Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości NIK o wdrażaniu systemu dla numeru 112

NIK o wdrażaniu systemu dla numeru 112

sirmark 17 Września 2013 01:27

8 0

Najwyższa Izba Kontroli ocenia negatywnie działania podejmowane na rzecz wdrożenia systemu powiadamiania ratunkowego (telefon alarmowy 112).

Zobacz: Zapewnione finansowanie na system dla numeru 112.




W ocenie NIK, system powiadamiania ratunkowego jest wprowadzany w sposób niezgodny z przyjętymi prawem założeniami:
  • Centra powiadamiania ratunkowego pełnią rolę jedynie centrów telefonicznych - zatrudniono w nich operatorów numerów alarmowych, którzy przyjmują zgłoszenia i przekazują je dalej do właściwych służb. Natomiast nie przyjęły one funkcji dyspozytorskich (dysponowanie siłami i kierowanie akcjami ratowniczymi), mimo że właśnie to było podwaliną reformy.
  • Wciąż występują trudności z elektroniczną integracją formularzy dotyczących zdarzenia wypełnianych przez operatorów z formularzami dyspozytorów poszczególnych służb. W efekcie powoduje to konieczność ponownego zbierania danych o zdarzeniu przez dyspozytora.
  • Ustawa o ochronie przeciwpożarowej przewiduje, że system powiadamiania ma być budowany na szczeblu powiatowym i wojewódzkim. W większości województw jest budowany tylko na szczeblu wojewódzkim, w dodatku bez wymaganego ustawą wspólnego stanowiska kierowania komendanta wojewódzkiego PSP i lekarza koordynatora ratownictwa medycznego.
  • Wciąż opóźnia się wdrożenie rozwiązań teleinformatycznych, które umożliwiłyby odpowiednim służbom otrzymywanie natychmiastowych informacji o lokalizacji osób dzwoniących na numer 112. Zdaniem NIK nierealne jest terminowe (czyli do końca 2013 r.) wprowadzenie pełnej funkcjonalności centrów powiadamiania ratunkowego.


Zobacz: pełny raport NIK o zarządzaniu kryzysowym

Źródło tekstu: NIK     

w sumie: 6
  • 0

    1. ~Zet  2013-09-17 07:04:01  host: uspro538.startdedicated.com

    Wcale się nie dziwię skoro za 112 zabrały się min. TK Telekom czy Exatel.

  • 0

    2. ~como  2013-09-17 08:19:44  host: 178.181.50.131.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jak pewnego piatkowego wieczoru kolo polnocy potrzebowalem wezwac karetke to 5min wisialem na ivr i sluchalem melodyjki. Rozlaczylem sie i natychmiast dodzwonilem sie na komunistyczne 999. Po 2h 112 do mnie oddzwonilo zapytac co sie stalo. Masakra. I to ma byc pomoc???

  • 0

    3. ~maklakiewicz  2013-09-17 11:34:19  host: 89-77-176-219.dynamic.chello.pl

    Jak zadzwoniłem na 112 to jakaś bardzo nieuprzejma baba powiedziała mi żebym ze swoim zgłoszeniem zadzwonił na policję, kiedy jej powiedziałem że przecież właśnie dzwonie na numer alarmowy i po co właściwie ona tutaj jest - czy ona tego nie może przekazać, powiedziała że nie, mam zadzwonić na policję więc to nawet nie jest centrum telefoniczne, to jest informacja telefoniczna mówiąca "zadzwoń se pan na policję lub po karetkę"

  • 0

    4. ~maklakiewicz  2013-09-17 11:36:43  host: 89-77-176-219.dynamic.chello.pl

    zresztą czemu tu się dziwić skoro teraz w Polsce za rządów tych pajaców którzy od sześciu lat trzęsą tym krajem wszystko bez wyjątku tak źle działa, no... wyjątkiem jest korupcja - to działa bardzo bardzo bardzo dobrze i kwitnie jak nigdy

  • 0

    5.  2013-09-17 12:20:48

    dwa razy próbowałem dodzwonić się na 112, nigdy mi się to nie udało- oczekiwanie i oczekiwanie...

  • 0

    6. ~  2013-09-18 17:20:06  host: ip-94-42-20-183.multimo.pl

    To zadanie przerasta rządzących.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-210-170.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.