DAJ CYNK

Nowa reklama wizerunkowa Plusa nie łamie zasad etyki reklamy

WitekT

Wydarzenia

Komisja Etyki Reklamy działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, odrzuciła skargę na wizerunkową reklamę Plusa uznając, że spot nie wykorzystuje uczuć do celów komercyjnych, więc nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy - pisze serwis Press.

Komisja Etyki Reklamy działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, odrzuciła skargę na wizerunkową reklamę Plusa uznając, że spot nie wykorzystuje uczuć do celów komercyjnych, więc nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy - pisze serwis Press.

Reklama opowiada historię, w której ojciec bezskutecznie próbuje dodzwonić się do zapracowanego syna. Spot sugeruje, że ojciec umarł w szpitalu, zanim syn zdążył z nim porozmawiać. Historia kończy się jednak szczęśliwie, a spot wieńczy hasło: Oby nigdy nie zabrakło Ci czasu, by okazać uczucia. Plus - razem lepiej.

Zdaniem konsumenta, który złożył do ZSRR skargę, reklama narusza granice między komercją a wykorzystaniem uczuć ludzkich. A to jest niezgodne z podstawową zasadą Kodeksu Etyki Reklamy. KER nie podzieliła tego stanowiska, bo według jej przedstawicieli reklama, odwołując się do emocji, zachęca do utrzymania kontaktu z bliskimi. Reklamodawca chce stworzyć wizerunek firmy, która właśnie temu sprzyja. Poza tym reklama wizerunkowa nie namawia do korzystania z konkretnego produktu oferowanego przez Polkomtel, więc trudno mówić o próbie wymuszenia zakupu poprzez odwołanie się do zdarzeń losowych, strachu czy lęku.

KER zajmowała się ostatnio także reklamami Play. 11. maja komisja stwierdziła, że naruszają one kodeks etyki, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Press