mBank przygotował nową aplikację mobilną i udostępnił płatności Android Pay. Ale nowości jest więcej.
Jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay. Bank zaznacza, że po raz pierwszy w Europie dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku i nie trzeba korzystać z dodatkowej aplikacji udostępnionej przez Google. Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy, że użytkownik z listy widocznych kart w aplikacji wskaże tę, którą chce płacić przy użyciu smartfona. Niestety na razie usługa dostępna jest tylko dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard. Obsługa kart Visa ma się pojawić w najbliższych miesiącach.
Nowa aplikacja mBank 3.0 wspiera również standard płatności mobilnych Blik, uzupełniając tę usługę o natychmiastowe płatności w internecie. Blik OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu w trakcie zakupów online z wykorzystaniem Blika nie trzeba każdorazowo przepisywać kodu. Przy płatności wystarczy jedno kliknięcie w telefonie i zatwierdzenie płatności kodem PIN.
mBank chwali się także autorską funkcją tempa wydatków, która pomagać ma kontrolować budżet. W aplikacji w graficznej formie pokaże się czy w danym okresie bieżącego miesiąca użytkownik wydaje mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału.
Wraz z nową aplikacją, bank upowszechnia też mobilną autoryzację, czyli nowy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym. Cały proces odbywa się w aplikacji i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Jest to alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych. Pilotaż usługi trwa od grudnia 2016 r.
W nowej aplikacji klienci znajdą też rozbudowany system powiadomień. Komunikaty (push) można w dowolny sposób skonfigurować - np. aby uzyskać informacje o przelewach przychodzących na rachunek, rozliczeniach transakcji kartowych czy propozycjach płatności.
mBank podał parę statystyk. 43% logowań dokonywanych jest ze smartfonów. Prawie 20% wszystkich przelewów dokonywana jest wprost z aplikacji mobilnej. Przez kanał mobilny sprzedawanych jest 30% ubezpieczeń turystycznych oraz 20% kredytów gotówkowych. Popularnością wśród klientów cieszy się także Blik - w 1 kwartale 2017 r. skorzystało z niego 245 tys. osób.
Nowa aplikacja mBanku trafił już do sklepów Google Play i App Store.
Źródło tekstu: mBank, wł
a ja myślałem, że wy tam w tych swoich patoczworkakach to już wszyscy światłowody macie :) ale to p ...
bo u nas brak małych lokalnych nadajników tylko pojedyncze zbiorcze a jak na miasta to jest niewysta ...
a tymczasem w mieście Wrocław, Krzyki, ulica Krzycka, Play w dzień osiąga 1-2 Mbps, w nocy 30-50 jak ...
Te trochę jest wystarczające do pracy, więc spokojnie mogą na tym bazować. To nie są procki do serwe ...
A w co te butelki i puszki są opakowane że opakowania po butelkach i puszkach będzie można zwrócić?🤔 ...