, rozpoczął się 26 czerwca tego roku. Terminy związane z realizacją uprawnienia do przenoszenia numerów nie ulegają zmianie. Zmienia się jedynie formuła tego procesu.

W celu umożliwienia przedsiębiorcom telekomunikacyjnym należytego przygotowania się do pracy w nowym systemie, UKE 3 sierpnia udostępnił środowisko testowe systemu. Wszyscy najwięksi operatorzy sieci stacjonarnych z sukcesem zakończyli testy nowej platformy.




UKE uprzedza jednak, że jednoczesne przełączenie wszystkich systemów teleinformatycznych na nową platformę może spowodować po stronie operatorów przejściowe trudności w przenoszeniu numerów. W przypadku wystąpienia problemów po 2 października, informację o takich sytuacjach można skierować do UKE m.in. za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (www.epuap.gov.pl).

Zobacz: UKE - PLI CBD pozwoli na przenoszenie numerów stacjonarnych
Zobacz: UKE - proces uruchamiania nowego systemu PLI CBD zakończony

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: pli cbd | telefonia stacjonarna | uke

w sumie: 7
  • 2

    1.  2015-09-29 14:40:35

    Czy w oparciu o PLI CBD będą też przenoszone numery od operatorów VoIP (np. Halonet Tartel)?

  • 0

    2.  2015-09-29 15:37:37

    Poczytałem o tym na stronie UKE jak i na witrynie Grupy LoVo i nie zauważyłem, aby przenoszenie odbywało się inaczej niż poprzez PLI CBD/CBD2. Grupa Halonet odpowiadająca za markę Tartel także nie wydała oświadczenia o zmianach. To znaczy że w przypadku przenoszenia będzie obowiązywać ta sama zasada. Jedynie inaczej będą wyglądały przeniesienia przez FNP do mobilnej sieci stacjonarnej, gdzie zapewne trzeba będzie podać głównego operatora świadczącego przekazywanie sygnału transmisyjnego dla sieci. I tu zapewne ta baza pomoże ;) mogę jedynie dywagować na ten temat.

  • 2

    3. ~Gaduairowiec  2015-09-29 16:10:03  host: static-62-244-156-100.devs.futuro.pl

    Czy mozna bedzie przenosic numery voip pomiedzy operatorami ?

  • 0

    4.  2015-09-29 16:35:28

    @3 Myślę że tak. Jakoś można było voipa pomiędzy operatorami stacjonarnymi np. z Multimedii do Orange (ex-TP) przenosić o ile pamiętam ze swojej pracy.

  • 2

    5. ~Gaduairowiec  2015-09-29 16:52:48  host: static-62-244-156-100.devs.futuro.pl

    @BlackBerry
    Kiedys IPFON oddawal najpierw przenoszone numery z TPSA z powrotem do tepsy, a potem trzeba bylo skladac wniosek u nowego operatora voip by zmigrowac :) Bezposrednio twierdzili ze nie ma takiej mozliwosci (oficjalnie:)

  • 0

    6.  2015-09-29 19:55:52

    @Gaduairowiec pamiętam tą akcję, chodziło mianowicie o preselekcje numeru MSISDN dla usługi VoIP, gdzie faktycznie numer pozostawał "dzierżawiony" dla operatora WLR/LLU, zaś faktyczną, domyślną preselekcję sprawowała eks-TPsa? i tu kończyło się na szeregu papierologicznych głupot rzecz jasna z czystego lenistwa nikt nie chciał się bawić w migracje numeru :D

  • 0

    7. ~K  2015-09-30 09:18:45  host: public-gprs6180.centertel.pl

    Do 3. Od kilku lat już można. Dwa lata temu przeniosłem numery od Freeconet do Plfon aby utrzymanie numerów mieć za free. Przy czym nie reklamuje Plfon są lepsi jeśli chodzi o stabilność.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-17-16.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet