Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia ponownie zmienia nazewnictwo telefonów

Nokia ponownie zmienia nazewnictwo telefonów

Q! 1 Sierpnia 2011 12:27

0 0

Miało być dobrze, a wyszło jak zawsze. Po dwóch latach od wprowadzenia nowego nazewnictwa swoich telefonów (serie C, X itd.), Nokia dokonuje kolejnej zmiany. Czego można się spodziewać?

O zmianach w nazewnictwie telefonów Nokia z czterocyfrowych i opcjonalnego sufiksu (np. 6310i) pisaliśmy w tej wiadomości. Jednak wraz z premierą telefonu Nokia 500 ponownie będziemy musieli przestawić się na nowe oznaczenia. Na czym polegać będą zmiany?

Nokia tłumaczy to na swoim blogu w kilku punktach. Po pierwsze nazwy. Według Nokii, na rynku jest ich tak wiele i są tak różne, że można się w nich pogubić. Nie mówiąc już o tym, że zupełnie nic nie mówią o danym modelu: ani o jego możliwościach, ani pozycjonowaniu, ani nic. Nokia chce to zmienić.

Po drugie dotychczasowe oznaczenia, jak przyznają sami Finowie, były… chybione. Wszystko dlatego, że telefony z tej samej linii i o podobnym oznaczeniu - np. C3 i C3-01 - były zupełnie różnymi urządzeniami. Co więcej, trudno było określić ich pozycjonowanie, a więc i cenę - jako przykład podano modele C7 oraz E7.




Co więcej, inżynierom Nokii zajęło dwa lata aby potwierdzić, że ludzie lubią liczby i są przyzwyczajeni do systemu im większa liczba, tym więcej dostaję (i tym więcej muszę zapłacić). W ten sposób łatwiej jest nie tylko określić pozycjonowanie danego urządzenia, ale również jego możliwości czy cenę.

Po tych przemyśleniach Nokia poinformowała, że nowy system oznaczeń ich telefonów składać się będzie z trzech cyfr. Pierwsza z nich oznaczać będzie ich pozycjonowanie (1xx - najniższe, 9xx - najwyższe), natomiast druga i trzecia - będzie określeniem konkretnego modelu. Oznacza to, że w każdej setce, a więc konkretnej grupie, pojawi się do 100 różnych modeli.

Czym Nokia tłumaczy wcześniejszą zmianę nazewnictwa? Chęcią i brakiem obaw przed eksperymentowaniem. A czym tłumaczy powrót? Oficjalnie, że czyste oznaczenia cyfrowe jednak się sprawdzają.

Źródło tekstu: Nokia Conversations, wł     

Dodaj do:
w sumie: 52
  • 1

    33. ~klimass  2011-08-01 16:26:42  host: 217067201162.itsa.net.pl

    Nokia niech sie lepiej wezmie za produkcje dobrych telefonow, zeby dogonic konkurencje. Samsung, LG, SE nie patrza na nazwy, czy sa to nazwy slowne, czy symbole z numerkami, telefony sprzedaja sie dobrze jak ludzie widza w nich potencjal, a w Nokii przez wieczne zmiany na razie potencjalu nie widac... Oj, powinno sporo osob poleciec za takie popsucie marki w ostatnie kilka lat...

  • 0

    34. ~  2011-08-01 16:31:46  host: z46-06.opera-mini.net

    mam Nokie N70 a siostra Samsunga J700 moja N70 łapie zasieg dobrze a jej j700 jak na lekarstwo łapie zasięg telefony nowe z salonu i co wy na to malkotenci anty Nokia?

  • 0

    35.  2011-08-01 16:44:19

    @34 Spójrz na datę produkcji swojej N70. A co do J700 to jeden z gorszych telefonów pod względem zasięgu od Samsunga.

  • 0

    36. ~klimass  2011-08-01 16:44:24  host: 217067201162.itsa.net.pl

    Porownujesz 2 losowe modele, raz jeden dziala lepiej raz drugi, ktos zaraz poda przeciwny przyklad, nie o to chodzi. Ja nie mowie ze Nokia jest zla albo slaba, tylko przyjela zla polityke i za pozno zaczela doceniac smartfony, obecnie jest troche w tyle i jak nic porzadnego nie wymysla, to moze za kilka lat beda przeszloscia...

  • 0

    37. ~  2011-08-01 16:49:53  host: z05-05.opera-mini.net

    Nie każdy chcę miec dotyk, gps, wifi, 5 cali, qwerty wolę prosty telefon gdzie zasięg, jakość rozmów, czuwanie na baterii to podstawa.

  • 0

    39. ~  2011-08-01 16:55:20  host: t14-15.opera-mini.net

    W ogóle nie mam telefonu, dzwonię i wchodzę w internet od innych za darmo, od kogo popadnie a każdy mi daje bo wykupuje ludziom pakiety i instaluje przeglądarki więc są zadowoleni, najgorsze zasięgi są na LG i SE

  • 0

    41. ~  2011-08-01 17:05:16  host: dda68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niech w prostych telefonach wprowadzą oprogramowanie, które umożliwia blokowanie smsów i wybranych rozmów włącznie z nierozpoznanymi tak jak jest w Samsungach. A oni się w durne numerki bawią.

  • 0

    42. ~  2011-08-01 17:07:00  host: dda68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobry telefon w dobrej cenie zawsze znajdzie nabywcę. A tu dorabiają ideologię do kiepskiej sprzedaży. To nie o numerki chodzi panowie z Nokii.

  • 0

    43.  2011-08-01 20:27:36

    no ja bym zostawił literowe "prefiksy", byle by one konkretnie oznaczały segment, a cyfry w liczbie po literze mogłyby oznaczać kolejne modele, warianty...

  • 0

    44. ~  2011-08-01 23:03:05  host: chaos.tpnet.pl

    Rację ma #12 jupi. Do tego co on napisał, ja jeszcze dodam dual-sima. Gdyby Nokia wypuściła solidy telefon na dwie karty, ale trzymający przez 10 dni, to by się rozchodził niczym świeże bułeczki! Samsung wypuścił cieszący się dużym powodzeniem C3322 Duoz o zbliżonych możliwościach, ale ten fon nie ma głosowego wybierania numerów z książki adresowej, co jest bardzo przydatne jeśli ktoś używa telefonu w samochodzie. A w starej Nokii 6310i ta funkcja działa doskonale!

  • 0

    45. ~  2011-08-01 23:12:05  host: t19-12.opera-mini.net

    to czy coś dobre czy złe to najczęściej można się przekonać po czasie, same funkcje to nie wszystko

  • 0

    46.  2011-08-02 05:18:13

    45#masz rację.Korzystałem z telefonów różnych firm i dam Wam pewne porównanie:samsung L760 padł po 1.5 roku obudowa masakra wytarła się po roku nokia 3110 classic niżej pozycjonowany do dziś wygląda jak nowy,samsung J600i obudowę w tym telefonie to zrobili chyba z ciasta każdą rysę widać taśma 3 razy wymieniana na gwarancji,nokia 2600 classic nawet pokrywa baterii 1 rysy nie ma po prawie 2.5 roku stabilny soft bezproblemowa obsługa,sonyericsson k770i wyświetlacz rozlany bez przyczyny po kilku miesiącach użytkowania serwis twierdzi że z winy użytkownika(bez komentarza)usterka aparatu,samsung L700 zasięg tragiczny bateria trzyma aż 1dzień nie dotykając radia mp3 itp. nokia 5310xm po 2 latach śmiga aż miło bateria ok7dni przy spokojnym korzystaniu z telefonu.Mam wymieniać dalej?.Nie pi...u.cie mi głupot że azjatyckie badziewie jest takie dobre i lepsze od Nokii.Owszem Nokia odnotowała spadek ale nie tylko ona.Trochę obiektywizmu Wam zalecam.A jak nie widzicie tego chociażby z info telepolis to okulista się kłania.O LG nie piszę bo się szmelcem nie zajmuję.Nokia zmienia oznaczenie telefonów słusznie mi też teraźniejsze oznaczenia się nie podobają.Mieszkam w Europie więc popieram markę telefonów z Europy to logiczne chyba.Właśnie się rozkręciłem dlatego miśki odezwę się jeszcze.

  • 0

    47. ~5510  2011-08-02 07:17:05  host: 77-255-242-127.adsl.inetia.pl

    Jarek171k dobrześ napisał. Mam doświadczenia z kilkoma słuchawkami, ale ogólnie rzecz biorąc to Nokię stawiam najwyżej - a pamiętam jeszcze telefon Bosch, czego większość tu obecnych gadżeciarzy z roczniki lat 80i90-tych nie doświadczyły raczej.

  • 0

    48.  2011-08-02 08:04:30

    Dzięki 5510 dobrze pamiętam ten model Bosch-a jak na tamte czasy to był całkiem niegłupi telefon.Wracając do tematu oznaczenia Nokii typu 33,34,35 czy np.62,63 były najtrafniejsze bo od razu wiadomo było który model jest następcą poprzedniego.Nawet jeżeli ktoś nie używał telefonów Nokii wtedy to i tak wiedział który model "jest po którym".Niektórzy wychwalają sonyericssona że to takie świetne telefony tylko dlaczego nie piszą cwaniaki że sonyericsson xperia x1 wcale nie jest produktem SE tylko Htc.Wreszcie dlaczego w Sony xperia arc w górnej części obudowa pęka!!!!.Za takie pieniądze taki feler jest nie do wybaczenia.Ja Nokii na straty nie spisuję.Nawet przez myśl nigdy by mi to nie przeszło.

  • 0

    49. ~  2011-08-02 23:08:54  host: 77-255-132-242.adsl.inetia.pl

    jarek171k nie porównuj najmniej udanych telefonów konkurencji do tych najlepszych od nokii, samsung j600 to się rozpadał od samego patrzenia. Nokia też zaliczyła wiele wpadek i to w wysokich modelach, moja 5800 była w ciągu roku 3 razy w serwisie (a to padła wibracja, a to coś z ekranem), a pierwsze wersje e52 to była dopiero tragedia-zero zasięgu i same trzaski w głośniku. Wszyscy wiedzą że 3310, 3110c, 6310... to niezniszczalne nokie i nie masz co się rozwodzić nad ich wspaniałością, bo to przeszłość. Pogadajmy o 10 klonach 5800 w różnych obudowach i z aparatem 2-5mpx-po co to komu?

  • 0

    50.  2011-08-02 23:16:43

    jarek171k - mój syn (nie dziecko - dorosły facet już, studnet) 3 lata ma 5310... Cały trochę "wypolerowany" ale nie ma efektu SE, gdzie "złotko" schodzi z klawiszy po pół roku - nawet jak się scyzorykiem nie wybiera numerów ;-) Wczoraj przyszła przesyłka m.in. z C7 dla niego... Uzgodniony zakup, sam zdecydował co chce ;-) Leży na półce w pudełku ciągle jak widzę ;-) Fakt, ze obiecałem mu dużą kartę pamięci jeszcze i aktualizację oprogramowania (co tu dużo mówić - mam praktykę mimo, że to nie moja specjalizacja - w hardware/software komputerów, komórek itp. - taki amator elektronik ze mnie) - w każdym razie nie ma ciśnienia, zeby przełożyć kartę ;-) Może ma to po matce - ona kwartał patrzy na nowy telefon zanim przełoży kartę ;-)

  • 0

    51.  2011-08-02 23:20:33

    Odszedłem od wątku - ta 5310 - jest momo tego "polerunku" w idealnym stanie!! Funkcjonalnie - bo jest pękięcie na szybce... ;-) Ale to nie przeszkadza mu w użytkowaniu. Wracając do C7... Zerknąlem w instrukcje C7 i C6-01 - nie wiem czy w testach to czytałem, raczej nie bo bym nie był zdziwiony, jeśli bym, to wiedział, nawet podświadomie - można do nich podłączyć pamięci USB (w tym dyski twarde ;-)), które będą traktowane jako kolejny dysk ;-) Pytanko - z kogo to jest skopiowane?

  • 0

    52.  2011-08-02 23:21:58

    Ograniczeniem jest wydajność prądowa - do 200 mA, jeśłiu urządzenie potrzebuje więcej (USB standardowo ma wydajność prądową 0,5 A) trzeba to urządzenie do prądu podłączyć.

  • 0

    53.  2011-08-03 04:39:29

    "jarek171k nie porównuj najmniej udanych telefonów konkurencji do tych najlepszych od Nokii".Po pierwsze zestawiłem modele które używałem ja bądź moi znajomi. PO drugie Ty chyba z byka spadłeś zechciej zauważyć np.Sony ericsson czy samsung L700 czy L760 to telefony 3G bardziej zaawansowane niż wymienione Nokie 2600,3110classic czy nokia 5310xm i są wyżej pozycjonowane od Nokii.A przy okazji że napisałeś "do tych najlepszych od Nokii" cóż widzę że nie masz wygórowanych ambicji "posiadania" i przynajmniej nie spisujesz Nokii na straty chociaż w części.Nokia wbrew pozorom nie jest zła i nie dlatego "bo tak" tylko dlatego że tak jest.Każdy ma prawo do swojej oceny.

  • 0

    54. ~...  2011-08-11 11:34:00  host: 188.146.227.105.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @53 Sam nie jestem fanem samsunga, ale przyjmij do wiadomości że l760 to syf generalnie i do czego byś go nie porównywał to wypadnie kiepsko. Poza tym nie ma reguły. Według Ciebie LG to syf. Osobiście miałem trzy słuchawki lg i poza ku311, który poszedł na gwarancję po 2 miesiącach(potem ponad 4 lata działał bez problemu- płyta główna wymieniona) nie miałem żadnych problemów z telefonami tego producenta. Żadnych. A przykładowo 5130xm kupiłem nieobrandowaną i miała od nowości walnięty głośnik do rozmów. Kiedyś nokie praktycznie gwarantowały bezproblemową eksploatację, kosztem ceny i pewnej toporności(nie mylić z trudnością) obsługi(to ostatnie to moje subiektywne odczucie). Teraz nie oferują nic ponad konkurencję, jakość mają średnią jak i konkurencja a do tego ceny telefonów z poszczególnych segmentów nie zachwycają- szczególnie jeśli chodzi o mid-end. Tyle, pozdro.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-118-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.