Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia: świat przez nano okulary

Nokia: świat przez nano okulary

LuiN 9 Września 2009 09:26

0 0
Nokia zaprezentowała kolejny wizjonerski koncept mobilnego życia. Fińskiemu gigantowi marzy się połączenie klasycznych elementów naszego życia z nowoczesnymi technologiami. A wszystko to dzięki nanotechnologiom.

Bransoletka wyposażona w system akcelerometrów pozwalających na sterowanie mobilnym interfejsem użytkownika wyswietlanym... w powietrzu. SMS-y wyświetlane na szybie i we wszystko to starannie wkomponowana Nokia N97. Taką wizję przyszłości zakreśla nowy film Nokii, miksujący tradycyjną rzeczywistość z rzeczywistością wirtualną.






Źródło tekstu: Nokia, wł     

Dodaj do:
w sumie: 20
  • 0

    1. ~  2009-09-09 09:41:37  host: chello089074153038.chello.pl

    Chciałbym mieć takie okulary z bajerami :D

  • 0

    2. ~kajnik  2009-09-09 09:49:35  host: cld147.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pomysł rewelacyjny niczym z filmów science fiction :) tylko jakoś dziwnie w tych okularach wyglądała

  • 0

    3. ~  2009-09-09 09:49:58  host: ip-89-174-121-248.multimo.pl

    woole tradycyjne metody pisania i odczytywania wiadomosci na mojej poczciwej e51

  • 0

    4. ~facet  2009-09-09 09:50:40  host: sub223-100.elpos.net

    ta dziewczyna (z filmu) jakaś taka mało rozmowna :)

  • 0

    5.  2009-09-09 09:51:54

    ciekawe kiedy takie cuda będzie można kupić w sklepie

  • 0

    6. ~  2009-09-09 09:52:10  host: chello089074153038.chello.pl

    Ta kobieta przypomina mi moją nauczycielkę z bibliotekarstwa :D

  • 0

    7. ~poli  2009-09-09 09:53:25  host: egf53.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie w powietrzu tylko w okularach.

  • 0

    8.  2009-09-09 09:54:39

    no no no mi się podoba ;-)

  • 0

    9.  2009-09-09 10:06:02

    bajer... juz widze ilosc zer w cenie urzadzenia :D

  • 0

    10. ~Piotr Majka  2009-09-09 10:24:14  host: 94.254.183.231

    To koncept istniejący od 20 lat, nazywany "enhanced reality". Użadzenie wie z gps gdzie jesteś, a z czujników w okularach w którą stronę patrzysz ... gdy np. przez kilka sekund patrzysz w kierunku kina, na tle kina pojawia Ci się lista filmów które zaczną się w ciągu najbliższej godziny. Sieć masz darmową w całym mieście z nadajników na takich firmach, instytucjach właśnie w zamian za te "dopasowane wiadomości-reklamy". Możesz też grać, i wtedy nie trzeba generować otoczenia, tylko nakładać samą postać z gry na zwykły obraz. Taka gra może wymagać od Ciebie np. biegania po mieście. Procesory w komórce renderują tylko twoich przeciników i dopasowują ich do obrazu który ty widzisz dzięki kamerze w okularach. Algorytmy rozpoznawania perspektywy oraz obiektów są już na tyle dobre (robot rozpoznający schody i wchodzący po nich musi zrobić dokładnie to samo co telefon wyświetlający Ci potem obraz postaci wchodzącej po schodach - rozpoznać położenie obiektu w przestrzeni).

  • 0

    11. ~  2009-09-09 10:26:32  host: chello089074153038.chello.pl

    W Polsce może będzie coś takiego za 50 lat :P

  • 0

    12. ~Szymon  2009-09-09 10:36:21  host: 79-76-215-169.dynamic.dsl.as9105.com

    Jak dla mnie to fajny bajer ale mysle ze nokia za duzo mysli o przyszlosci zamiast pomyslec o terazniejszosci xD, moim zdaniem nie po to teraz producenci pakuja wszystko w jedno urzadzenie aby pozniej to rozbijac jeszcze na okulary i jakies sluchawki, pozatym sluchawki 3D to juz chyba nie wizja przyszlosci? pozatym narazie wszystko wskazuje ze przyszloscia sa jednak rozmowy a nie pisanie smsow:]

  • 0

    13.  2009-09-09 10:42:49

    @12 jakby kazdy myslal o terazniejszosci to bysmy dalej mieli antenki w telefonach xD pomysl mi sie podoba lecz nie do konca mam okulary na sobie idzie jakas fajna laska rozgladam sie za nia i nagle sms na okularach od zony "kochanie co robisz?" :D i zonk :D

  • 0

    14. ~  2009-09-09 10:48:07  host: chello089074153038.chello.pl

    @13: a żona jest tuż obok ciebie. :P Nokia powinna robić telefony dla młodzieży anie ciągle dla ludzi biznesu.

  • 0

    15.  2009-09-09 13:04:10

    Pomysł ciekawy.

  • 0

    16. ~Random  2009-09-09 14:15:56  host: imo242.internetdsl.tpnet.pl

    A dalej był już tylko seks ..

  • 0

    17. ~User  2009-09-09 14:18:15  host: g3-69.md4.pl

    Studentom i uczniom na pewno się takie okularki przydadzą :)

  • 0

    18. ~Ant  2009-09-09 17:52:26  host: 89.72.17.74

    Generalnie pani jest bardzo zapracowana ;) normalnie zwykła statystyczna kobieta, która wiedzie sobie sielskie życie - tak jak wszyscy ;) - ehhh

  • 0

    19.  2009-09-10 08:22:52

    A w jakim to kraju ludzie śpią i opalają się w ubraniach? o_O

  • 0

    20. ~Szymon  2009-09-10 22:03:36  host: 79-76-174-222.dynamic.dsl.as9105.com

    ryszardovsky--->wiesz ale jak nokia nadal bedzie tak intesywnie myslala o przyszlosci to do niej moze nie dotrwac xD, narazie niech lepiej zajmie sie porządnie terazniejszoscia

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-253-45.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.