Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości NSN: użytkownicy komórek przesyłają coraz więcej danych

NSN: użytkownicy komórek przesyłają coraz więcej danych

sirmark 23 Maja 2013 09:55

2 0

Do 2020 r. codzienne zapotrzebowanie użytkownika telefonu komórkowego na przesył danych wyniesie nawet 1 GB - wynika z szacunków firmy Nokia Siemens Networks. Dziś miesięczne zapotrzebowanie jest dwa razy mniejsze. By uniknąć kosztownej rozbudowy sieci i związanych z tym podwyżek cen, operatorzy zmierzają w stronę bardziej efektywne wykorzystania pasma. Dzięki rozwiązaniu znanemu jako liquid applications przepustowość sieci będzie zoptymalizowana i skierowana tam, gdzie w danej chwili najbardziej jej potrzeba.

Rozwiązania te polegają między innymi na tym, że kontent, czyli zawartość przesyłana do użytkowników końcowych jest zoptymalizowana już na poziomie sieci. Operatorzy w praktyce uzyskają niższe koszty przesyłania danych na jednostkę danych- podkreśla Piotr Kaczmarek, prezes zarządu Nokia Siemens Networks w Polsce.

Oznacza to, że użytkownicy będą mogli oglądać na przykład pliki wideo w normalnej jakości i wielkości bez długiego oczekiwania na przesłanie pliku. Równocześnie zasoby sieci nie będą przeciążone. Takie rozwiązania są niezbędne, bo jak podkreśla Kaczmarek, zapotrzebowania na transfer danych przez sieci komórkowe rośnie bardzo szybko. W tej chwili średnia na rynku światowym to 300-500 MB miesięcznie na użytkownika. Ale do 2020 r. wielkość ta powinna się znacząco zwiększyć i osiągnąć 1 GB dziennie na użytkownika. Polska wciąż należy do telekomunikacyjnych rynków wschodzących, ale bardzo szybko gonimy rynki rozwinięte.

Aby temu sprostać operatorzy, a w tym dostawcy, muszą wprowadzić rozwiązania, które pozwolą zoptymalizować zasoby sieci, a jednocześnie dostarczyć oczekiwany przez użytkowników kontent, czyli informację na poziomie cenowym nie wyższym niż jest to dzisia - zwraca uwagę Piotr Kaczmarek.




Rozbudowa infrastruktury sieci, na przykład poprzez dodatkowe maszty telekomunikacyjne, byłaby droga i wpłynęłaby na podwyżkę cen dla użytkowników. Tego - zgodnie z zapotrzebowaniem rynku - dostawcy chcą uniknąć, więc skupiają się na optymalizacji sieci.

Wprowadzamy wiele rozwiązań, polegających m.in. na zagęszczaniu komórek, na bardziej efektywnym wykorzystaniu pasma oraz to, na czym polega całe liquid applications, wprowadzenie inteligencji do sieci, takiej która pozwala zoptymalizować zasoby i kierować je w tym kierunku, gdzie są one potrzebne w danej chwili - wylicza Kaczmarek.

Według niego pozwoli to na utrzymywanie sieci o mniejszej przepustowości, a więc tańszej. Mimo to użytkownicy dzięki optymalizacji zasobów otrzymają taką ilość pasma, jakiej potrzebują. Kaczmarek dodaje, że dzięki temu transfer danych nie podrożeje. To ważne, bo już teraz na rynku czuć presję użytkowników na coraz niższe ceny, ale równocześnie wzrasta zapotrzebowanie na transfer danych.


Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: nokia siemens networks

w sumie: 5
  • 1

    2. ~Nokia  2013-05-23 10:46:34  host: ip-37-209-134-107.free.aero2.net.pl

    @1, chyba Szajsung, kto mądry i ma rozum, kupi zwykły telefon typu Nokia 301 i mu starczy.

  • -2

    3.  2013-05-23 11:01:29

    Przy transferze 512 kbps w AERO2 czasami dziennie pobiorę 1 GB danych. Dwa filmy i trochę innych danych spokojnie pożre 1 GB.

  • -1

    4. ~ghj  2013-05-23 11:39:16  host: 64.27.165.35

    Nokia to padaka.

  • 0

    5. ~Korzo  2013-05-23 12:38:43  host: 62.159.77.166

    NSN a Nokia to 2 rozne firmy ...

  • 0

    6. ~  2013-05-23 13:32:42  host: hfl170.internetdsl.tpnet.pl

    Tony reklam na stronach i wszystko jasne. Dorzucić jeszcze z kilka razy tyle to 1GB nawet nie wystarczy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-22-102-16.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.