Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nowe oprogramowanie do zarządzania telefonami od Nokii

Nowe oprogramowanie do zarządzania telefonami od Nokii

WitekT 13 Kwietnia 2006 10:47

0 0

Nokia poinformowała o wprowadzeniu nowego rozwiązania - Intellisync Device Management. Jest przeznaczone dla operatorów sieci komórkowych i służy do zarządzania firmowymi telefonami komórkowymi.

Technologia umożliwia świadczenie klientom korporacyjnym usług z zakresu zarządzania telefonami oraz zapewnia im należyty poziom bezpieczeństwa. Nowy produkt firmy Nokia - efekt niedawnego przejęcia firmy Intellisync - ułatwi operatorom skuteczne wejście na szybko rozwijający się rynek rozwiązań mobilnych dla firm oraz zbudowanie lojalności klientów z sektora biznesowego. Nowe oprogramowanie stanie się częścią większego, zintegrowanego pakietu rozwiązań firmy Nokia do obsługi urządzeń mobilnych, przeznaczonego dla przedsiębiorstw, operatorów sieci komórkowych oraz usługodawców. Ułatwi ono operatorom zarządzanie telefonami dla wszystkich grup klientów oraz procesami biznesowymi. Dzięki nowemu produktowi firma Nokia może zaoferować kompleksowe rozwiązania z zakresu zarządzania telefonami komórkowymi wszystkim klientom korzystającym z różnych urządzeń, sieci i technologii.

Funkcje związane z zarządzaniem telefonami komórkowymi oraz ich bezpieczeństwo to elementy niezbędne w rozwiązaniach mobilnych wdrażanych przez przedsiębiorstwa. Dostarczane przez operatorów rozwiązania wspomagające zarządzanie telefonami komórkowymi oraz zapewniające im wysokie bezpieczeństwo stanowią coraz ważniejszy i rozwijający się segment w dziedzinie rozwiązań mobilnych - dotyczy to zarówno usług zarządzanych, jak i świadczonych w siedzibie firmy. Pokazuje to także, w jaki sposób najlepsi dostawcy poszukują możliwości połączenia tych kluczowych segmentów rynku oprogramowania do telefonów komórkowych - powiedział Stephen Drake, zajmujący się oprogramowaniem dla rozwiązań mobilnych w agencji IDC.

Nowe oprogramowanie Intellisync do zarządzania telefonami, wprowadzone przez firmę Nokia, znacznie podniosło atrakcyjność oferty operatora Eurotel. Dysponując oprogramowaniem do zarządzania telefonami, możemy oferować klientom kompleksowe rozwiązania, a nie tylko dostęp do poczty elektronicznej oraz aplikacji kontaktów i kalendarza - powiedział Tomas Jecny, dyrektor ds. handlowych czeskiego operatora Eurotel Praha, odpowiedzialny za obsługę klientów korporacyjnych.

Dzięki nowemu oprogramowaniu, Nokia oferuje jedne z najbardziej rozbudowanych systemów do obsługi mobilnej poczty elektronicznej i oprogramowania, które mogą być udostępniane na najszerszej gamie telefonów i platform programowych w firmach i sieciach operatorów na całym świecie. Technologia ta umożliwia synchronizację danych oraz plików przy zachowaniu wysokiego poziomu dokładności oraz zabezpieczeń pomiędzy najbardziej złożonymi i rozbudowanymi aplikacjami.




Nokia, w oparciu o rozwiązanie Intellisync, oferuje dwa modele biznesowe, zgodnie z którymi operatorzy mogą świadczyć swoim klientom korporacyjnym usługi zarządzania urządzeniami. W pierwszym z nich, usługi zarządzania telefonami świadczone są za pośrednictwem centrum zarządzania siecią (NOC) z wykorzystaniem hierarchicznego systemu internetowego, który pozwala w prosty sposób obsługiwać poszczególne firmy. Operatorzy mogą pobierać comiesięczne lub roczne opłaty za świadczenie usług zarządzania firmowymi telefonami komórkowymi, które obejmują wprowadzanie i wymuszanie zabezpieczeń, instalowanie i konfigurowanie aplikacji, ewidencjonowanie telefonów i sporządzanie raportów, tworzenie kopii zapasowych i przywracanie danych w telefonach, a także wiele innych funkcji.

W przypadku drugiego modelu, oprogramowanie może być wdrażane bezposrednio w firmie, dzięki czemu korporacje mają możliwość kontrolowania wszystkich elementów systemu. Taka funkcjonalność przynosi operatorom podwójne korzyści. Pierwszą z nich jest możliwość pozyskania nowych źródeł przychodów oraz proponowanie klientom całkowicie nowych usług. Druga polega na zminimalizowaniu konieczności zapewnienia pomocy technicznej przez dział obsługi klienta w wyniku aktywnego zarządzania telefonami i ustawieniami telefonów.

Nowe oprogramowanie Intellisync do zarządzania telefonami dla operatorów zawiera wszystkie najważniejsze funkcje, których oczekują klienci od systemów zarządzania telefonami komórkowymi, w tym tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych, wykrywanie i konfigurowanie telefonów, aktualizacja oprogramowania, zarządzanie bezpieczeństwem i polityką bezpieczeństwa oraz diagnozowanie usterek i naprawa telefonów.

Funkcje te, wraz z pozostałymi modułami platformy Intellisync dla operatorów, oferowanymi przez firmę Nokia, są dostępne dla szerokiej gamy telefonów. Platforma Intellisync dla operatorów współpracuje z urządzeniami produkowanymi przez firmy Nokia, Motorola, Hewlett Packard, Samsung, LG, Palm, Kyocera, Sony Ericsson, Sanyo, Siemens, Dopod, Qtek i wiele innych. Oprogramowanie Intellisync działa na wielu różnych platformach, takich jak SymbianOS, Palm OS i Windows Mobile.

Źródło tekstu: Nokia     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~tunio  2006-04-13 15:56:04  host: ip-81-210-87-115.netia.com.pl

    nie chce mi sie czytac, takie rzeczy tutaj sa napisane a cisza o darmowym NIMie w plusie...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-209-254.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.