Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości O wskaźnikach jakości usług TP

O wskaźnikach jakości usług TP

sirmark 12 Lutego 2008 20:22

0 0

Telekomunikacja Polska przekazała UKE informacje w zakresie spełniania wskaźników dostępności i jakości świadczonej przez TP usługi powszechnej w II półroczu i w całym roku 2007 roku.

O wskaźnikach jakości usług TP w I półroczu 2007, pisaliśmy w tej wiadomości.




TP w 2007 roku spełniła wymagania dla następujących wskaźników jakości usługi powszechnej (w ujęciu krajowym i dla każdej strefy numeracyjnej):
1. Procent zamówień (na przyłączenie do sieci) zrealizowanych w uzgodnionym terminie wyniósł 97,82% (powinno być co najmniej 90%);
2. liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich - w ujęciu krajowym - wyniosła 11 (powinna być co najwyżej 11);
3. czas usunięcia uszkodzenia:
czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 19 godzin (powinien być co najwyżej 25 godzin);
czas oczekiwania na naprawę 95% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 48 godzin (powinien być co najwyżej 52 godziny);
procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie wyniósł 92,70 % (powinien być co najmniej 90%);
4. czas oczekiwania na uzyskanie połączenia z numerami usług świadczonych z udziałem personelu:
średni czas zawierał się w granicach 12,27 s - 15,02 s (powinien być co najwyżej 17 s);
procent połączeń z odpowiedzią w ciągu 20 s zawierał się w granicach 81,26 % - 92,05% (powinien być co najmniej 80 %);
5. czas oczekiwania na zgłoszenie się informacji o numerach telefonicznych:
średni czas wyniósł 25,19 s (powinien być co najwyżej 30 s);
procent połączeń z odpowiedzią w ciągu 20 s wyniósł 81,74% (powinien być co najmniej 80 %);
6. wskaźnik sprawnych aparatów publicznych wyniósł 97,8% (powinien być co najmniej 96 %);
7. wskaźnik reklamacji faktur wyniósł 0,10 % (powinien być co najwyżej 0,9 %);
8. stopa nieskutecznych wywołań:
krajowych wyniosła 0,13% (powinna być co najwyżej 0,5%);
międzynarodowych wyniosła 1,04% (powinna być co najwyżej 2,4%);
komórkowych wyniosła 0,57% (powinna być co najwyżej 2,5%);
9. czas zestawiania połączenia:
średni czas połączeń krajowych wyniósł 1,52 s (powinna być co najwyżej 2 s);
95% połączeń krajowych wyniósł 4 s (powinien być co najwyżej 5 s);
średni czas połączeń międzynarodowych wyniósł 3,37 s (powinien być co najwyżej 6 s);
95% połączeń międzynarodowych wyniósł 7 s (powinien być co najwyżej 9 s);
10. wskaźnik jakości transmisji danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów - przepływność wyniosła 44 kbit/s (powinna wynosić co najmniej 40 kbit/s).

Następujące wskaźniki jakości usługi powszechnej TP za okres 2007 roku, nie spełniają wymagań decyzji UKE:
1. Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95 % zamówień (powinno być co najwyżej 22 dni):
w ujęciu krajowym wyniósł średnio 23 dni;
w ujęciu strefowym parametr ten spełniono tylko w 27 strefach,
2. Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99 % zamówień (powinno być co najwyżej 24 dni): w ujęciu krajowym wyniósł średnio 55 dni;
w ujęciu strefowym wymagania spełniono jedynie w strefie Łomża;
3. Liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich (powinna być co najwyżej 11):
w ujęciu krajowym wyniosła 11;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 19 strefach,
4. Czas usunięcia uszkodzenia:
4.1 Czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu (powinien wynosić co najwyżej 25 godzin):
w ujęciu krajowym wyniósł 19 godzin;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 2 strefach,
4.2. Czas oczekiwania na naprawę 95% uszkodzeń na łączach dostępu (powinien wynosić co najwyżej 52 godziny):
w ujęciu krajowym wyniósł 48 godzin;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 6 strefach,
4.3 procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (powinien wynosić co najmniej 90%):
w ujęciu krajowym wyniósł 92,7 %;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 3 strefach.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 0

    1. ~ttt  2008-02-12 20:26:35  host: ip-157-25-232-33.multimo.gtsenergis.pl

    I tak dostaną karę ;-). Tak dla zasady.

  • 0

    2.  2008-02-12 20:36:37

    Kara to taki zysk jak by z TP... Państwo mało zarabia na TP, to przynajmniej trzeba tak karę dowalić i przy okazji jest zysk z TP. :)

  • 0

    3. ~interpio  2008-02-12 20:44:02  host: 91.202.54.80.static.rdi.pl

    Tylko z takim zyskiem nie trzeba dzielić się z pozostałymi akcjonariuszami ;)

  • 0

    4.  2008-02-12 21:01:16

    Papier przyjmie każde liczby ;)

  • 0

    5. ~Templariusz  2008-02-12 21:35:08  host: staticline23090.toya.net.pl

    Dokładnie :D Coś nie tak z tymi liczbami :D

  • 0

    6.  2008-02-12 21:53:48

    naciagane to strasznie......

  • 0

    7.  2008-02-12 22:15:50

    Chwilowo nowych kar dla tepsy nie będzie bo TP dołożyła się do znaczków a bez tego byłaby chryja bo pamiątki powstańcze być może zawinąłby ktoś inny :)

  • 0

    8. ~getITright  2008-02-12 22:19:02  host: host-81-190-68-147.gdynia.mm.pl

    jak narazie to żadnej kary im za to nie "dowalili", a wszystkie wcześniejsze kary nakładane przez UKE na TP były słuszne, tutaj nie chodzi o "zysk z TP" tylko o zmuszenie tej firmy do przestrzergania prawa, procedur i przedewszystkim do uczciwej konkurencji, przypomnijcie sobie jak rynek wyglądał 10 lat temu to zrozumiecie co znaczy konkurencja i jakie rezultaty daje walka z monopolem

  • 0

    9.  2008-02-12 22:26:12

    U mnie w domu nie ma już telefonu z TP i jakoś żyjemy ;)

  • 0

    10.  2008-02-12 22:27:59

    E tam, liczby się zgadzają. Mi TP potrafi klinie naprawić w ciągu 6 godzin. Przydałyby się szczegóły co do reklamacji, bo czas odpowiedzi na nie jest najczęściej 7 dni, ale z odpowiedzią to one niewiele mają wspólnego. To trochę jakby 2 osoby pisały w różnych językach. Ale poprawa w TP jest znaczna, zapytajcie rodziców ile na telefon czekali ;-D.

  • 0

    11. ~ukenamuniu  2008-02-12 23:01:41  host: nat-go2-1.aster.pl

    Pierwsza sprawa: czas na przyłączenie do sieci 95% i 99% zamówień. Załóżmy, że TP przyłączyła 20 ludków, z tego 19 natychmiast a jednego po 10 latach. Wynik dla 95% zamówień jest 0 dni a dla 99% wskakuje ludek z 10 letnim oczekiwaniem i srednia rośnie do pół roku! By wyrobić się ze wskaźnikem należy przyłączyć stukilkudziesięciu natychmiast i jednego z 10 letniej zamrażarki. Co robić? Tym "starszym" z pamiętników zgłoszeń dawać do podpisania wnioski wycofujące zgłoszenie i nowy wniosek. Druga metoda: część starszych załatwić w grudniu a część a nowym roku, lub wcale- czekał 10 lat poczeka i 15. A na poważnie: liczyć wskaźniki przed przyłączeniem a nie po.

  • 0

    12. ~ukenamuniu  2008-02-12 23:16:04  host: nat-go2-1.aster.pl

    Druga sprawa: ciekawy jest ostatni plik z materiałów TP na stronie uke.gov.pl Doktorat tym w TP, którzy obserwują pogodę w 49 strefach numeracyjnych. Ciekawe spostrzeżenie, że na liczbę i czas napraw ma wpływ liczba uszkodzeń. Liczba uszkodzeń zależy od trąb powietrznych, gradobicia, wyładowań atmosferycznych, opadów w cm na m2, podtopień. Obserwuje się również wpływ tzw. "siły wyższej" ( z czego tu doktorat?). Słupki wskazują czego i gdzie było powyżej średniej wieloletniej, co uzasadnia pogorszenie wskaźnika w rejonie. Niestety tak trąba (powietrzna)pogarsza średnią wieloletnią i w przyszłym roku nie ma przeproś.

  • 0

    13. ~vari  2008-02-13 08:19:19  host: eiw151.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hmmm....punkt 10 na moim łączu nie jest spełniony. Modem synchronizuje się z reguły miedzy około 33 a 36 kb/s przy połączeniach do 0-202122. Ten sam sprzęt na innej linii (w innym miejscu) daje 54 kb/s. Linia jest łączem naturalnym o długości 7km od PG do gnizada abonenckiego bez PCMek , bez ONU i innych wynalazków po drodze. Czysta miedź tyle że 7 km. Na całej długosci linia kablowa podziemna. W zasadzie powinieniem wystąpić o bonifikatę do abonamentu skoro linia nie spelnia warunku uslugi powszechnej dla usługi transmisji danych. Jest na tym łączu Neostrada (ledwo działa) ale prawo rozróżnia połączenia z siecią internet (tu realizować tę uslugę może neostrada) od "transmisji danych w paśmie fonicznym". Przecież ja modemem nie muszę łączyć się tylko z internetem ale np z jakąś firmową siecią VPN gdzie jest V92 i powinieniem mieć 40 kb/s (wg nowego rozporządzenia o usłudze powszechnej bo w starym było nic nie znaczące "do 9,6 kb/s"). Wg regulaminu nalezy się bonifikata za "trwałe pogorszenie" pod wzgędem technicznym jakosci usługi. A już znajomemu co ma radiodostęp NMT na pewno sam napiszę taką reklamację bo tam wogole dial-up nie chca działać (czasem uda się nawet połączyć ale transmisji nie udaje się zainicjować). Pomijam ze synchronizacja to 9,6 lub 4,8 kb/s (więcej być nie może to wiem ale abonent nie musi więc płacić abonamentu jak za w pełni użyteczne łącze).

  • 0

    14. ~mirekb  2008-02-13 09:15:32  host: hii228.internetdsl.tpnet.pl

    *13 "powinieniem mieć 40 kb/s (wg nowego rozporządzenia" gdzie to znalazles?daj link lub adres

  • 0

    15.  2008-02-13 09:29:23

    #14 mirekb - patrz wskaźnik nr 10

  • 0

    16. ~getITright  2008-02-13 12:19:00  host: host-81-190-68-147.gdynia.mm.pl

    ukecośtam - jedna sprawa, NIKT NIGDY nie powinien czekac na przyłączenie 10 lat, a jeżeli ktoś czeka to jest to skandal i niedopełnianie OBOWIĄZKÓW prze podmio dominujący na rynku, także ten wskaźnik jest jak najbardziej w porządku i jak najbardziej oddaje opieszałośc (bądź też brak opieszałości) firmy w przyłączaniu nowych klientów...

  • 0

    17. ~ukenamuniu  2008-02-14 00:09:33  host: nat-go2-1.aster.pl

    getITcośtam - jeżeli w #8 uważasz, że wszystkie kary nałożone przez UKE były słuszne, to i nie ma co z Tobą (#16)dyskutować nt. usługi powszechnej bo z pewnością powiesz, że jak obowiązek to monopolista powinien się rzucić na inwestycje za 20-40 tys zł na abonenta gdzieś w górach lub lasach (światłowód, moduł wyniesiony, sieć abonencka)- przetargi na WiMAX niesłusznie wygrane przez TP zostały słusznie przez UKE unieważnione. Co jest słuszne w telekomunikacji określa szeryf naszego miasteczka popierany przez dzieci Neo, które też znają się na wszystkim i najlepiej wiedzą co i jak.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-107-91.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.