Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia pozbędzie się smartfonów?

Nokia pozbędzie się smartfonów?

LuiN 3 Stycznia 2013 14:49

0 0

Twórca Keepskor i zarazem jeden dziennikarzy Forbes - Tristan Louis - przewiduje, że Nokia może w tym roku zrezygnować z produkcji smartfonów i sprzedać potężny dział za nie odpowiedzialny Microsoftowi. Kawałek fińskiego tortu trafić miałby też do koncernu Huawei.



Przez sześć ostatnich kwartałów Nokia stale raportuje straty, trudno więc dziwić się coraz odważniejszym scenariuszom analityków. Zdaniem Tristana Louisa, dalszy rozwój smartfonów Nokii przez Microsoft zapewniłby producentowi Windows Phone lepsze promowanie swojej platformy mobilnej.




Z kolei Huawei miałby wchłonąć dział Nokii zajmujący się infrastrukturą sieciową. Bogate portfolio patentów Nokii byłoby w tym przypadku nie lada gratką dla chińskiego inwestora.

Źródło tekstu: BGR, wł     

Dodaj do:
w sumie: 64
  • 2

    49.  2013-01-03 22:15:03

    1. Sąd wojskowy dla Elopa. 2. Produkcja klasycznych telefonów w stylu E51, E72, wystarczy aparat jak z E72 czy podobnych, prosty system np. Symbian z officem. Dobra bateria, dobra wykonanie, atrakcyjna cena i sporo ludzi się skusi. Bardzo dużo osób 45+ nie chce dotykowców, to często ludzie pracujący z kasą, ale nie potrzebują S III czy iPhone 5. Chcą coś porządnie wykonanego, z niezłym aparatem, z dobrą baterią. Przecież nowa wersja E51 nie musi kosztować 1500-2500zł, nie ma być telefonem do gier, mieć 12 Mpx i 4 rdzeni. 3. Smartphony z Symbianem + Maemo + WP/Andek. 4. Wypuszczanie telefonów jak ww na czas (z 2 i 3), a nie jako ostatni. 5. Dodatkowo smartphony muszą być świetne wykonane, żaden połyskujący plastik (nie chodzi nawet o trwałość, a o wygląd, więcej opcji) tył np. jak w Nokii E51/72. Do tego modele ze średniej półki baterie 2000mAh+, w topowych zawsze 3000mAh+. Zawsze slot na karę, radio. 6. Tylko po powinna być oczywistość, a nie decydują się na jeden system (przecież skoro nie Andek to mogli wydawać na WP oraz na...Symbiana i Maemo, a nie tylko WP..), który nadal raczkuje jeśli idzie o udział w rynku, a jeśli chcą być nr 1 to muszą wydawać na kilka systemów. Dlaczego ich telefonom zawsze czegoś brakuje ? Sorry, ale Nokia to nie Apple nie mają swojego systemu, komputerów, laptopów, usług itd. MS i Elop ich wyr..prowadzą jak na razie krętymi ścieżkami, oby ktoś się opamiętał, bo nawet jeśli stawiają na WP to nie sam tylko wymieszany czymś innym (+ S lub M).

  • 0

    50. ~Grisza  2013-01-03 22:20:58  host: 77-254-252-122.adsl.inetia.pl

    Ale spieliśta się chopoki, dajta se po razie i bedzie git. Jest o co kopie kruszyć, naprawdę :))) Każdy ma taki fon jaki se chce, dywagacje - jajko czy kura? :)

  • 0

    51. ~Jakub  2013-01-03 22:34:39  host: 212.191.42.4

    Jak będą się skupiać tylko na low wndach to po ptakach, i co teraz niby Lumia 920 będzie cały rok topowym smartfonem od Nokii bez sensu,i co porzucenie symbiana?? Przecież symbian miał być wspomagany chyba do 2016 roku. Powinni wypuścić obiecaną Nokię 600 z tym super głośnikiem,lub dobrego następce N73, czyli fon z głośnymi mocnymi głośnikami z najnowszym symbianem, ale niedotykowy, albo muzyczny dotykowy na wp8 z super głośnikami, chcę jakiś głośny telefon :]

  • 0

    52. ~A_lex  2013-01-03 23:40:14  host: V35-16.opera-mini.net

    46 - To zalezy, co rozumiemy przez wygode -dla jednego bedzie to rozbudowany program wymagajacy duzego ekranu, dla drugiego poreczny, maly telefon z klawiatura. Kazdemu wedlug potrzeb :-)

  • 0

    53. ~Tonka  2013-01-03 23:59:58  host: dhc33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeszcze jedna refleksja Przykład Nokii pokazuje ze nie ma pewnych firm w których akcje można inwestować "na starość" Odgrom Finow pewnie je miało i straciło... Dziś nic nie jest pewne... Poza telepolis oczywiście ;)

  • 0

    54.  2013-01-04 00:05:42

    @51 słuchawki sobie kup, a nie innym będziesz zatruwał ciszę swoimi piosenkami z hiper wypasionego głośniczka... 0.o

  • 1

    55. ~vre  2013-01-04 01:36:08  host: user-164-126-237-168.play-internet.pl

    To kolejny już gwóźdź do trumny Nokii i sowita premia dla Elopa za wykonanie zadania. Pozbycie się produkcji smartfonów w obecnych czasach to samobójstwo.

  • 0

    56. ~  2013-01-04 01:40:56  host: ip-151-248-43-102.free.aero2.net.pl

    Szkoda, nie doczekam sie nastepcy e52. Bez sensu.

  • 1

    57. ~  2013-01-04 02:54:55  host: host-89-228-168-56.dynamic.mm.pl

    I słusznie. Niech się wezmą za klasyczne telefony. Jak wyżej zauważył chłopak z wioski low end z umts 900/2100 i hdvoice - brak takiego w ofercie nokii. Za to mamy ashe z dotykiem, bo taka moda.

  • 0

    58. ~  2013-01-04 07:04:47  host: 212.191.42.4

    @54 mam słuchawki, jak jestem w gronie ludzi no to słucham na słuchawkach, ale jeżeli jestem sam to bez słuchawek i jak mam fona w kieszenie w autobusie czy pociągu to chcę go słyszeć jak dzwoni więc głośnik powinien być lepszy :]

  • 0

    59. ~  2013-01-04 07:11:24  host: v56-07.opera-mini.net

    bye bye Nokia. Welcome produkcja gumowcy - chlop z wioski juz sie cieszy. Gumowce made in Nokia.

  • 0

    60. ~  2013-01-04 07:31:18  host: abrs231.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @49 jakby ludzie kupowali tak chętnie E72, E52 itd to Nokia nie miałaby 1 mld € strat co kwartał i nie zaglądałoby jej bankructwo w oczy. Niestety pojawiły się prawdziwe niezawodne smartfony gdzie rewolucję zaczał iPhone i przestarzałe produkty Nokii przestały mieć rację bytu. To tak jakbyś marudził żeby dalej produkować CRT gdzie cała reszta kupuje masowo tylko i wyłącznie LCD. Nokia przespała. Wina zarządu i jej pseudoliderów. Efekt = RIP

  • 1

    61.  2013-01-04 08:21:43

    @60 mimo wszystko jest bardzo duza liczba osob, ktore na codzien nie potrzebuja miliona funkcji, ale za to potrzebuja fizyczna klawiature. mamy nigdy nie przekonam do dotykowca (zrazila sie po tygodniowym uzywaniu ekranu oporowego), a brat po gora 3 miesiacach rozbije ekran. ja np. do dzisiaj uzywam e71 jak gdzies jade, bo raz ma mimo ponad 3,5 roku min. 2 dniowa baterie (a przy rzadkim uzywaniu nawet 4 dni), a dwa mozna na nim szybko pisac bez dostepu do komputera. choc dotykowy telefon mam i chce miec, ale glownie ze wzgledu na multimedialnosc, bo kwestie komunikacji zwlaszcza pisemnej to dla mnie wciaz malo wygodne na dotykowcu. jednak uwazam, ze porownywanie dotykowcow z klasycznymi telefonami na podstawie analogii CRT-LCD jest moim zdaniem nietrafione. to tak jakbys chcial porownac pierwsze komorki z walizka (przez ile lat na rynku byly tylko ekrany typu CRT?) wraz z innymi "ceglofonami" z lat 80 i 90 i obecne telefony (zobacz jak szybko ewoluowaly "plaskie" wyswietlacze). dzisiaj mam w domu 3 osoby, ktore po za mna korzystaja z klasycznych telefonow i za nic nie chca ich zmienic, a na rynku posucha. albo tani lowend, lub cos starego typu SE C902 czy K800 albo max. samsung S5610, bo po prostu nic innego ciekawszego w klasycznej formie juz nie powstaje. ten samsung jest z wrzesnia 2011, ale C902 pamieta sierpien 2008, a K800 jeszcze wczesniejsze czasy, bo jakos polowe 2006 roku...

  • -1

    62. ~  2013-01-04 08:34:49  host: abrs231.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @61 trendy w sprzedaży są jasne. Przewaga smartfonów dotykowych będzie bardzo szybko rosła. Poza tym na nich jest w tej chwili marża. Np w autach bardzo dużo funkcji jest realizowanych wyłącznie za pomocą ekranów dotykowych, bo tylko to pozwala na pozbycie się masy przycisków z konsoli. Nie dotyczy to tanich aut - tam technologia stoi w miejscu. Zamiast Nokii z klawiaturą ludzie kupują inne marki i to też jest przyczyna strat Nokii. Bardzo późne przeniesienie produkcji do Chin, trzymanie się kurczowe symbiana, brak innowacji, lekceważenie i ignorowanie konkurencji itd itd. To idealny negatywny przykład firmy na kursy managerskie. Nokia sprzedając dział smartfonów pozbędzie się jedynego perspektywicznego zyskowo działu. Konkurować feature fonami z konkurencją z Chin i Korei? Kiepski pomysł...

  • 1

    63.  2013-01-04 10:16:38

    @62 u samochodach akurat obchodzono ograniczenia ekranow przyciskami dookola niego ;) z jednym z czym sie zgodzie - symbian. mogli go dalej rozwijac, ale obok innego systemu. windows niestety co rusz zalicza wpadke. jaka ludzie maja pewnosc, ze ew. 9tka bedzie kompatybilna wstecz skoro dwie poprzednie edycje nie byly? a ze padnie na windowsa to bylo wiadome od kiedy Elop tylko zostal prezesem nokii...

  • 0

    64. ~s1misza  2013-01-04 12:34:56  host: 31.133.16.182

    NOKIA splajtuje i to niebawem. Oto scenariusz...

  • 0

    65. ~domin13  2013-01-04 16:59:54  host: aahi121.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem błędy Noki zaczęły się w momencie gdy nie wykupiła licencji od Google na telefony z androidem, ale to inna sprawa :) Powinni zrobić Następce Noki E52 z większym ekranem(2,6 wzwyż) o wyższej rozdziałce z baterią 2000mAh+ i zaproponować jakąś rozsądną cenę bo wiem że spro ludzi na taki telefon oczekuje, no ale po co jak można wypuszczać tandetne Ashe i Lumie w kosmicznych cenach.

  • 1

    66. ~jakub  2013-01-04 18:18:17  host: bqi206.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @65 android to błąd system nie dla Nokii, i jeszcze nie zgadzam się z tobą o serii Lumia, jest dobra, może ceny trochę za wysokie, natomiast zgadzam się z tobą że cała seria Asha to porażka, powinni zrobić następce E52 i nie tylko tego modelu, niby n96 jest następcą n95, ale to tak nie do końca, a n97 to już inna seria i już na pewno nie jest następcą N96, największy ich błąd to było późne wprowadzenie dotykowców bo zrobili to pod koniec 2008 gdzie konkurencja już się rozwijała w trym sektorze ale na początku 2008, drugi błąd to odsunięcie/brak wspomagania symbiana, a teraz jest trzeci błąd, chcą jeszcze odstawić serie lumia, na rzecz nisko budżetówek do 200zł.

  • 0

    67.  2013-01-05 14:51:38

    Nokia powinna wypuścić telefonu pokroju Nokia N95, N97, N73 badz biznesowych E51, E51, E6

  • 0

    68.  2013-01-07 08:16:10

    NOKIA jest za głupia do telefonów. Jestem wielkim fanem tej marki ale ostatnio jaja sobie robią z klientów. Mam Nokie 500 i żeby zrobić aktualizację soft´ muszę zmienić Product Code co oznacza utratę gwarancji. Co za idiota to wymyślił? Żeby operator decydował o moim sofcie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-241-171.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet