Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nowy sposób TP na UKE

Nowy sposób TP na UKE

WitekT 22 Sierpnia 2006 18:42

0 0

Telekomunikacja Polska wytoczyła nowy argument w walce z UKE. Firma podważa prawomocność powołania Anny Streżyńskiej na stanowisko prezesa Urzędu.

W oficjalnym stanowisku dotyczącym projektu decyzji prezesa UKE w sprawie zmiany o połączeniu sieci TP i Telefonii Dialog, TP w pierwszym punkcie podważa prawomocność powołania prezesa UKE.

Uchwałą z dnia 24. kwietnia 2006 roku (…) KRRiT wyłoniła trzech kandydatów, których następnie przedstawiła Prezesowi Rady Ministrów. Wśród nich nie było kandydatury Pani Anny Streżyńskiej. W dniu 8. maja 2006 roku Prezes Rady Ministrów powołał na stanowisko Prezesa UKE Panią Annę Streżyńską, mimo, iż KRRiT nie przedstawiła jej kandydatury - napisała TP w stanowisku.

Zgodnie z art. 190 Ustawy Prawo telekomunikacyjne w jego nowym brzmieniu, „Prezesa UKE powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów spośród trzech zaproponowanych kandydatów przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Kadencja Prezesa UKE trwa 5 lat". W świetle brzmienia art. 190 Ustawy Prawo telekomunikacyjne jest oczywiste, że Prezes Rady Ministrów ma obowiązek powołać na Prezesa UKE jednego z trzech kandydatów wskazanych przez KRRiT i nie ma kompetencji do obsadzenia na tym stanowisku osoby spoza tego grona. Świadczy o tym użycie w art. 190 zwrotu „spośród" - napisała TP w dalszej części stanowiska.




Brak jest przyczyn, które uzasadniałyby wyłączenie powyższych zasad i pozbawienie KRRiT (w której skład wchodzą przedstawiciele Sejmu, Senatu i Prezydenta RP) jakiegokolwiek realnego wpływu na wybór Prezesa UKE. Co więcej, fakt, że ustawodawca nakazał wstrzymać się z wyborem Prezesa UKE do czasu powołanianowych członków KRRiT, tym bardziej dowodzi, że kompetencje KRRiT w procesie wyboru Prezesa UKE są istotne i nie mogą ograniczać się jedynie do roli konsultacyjne-opiniodawczej - można przeczytać w dalszej części stanowiska.

Pojawia się w konsekwencji wątpliwość jak zakwalifikować decyzję wydaną przez osobę nieprawidłowo powołaną. (…) Wada polegająca na wydaniu decyzji przez osobę nieuprawnioną jest, zdaniem TP, rażącym naruszeniem prawa, w tym przypadku art. 28 PT. Decyzja w przedmiocie dostępu telekomunikacyjnego może być wydana jedynie przez osobę prawidłowo powołaną na stanowisko Prezesa UKE. Rażącym naruszeniem prawa byłoby podpisanie jej przez osobę, którą powołano z naruszeniem art. 190 PT, którego brzmienie nie powinno budzić żadnych wątpliwości - konkluduje TP w swoim stanowisku.

Zobacz: pełen tekst stanowiska TP (plik PDF; 240 kB).

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:
w sumie: 148
  • 0

    129. ~issa  2006-08-24 22:58:38  host: apn-99-86.gprspla.plusgsm.pl

    Na koniec - do czego mam sie ustosunkowac? Mam wyrazic zal z tego powodu , ze Twoi rodzice placa TP , 42 za nic? Czy mam napisac , ze Tepsa to fajna firma , wszyscy sa tam cool i nie stosuja chwytow ponizej pasa? Czy gdzies tak napisalem? Powazny jestes? Do kogo te zale i po co? Czy Tele2 to ucielesnienie etyki w biznesie? O co chodzi?

  • 0

    130. ~issa  2006-08-24 23:05:40  host: apn-99-86.gprspla.plusgsm.pl

    Co do UKE - moj poglad na dzialanie tego urzedu ewoluuje i niewykluczone , ze kiedys znow zmienie zdanie na jego temat. Rozgraniczam generalnie mega gowniana oferte glosowa TP (w ktora klienci tkwia na wlasne zyczenie) i ktora nie znajdywala i dalej nie znajduje uznania w moich oczach , z dzialaniami urzedu wobec tej firmy , ktore mi sie po prostu nie podobaja. Wystraczajaco juz to motywowalem.

  • 0

    131. ~fussy  2006-08-24 23:08:57  host: edp138.internetdsl.tpnet.pl

    Witam
    115. Można kupić alcatelowskie DSLAMy zakończone 100Mb ethernetem. Koszt ok 8kPLN. Te zakończone ATMem są jakieś 10x droższe (ale za to bardziej profesjonalne).
    Co do dyskusji. Bardzo lubię Panią Anię. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Bo jak dotąd to UKE/Urtip zachowywał się bardzo biernie. Ze zrozumiałych względów nie lubię TPSA (chociaż korzystam z ich iDSLa) mimo to zgodzę się z issa, że dla połączeń głosowych podział na fix i mobile jest tylko umowny (rozważając pozycję monopolistyczną). Porównanie Witka (z ciężarówkami) jest niezupełnie trafne. Telefon komórkowy w zakresie rozmow głosowch ma dokładnie cechy telfonu stacjonarnego (a nawet pewne zalety). Ja wiem, że Witek pisał o tym, że rozmowy stacjonarne są wielokrotnie tańsze od komórkowych. Ja to rozumiem inaczej, każdy operator chce jak najmocniej wydoić klienta. Stacjonarny robi to przez haracz - abonament (za utrzymanie linii) komórkowy - drogimi połączeniami. Jednen i drugi nastawia się na skubanie. Dla mnie opłaty interkonektowe do mobilnych które są na poziomie 60gr, są przynajmniej 3x zawyżone.

  • 0

    132. ~fussy  2006-08-24 23:14:31  host: edp138.internetdsl.tpnet.pl

    Podział na fix i mobile nie powinien mieć miejsca. Argument, że fix= mobile tam gdzie nie ma CPP też mnie nie przekonuje. Dlaczego mają być takie duże chore opłaty interkonetowe do mobile? a chore abonamenty u fixów? Różne pomysły na ściągniecie tych samych pieniędzy?

  • 0

    133. ~fussy  2006-08-24 23:21:07  host: edp138.internetdsl.tpnet.pl

    Zarówn w USA jak i w Rosji (do sierpnia) opłaty za ruch przychodzący do operatora mobilnego są/były takie same jak do fixa. Natomiast użytkownik płaci dosłownie grosze za rozmowę przychodzącą.

    I jeszcze jeden argument za tym, że Tepsa nie jest tak całkiem monopolistą w rozmowach głosowych. Trywialny. Przecież każdy z nas wie, ze musi konkurować z sieciami komórkowymi. Ona ma 10mln a pozostali 30mln. Nie chcę mieć łącza nie biorę idę do GSM i już.
    pzdr

  • 0

    134.  2006-08-24 23:23:46

    fussy: a co powiesz na przykład z innej strony - czy o istnieniu monopolu nie świadczy fakt, że zdecydowana większośc operatorów alternatywnych dopasowuje swój cennik do cennika TP, często na zasadzie "oferta tp - 1 grosz"?

  • 0

    135. ~Robo  2006-08-24 23:25:16  host: apn-100-185.gprsbal.plusgsm.pl

    ISSA: na sprawe TP nalezaloby zerknac uwzgledniajac wiele aspektow. Chociaz jest troszke racji w tym co pisales komentujac jeden z artukulow a mianowice, ze TP to firma prywantna i ma prawo bronic swoich interesow. Miemniej jednak sytuacja w przypadku TP jest dosc szczegolna a dlatego, ze moze to zabrzmi trywialnie stanowila kiedys majatek narodowy i my wszyscy mamy w tym mniejszy lub wiekszy udzial. Sam mialem okazje (pomimo mlodego wieku) ma poczatku lat 90-tych czyli juz po zmianach sytemowych w kraju, kopac rowy i klasc kable dzilajac w komitecie spolecznym, tak aby w kilku wioskach rozbrzmialy telefony. Tak bylo w dwoch lokalizacjach. W jednej bo mieszkala tam rodzina, ktora czesto odwiedzlem a w drugiej gdyz brat postawil sobie domek letniskowy. W ramach tych prac zbudowane zostaly pomieszczenia na centralki TP za nasze wspolne pieniadze. Technicy z TP jedyne dokali podlaczen i odbiorow. I co z tego jak np. brat musial potem placic abo jak wszyscy. A przeciez trudno w tym przypadku muwic, ze to TP pomiosla wszystkie koszty z rozbudoa infrastruktury. Z czasem gdy rynek gsm nabral "rumiencow" zrezygnowalisny z tel. stacjonarnego, gdyz utrzymywanie lini przez caly rok bylo bez sensu tak aby tylko miec kontakt ze swiatem przez dwa m-ce w roku. Ale co z mieszkamcami tych w tych lokalizacjach. Ponosza te same koszty co inni. A do tego w nagrode niespodzianki, o ktorych pisalem we wczsniejszych postach. I to jest wg Ciebie normalne? Poza tym jesli chodzi o monopole to trzeba od czegos zaczac. Dzis to bedzie telekomunikacja a jutro moze np. energetyka. Inna sprawa jest to, ze TP zostala sprzedana na zlych warunkach. Ale tak dzieje sie z wieloma sprawami w kraju. Np. Turcja zanim wyslala wojska w ramach misji stabilizacyjnej do Iraku postawila warunki finansowe. USA musialo wylozyc konkretne pieniazki. A nasi liczac na obiecanki cacanki w postaci lukratywnych konraktow pojechali do Iraku.

  • 0

    136. ~Robo  2006-08-24 23:34:37  host: apn-100-185.gprsbal.plusgsm.pl

    cd. - I to tez jest absurd gdy kraj, ktory nie ma odpowiedniej ilosci przedszkoli, ma braki finansowe w sluzbie zdrowia stac na taki gest. A wracajac do tematu wez tez pod uwage aspekty, o ktorych pisalem w poprzednich postach oraz *Obserwator w komentarzach pod artykulem na tym portalu a do ktorego podalem link. Jakos sie nie uwazam za hipokryte, ktoremu nawet psychiatra nie pomoze. "Nie chcem, ale muszem" - chyba tak powiedzial jeden z wodzow, bo nie mam rozsadnej alternatywy. A jest tak bo na ryneku telekomunikacyjnym nie bylo w odpowiednim czsie odpowiednich regulacji.

  • 0

    137. ~Robo  2006-08-24 23:52:49  host: apn-100-185.gprsbal.plusgsm.pl

    ISSA - co do netu via EDGE. Wierz mi, ze pomino usilnych prob przyznania Tobie racji ( bo takie osiagi bylby dla mnie bardzo korzystne ze wzgledu na specyfike pracy ), nie udalo mi sie osiagnac parametrow o ktore poszla wymiana naszych pogladow. A takich parametrow sobie i Tobie bym zyczyl bez wzgledu na lokalizacje. Jako, ze mam potrzebe posiadania lacza o parametrach na poziomie EDGE a przebywam nie tylko w duzych aglomeracjach ale rowniez w pomniejszych miejscowosciach to korzystam z kart wszystkich trzech opow. Tak wiec mysle,ze jakies doswiadczenie odnosnie transferu mam. Ale pozostawmy ten temat w spokoju. Mozesz jedynie zerknac pod wiadomym Ci artykulem na porownania transferow jakie osiagnalem podczas testow u wszyskich trzech opow. SORKI ZA LITEROWKE w poprzednich postach.

  • 0

    138. ~issa  2006-08-25 00:01:05  host: abpr43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widzę , że temat się rozluźnił. Tak poza tematem , to skąd masz info , że Turcja wysłała kontygent w ramach misji stabilizacyjnej do Iraku? Bo to jakaś istotna nowość.

  • 0

    139. ~issa  2006-08-25 00:05:04  host: abpr43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ad. 137 - nie ważne czy byś życzył , bez względu na lokalizację , operatora , Twój czy mój modem , pogodę , humor prezesa Józefiaka , ból głowy Pani Kossman itd. - odpowiedz jasno na pytanie. Można osiągnąć , czy nie można osiągnąć powtarzalny transfer ponad 200kb/s przez edge?

  • 0

    140. ~issa  2006-08-25 00:08:40  host: abpr43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nawiązując jeszcze do Turcji , to państwo to odrzuciło interesującą ofertę finansową USA (chciałem napisać "ofertę finansową TP" , co ta Tepsa robi z człowieka normalnie... ;)) , jeszcze przed inwazją na Irak , za możliwość otworzenia lądowego frontu na północy Iraku z Turcji właśnie. Co do kontyngentu - wysłali go do Afganistanu. Na kontyngent w Iraku nie zgodził się iracki rząd.

  • 0

    141. ~Robo  2006-08-25 00:29:22  host: apn-100-182.gprsbal.plusgsm.pl

    ISSA - byc moze nieuwaznie czytasz moje posty albo mnie dopadla juz pomrocznosc jasna. Tak wiec odpowiem "jasno i precyzyjnie": NIE. Zerknij na wyniki, ktore zaprezentowalem pod komiec wiadomego Ci watku (link w moim poscie nr 120). Mam rowniez zrzuty ekranowe, ktore moge Ci podeslac.

  • 0

    142. ~issa  2006-08-25 00:56:25  host: apn-100-189.gprsbal.plusgsm.pl

    Hehe , a jednak (nie)... Bardzo dziekuje za Twoje fotki , zrewanzuje sie fotka licznika predkosci z legendarnej Syrenki , z ktorego jasno bedzie wynikac , ze nie da sie jechac ponad 200km/h. W imie UKE litosciwego , milosiernego , prowadz nas UKE droga prosta , nie zas droga tych na ktorych jestes zagniewany;) Nic mnie juz w tym kraju chyba wiecej nie zdziwi :)

  • 0

    143. ~  2006-08-25 10:45:39  host: edp138.internetdsl.tpnet.pl

    Witku, co do "oferta tp - 1 grosz" u innych operatorów to masz trochę racji. Ale chyba bardziej to świadczy o subsydjowaniu przez tepse rozmów lokalnych z pieniędzy rozmów MM i MN (co też w jakim stopniu rzeczywiście świadczy o zmonopolizowaniu rynku). Ale dzisiaj już to się zmienia. Coraz wiecej jest taryf na lokalne i MM za 15gr brutto a więc nie "związanych" z tym co oferuje tpsa. Ja sam uczestniczyłem w negocjacjach miedzy Netią a kilkoma większymi firmami, gdzie koszt rozmów krajowych (bez komórek) został ustalony na 10gr netto. Uważam, że paradoksalnie większy monopol (czy oligopol) panuje w telefonii komórkowej (posłużę się tym sztucznym podziałem). Trójca trzyma się dobrze. Na dodatek trudno o substytuty, bo telefonu stacjonarnego do samochodu ze sobą nie zabiorę.
    pzdr fussy

  • 0

    144. ~Obserwator  2006-08-25 11:38:57  host: bbz149.neoplus.adsl.tpnet.pl

    * Robo - przejżyj kilka wątków na telepolis.pl i gsmonline.pl, które komentował niejaki user *ISSA. Zobacz też ile komentarzy mają te wątki. Dla mnie jest to sfrustrowany osobnik z zaburzonym życiem emocjonalnym, któremu jedynie został licznik z jego "ferrari". Nie daj sie wciągnąć w jałową dyskusję. Zobacz jak gościu pięknie wyślizgał sie z odpowiedzi na twoje konkretne przykłady dotyczące TP. Zamiast wysyłać osoby do psychologa mające inny poglad na sprawy - sam powinien to uczynić. Byle szybko bo inaczej może się to skończyć tragedią dla otaczającego go środowiska. Polecam ci zerknąć na stronę http://dziecineo.prv.pl Ciekawe cytaty - " Odpowiadanie na zaczepki krzykliwego dziecka neo tylko "nakręca" go do działania i kontynuowania niezdrowej dyskusji. Należy tego unikać, ponieważ może skończyć się ona czasem banem na krótki okres czasu dla osoby atakowanej, bo np. została sprowokowana do wyzwisk" , "NIGDY NIE KŁÓĆ SIĘ Z GŁUPCEM - KTOŚ MÓGŁBY NIE ZAUWAŻYĆ RÓŻNICY", "nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem". A JA MÓWIĘ TROLOM - NIE!!!

  • 0

    145. ~issa  2006-08-25 13:26:26  host: apn-100-185.gprsbal.plusgsm.pl

    ***observator - zastanawialem sie co ci odpisac i ... stwierdzilem , ze nie bede z Toba polemizowal:) Nigdy (wiecej). Tak jak z ***robo i arnie.

  • 0

    146.  2006-08-26 08:10:53

    ja uważam ze cały szum medialny TP kontra UKE to wojna partyzancka...niewiem czy ktoś zauważył...że bład popelniono duzo wcześniej..sprzedając TP(majątek państwa i jakby to tez ując majatek kazdego obywatela POLSKI) za jałmużnę bo jakby to inaczej ująć???ba, mozemy wiele pisać otym i owym ...Teraz włascicielem poniekąd jest France Telekom ktory ma gdzieś interesy klientów w Polsce..bo poco poniekąd najważniejsze sa jeszcze zyski generowane w Polsce pompowane z wielkim przekrojem do najwiekszego bankruta w Europie .France Telekom...z tego co obserwuję nasuwa mi sie myśl rozpieprzyć co sie da a potem sprzedać z zyskiem-jesli takowy jeszcze będzie..bo dojna krowa juz mleka nieda..a nam Polakom pozostanie tylko popatrzeć i wylewać żewne żale..Poprostu rozpieprzono w drobny pył niezalezność od innych kapitałów zachodnich..ale tam gdzie tak naprawdę niewiadomo o co chodzi ..to zapewne chodzi o kasę...Jestem aby nam siężyło lepiej mieć wszystko za przystępne ceny..ale jak???? benzyna,gaz,żywność a zarobki maleją..bo obawiam się że przyjda jeszcze takie czasy żę bedziemy mieć wybór czy ugotowac na gazie obiad ,czy nalac do baku 5 litrów benzyny-zadzwonić na komórkę czy kupić za to zeszyt dziecku

  • 0

    147.  2006-08-26 13:19:10

    *Obserwator- w poście 144 dokonałeś bardzo trafnej oceny, szczerze gratuluję!

  • 0

    148. ~TelePieS  2006-09-01 19:47:00  host: dua34.internetdsl.tpnet.pl

    Precz z TP!Ludziska, zakładajmy własne swiatłowody w kiblach i rurach kanalizacyjnych.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-19-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.