Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nowe iPhone'y robią najlepsze zdjęcia w świecie telefonów

Nowe iPhone'y robią najlepsze zdjęcia w świecie telefonów

LuiN 24 Września 2014 08:40

7 5

apple iphone 6 6 plus conf Już nie Xperia Z2 czy jej następca Z3 stoją na czele zestawienia najlepszych telefonów w świecie fotografii, lecz Apple iPhone 6 i Apple iPhone 6 Plus.



Mowa tu o nie pierwszym lepszym zestawieniu, lecz o rankingu cenionego w świecie profesjonalnej fotografii labu DxOMark. Gdy na prowadzenie wyszedł w tym roku Sony ze swoją Xperią Z2, japoński producent głośno chwalił się tym w mediach. Później wynik 79 punktów wyrównał Samsung modelem Galaxy S5, a minimalnie lepsza od poprzednika Xperia Z3 również załapała się na tylko/aż 79 punktów.

Teraz do gry wkroczyły Apple iPhone 6 i Apple iPhone 6 Plus... zmiatając konkurentów. Ich ośmiomegapikselowe aparaty zaskoczyły testujących świetną pracą autofocusu, wysokim poziomem szczegółowości zarówno przy zdjęciach w pomieszczeniach, jak i poza nimi, bardzo dobrą pracą lampy błyskowej i rewelacyjnym odwzorowaniem kolorów. Kolejne punkty amerykańskie smartfony otrzymały za tryb wideo (pomimo braku 4K), gdzie autofocus określono mianem najlepszego w świecie telefonów, pochwalono stabilizację obrazu (cyfrową), odwzorowanie kolorów w różnych warunkach oświetleniowych i trzymany w ryzach poziom szumów.




Co istotne, okazało się, że aparaty zastosowane w obu urządzeniach różnią się nie tylko obecnością optycznej stabilizacji obrazu w modelu 6 Plus. Ta ostatnia paradoksalnie wcale nie pomogła temu modelowi w teście wideo - zaowocowała niższą oceną od iPhone'a 6 z tytułu pojawiających się sporadycznie zniekształceń obrazu. W efekcie iPhone 6 uzyskał w teście wideo 80 punktów, a iPhone 6 Plus 79 punktów. Drugą z różnic jest praca obu matryc w słabym oświetleniu - dla tych samych czułości ISO iPhone 6 generuje więcej szumu. Poza tym na zdjęciach z iPhone'a 6 częściej spotkać można było duszki (efekt wewnętrznych odbić światła wewnątrz obiektywu) oraz aberracje chromatyczne (kolorowe obramowania wzdłuż brzegów kontrastujących powierzchni) - obie te wady związane są z zastosowaniem nieco słabszego optycznie obiektywu. Tym sposobem Apple iPhone 6 Plus uzyskał rekordowe 84 punkty za zdjęcia, a stojący tuż za nim iPhone 6 - 83 punkty. W ocenie sumarycznej oba telefony otrzymały 82 punkty.

Testerzy wymienili też kilka wad wspólnych dla obu smartfonów Apple'a. W przypadku zdjęć Apple czasami przesadnie podkręca nasycenie kolorów, sporadycznie da się też doszukać efektu mory, a w czasie kręcenia filmów automatyka aparatów czasem nieodpowiednio dobiera ekspozycję (za jasne lub za ciemne fragmenty nagrań).

Tak nowe iPhone'y przedstawiają się na tle konkurencji:

Telefon

Mpix

Zdjęcia

Wideo

Ocena łączna

Apple iPhone 6 Plus

8

84

79

82

Apple iPhone 6

8

83

80

82

Samsung Galaxy S5

16

80

79

79

Sony Xperia Z3

20,7

81

76

79

Sony Xperia Z2

20,7

81

73

79

Nokia 808 PureView

41

81

68

77

Sony Xperia Z1

20,7

77

74

76

Apple iPhone 5s

8

78

72

76

Samsung Galaxy S4

13

79

68

75

Nokia Lumia 1020

41

79

64

74

Nokia Lumia 925

8,7

75

69

73

LG G2

13

77

64

73

Samsung Galaxy Note II

8

73

71

72

Apple iPhone 5

8

74

70

72

Samsung Galaxy S III

8

73

71

72

Apple iPhone 4S

8

74

68

72

HTC One M8

4,1

70

63

68

BlackBerry Z10

8

67

66

67

HTC 8X

8

66

67

66

Nokia Lumia 920

8,7

64

70

66

Sony Xperia Z

13,1

62

61

61

Źródło tekstu: DxOMark, wł     
Źródło zdjęć: Apple

Dodaj do:

Tagi: apple | dxomark | iphone 6 | iphone 6 plus

w sumie: 82
  • 0

    63. ~pabloki  2014-09-24 15:15:17  host: d12-58.static.icpnet.pl

    i na przyszlosc polecam zmienic swoj host, bo kazdy glupi wie, kto tu jest czyim klonem :)

  • 1

    64. ~pabloki  2014-09-24 15:15:44  host: 46.204.221.102.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    wiedziałem że nie będziesz w stanie podrobić wszystkiego. na razie to ty sobie nieudolnie próbujesz robić sobie jaja ze mnie ale jak widać nie wychodzi ci to zbytnio. że co? chcesz karmy ?ale dla psów czy dla kotów? bo nie wiem.

  • 0

    65. ~pabloki  2014-09-24 15:16:56  host: 46.204.221.102.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @63 tak , na szczęście każdy wie że jesteś podróbą.

  • -1

    66. ~pabloki  2014-09-24 15:18:35  host: d12-58.static.icpnet.pl

    sprobuj ze slownikiem, jezeli karma wg ciebie to jedzenie dla zwierzat :) i kto tu kogo ma prawo nazywac tępakiem... ręce opadają...

  • 0

    67. ~pabloki  2014-09-24 15:23:47  host: d12-58.static.icpnet.pl

    i chyba w ten sposób można zakończyć tę marną dyskusję :) troluj dalej, zawsze znajdą się tacy jak ty i nie zamierzam już nic więcej pisać na ten temat.

  • 0

    68. ~pabloki  2014-09-24 15:28:14  host: 213.158.218.184.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    uff to dobrze , choć przypomnę że już raz pisałeś że kończysz dyskusję. ten jest drugim razem. masz słabą wolę?

  • 0

    69. ~pabloki  2014-09-24 15:47:14  host: bft46.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ok koncze, nie ma sensu dyskutować z tobą. Papa

  • 0

    70. ~pabloki  2014-09-24 15:50:03  host: 46.204.159.55.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    haha coż to za hejt dziś na mnie padł. sie nie dało podrobić, jak mi przykro . jestem unikalny.

  • 0

    71. ~mm4738  2014-09-24 17:52:20  host: abpk186.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zgadzam się z kolegą w poście 54.
    Rozszerzę nawet, żaden aparat nie robi zdjęć lepszych niż Nokia 808 i Nokia Lumia 1020.
    Mam Z1, robiłem zdjęcia Samsungiem S5.
    Daleko im do Nokii. Nawet między 808 a 1020 jest różnica. Chociaż ostatnio 1020 dzięki rozwojowi softu sporo nadgoniła.

  • 0

    72. ~Jacek  2014-09-24 17:56:23  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    Nie ma to jak test sponsorowany

  • 0

    73.  2014-09-24 18:26:02

    wlo - a jak jedziesz w nieznane to bierzesz nawigację. A jak chcesz przejrzeć net to korzystasz z komputera. Może ktoś woli mieć nieco gorszą jakość, a wszystko w jednym urządzeniu? Też wychowałem się najpierw na Smienie 8, później Zenicie 12xp, następnie Nikonie F70, aż przeszedłem na cyfrówki. Porównaj sobie pierwsze zdjęcia z komórek z tymi wykonywanymi obecnie. Przepaść. Zawsze będą gorsze od tych z normalnego, nawet kompaktowego aparatu, ale ciągły rozwój techniczny pozwala już bez bólu je oglądać. Co innego zdjęcia artystyczne - tu nie ma kompromisów. Ale w przypadku zdjęć codziennych mądre używanie komórek do fotografowania jest moim zdaniem jak najbardziej na miejscu. Jak to mówią: " nawet najlepszy aparat nie naprawi gó.wnianego kadru, a najdroższy obiektyw nie zapobiegnie poruszonym zdjęciom". ;-)

  • -1

    74.  2014-09-24 18:37:05

    toms - nie w tym kontekście mówię - chodzi o to, ze mniej pikseli nie znaczy gorzej ;-) W żadnym razie nie porównywałem zdjęć z aparatu (jaki by nie był) z kamerą komórki. Jak zauważyłeś, albo i nie, porównałem dwa kompaktowe aparaciki cyfrowe ;-) Też używam kamerki jaką mam w telefonie czasem - wystarcza do wielu rzeczy ;-)

    Poza tematem, ktoś wie co od wczesnego południa z witrynami Plus Banku się dzieje?

  • -1

    75.  2014-09-24 18:46:19

    A propos... Mówiąc o jakości wybrałem starszego Olympusa z mniejszą rozdzielczością niż nowszego Pentaxa z większą ;-)

  • 0

    76. ~  2014-09-24 20:01:53  host: agli241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe zestawienie jakości zdjęć w kolejnych generacjach iPhone: http://tlp.is/3zc

  • 0

    77.  2014-09-24 21:19:10

    @34
    @71
    Ale nikt nie mówi, że Nokia 808 Pure View przestała być telefonem z najlepszym aparatem ;) Pamiętajmy, że Nokia, a raczej Microsoft przestał rozwijać już dawno temu Symbiana, a Belle powstało trochę za późno (celowo to już wtedy była podjęta decyzja o oddaniu się MS więc jakby mogli zrobić za dużo dla ludzi na Symbianie :E). Przecież dzisiaj mielibyśmy jednego jak nie dwóch następców 808 gdyby dalej robili telefony z tym systemem, a może mielibyśmy równie dobry z MeeGo ?
    Przecież 1020 powstała tak późno bo WindowsPorazka nie wyrabiał z tym co miała Nokia, MS miał słaby soft do świtych rozwiązań Nokii :(
    Nokia 808 ma już trochę, następcą na Symbianie nic by nie stracił, a dodatkowo mógłby poprawić pewne kwestie jak zdjęcia np. przy słabym świetle...i tutaj pomimo że to świetny aparat w telefonie to następcy będą go w pojedynczych kwestiach wyprzedzać bo Apple czy Samsung poprawi, a to stabilizację czy zdjęcia przy słabym świetle. Nokii i Symbiana już nie ma, więc do starego modelu nikt nic nie wniesie, tak samo jak nowy nie powstanie. Nokia to rok 2012, żaden telefon który niby ją wyprzedza nie jest starszy, nie jest nawet z tego samego roku, wszystkie to praktycznie 1,5-2 lata do przodu.
    Nokia 808 PV jest niedoceniania to wtedy był hejt na Symbiana i podniecanie się iPhonami i Androidem. Sam telefon w sobie może nie miał super parametrów...ale poza grami ich nie potrzebował, zresztą i tak można było odpalić kilkanaście aplikacji i dawało radę ;d Tylko, że to był tragiczny okres dla Nokii przejście z Symbiana/MeeGo na WP - więc zakaz promowania swoich produktów, przecież sprzedaż N9 była celowo limitowana mimo zainteresowania. To tak jakby nagle Samsung promował z dwu czy trzykrotnie mniejszą mocą nowy model Galaxy czy Note...niemożliwe prawda ? Gdyby dalej rozwijano zarówno hardware i system to następca 808 byłby teoretycznie prawie idealnym telefonem ;) (gdyby

  • 0

    78. ~ryy  2014-09-25 00:59:20  host: apn-77-112-23-228.dynamic.gprs.plus.pl

    W mej opinii dalej N808 jest na tronie, ale zgodzę się co do poprawy jakości aparatu w kolejnych ifonach, ale ta przytoczona tu opinia jest przesadzona. Poza tym panowie zapomnieli Np o Desire 816 z rewelacyjną naturalnością fotek, no chyba, że twoja tylko fobiki premium .

  • 0

    79.  2014-09-25 09:04:23

    @pabloki (obojętnie który): weź się zarejestruj i nie będziesz mieć problemów z klonami/podszywaniem. Jak dzieci...

  • 0

    80. ~test  2014-09-25 10:52:09  host: 178.183.253.11.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    a LG G3?

  • 0

    81. ~Domel  2014-09-25 18:08:16  host: host-89-231-52-105.wroclaw.mm.pl

    Ciekawi mnie brak LG G3 w zestawieniu... bije na łeb i szyję iphona

  • 0

    82.  2014-09-25 21:07:21

    Jak widzę niektórzy wciąż nie mogą uwierzyć że mniej megapikseli może oznaczać lepszą jakość... Prawda jest taka że już iP5 dobrze sobie radzą w niezbyt dobrych warunkach oświetleniowych, oczywiście w sytuacjach gdzie nie potrzeby wysokiej rozdzielczości zdjęć (na tym polu lustrzanki z dobrą optyką wciąż są nie do zastąpienia).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-146-179-146.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet