Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nowa reklama wizerunkowa Plusa nie łamie zasad etyki reklamy

Nowa reklama wizerunkowa Plusa nie łamie zasad etyki reklamy

WitekT 30 Lipca 2007 11:19

0 0

Komisja Etyki Reklamy działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, odrzuciła skargę na wizerunkową reklamę Plusa uznając, że spot nie wykorzystuje uczuć do celów komercyjnych, więc nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy - pisze serwis Press.

Reklama opowiada historię, w której ojciec bezskutecznie próbuje dodzwonić się do zapracowanego syna. Spot sugeruje, że ojciec umarł w szpitalu, zanim syn zdążył z nim porozmawiać. Historia kończy się jednak szczęśliwie, a spot wieńczy hasło: Oby nigdy nie zabrakło Ci czasu, by okazać uczucia. Plus - razem lepiej.




Zdaniem konsumenta, który złożył do ZSRR skargę, reklama narusza granice między komercją a wykorzystaniem uczuć ludzkich. A to jest niezgodne z podstawową zasadą Kodeksu Etyki Reklamy. KER nie podzieliła tego stanowiska, bo według jej przedstawicieli reklama, odwołując się do emocji, zachęca do utrzymania kontaktu z bliskimi. Reklamodawca chce stworzyć wizerunek firmy, która właśnie temu sprzyja. Poza tym reklama wizerunkowa nie namawia do korzystania z konkretnego produktu oferowanego przez Polkomtel, więc trudno mówić o próbie wymuszenia zakupu poprzez odwołanie się do zdarzeń losowych, strachu czy lęku.

KER zajmowała się ostatnio także reklamami Play. 11. maja komisja stwierdziła, że naruszają one kodeks etyki, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: Press     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 0

    1. ~golfiarz  2007-07-30 11:24:53  host: fw.rkt.am.lodz.pl

    ZSRR fajny skrót ma ta agencja :D

  • 0

    2.  2007-07-30 11:28:26

    no fajnie tylko ze jesli bylby to ktos inny z konkurencji to pewnie juz by głowy polecialy za ta reklame ja jestem odmiennego zdania niz KER i uwazam ze jednak gra na uczuciach i sugeruje zebysmy jak najwiecej dzwonili i to z ich sieci.

  • 0

    3. ~jojo  2007-07-30 11:33:50  host: egm103.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja specjalnie nic do tej kampani wizerunkowej nie mam ale też szczególnie nie przypadł mi do gustukonkretnie ten spot. Taki jakiś przynębiający. Zamiast pokazywać szczęśliwych ludzi, korzystających z usług danego operatora - jejgo podtekstem jest "lepiej dla Ciebie byłoby, gdybyś skorzystał z NASZYCH usług".

  • 0

    4. ~Darek  2007-07-30 11:42:44  host: gw.pertus.pl

    nie widze nic do tej reklamy bardziej mnie drażnią reklamy w stylu: srający japonczyk ktoremu smierdzi... , reklama Pań z zatwardzeniem, podpaski, pocąca się (i smierdzaca) dziewczyna (reklama jakiegos dezodorantu) i wiele innych (puszczane to jest zazwyczaj w porze obiadu). Moze by ta wspaniala ZSRR by sie zajela sprawdzaniem czy reklama nie powoduje odruchu wymiotnego ???

  • 0

    5. ~ds  2007-07-30 11:44:56  host: 213.77.11.50

    @leo - bez przesady. Ja np mogę uważać, że twój komentarz narusza prawo: sugerujesz, że jeden z operatorów łamie prawo a jednocześnie nie podajesz konkretnych dowodów. Czy to nie podpada pod odpowiedni paragraf?

  • 0

    6. ~  2007-07-30 12:22:40  host: 87-205-214-88.adsl.inetia.pl

    Przecież Leo zgadza się ze stanowiskiem konsumenta, który zgłosił skargę. Zastraszanie też jest karalne. Twój komentarz ma znamiona straszenia (tutaj prawem), które tez jest karalne, jednak w Twoim wykonaniu jest to motyw zbyt wątły, byś mógł ponieść konsekwencje i raczej żaden sąd do tego się nie przychyli. Masz wątpliwości - zgłoś sprawę do prokuratury, bo tylko ona może legalnie zastraszać i gnębić.

  • 0

    7. ~tez oglądam  2007-07-30 14:00:13  host: akm216.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ta reklama jest przygnębiająca, jednoczesnie "Darek" ma racje ze są bardziej obrzydliwe w tv i przytoczone przez niego przykłady są jak najbardziej trafne (ten koles na klopie to koreaniczyk chyba ;]

  • 0

    8. ~shootem  2007-07-30 15:06:49  host: 195.117.9.2

    a tak w ogóle to ta reklama ze skośnookim dzieckiem w klopie może mieć coś wspólnego z pedofilią. ten chłopczyk ma opuszczone spodnie!;p natomiast kampania Plusa wywołuje mój niesmak - przygnębia na początku, a po punkcie kulminacyjnym na twarzy pozostawia mi grymas zdegustowania. podobnie jak wyrażanie przez niektóre panie z reklam swych wrażeń po udanym wypróżnieniu. fuj!

  • 0

    9.  2007-07-30 15:25:32

    leo - na uczuciach to wszystko gra ;-) tutaj chocdzi o to czy struny uczuć nie są zrywane ;-) Jęsli topbie pękają... No nie jesteśmy wszyscy tacy smai - jest demokracja i większość ma rację. Jednostki mogą się sprzeciewiać i to nawet poprzez samobójswo głodując czy jeszcze inaczej ;-)

  • 0

    10.  2007-07-30 15:25:53

    Źle powiedziałem - poprzez próby samobójcze ;-)

  • 0

    11.  2007-07-30 17:32:45

    Reklama nie jest ciekawa ani fajna, jest ponura, smutna i ogólnie mówiąc do kitu, Plus się bardzo nie postarał. Co do postów wyżej Lea i innych to chyba każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii i ja nie widzę w jego odp żadnego straszenia itd tylko sugestie co by było gdyby a to co innego...

  • 0

    12.  2007-07-30 19:42:39

    Faktycznie - jest ponura i smutna. Mi się to strasznie nie podoba, chamski sposób na zdobycie klientów. Na ich miejscu od razu odrzuciłbym taką ofertę! Schrzanili sprawę... :(

  • 0

    13. ~  2007-07-30 19:59:31  host: chi77.neoplus.adsl.tpnet.pl

    MI sie bardzo podoba ta reklamka. Na pewno jest tez skuteczna marketingowo. Z prostej przyczyny. Duzo sie o niej mowi. A wszystko dlatego, ze jest zupelnie inna niz tandetne wciskanie kitu. Tu jest opowiedziana historia z rpzelsaniem, opatrzona skromnym logiem Plusa. I to jest wlasnie fajny spot!

  • 0

    14. ~Intermann  2007-07-30 21:04:14  host: 217.116.101.49

    @13 potwierdzam. Uwaga wygłaszam swoją filozofię i wiem ze niektórzy mają już jej powyżej uszu. Ta reklama odzwierciedliła pewna sytuację która miała miejsce w moim życiu, bardzo podobna, gdy ją zobaczyłem kilka dni byłem w szoku, ta reklama pokazała mi że czasem kontakt z przyjaciółmi/rodziną jest bardzo potrzebny i w hierarchii wartości to ona jest ważniejsza - przyjaźń i rodzina - niż praca,szkoła,inne zajęcia. ta reklama i sytuacja w moim życiu skłania mnie do stwierdzenia iż ta reklama faktycznie pokazuje uczucia i ma motto które warto zapamiętać, a za pierwszym razem nie zwróciłem uwagi nawet ze to reklama PlusGSM dopiero zobaczyłem bilbord w Zakopanem z logo plusa i tym mottem... . dziękuje nie neguje zdania innych, liczę sie z tym że poglądy różnych osób mogą się od siebie różnić nie jest to dla mnie powodem do kłótni i szanuję opinię innych. Pozdrawiam.

  • 0

    15. ~Konrad  2007-07-30 22:57:01  host: nat-skynet-0-0-127.uznam.net.pl

    Najlepsza reklama w polskiej TV od 1988 roku. To jest Sztuka a nie reklama. Potrafiła mnie wzruszyć i wycisnąć łzy. Ale trzeba na to odpowiednio spojrzeć, na pewno nie z łyżką zupy czy paczką chipsów. Ale i tak nie pomogła mi pozostać w plusie (staż prawie 4 lata), przechodzę do Play.

  • 0

    16. ~Konrad  2007-07-30 23:02:16  host: nat-skynet-0-0-127.uznam.net.pl

    Aha coś dodam jeszcze - niestety plus chyba pomylił rynek docelowy, bo aby zrozumieć tę reklamę to trzeba mieć trochę lat i doświadczenia życiowego. 18 lat to trochę mało, 25 chyba też jeszcze za mało.

  • 0

    17. ~papszmir  2007-08-05 06:53:59  host: bostoaca.love.blondita.radzionkow.net

    ja mam 23 i od razu zrozumiałem o co chodzi :D więc chyba to zależy od elokwencji i percepcji, a nie wieku... :D (sprawdź w słowniku co oznaczają te słowa) :P

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet