Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nowe matryce 8 i 13 Mpix od Sony

Nowe matryce 8 i 13 Mpix od Sony

Q! 23 Stycznia 2012 17:48

0 0

Sony zaprezentował nowe matryce, które wkrótce trafią do telefonów i tabletów. Będą one mieć rozdzielczość 8 i 13 Mpix, a także obsługiwać tryb RGBW, pomocny przy rejestrowaniu zdjęć w gorszych warunkach oświetleniowych.

sony rgbwNowe matryce do stworzenia jednego pikselu używać będą czterech subpikseli. Do dotychczasowego układu czerwony, zielony i niebieski (RGB), dodany zostanie biały (W, co da RGBW). Dzięki temu matryce będą bardziej czułe na światło, a tym samym pozwolą na lepsze utrwalanie kadrów w gorszych warunkach.

Drugą z nowości będzie obsługa trybu HDR podczas rejestracji materiału wideo. Dzięki temu na filmach mają być widoczne bardziej żywe kolory, a ich rozpiętość tonalna ma być większa niż dotychczas. Różnicę widać na poniższym materiale wideo przygotowanym przez Sony.






Pierwsze, testowe matryce trafią do producentów w marcu (8 Mpix) oraz czerwcu (13 Mpix).

Źródło tekstu: Sony     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 3

    1. ~  2012-01-23 17:54:57  host: z32-12.opera-mini.net

    8 Mpix to już nie taka nowość...

  • 2

    2.  2012-01-23 18:29:34

    w iPhonie 4 już coś takiego było z HDR.

  • 1

    3.  2012-01-23 18:43:59

    Było, nie tylko w iphonie. HDR w filmach jeszcze nie

  • 0

    4. ~  2012-01-23 19:00:13  host: 178-37-169-69.adsl.inetia.pl

    Skoro teraz w iPhone 4S mamy układ od Sony, naturalnym jego następcą wydaje się być jeden z powyższych modułów.

  • 1

    5. ~  2012-01-23 19:03:00  host: ip-78-30-122-99.free.aero2.net.pl

    Ja czekam na zoom optyczny przynajmniej x10

  • 1

    6. ~marcus  2012-01-23 19:26:26  host: 77-242-227-37.net.pbthawe.eu

    HDR na niby. Te zdjęcia z HDR to będą jak normalne fotki z kompaktu, u mnie w x10 widać jaka jest małą dynamika kolorów. Jak szybko niebo się prześwietla. Wgrałem u siebie "camera 360" i tez mam "HDR" ;pp

  • -1

    7.  2012-01-23 20:09:05

    co oni wszyscy z tymi gorszymi warunkami oswietleniowymi?! dlaczego tylko nokia potrafila dwukrotnie dac do uzytku prawdziwy xenon flash ( byl tez w 6220c ale okazal sie porazka)? se w c905 mial fajny patent z xenon i dodatkowa dioda led (to samo ale dzialajace nieco gorzej w satio) moze ta droga (ale poprawnie dzialajaca) powinni isc producenci smartphone?

  • -1

    8.  2012-01-23 20:40:00

    Czy SGS II nie ma czasem matrycy RGBW w wyświetlaczu?

  • 1

    10. ~Epickie Sony  2012-01-23 21:18:05  host: 109.110.212.20

    No no... ten film HDR gniecie jajca. Jak rzeczywiście będzie taka jakość filmów to pozamiatają konkurencje, w tym Nokie N8. Jeżeli chodzi o aparat fotograficzny to Xperia S oferuje lepszy niż Nokia N8 (są zdjęcia testowe) ale wciąż tylko minimalnie, to nie rewolucja (aczkolwiek w kiepskim oświetleniu zdjęcia są kapitalne), może nowe matryce coś zmienią.

  • 0

    11.  2012-01-23 21:23:19

    @ a-go dlatego wlasnie podalem przyklad modeli ktore posiadaly obie "diody" i w ktorych bylo to pogodzone ze soba (inna sprawa ze xenony w nich dawaly takiego efektu jak w n82 i n8) pozatym co do latarki to na n8 mam redlight ktory zmusza czerwona diode (sluzaca do oszacowania odleglosci) do swiecenia jako latarka. nie jest to to samo ale wystarczy by sie nie potknac w nocy idac po lesie :) SE pokazal juz ze mozna zastosowac obie i moglby o dalej rozwijac az uzyskal by wlasciwy efekt

  • 0

    12.  2012-01-23 21:29:35

    @1o na jakim zdjeciu wykonanym w ciemnosci Ty widziales lepsza jakosc zdjecia w xperia s niz z n8? nawet jesli faktycznie w dzien "s-ka" bedzie robic lepsze zdjecia niz n8 to i tak bede wolal n8. bo wole miec bardzo dobrej jakosci zdjecia w kazdych warunkach niz lepsze w dzien i srednie w nocy

  • 1

    13. ~edmund  2012-01-23 22:28:46  host: 093105117048.siedlce.vectranet.pl

    "Nowe matryce do stworzenia jednego PIKSELU"??? - a co to za odmiana? To, że Polkomtel ma mieć na końcu "u" w dopełniaczu to nie znaczy, że wszystkie rzeczowniki ;)

  • 0

    14.  2012-01-24 08:53:09

    do 9: w K800i był i flash i dioda, którą można było używać jako latarkę - także dla mnie sprawa jest oczywista - xenon + dioda rozwiązuje wszystkie problemy, a koszty chyba nie są aż tak duże ;)

  • 0

    15.  2012-01-24 10:21:13

    #11 i #14 andruszka82 & papszmir. Mialem na mysli to, ze zainteresowanie xenonami w telefonach bylo na tyle niewielkie, ze w ramach oszczednosci (koszt i zajmowane miejsce) zrezygnowano z nich. Jednostkowy koszt moze i nie byl duzy, ale pomnozony przez ilosc egzemplarzy przynosil juz spore oszczednosci.

  • 0

    16.  2012-01-24 10:28:26

    #15 cd. Produceni terminali zaczeli upraszczac funkcje foto. Czesto bywalo tak, ze starsze modele byly w stanie wykonac zdjecia o wiele lepsze niz te pozniejsze pomimo, ze wabily klienta megapikselami, ktore w rzeczywistosci byly upakowane na o wiele mniejszej fizycznie matrycy. Zwroccie uwage ile razy na Telepolis mozna znalezc wpisy w stylu "chcesz zrobic dobre zdjecie, kup sobie lustrzanke". Nie zgadzam sie z tym, bo telefonem rowniez mozna zrobic zdjecie na przyzwoitym poziomie. Byc moze sytuacja sie zmieni podejscie Apple, który w reklamach 4S uwypukla funkcje foto, a jednoczesnie sugeruje, ze wbudowany aparat moze zastapic typowy compact.

  • 0

    17.  2012-01-24 10:34:18

    #15 cd Dioda-latarka moze byc oczywiscie przydatna, ale pod warunkiem, ze jej wlaczenie nie bedzie wymagalo glebokiego przebijania sie przez menu. Wspolczesne telefony to takie "wszystko w jednym", ktore mamy zawsze przy sobie. Nawet jesli te zadania wypelniaja gorzej niz urzadzenia specjalnie przeznaczone do ich realizacji, to trudno na codzien jest nosic przy sobie je wszystkie...

  • 0

    18. ~MSQ  2012-01-24 10:53:32  host: 212.160.172.70

    @1 nie chodzi o ilosc Mpix tylko o system ktory zostal wykorzystany. @5 to jeszcze sobie poczekasz a jak sie doczekasz to bedziesz marudzic ze cena telefonu z taka optyka jest strasznie droga

  • 0

    19. ~imho  2012-01-25 00:25:36  host: user-46-112-186-49.play-internet.pl

    Ludzie... kto jeszcze w ogóle daje się wkręcić w ilość pikseli jako wymiernik jakości zdjęć i w ogóle aparatu. Większość cech technicznych zdjęcia zależy od optyki w jaką jest wyposażony sprzęt. W ogóle w telefonie nie jest potrzebne tyle pikseli na tak małej matrycy, no ale niewiedzący mają pełen lans :p dobry aparat bogaty w funkcje ulepszające sprawność fotografowania telefonem ma np model SE Live with Walkman, dostepny narazie tylko w ofercie T-Mobile. Na dodatek telefon jest jeszcze całkiem niezłym sprzętem muzycznym :)

  • 0

    20. ~mart  2012-01-30 22:28:28  host: bdi231.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dlatego dopoki nie wyprodukuja telefonu z Xenonem, Dioda Led, normalnymi przyciskami do odbierania rozmow i klawiatura Qwerty pozostane przy starych Soniakach C901, C905 lub Satio.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-88-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.