Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia N9 w połowie września

Nokia N9 w połowie września

Q! 1 Sierpnia 2011 08:46

0 0

nokia n9 W połowie września do sprzedaży trafi najnowszy smartfon Nokii, model N9. Tak przynajmniej wynika z informacji, które znalazły się na stronie szwajcarskiego oddziału sieci Orange.



Premiera telefonu Nokia N9 w szwajcarskim Orange zaplanowana została dokładnie na 15. września. Nie wiadomo jednak, czy będzie to tylko premiera, czy początek sprzedaży, jednak termin ten jest bliski początkowi sprzedaży urządzenia w innych kanałach dystrybucji.




Wcześniej szwedzka sieć 3 miała zapowiedzieć rozpoczęcie sprzedaży tego smartfonu na 23. września. Wcześniej w sieci zdążyły się już pojawić informacje o tym, że i inni sprzedawcy rozpoczną sprzedaż tego telefonu pod koniec sierpnia lub na początku września.

Bez względu na termin premiery Nokii N9, będzie to jednocześnie pierwszy i ostatni telefon tego producenta z systemem MeeGo. Wszystko dlatego, że Stephen Elop zdążył już poinformować, że poza modelem N9 Nokia kończy wsparcie telefoniczne dla tego systemu.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.

Źródło tekstu: Engadget, wł     

Dodaj do:
w sumie: 40
  • 0

    21. ~WiateR  2011-08-01 14:03:33  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    @20 Najpewniej Twoja opinia stąd się wywodzi, że z innych smartfonów sam nie korzystałeś. Najczęstszy błąd, to manewrowanie wokół opinii ludzi nie mających zielonego pojęcia o świecie po za małym światkiem Nokii. Szczerze mówiąc Symbiana można porównać do filmowej "Osady". Nikt z członków określonego społeczeństwa nie wychodzi za granicę 'Osady' (która wciąż żyje w zatęchłym średniowieczu), bo tam czają się złowrogie bestie tylko czyhające na zabłąkanych ludzi. Bestie te w niektórych legendach nazywane są Android oraz iPhone...

  • 0

    22.  2011-08-01 14:05:37

    @18 Klient e-mail, przeglądarka itp. wszystko można doinstalować. Tylko nie mów, że system na którym trzeba doinstalowywać coś, żeby dobrze działał jest *** bo na swoim androidzie bez Android market mógłbyś pomarzyć najwyżej o menadżerze plików. Co do interfejsu to mnie z kolei android straszy. W HTC nieźle to tylko wygląda. Co do ekranu to są o takiej rozdzielczości aby wszystkie aplikacje chodziły bez skalowania. A i przy tej rozdziałce piksele nie rażą.

  • 0

    23. ~WiateR  2011-08-01 14:09:31  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    @22 - A myślisz że nie próbowałem szukać softu w Ovi Store? Nie znalazłem żadnego sensownego klienta poczty email, jedyna poprawniej działająca przeglądarka (a i tak niezbyt przyjazna użytkownikowi) to Opera. Jeśli polecisz mi jakiś dobry soft do przetestowania na Symbianie to chętnie spradzę jak tylko będę miał okazję testować kolejne urządzenie z Symbianem.

  • 0

    24. ~Tiger N.  2011-08-01 14:24:39  host: 212.45.5.172

    Do WiateR od komentarza nr 18. Żeby w Nokii mieć "porządnego klienta email" (cokolwiek to oznacza) to trzeba złożyć podanie z dwoma zdjęciami do prezesa Nokii inaczej ma się takiego samego klienta e-mail jak w smartfonach z Androidem ;) Podobnie jest z interfejsem w Symbianie - trzeba mieć skończone studia, a później zapisać się na specjalny kurs w laboratoriach Nokii - inaczej obsługa interfejsu w Symbiania jest tak skomplikowana ja w Androidzie! ;) Lepsza rozdzielczość na ekranach Nokii dostępna jest po zakupieniu specjalnych okularów (podobne do tych jakie dają na seansach 3D w kinach) - bez tych okularów nie widać praktycznie żadnej różnicy między rozdzielczością ekranu np. w N8 vs. SGS II. Jeśli chodzi o przeglądarkę np. w E7 to dostępny jest w Ovi Sklepie taki program relaksujący dla tych co nie mogą się doczekać jak im dana strona wczyta się o sekundę wolniej niż w natywnej androidowej przeglądarce ;) Co do Sklepów z aplikacjami to masz rację - w Android market jest co najmniej trzy razy więcej tapet, dzwonków, wygaszaczy, programów pierdzących (tych jest 10 razy więcej), symulatorów rozbitego ekranu, liczników tapnieć itp. Jak w przyszłości jeszcze przybędzie wersji Androida to liczba aplikacji w Android Market szybko wzrośnie - no bo trzeba przecież tworzyć aplikacje dla każdej wersji osobno... Tylko kurcze, jak potrzeba znaleźć w Android Market coś konkretnego to trzeba się przedzierać prze tony "aplikacji śmieciowych" ;/

  • 0

    25.  2011-08-01 14:35:58

    @23 Jakich KONKRETNIE aplikacji nie umiesz znaleźć? Bo ilościowo jest ich mniej ale nigdy nie widziałem telefonu gdzie byłoby zainstalowanie kilka tysięcy aplikacji.

  • 0

    26. ~WiateR  2011-08-01 14:38:47  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    Żart Ci jakoś nie wyszedł, bo sprowadziłęś wszystko do jednego (co nie tylko w mojej opinii jest nieprawdą), mianowicie że Symbian nie jest gorszy od Androida. W przeglądarce E7 (a co a tym idzie w każdym urządzeniu wyposażonym w Symbiana^3) przeglądarka jest bardziej niezgodna ze standardami niż IE6 na komputerze z Windows XP... Jeśli już doczepiłęś się śmieci w Android Market, to nie ma on oddzielnej kategorii, w której znajdują się tapety i dzwonki. W dodatku nie zajmują one blisko 50% całego kontentu. W końcu ilość śmieci rośnie w miarę ilości aplikacji i z tym trzeba się pogodzić na każdej platformie. Warto już wspomnieć o wypomnianej przez Ciebie 'fragmentacji" Androida. Otóż muszę Cię zawieść, ponieważ wraz z wydaniem Androida Ice Cream, które nastąpi jeszcze w tym roku, wersje Androida zostaną w końcu zunifikowane. Poza tym, to że nikt nie wspomina o dużo bardziej zaawansowanej fragmentacji Symbiana, (wynikającej m.in. z kiepskich narzędzi deweloperskich), to wcale nie znaczy, że takowa nie występuje...

  • 0

    27. ~WiateR  2011-08-01 14:45:26  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    @Maniiiek - Napisałem. Nie znalazłem żadnego wygodnie działającego klienta email. Skoro nie znalazłem tak podstawowej aplikacji, to ciężko mi w ogóle myśleć o czymkolwiek innym. Ale żeby nie być gołosłownym - nie ma prawidłowo działających aplikacji obsługujących Facebooka czy Twittera (i nie mów mi proszę, że to co dostarcza Nokia jest wygodne), brakuje mi jeszcze kalendarza synchronizowanego z chmurą (abym miał jednocześnie to samo na telefonie i na komuterze), brakuje mi dropboxa, bo zdaje się że nie ma, brakuje mi synchronizacji kontaktów z chmurą (Exchange się tu akurat nie zalicza gdyż to rozwiązanie stricte biznesowe a nie każda firma korzysta z tego rozwiązania)... Wypisałbym więcej ale tak dogłębnie Ovi Store nie znam i nie chciałbym brnąć w obszar o którym nie mam pojęcia.

  • 0

    28. ~zbyszek  2011-08-01 14:54:48  host: 93-186-31-80.rdns.blackberry.net

    @WiateR i maniiek wparcie jest wtedy gdy na dany system ktory jest w telefonie jest wiele dobrych aplikacji, a sam system jest rozwijany przez powstajace nowe urzadzenia z kolejnymi jego odslonami, to jest wsparcie, dlatego teraz na rynku mamy tylko symbiana, andka (ktorego maniiku nie znosze), ios, bb os, bade i wp, a to malo zwarzywszy na rozwarstwienie rynku ktory ciagle się rozwija, co z tego że linuks czy jakis system jest, jeżeli kupowanie instalowanie go na jakimkolwiek urzadzeniu to ciagle kombinowanie gdzie sa jakies programy aplikacje na niego, ja nie mam czasu i nie chcę mi się szukac aplikacji na linuksa, ciagle doinstalowywac czegos tam żeby system dzialal, dlatego na pc wole apple, a na komorke bb os, bo daja mi produkt kompletny, dajacy mi na najwyzszym poziomie te funkcje ktorych potrzebuje, wlasnie dlatego mozna jak narazie powiedziec że linux na pc i taki meego, pomimo że bardzo fajne i dobre systemy, sa jeszcze martwe, bo dla laika nie daja tego co chcę miec, co z tego że aplikacje mozna napisac na linuksa, jak wiekszosc tego nie umie i nie chcę...

  • 0

    29. ~Tiger N.  2011-08-01 14:55:08  host: 212.45.5.172

    Do WiateR od komentarza nr 21. No i znowu masz rację (tak jak w przypadku Android Market) sam nie korzystałem z innych smartfonów (w tym z tych z Androidem) tylko robiłem to przez osobistego adwokata oraz dwóch umocowanych prawnie pełnomocników - ja zlecałem im na piśmie co mają nacisnąć (tapnąć), a oni to wykonywali ;-D Zgodzę się również z tobą, że najczęstszy błąd, to manewrowanie wokół opinii ludzi nie mających zielonego pojęcia o świecie poza małym światkiem Androida - od siebie dodam jeszcze większym błędem jest kierowanie się w ocenie Symbiana dawno nieaktualnymi stereotypami, naciąganymi opiniami androidowych piewców, czy też ślepe podążanie (niczym owieczka) za modą na krytykę Nokii i Symbniana, przy jednoczesnym przesadnym wychwalaniu Androida lub iPhone. Ciesze się, że nie wszyscy dali się zwariować temu "zielonorobocikowo-jabcokowemu" baraniemu pędowi. Pozdrawiam... :)

  • 0

    30.  2011-08-01 15:00:31

    @27 zdefiniuj "wygodnego" klienta e-mail.

  • 0

    31. ~WiateR  2011-08-01 15:02:10  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    @28 - Widać nie masz pojęcia o Linuxie. Pierwszy poważny sklep z aplikacjami na Androida powstał długo po tym, kiedy na linuksach (debian, ubuntu, inne również) istniały już tzw repozytiria, działające mniej więcej tak jak teraz działają sklepy z aplikacjami. Obecnie jest to ulepszone jeszcze bardziej i w najnowszej odsłonie Ubuntu (z której sam korzystam) wszystkie aplikacje mamy praktycznie podane na tacy. @29 Zbyt głęboko uciekasz w domysły. Korzystałem zarówno ze smartfonów z Symbianem, jak i z Maemo, Windows Mobile, czy Androida...

  • 0

    32. ~WiateR  2011-08-01 15:06:23  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    @Maniiiek - trudne zadanie przede mną postawiłeś. Dobry klient email to taki, który pokaże Twoje wiadomości zarówno w widoku tradycyjnym jak i wątkowym. Taki, który będzie posiadał wiele opcji i ustawień dotyczących synchronizacji automatycznej, działającej w tle, bez absolutnie żadnej ingerencji ze strony użytkownika, najlepiej w czasie rzeczywistym (push). Taki, który współpracuje z aplikacją kontaktów w urządzeniu.

  • 0

    33.  2011-08-01 15:07:55

    A co do kalendarza to uwaga, uwaga! Jest na Symbian kalendarz obsługujący chmurę! mało tego, stworzony został przez google!

  • 0

    34. ~WiateR  2011-08-01 15:09:52  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    @33 - Tak, rzeczywiście kalendarz akurat był. Przypomnij mi tylko czy działały w nim powiadomienia?

  • 0

    35.  2011-08-01 15:24:07

    tego nie wiem. Nie używałem go nigdy. Jakoś do tej pory nie odczułem potrzeby powiadomień w chmurze.

  • 0

    36. ~Tiger N.  2011-08-01 15:25:16  host: 212.45.5.172

    Do WiateR od komentarza nr 26. No chyba żart mi trochę nie wyszedł, no ale przecież ja stoję po stronie barykady, gdzie broni się Symbian, a jak wiadomo najlepsze żarty prawią żołdacy Androida atakujący Symbian OS - jak oni zaczną za pomocą porównań funkcjonalnych zestawiać oba systemy to normalnie można boki zrywać ;) I te ich "argumenty" np. w stylu "bo Android jest lepszy, bo ma więcej czadowych aplikacji w swoim sklepie i ładniejsze ikonki", albo "Android ma lepszy procesor" - bez kitu, takie też słyszałem!, lub "Android jest fajniejszy" - tak prosto i minimalistycznie ;) No ale jak się powszechnie i na masową skalę opowiada bajki dla androidowych dzieciaków no i ma się reklamowe i PR-owe wsparcie takiego giganta jak Google to można nawet na przekór Kopernikowi wstrzymać ziemię i ruszyć słońce... i w końcu nawet tak absurdalne tezy przenikają do zbiorowej świadomości jako najświętsze prawdy. Później androidowi piewcy nie muszą się już wysilać w przedstawianiu rzeczowych argumentów, czy też pisać o technicznych i programistycznych różnicach między OS-ami - wystarczy tylko samo hasło Android jest super, a Symbian zły i przestarzały i już wszystko jest dla ich główek jasne... a jak ktoś ma odmienne zdanie to go zakrzyczeć..., napisać mu, że go nie stać..., że nie używał..., że się nie zna..., że jest z Afryki..., że ktoś mu płaci... (i to o grozo nie jest wujek Google!) - i po takiej kanonadzie "argumentów" ma zgasnąć jak świeczka podczas huraganu ;)

  • 0

    37. ~WiateR  2011-08-01 15:39:45  host: user-31-175-207-151.play-internet.pl

    @36 - W ten sposób, kiedy ja rzucam konstruktywne argumenty a Ty próbując być prześmiewczym i głuchym na racjonalne argumenty prezentujesz zero merytoryki, możemy się spierać w nieskończoność, więc nie ma to głębszego sensu. ;) Bless!

  • 0

    38.  2011-08-01 15:45:04

    Ja chyba mam jednak podróbkę. Wg tego co Wiater pisze, domyślny kalendarz noki nie ma możliwości synchronizacji w chmurze, a przecież się zna w końcu miał dużo noki. Taki specjalista przecież nie mógł by przeoczyć opcji Synchronizacja w telefonie.

  • 0

    39. ~Tiger N.  2011-08-01 15:50:07  host: 212.45.5.172

    Do WiateR od komentarza nr 37. Rzucasz "konstruktywne argumenty" - Wow! Odważne stwierdzenie, ja rzekłbym brawurowe...! Tylko jakoś nie widać tej konstrukcji, którą one konstruują, z racji tego, że są niby konstruktywne. A może ta konstrukcja jest tak licha, że nie ma potrzeby używać konstruktywnych lub "dekonstruktywnych" argumentów żeby ją obalić - po co przewracać coś co już leży?! :)

  • 0

    40. ~fantigern  2011-08-05 12:09:11  host: 213.241.1.208

    ???

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-51-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.