W ciągu ostatniego roku udział Nokii w rynku telefonów wyposażonych w
moduł WiFi spadł o 10 punktów procentowych - wynika z badań przeprowadzonych
przez firmę analityczną In-Stat.
Jeszcze w II kwartale 2008 roku udział Nokii w rynku telefonów z
modułami WiFi wynosił ponad 50%. Jednak w ciągu kolejnych 12 miesięcy
zmniejszył się on o 10 punktów procentowych. W tym samym czasie swój udział w tym
rynku zwiększył zarówno Apple, jak i RIM.
Przyczyną tego było znaczne zwiększenie liczby urządzeń na rynku,
które umożliwiają zestawienie połączenia z siecią w technologii WiFi.
Tylko od 2007 do 2008 roku sprzedaż takich telefonów wzrosła o ponad
50%. Taki wynik udało się osiągnąć dzięki coraz bardziej zaawansowanym
telefonom, spadającym cenom modułów oraz promocjom organizowanym przez
ich producentów.
Jak zauważają autorzy badania, jeszcze do niedawna moduły WiFi
przeznaczone były jedynie dla urządzeń z górnej półki. Jednak wraz z
popularyzacją iPhone'a, ten rodzaj transmisji danych trafił do
szerszego grona odbiorców.
Z pozostałych wniosków badania wynika m.in., że w I połowie 2009 roku
na rynek trafiło 121 modeli telefonów wyposażonych w moduł WiFi.
Liczba takich urządzeń znajdujących się na rynku w ciągu kolejnych
dwóch lat podwoi się. To sprawi, że użytkownicy coraz częściej będą
korzystać z możliwości, jakie one dają, m.in. z prowadzenia rozmów z
wykorzystaniem protokołu VoIP.
Źródło tekstu: In-Stat, wł