Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia w dalszym ciągu pracuje nad smartfonem z Androidem

Nokia w dalszym ciągu pracuje nad smartfonem z Androidem

sirmark 13 Grudnia 2013 00:16

8 0

nokia normandy Pomimo transakcji z Microsoftem, Nokia w dalszym ciągu pracuje nad smartfonem z Androidem - o kodowej nazwie Normandy.




Według źródeł The Verge potwierdzonych przez serwis AllThingsD, projekt nie został porzucony, choć na transakcję zgodzili się już akcjonariusze Nokii oraz Komisja Europejska, a finalizacja umowy nastąpić ma w I kwartale 2014 r.


Zobacz: Akcjonariusze Nokii zgodzili się na transakcję z Microsoftem
Zobacz: KE wyraziła zgodę na przejęcie działu usług i urządzeń Nokii przez Microsoft


Jaki ma być zatem model Normandy, którego zdjęcie @evleaks opublikował już wcześniej na Twitterze? Ma to być tani model pracujący pod kontrolą bardzo mocno zmodyfikowanego systemu Android i własnym interfejsem, podobnym do Windows Phone - podobnie jak to zostało zrobione w tabletach Kindle Fire z Amazonu. Telefony mają być odpowiednikiem serii Asha, dającym dostęp do smartfonowych aplikacji. Pracownicy pracujący nad prototypem zostali poinformowani, że urządzenie wydane ma być w 2014 r.


Przedstawiciele Microsoftu i Nokii odmówili komentarza w tej sprawie.

Źródło tekstu: The Verge, AllThingsD, @evleaks, wł     

Dodaj do:

Tagi: android | microsoft | nokia

w sumie: 23
  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    4.  2013-12-13 06:28:06

    @2 dokładnie, Nokia jako samodzielna marka może dalej tłuc telefony i jeśli zależy im na sprzedaży to niestety android daje takie możliwości. @3 zdziwiłbyś się :) Chińczycy produkują coś takiego jak Xiaomi. Android jest tak zmodyfikowany, że nie znajdziesz tam Google Play (choć możesz sobie doinstalować) a telefony pracują rewelacyjnie. Prawda jest taka, że gdyby nie większość syfu jaki ludzie ładują sobie z GP to te tanie andoidy naprawdę działały by całkiem przyzwoicie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    5. ~  2013-12-13 07:02:05  host: apn-46-76-65-210.dynamic.gprs.plus.pl

    @4 nie znajdziesz gappsów bo w Chinach jest cenzura. MIUI wcale rewelacyjne nie jest jedynie ładnie wygląda. Co do Android to KItKat należy oddzielic od całej reszty. Już z apmięcią 512 RAM działa wyśmienicie. Dlatego Samsung poinformował że dostaną go nawet słabe telefony. Jest świetnie zoptymalizowany.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6. ~Nick  2013-12-13 07:43:26  host: public-gprs224892.centertel.pl

    "zmodyfikowanego systemu Android i własnym interfejsem, podobnym do Windows Phone" Android z kafelkami ło matko ale hybryda :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    7.  2013-12-13 08:00:54

    Gdzieś pisaliście... Ile MS zarabia na Androidzie? Nokia to ciągle marka i czemu nie miałaby przynosić zysku inwestorowi? Mają możliwości i poważny potencjał, żeby zrobić "własny" system oparty na Androidzie przecież.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8. ~Calm7  2013-12-13 08:21:16  host: n13-01-01.opera-mini.net

    Tak, tak.. Mogą sobie pracować. Już to widzę, jak microsoft im pozwoli na taki telefon z innym systemem..

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9.  2013-12-13 08:25:23

    Calm7 - a czemu nie? W końcu tu chodzi tylko o kasę. A kasy MS z Androida ma zdaje się całkiem sporo? A czemu tego nie wykorzystać?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    10. ~Calm7  2013-12-13 08:28:32  host: n13-01-01.opera-mini.net

    wlo. Czyli odpowiednia dopłata, i mogą wydawać fony na Symbianie ..?

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    11. ~  2013-12-13 09:09:26  host: 212.160.172.70

    Czytając te komunikaty prasowe na temat Nokii dochodzę do wniosku (może za późno?), że Steven Elop poszedł do Nokii, by wytworzyć dla Microsoft nie tyle co same telefony, ale cały ekosystem produkcji smartfonów. MS wykupił tę część Nokii, która była surogatką dla Smartfonów z WP. Tak szybka i jednomyślna decyzja akcjonariuszy tylko to potwierdza i wychodzi na to, że Smartfony Nokii wcale nie znikną i niedługo doczekamy się tego, na co wszyscy długo czekali - Nokii z Androidem, albo wręcz telefony z Sailfish OS. Nie wykluczam, że Sailfish OS był tworzony przez "byłych" pracowników Noki, ale tylko dla przykrywki byłych, by nie łączyć tego w żaden sposób z MS. Wszystkie te akcje jak do tej pory wyglądają mi na misterny i szeroko zakrojony plan.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12.  2013-12-13 09:29:33

    No ciekawie, sprzedaż pewnie in wzrośnie, ale zalet Windows Phone nie przeniosą tak latwo :|

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    13.  2013-12-13 09:47:23

    Bez względu na to co wstawią do środka, to zawsze będzie tylko Nokia - marka będąca synonimem bubla :(

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    14. ~Calm7  2013-12-13 10:10:00  host: n13-01-01.opera-mini.net

    13). Tobie to dopiero kupę kasy dają za takie komentarze!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    15.  2013-12-13 10:17:31

    ad 7. A dlaczego Microsoft ma się nie zgodzić na produkcje telefonów z Androidem czy jakims innym OS? Przecież Ms kupił dział mobilny Nokii a nie całą fińską firmę - to po pierwsze. Po drugie jesli teraz sam Ms będzie produkował w już swoich zakładach telefony Lumia z Windowsem to po cholerę ma dopuścić jeszcze samą Nokie aby robiła podobne modele i tym samym konkurowałaby z Ms? Gbyby Nokia oprawała własną linie swietnych modeli z Windowsem to Ms musiałby zwinąć interes. Tak swoją drogą to nic nie stoi na przeszkodzie aby Nokia wypusciła na rynek modele z Androidem pod powiedzmy nazwą N10 czy N11 bo zdaje się do 2016 r nie moze produkować smartfonów z logiem Nokia.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    17. ~Nokia-MS  2013-12-13 10:43:06  host: 62-89-83-162.ip.netia.com.pl

    Umowa Nokii z MS zawiera klauzulę, że przez 10 lat Nokia nie będzie produkowała konkurencyjnych telefonów pod swoja marką.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    18. ~  2013-12-13 11:06:34  host: 212.160.172.70

    @17, ale spółka zależna od Nokii już chyba będzie mogła

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    19.  2013-12-13 11:27:16

    @ 17 Konkurencyjnych, czyli w tym samym segmencie, a co za tym idzie musiałyby być oparte o ten sam system operacyjny, a jak widać prawdopodobnie nie będą ;) Czyli zasada konkurencji nie ma tutaj racji bytu. Każdy system to inny "rynek". Nie ma co porównywać WP, Androida czy IOS

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    20. ~Marcinst  2013-12-13 12:17:59  host: user-94-254-197-101.play-internet.pl

    Nokia powinna wejść w androida (czystego, bez modyfikacji) wiele lat temu. Teraz miałaby 80% rynku ogólnie. Teraz juz jest skończona

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    21.  2013-12-13 12:18:51

    Calm7 - ja Symbiana akurat lubię - zanim Nokia zaczęła go w telefonach stosować używałem... Cieszyłbym się na nowy telefon na Symianie ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    22.  2013-12-13 12:21:42

    rcicho - nie wiem. Może Nokia Nokią zostanie a Lumia to będzie odrębna marka? I może nic wspólnego jedno z drugim mieć nie będzie oprócz np. fabryki? Nie wiem, bo i skąd. Jednak plotka jest, a w każdej plotce jest ziarno prawdy. Jeśli wieć Android się tak super sprzedaje, czemu nie robić masowo NOKII (!) i na tym nie zarabiać - poprzez układy właścicielskie i patentowo-licencyjne?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    23. ~  2013-12-13 16:55:04  host: n13-05-05.opera-mini.net

    Niech jeszcze dłużej popracują to za chwilę nie będzie nad czym pracować. Ileż można? Przecież to jakaś ściema jest.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    24.  2013-12-13 22:24:47

    Nokia jest strasznie nieprzewidywalna. Rzucają symbiana, lecą w wp, później robią jakieś dziadowskie Ashe na bazie Mee go. Teraz znowu idą w Androida? Mogliby się wreszcie zdecydować na coś konkretnego i stabilnego.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-23-178.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.