Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia zwolni 1700 osób

Nokia zwolni 1700 osób

WitekT 17 Marca 2009 12:43

0 0
Nokia zamierza zwolnić ze swych zakładów na całym świecie około 1700 osób. Powodem redukcji zatrudnienia jest konieczność ograniczenia kosztów firmy, odczuwającej skutki światowego kryzysu gospodarczego.

Rzeczniczka producenta Arja Suominen oświadczyła, iż wkrótce rozpoczęte zostaną rozmowy z pracownikami w sprawie mechanizmów zwolnień. Wcześniej Nokia ogłosiła już plany wsparcia około tysiąca swych pracowników, którzy dobrowolnie odeszliby z pracy do 31. maja.

Planowana redukcja zatrudnienia pozwoli Nokii zaoszczędzić przez najbliższe dwa lata w sumie 700 mln euro.


Źródło tekstu: PAP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1. ~hehe  2009-03-17 12:54:11  host: bps33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w Polsce "kryzys" stal pretekstem aby zwalniac pracownikow... Firmy wcale gorzej nie przeda a mala redukcja zatrudnienia pozwoli na wzbogacenie sie:-) i to pod ladna nazwa "kryzys"...:-)

  • 0

    2.  2009-03-17 13:07:03

    U mnie w firmie też wszystkie cięcia tłumaczą kryzysem, który w rzeczywistości nas aż tak nie dotyka, bo zapotrzebowanie na infrastrukturę komunikacyjną choć też się waha to jest nadal duże. Ale każdy pretekst jest dobry. Ale na szczęście nie zwalniają.

  • 0

    3.  2009-03-17 13:09:50

    *infrastrukturę telekomunikacyjną ;)

  • 0

    4. ~  2009-03-17 13:20:06  host: 94.254.204.196

    Ciekawe ilu prezesów będzie wśród tych 1700 ludzi :/

  • 0

    5. ~do 4  2009-03-17 13:26:17  host: ip-62-69-216-222.globalconnect.pl

    pewnie żadnego. szaraczki polecą

  • 0

    6. ~kriszg  2009-03-17 13:37:48  host: hhy18.internetdsl.tpnet.pl

    niech po obniżają ceny które zastopowały sprzedaż to nie stracą ani zysku ani pracowników, czy już nikt w tych firmach nie potrafi liczyć , żenada

  • 0

    7.  2009-03-17 14:20:22

    A po co obniżać ceny? Akcjonariusze tego sobie nie życzą. Zamiast obniżać można: zmniejszyć produkcję, zwolnic część pracowników, pozostałym dołożyć pracy, zwiększyć normy i wydłużyć godziny pracy oraz zmniejszyć pensje, zmniejszając stawki, nie płacąc za nadgodziny i nie wypłacając premii. Oczywiście wszystko jednocześnie. Nie prościej?

  • 0

    8. ~rachmistrz  2009-03-17 14:36:57  host: chaos.tpnet.pl

    Bardzo interesująca kalkulacja. Podzielenie 700 mln przez 2 lata przez 1700 pracownikow i wreszcie przez 12 miesięcy daje zaoszczędzone na jednego pracownika w kwocie 17 tysięcy € miesięcznie. Pytanie jaki procent z tego to zarobki, ale wygląda na to, że pracownicy Nokii mieli raj na ziemi.

  • 0

    9.  2009-03-17 14:47:59

    rachmistrz: a koszty ich stanowisk pracy? A może zamknięcie jakiś całych działów przynoszących straty?

  • 0

    10. ~  2009-03-17 15:11:16  host: chaos.tpnet.pl

    Więc napisałem "Pytanie jaki procent". Z tym zamknięciem nierentownych działów to nie tak. Działy można zamknąć a pracowników przesunąć do rentownej działalności. Tak więc oszczędności na likwidacji kosztów stanowiska pracy nie można wprost kalkulować jak zmniejszenie wydatków bo tracona jest też wartość dodana wypracowywana przez zatrudnionego. Tak czy inaczej ciekaw jestem ile oni wyciągają.

  • 0

    11. ~  2009-03-17 17:34:45  host: public-gprs79235.centertel.pl

    Bylo sobie trzech braci: Lech, Czech i Rus. Jeden wszedl w zmowe z producentami sprzetu i od tej pory optymalizacja kodu stala sie zbrodnia stanu. Drugi zalozyl sekte i byla piekna ale caly swiat zewnetrzny stal sie zly i niekoszerny. Trzeci potrafilby calkowicie zaspokoic Czerwonego Kapturka ale pomyslal ze taki zaspokojony juz do niego nie przyjdzie. I zaczal czasami udawac impotenta. Czeka, czeka a Kapturek nie przychodzi. Bo tymczasem zjadl go zly azjatycki wilk. A w dalszych planach ma naszych dzielnych braci. Po kolei jednego po drugim.

  • 0

    12. ~mnc  2009-03-17 22:47:56  host: 86-63-115-247.sta.asta-net.com.pl

    tak sie sklada ze nokii nie dotknal kryzys tylko tandeta. rynek nie skurczyl sie na tyle, zeby konieczne byly ciecia, to nokia traci pozycje wzgledem konkurencji. htc jakos nie redukuje, a wrecz zwieksza zatrudnienie...

  • 0

    13. ~  2009-03-18 11:10:47  host: public-gprs44795.centertel.pl

    O tym wlasnie byla moja bajeczka. Rozpowszechnil sie model biznesowy polegajacy na lapaniu klienta w starannie zaplanowane pulapki. Dodajemy GPS, kamere HD, HSPA a zmniejszamy o 40% baterie. Dajemy ladny wyglad a potem okazuje sie ze lakier odpada (u mnie 2tyg po uplywie gwarancji, wczesniej idealnie, taki przypadek). Dajemy klawiature bezuzyteczna bez Predictive Input i wadliwy PI z t9 tylko z formami podstawowymi slow. Dajemy MPixeli ze ho ho wiedzac ze dzieki temu uzyskamy gorsze zdjecia plus nadmierna rozdzialke ekranu ktora zezre baterie i zamuli tel. Czy wszyscy wyrafinowani specjalisci od marketingu nie rozumieja tylko ze inteligentny klient nabierze sie tylko raz, nierozgarniety kilka razy ale bedzie juz tak wsciekly ze nigdy nie wroci do marki. Przyklad: dzieki cyfrowemu audio (chodzi najprawdopodobniej o przetworniki) 3-4lata temu wrocilismy do epoki kamienia lupanego. Charczaco-stukajacy przesterowany dzwiek, metaliczna zapiaszczona gora, tekturowy bas nawet w sprzecie audiofilskim. Od tych 4lat szukam odtwarzacza za ktory dalbym 2-4tys i nie znajduje. Zamiast tego usiluje mi sie "sprytnie" wcisnac tandete jw w coraz bardziej rozpaczliwych cenach. Ale nie ma opcji zebym wydal nawet te nedzne kilkaset pln za cos bezuzytecznego. Po prostu nie chca moich pieniedzy :-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-233-235.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.