Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nowy laptop w firmie co trzy lata

Nowy laptop w firmie co trzy lata

orson_dzi 1 Grudnia 2015 10:20

4 3

Polskie firmy wymieniają sprzęt komputerowy w zależności od jego typu co 2-5 lat. Najczęściej przed zakupem nowych urządzeń szukają porad w internecie. Głównym źródłem informacji są sklepy internetowe i porównywarki cen. Właściciele firm częściej opierają się na rekomendacjach znajomych niż na opiniach specjalistów.

Z raportu Lenovo Komputery w polskich MŚP 2015 wynika, że najważniejszym kryterium wyboru nowego sprzętu jest jego jakość, uważa tak 69% respondentów, a 67% kieruje się niską ceną. Ważna jest także ogólna renoma producenta (37%) i dostawcy (20%). Zaledwie 12% bierze pod uwagę kwestie wizualne.

Cena dalej jest bardzo mocnym kryterium wyboru konkretnej oferty. Dlatego ponad 54% respondentów odpowiada, że wiedzę na temat poszczególnych rozwiązań i nowości produktowych czerpie z porównywarek internetowych - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Polak, PC business development manager w firmie Lenovo.

Tyle samo firm wskazało, że najlepszym źródłem informacji o sprzęcie IT są sklepy internetowe. Ze specjalistycznych serwisów internetowych zajmujących się tematyką IT korzysta co trzeci przedsiębiorca, podobnie jak z rankingów publikowanych online.

Cenne są także źródła pozainternetowe - na 13 zdefiniowanych źródeł siedem z nich znajduje się offline. Wśród nich najcenniejsze dla MŚP są rekomendacje znajomych (42%), fachowa prasa (38%) oraz informacje od dostawców (33%).

Rozumiemy dostawców jako naszych partnerów handlowych. Nasza firma działa w oparciu przede wszystkim o kanał partnerski i bardzo cieszy nas to, że rekomendacje naszych partnerów są brane pod uwagę w całym procesie decyzyjnym przez potencjalnych nabywców.

Stosunkowo rzadko firmy z sektora MŚP czerpią wiedzę z konferencji i spotkań (14%) oraz blogów specjalistów IT (18%).




Sposoby zbierania informacji różnią się w zależności od wielkości firmy oraz od wieku i wykształcenia kadry menadżerskiej. Okazuje się, że mniejsze organizacje najbardziej ufają rekomendacjom znajomych, a większe - dostawcom sprzętu oraz specjalistycznym serwisom internetowym. Dla młodszych respondentów pierwszym wyborem są źródła internetowe. Z kolei osoby bardziej wykształcone biorą pod uwagę kilka źródeł - powiedział Maciej Polak.

Jak podkreślają przedstawiciele Lenovo, badanie pokazuje, że dostawcy sprzętu IT muszą dbać o wszystkie kanały dostępu do klientów, zarówno o przygotowanie merytoryczne sprzedawców, jak i obecność w sieci.

Pytając o kryteria wyboru sprzętu mobilnego, otrzymujemy bardzo jednoznaczną odpowiedź. 84% respondentów wskazało na wagę urządzenia. To czynnik, który decyduje o tym, czy urządzenie w ich rozumieniu jest mobilne czy ultramobilne. Często użytkownicy wskazywali także na wytrzymałość baterii i konstrukcji. Cieszy nas to, gdyż w swoim portfolio produktów dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw stawiamy właśnie na wytrzymałość i długi czas pracy na baterii - mówi Polak.

Najkrócej w małych i średnich firmach wykorzystywane są netbooki. Te małe i tanie komputery wymieniane są średnio po 2,1 roku użytkowania. O nieco ponad rok dłużej wykorzystywane są większe, droższe i bardziej profesjonalne notebooki/ laptopy, a w przypadku stacjonarnych pecetów czas użytkowania jest najdłuższy i oscyluje w granicach 3,8 roku - wynika z raportu Badanie zwyczajów i zachowań przedsiębiorstw 2015.

Jako powód wymiany sprzętu respondenci wskazują zniszczenie i zużycie sprzętu - odpowiednio 73% i ponad 40% - podkreśla Maciej Polak.
Znaczniej rzadziej jest to upgrade nowego oprogramowania bądź konieczność zakupienia nowego sprzętu dla nowych pracowników. Takie przyczyny wskazuje 30-40% respondentów.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: lenovo | laptop

w sumie: 8
  • 1

    1. ~Szczery_Chłopak  2015-12-01 10:37:03  host: charil.static.korbank.pl

    Zupełnie inaczej wyglądałby dane, gdyby przepisy dot. amortyzacji stanowiły inaczej.

  • 3

    2.  2015-12-01 11:46:23

    Bardzo podoba mi się fragment: "Właściciele firm częściej opierają się na rekomendacjach znajomych niż na opiniach specjalistów". Głównie dlatego, że obecnie mianem specjalistów czy doradców posługują się głównie naganiacze polecający to, za co mają najwyższą prowizję. Znajomemu mogę wierzyć. "Specjaliście" nie, bo z prawdopodobieństwem równym pewności zaproponuje rozwiązanie korzystne dla siebie, a niekoniecznie dobre dla mnie.

  • 1

    3. ~  2015-12-01 12:22:13  host: user-5-173-103-132.play-internet.pl

    @2: Święta prawda. Również nie podoba mi się nazywanie osób zajmujących się sprzedażą (nieważne czy sprzętu, usług, czy innego towaru) specjalistami. Nawet jeżeli mają dużą wiedzę, to trzeba pamiętać, że są oni co najwyżej specjalistami ds. sprzedaży (konflikt interesów), którym zależy, żeby firma, którą reprezentują, miała obroty, co nie zawsze jest zbieżne z interesem klienta.

    Jeżeli kupujemy sprzęt, a nie mamy dostatecznej wiedzy, lepiej opierać się na opiniach bardziej doświadczonych znajomych albo osób, które zajmują się bieżącą obsługą/naprawą danych urządzeń, a tych co wyłącznie sprzedają.

  • 0

    4. ~  2015-12-01 12:34:39  host: user-5-173-103-132.play-internet.pl

    w @3 miało być "a nie tych co wyłącznie sprzedają."

  • 1

    5. ~  2015-12-01 17:54:30  host: user-94-254-147-7.play-internet.pl

    Są firmy które są tak biedne że kompy stacjonarne mają 10 lat lub więcej i dalej działają. Oczywiście z XP lub Vistą.

  • -1

    6. ~Nick  2015-12-01 19:49:38  host: user-109-243-107-4.play-internet.pl

    Laptop po 2 latach to złom...

  • 1

    7. ~  2015-12-01 19:50:39  host: user-94-254-146-129.play-internet.pl

    @5 a po co zmieniać skoro wszystko działa ok?

  • 0

    8. ~szmata pawłowicz  2015-12-01 22:47:40  host: n30-01-03.opera-mini.net

    Ta kobieta z laptopem na zdjęciu to w jakiego typu firmie pracuje?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-94-5.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet