Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia reagowała zbyt wolno

Nokia reagowała zbyt wolno

LuiN 10 Maja 2011 15:07

0 0

Widzieliśmy wyraźnie zmiany nadchodzące na komórkowym rynku, ale reagowaliśmy zbyt wolno. Decyzje podejmowano zbyt kolegialnie. Wiemy, jakie popełniliśmy błędy i zamierzamy z nich wyciągnąć wnioski - powiedział wywiadzie dla rpkom.pl Victor Saeijs, wiceprezes Nokia Europe.

Choć Nokia stawia teraz na innowacje i Windows Phone 7, Symbian wciąż będzie bardzo ważny dla fińskiego producenta - aż do pełnego przejścia na nową platformę. W Europie zmiana dokona się szybko, dłużej Symbian żyć będzie w Rosji, Ameryce Łacińskiej czy Azji. Na pewno nowych smartfonów z Symbianem możemy się jeszcze spodziewać w 2012 i 2013 roku.

Nokia nie chce zrezygnować już na start z Symbiana z racji chęci utrzymania pozycji lidera na rynku smartfonów. Pomóc w tym mają takie konstrukcje klasy Nokii E52, do których dodawane będą nowe usługi Nokii.




Mimo 7 tys. zwolnień pracowników Nokii na całym świecie, nie zanosi się na masowe zwolnienia w Polsce. Pracownicy działów sprzedaży i marketingu będą kluczowi w czasie trwających zmian, a redukcje dotkną tylko działu rozwoju. Windows Phone 7 to gotowy produkt, więc Nokia nie musi go projektować od podstaw, a jedynie dostosować do sprzętu.

Źródło tekstu: rpkom.pl     

Dodaj do:
w sumie: 62
  • 0

    45.  2011-05-12 18:37:25

    @43 Telefon LG mam w ręku niemal codziennie bo co rusz muszę koledze pomóc zapanować nad tym skrajnie nielogicznym systemem. Brand plusa: czyli inna ikonka przeglądarki, wgrana strona startowa wap.plus.pl, animacja startowa, dzwonek i tapeta. Czyli brand czystko kosmetyczny nie obciążający systemu bardziej niż na kilkanaście KB RAM-u i to tylko przy starcie urządzenia. Tak się składa, że zdarzało mi się "czyścić" telefony z brandu. Głównie SE i Nokie na S60. I o ile brand ery i plusa to czysta kosmetyka to już w Orange zostało nawrzucane sporo "przymulaczy". Miedzy innymi orange menu, bardzo ciężki temat i jeszcze cała masa innych pliczków których przeznaczenia nawet się nie domyślam. I o ile w przypadku kasowania brandu plusa nie było różnicy w działaniu telefonu (robiłem to bo "nie chce napisu plus jak jestem w erze!") to po kasowaniu orange przymulacza dostawało nowe życie. Wiem, że zmiana softu była by o wiele szybsza niż grzebanie w plikach systemowych ale czasem trudno było znaleźć czysty soft w internecie albo niektórzy chcieli bez tego i bez kasowania tego co maja w telefonie. A następnym razem polecam CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM a nie robić debilne aluzje typu: " a nie ślepemu wierzeniu na to co koledzy powiedzą jak nie którzy komentujący ten artykuł.." bo to jest po protu żałosne. To nie ja pod każdym postem o androidzie piszę jaki ten system jest zły tylko Ty piszesz bzdury na temat Symbiana pod każdym postem o nim. Czemu wiec piszę o GT540? Bo podaje przykład marnego androidowca z którym mam często kontakt i pokazuje go na tle starej E51. Ty natomiast nie dajesz nigdy żadnego przykładu tylko jedziesz ogólnikami które najczęściej dotyczą zarówno Symbiana jak i Androida. Symbian się wiesza? Android też się wiesza. Nokia ma problemy z wielozadaniowością? Odpaliłem 22 aplikacje i jakoś nie miała. Natomiast w tej wiadomości jasno pisze, że android 3.1 odpala niewyobrażalną ilość ponad 5 aplikacji: http://www.telepolis.pl/new

  • 0

    46.  2011-05-12 18:41:11

    cd: 45 http://www.telepolis.pl/news.php?id=21522 wiec rozumiem, że wadą dla Ciebie jest odpalanie większej ilości od androida?

  • 0

    47.  2011-05-12 18:56:44

    Ja rozumiem, wytykanie takich wad w symbianie jak marne Ovi Store oraz znacznie mniejsza ilość aplikacji i gier ale pisanie o problemach systemu symbian sprzed 5 lat i porównywanie ich do urządzeń dzisiejszych jest wręcz głupie. Co do hardware: jeśli system jest dobrze zoptymalizowany to ma dużo lepsze osiągi. I nie mam tu na myśli noki tylko np. MAC OS X vs Windows albo GNU/Linuks vs Windows. Ty natomiast twierdzisz, że N8 musi być słabe bo ma procek identyczny jak GT540. Ale i tak najlepszym dowodem wyższości optymalizacji nad sprzętem jest Chińska podróbka GameBoya z zainstalowanym Linuksem. Przy procku 430MHz i 128MB RAM w niczym nie ustępuje emulacją PSX takim telefonom jak Galaxy S które maja kilkukrotnie wyższe parametry.

  • 0

    48.  2011-05-12 19:15:47

    Maniiiek to ty pomyśl zanim coś napiszesz bo przeczysz sam sobie. UWAGA CYTUJE "porównywanie ich do urządzeń dzisiejszych jest wręcz głupie" sam porównujesz e51 do gt540? nie wiem stary palisz coś? może wciągasz? ale wziął byś się na coś zdecydował co robisz, mówisz, i piszesz. Pokaż mi tego gameboy-a z zaistalowanym Linux do tego jeszcze emulator na 430MHz i 128MB ramu bo po tym jak zaprzeczasz sam sobie ciężko w to uwierzyć.

  • 0

    49.  2011-05-12 19:58:06

    @48 tyle, że ja porównuje telefon o słabszych parametrach który jednak działa lepiej od tego niby to lepszego. Ty natomiast porównujesz stary telefon do nowego i piszesz o przewadze tego nowszego. Nie znam się na samochodach więc mogę przegiąć ale: Ty piszesz o wyższości nowych samochodów nad starymi porównując porsche do malucha. A moim kontrargumentem jest porównanie Bentleya do powiedzmy matiza. Co do podróby GameBoya to jest to Dingoo.

  • 0

    50.  2011-05-12 20:35:29

    stary opamiętaj się jaki stary telefon ja porównuje? chodzi Ci o OHD? która ma lepszy procesor od N8 xD to nazywasz starym prównaniem to jak nazwiesz to co ty robisz e51 do gt540 hahaha, przeczysz sam sobie po raz kolejny, to jest bardzo dobre porównanie a pro po optymalizacji której tak strasznie się czepiasz gdyby tak zoptymalizować symbiana V3 do OHD to ja Ci powiem co by było była by szybsza. bardzo nie dobrze że nie znasz się na autach bo w nich też trzeba rozgraniczyć opłacalność zakupu w stosunku do mocy, komfortu, jakości i wielu innych. Porównuje stary z nowym a może chodzi Ci o NOWĄ NOKIĘ E7 i NOWEGO LG albo nie zostawmy LG bo się Pan toster zaraz odezwie, niech będzie NOWA MOTOROLA ATRIX obydwa telefony są nowe oby dwa w takiej samej cenie ale zaraz coś mi tu nie pasuje AAA już wiem może beznadziejny ekran śmiech na sali 4 cale z rozdzielczością 360 x 640 PIKSELOZO witaj na nowo albo słaby procesor hmm a może mała pojemność baterii? albo o 4Mbit/s wolniejsze HSDPA? jak widzisz szybkie porównanie dwóch nowych telefonów.

  • 0

    51.  2011-05-12 20:38:09

    Albo to ze nokia e7 nie ma slotu na karty pamięci hahaha tak mi się teraz przypomniało jeszcze... Odpuść bo dałem Ci kolejny przykład że nie masz racji a ty dalej się będziesz upierał przy swoim.

  • 0

    52.  2011-05-12 20:43:33

    Do całego komentarza mam masę zastrzeżeń ale nie chce mi się rozpisywać tłumacząc coś komuś kto i tak nie czyta/nie rozumie co czyta. Zadam za to jedno, proste pytanie: od kiedy Omnia HD ma Symbian S60v3?

  • 0

    53.  2011-05-12 21:30:15

    Och przepraszam pomyliło mi się ^ z V. Tak po za tym nie napisałem że posiada ^3 tylko gdyby go zoptymalizowali do ^3 gdybyś czytał uważnie i znał choć w minimalnym stopniu swój ukochany system wiedziałbyś o czym piszę i nie czepiałbyś się błędów kosmetycznych, no bo jako znawca szybko wyłapałeś że s60v3 jest dla zwykłych słuchawek a nie dotykowców.

  • 0

    54.  2011-05-12 21:37:09

    Zoptymalizowali do ^3? Czy ty na pewno rozumiesz znaczenie tego słowa?

  • 0

    55.  2011-05-12 22:53:18

    nazwij to jak chcesz, dla mnie sprawa jest prosta przeportowanie z innej noki potem optmalizacja.

  • 0

    56.  2011-05-12 23:45:20

    @55 Ty na prawdę nie rozumiesz tego słowa. Znaj moją dobroć - pewnie chodziło Ci o aktualizację. Czy jesteś w stanie zrozumieć, że Symbian ^3 to zupełnie inny system niż S60v5? No raczej nie bo już cała masa osób Ci o tym pisała ale ty dalej swoje..

  • 0

    57.  2011-05-12 23:48:16

    No i wytłumacz mi, czemu firma która stworzyła dany system wiec posiada kod źródłowy miała by własny system przeportować z jednego urządzenia na drugi? Wg mnie łatwiej by było stworzyć czysty system a potem jego kopie przystosowywać do poszczególnych urządzeń... Twoje ostatnie komentarze to jakieś majaki?

  • 0

    58. ~Tomek  2011-05-13 00:08:06  host: public130745.xdsl.centertel.pl

    Tak a propos nadrabiania strat przez Nokie to widzieliscie co sie dzieje na Ovi Store. Masa gier HD na Symbiana 3 za free.

  • 0

    59.  2011-05-13 17:08:46

    Raczej nie bardzo stworzyć czysty symbian bo jak pewnie już wiesz samsung zrezygnował z tego ustrojstwa i nie będzie finansował stworzenia go na rzecz OHD, dzięki mu za to, ale jako bystrzacha w czytaniu moich komentarzy i rozumieniu czytanego tekstu już pewnie to wiesz, że w grę w takiej sytuacji wchodzi przeportowanie. Ty mi dalej będziesz wciskał że ja nie wiem co to jest s60v5 a ^3, ogarnij się przeczytaj moje komentarze, wróć i napisz coś sensownego. Robiłeś coś kiedykolwiek z symbianem? czy tylko ślepo wciskasz "update" do jakiegoś syfu od producenta? Zaraz mi napiszesz że tego też nie rozumiesz i będziesz mi próbował wcisnąć że przecież ja nie wiem że s60v5 to nie to samo co ^3. Nie odwracaj kota ogonem tylko dyskutuj i nie czepiaj się że sobie pomyliłem "V" z "^" bo dobrze wiesz co miałem na myśli.

  • 0

    60.  2011-05-15 18:22:55

    Taa... człowieku w ostatnich moich postach byłem miły, pokazywałem Ci gdzie napisałeś głupotę. I Ty masz czelność odwracać kota ogonem i pisać, że to ja się nie znam używając idiotycznych i naciąganych argumentów? Wiem dobrze, że to "tak zoptymalizować symbiana V3 do OHD to ja Ci powiem co by było była by szybsza" napisałeś tak bo nie widzisz różnicy ani nie wiesz o co chodzi a to co robisz teraz to tylko tłumaczenie się (w czasie którego pomagałem Ci jak mogłem co nie zmieniło faktu, że nadal pisałeś głupoty). Ja teraz już całkiem straciłem szacunek do Ciebie. Nie odpowiedziałeś na większość moich argumentów, pisałeś farmazony śmiesz twierdzić, że ja się nie znam? Z resztą gdybyś miał minimum wiedzy informatycznej to wiedział byś, że nie należy porównywać urządzeń o tym samym hardware kiedy mają inne software chyba, że chcesz porównać dane systemy. Z tego co napisałeś wynika, że N8 ma podobne parametry jak GT540 wiec tylko do niego możesz go porównywać. I z tego co Ty napisałeś wynika, że Symbian jest wydajniejszy. A to nie jest do końca prawda. Założę się, że jakby panowie z google postarali się to android byłby lepiej zoptymalizowany niż symbian. Czemu nie jest? Z powodu pieniędzy. I z tej samej przyczyny Symbian jest lepiej zoptymalizowany. Masz rację, że OHD na pewno na Symbian ^3 chodził by lepiej od N8 ale co z tego skoro ma dziadowskie S60v5. I mimo to, że S60v5 i Symbian ^3 to dwa RÓŻNE systemy to Ty i tak nadal oceniasz ^3 na podstawie V5.

  • 0

    61.  2011-05-17 20:54:27

    Takie gadki o szacunku to do kolegów z podwórka, tak się składa że swojego czasu puki był czas wolny naprawiałem telefony;] również z symbianem ^3 więc miałem okazje go poznać, jeśli chodzi o optymalizację oczywiście że jest bardziej zoptymalizowany urządzenia nawet ze słabszymi podzespołami chodzą na nim lepiej. co do gt540 stwierdziłem tylko że ma ten sam marny procesor co n8 nic po za tym. skończmy tą dziecinną dyskusję którą udaje nam się któryś raz z rzędu prowadzić. Swoją drogą bardzo chętnie podyskutuje dalej więc Maniiiek krótko i na temat na jakie argumenty nie odpowiedziałem? Postaram się na nie równie krótko i treściwie odpowiedzieć według własnej subiektywnej oceny.

  • 0

    62.  2011-05-17 20:56:45

    Źle się wysłowiłem miałem na myśli że aplikacje na symbianie ^3 chodzą lepiej nawet na słabszych podzespołach bo jest bardziej zoptymalizowany. (pogmatwałem wcześniejszą wypowiedź)

  • 0

    63. ~  2011-05-18 20:05:50  host: 088156084090.wroclaw.vectranet.pl

    Co wy macie do symbiana? Po wielu wielu smartfonach uważmam ten system za jeden z lepszych. Dobra modyfikowalność, stabilność, dobre zarządzanie energią i pamięcią. Duża możliwość instalacji różnych modyfikacji. A i sms-y dochodzą do właściwych adresatów :). Mam już dość, że wszystkie nowe telefony są takie same. One nie różnią się niczym szczególnym. Jakośc nie jara mnie ciągłe podkręcanie procka.

  • 0

    64. ~  2011-05-20 04:07:09  host: V33-15.opera-mini.net

    Maniek ty się czegoś nawachałeś?Poczytaj co to symbian!Nieważne czy to s^1 ,s^2,s^3.Wszystkie pochodzą z jednego jądra i s^1 mozna zaktualizowac do s^3

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-148-252.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.