Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nokia: 80 mln użytkowników usług online

Nokia: 80 mln użytkowników usług online

Q! 7 Stycznia 2010 23:38

0 0

Nokia poinformowała, że przekroczyła właśnie liczbę 80 mln użytkowników swoich usług online. Tym samym cel, zakładający pozyskanie takiej właśnie ich liczby, został osiągnięty kilka dni później, niż firma zakładała to w swoich planach - informuje agencja Reuters.

Do roku 2011 Nokia planuje pozyskać około 300 milionów użytkowników swoich usług online. W tym czasie mają oni generować roczne przychody na poziomie 2 mld euro. Cel jest ambitny, jednak niektórzy analitycy rynku są sceptyczni co do możliwości jego osiągnięcia.

Według Johna Stranda, szefa duńskiej firmy analitycznej Strand Consult, problemem nie jest pozyskanie wielomilionowej liczby użytkowników, którzy nie będą płacić za oferowane przez firmę usługi. Znacznie poważniejszym problemem jest zachęcenie tak dużej liczby klientów do zapłaty nawet niewielkie sumy za oferowane usługi.

Nie będzie to jednak łatwe zadanie, gdyż w przeszłości Nokia miała spore problemy z wprowadzaniem niektórych swoich płatnych usług. W połowie 2009 roku szerokim echem odbił się start sklepu Ovi, który już od pierwszych swoich dni miał poważne problemy z poprawnym działaniem.




Nie najlepiej wiodło się również platformie N-Gage, która nie jest już rozwijana. Obecna jej oferta będzie jednak dostępna do września 2010 roku. Szerzej o tym pisaliśmy tutaj.

Pod koniec 2008 roku Nokia utrzymywała, że usługi muzyczne oraz nawigacyjne stanowić będą w przyszłości po jednej trzeciej wszystkich przychodów z usług dodanych planowanych przez firmę. Pozostałą trzecią część mają stanowić wszystkie inne oferowane przez nią usługi.

Obecnie z telefonów Nokii korzysta około 1,1 mld osób na całym świecie. Jako aktywny użytkownik liczona jest ta osoba, która z danej usługi skorzystała co najmniej raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Źródło tekstu: yahoo, wł     

Dodaj do:
w sumie: 4
  • 0

    1.  2010-01-08 00:51:53

    jeżeli będą mieli jakość jak apple z me.com, aplikacje jak z appstore, a cenę jak google.com to tak, inaczej nikt im nic nie będzie płacił za coś co google dają za free. W tej chwili wygląda to tragicznie, pomysły zerżnięte, wykonanie jeszcze gorsze..ale powodzenia ;)

  • 0

    2. ~kufel  2010-01-08 08:34:40  host: 109.243.201.231

    a dzis zablokowali bezplatny dostep do nokia email. To slupki poleca w dol

  • 0

    3.  2010-01-08 10:09:08

    300 mln nie zrobia nie ma szans :) trzeba wziac pod uwage ze czesc z tych 1,1mld osob ktore kozystaja z Noki mieszka w jakis krajach 3 świata typu Bangladesz itp wiec ostatia rzecza jaka ci ludzie zrobia będzie wykupywanie jakieś płatnej opcji... z 1,1mld osob zostaje (powiedzmy) 900mln i teraz co 3 osoba z tych ktore maja Nokie musiala by sie na to zdecydować(a jak wiadomo nie wszystkim to potrzebne, nie wszyscy lubia zobowiązania itp) Powinni sie cieszyc z 80mln i nie nastawiać sie na Wiele wiecej

  • 0

    4. ~a  2010-01-09 23:14:25  host: 119-040-002.adsl.szeptel.net.pl

    "Znacznie poważniejszym problemem jest zachęcenie tak dużej liczby klientów do zapłaty nawet niewielkie sumy za oferowane usługi." niewielkiej być powinno.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.