DAJ CYNK

Numer alarmowy 112 obsłuży zgłoszenia z systemu eCall

msnet

Prawo, finanse, statystyki

MSWiA już w październiku 2017 roku przystosowało system informatyczny Centrów Powiadamiania Ratunkowego na terenie całej Polski do przyjmowania i obsługi zgłoszeń z systemu eCall.



MSWiA już w październiku 2017 roku przystosowało system informatyczny Centrów Powiadamiania Ratunkowego na terenie całej Polski do przyjmowania i obsługi zgłoszeń z systemu eCall.

Centra Powiadamiania Ratunkowego są przygotowane do obsługi zgłoszeń z systemu eCall. Montowane w autach niewielkie urządzenie zostanie aktywowane automatycznie po zadziałaniu czujników znajdujących się w pojeździe lub ręcznie poprzez ręczne wciśnięcie przycisku przez kierowcę lub pasażera, będących uczestnikami lub świadkami zdarzeń zagrażających życiu lub zdrowiu. System automatycznie wykona połączenie na numer alarmowy 112 i prześle dodatkowo dane dotyczące lokalizacji pojazdu, kierunku jazdy oraz liczby pasażerów z zapiętymi pasami.

W przypadku, gdy nawiązanie rozmowy z poszkodowanym będzie niemożliwe, na przykład z uwagi na jego stan, operator numeru 112, który odbierze dane z systemu eCall, będzie mógł je przekazać, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, do odpowiednich służb ratunkowych.


(źródło: pl.wikipedia.org)

Zgodnie z wchodzącymi w życie unijnymi przepisami, wszystkie auta wyprodukowane po 31 marca 2018 roku muszą być wyposażone w system eCall. W przeciwnym razie ich rejestracja nie będzie możliwa.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Wikipedia

Źródło tekstu: MSWiA