Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Niewystarczająca jakosć usług powodem zmiany operatora

Niewystarczająca jakosć usług powodem zmiany operatora

orson_dzi 4 Lipca 2016 10:53

8 1

Nawet połowa użytkowników smartfonów w Polsce jest gotowa zmienić operatora ze względu na niewystarczającą jakość usług, mimo że Polacy są bardziej lojalnymi klientami niż konsumenci w innych krajach - wynika z badania Digital Consumer Survey, przeprowadzonego przez globalną firmę konsultingową Accenture, obejmującego 28 tysięcy osób w 28 krajach, w tym w Polsce



Badanie potwierdziło, że większość użytkowników, korzysta ze smartfonów nie tylko do prowadzenia rozmów głosowych. W Polsce 78% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych do komunikacji, 84% regularnie ogląda filmy i seriale na telefonach, a prawie 60% czyta elektroniczne wersje gazet i magazynów. To według Accenture pokolenie ekranów (Screenager) - dla tych osób telefon jest urządzeniem, z którym praktycznie nigdy się nie rozstają.

Z badania Accenture wynika, że klienci dużą wagę przywiązują do marki i emocji, jakie się z nią wiążą. Trzy z czterech badanych osób przyznało, że jest bardziej skłonna kupić dodatkowe usługi i produkty od operatora telekomunikacyjnego działającego pod rozpoznawalnym i cenionym brandem. Jednocześnie zdecydowana większość klientów przyznaje, że jeden rachunek łączący opłaty za różne usługi zachęca do kupowania kolejnych.




Pomimo tego klienci ostrożnie podchodzą do zakupu kolejnych urządzeń i usług. Tylko 8% ankietowanych planuje zwiększyć wydatki na ten cel. Decydując się na kolejny produkt, klienci zwracają uwagę przede wszystkim na niezawodność i wartość dodaną produktu, kompatybilność z dotychczas wykorzystywanymi produktami oraz jej unikalność.

jedna trzecia ankietowanych w Polsce obawia się o prywatność i bezpieczeństwo w związku z użytkowaniem urządzeń mobilnych. Jest to wynik niższy niż w innych krajach, gdzie takie obawy ma połowa badanych osób. Prawie dwie trzecie badanych ma wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji finansowych zawieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Z drugiej strony, aż 70% ankietowanych jest gotowych używać danych biometrycznych zamiast tradycyjnego loginu i hasła do autoryzacji tożsamości.

Źródło tekstu: Accenture     

Dodaj do:

Tagi: zmiana operatora | mnp

w sumie: 41
  • 3

    23. ~jaaa  2016-07-04 13:19:44  host: dvi215.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Internet w cyfrowym polsacie to badziew jakich mało - miasto kutno. NIE POLECAM!! prędkość w LTE to 2Mb/s !!

  • -1

    24. ~  2016-07-04 13:20:02  host: user-94-254-224-70.play-internet.pl

    Niestety Play popsuł rynek obniżając poziom usług. Kiedyś ludziska lecieli za niską ceną ale nie byli świadomi, że to musi wiązać się z niską jakością usług. Dzisiaj zaczyna to do nich docierać. Sam dałem się złapać w pułapkę pt. Play ale niedługo kończę z nimi przygodę tym bardziej, że inni mają taniej i dają więcej.
    Ten artykuł napisany został w oparciu o sondę wśród klientów Play

  • 3

    25. ~HD  2016-07-04 13:40:33  host: 89-71-11-82.dynamic.chello.pl

    Teraz mozna bez bólu zmieniać sieci bo wszędzie dają nołlimity i telefony w różnych formach roliczeń.Kiedyś sie ludzie bali ze po 4ch latach ich op im da lepsą ofe za staż w sieci a teraz liczy sie tylko nołlimit i duzo neta a na opa decydujemy się takiego który da nam najtaniej dany telefon. Kiedys ludzie niezmieniali tak opów bo mama ma O tata,brat ,dziewczyna, a teraz to bez znaczenia bo za kilkanascie zł/ms gadamy do bólu

  • 3

    26. ~Pix  2016-07-04 13:46:13  host: 84-10-54-235.static.chello.pl

    Wy chyba nie wiecie co to jest niska jakość usług. Dla mnie jest to: przesyłanie w pudełku bez żadnych bąbelków smartfona wartego 3 tysiące złotych (Orange i T-Mobile), to nie działające internetowe konto do zarządzania numerem (Plus i T-Mobile), to bezsensowne wyłączenie kodów USSD do parkowania mPay (Orange i Plus), to całkowity brak możliwości dodzwonienia się do BOK (T-Mobile), to nagłe i przykre niespodzianki w ofertach (T-Mobile - 4 grosze i wyłączenie RWK).

  • -2

    27. ~  2016-07-04 14:16:12  host: mail.aminocom.com

    26: Pix prepaidowcu. Pamietaj, ze tanie mieso psy jedza. 10 lat mialem abonament w Erze/T-Mobile i nigdy nie mialem problemu z dozdzwonieniem sie do BOK, czy nie dzialajacym kontem internetowym. Telefon dostawalem owszem zawsze w pudelku bez folii babelkowej, ale przywozil go kurier.

  • 3

    28. ~pabloki  2016-07-04 14:26:36  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    27 usługa "ciężko się dodzwonić do bok" chyba jest tylko aktywowana na numerach natywnych tmobile. ja przeszedłem do tmobile z ineej sieci i praktycznie nie czekam na połaczenie bo od razu zgłasza sie konsultant. mam tak od prawie trzech lat.

  • 1

    29. ~Pix  2016-07-04 14:39:47  host: 84-10-54-235.static.chello.pl

    @27 i 28 - tak, miałem w T-Mobile pre-paid (bo do testów nie będę przecież brał abo.), ale nigdzie nie zauważyłem informacji, że nie przysługuje mi połączenie z BOKiem w czasie poniżej pół godziny. Zatem to bardzo ciekawe co piszecie. Tak czy owak nie zachęciło mnie to oczywiście do podpisania umowy i karta jest już w koszu a przed T-Mobile przestrzegłem znajomych.

  • 0

    30. ~mombert  2016-07-04 16:26:37  host: 188.146.145.211.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Po tym jak nju wypuścił ofertę internetu za 29 zł z lejkiem 1Mb/s nie ma żadnych ofert konkurencyjnych. Szkoda bo mogło to być impulsem dla wysypu dobrych ofert, a tak jest zwycięstwo " bez jednego wystrzału".

  • -1

    31. ~TOMEK  2016-07-04 16:46:47  host: 178235023122.gliwice.vectranet.pl

    Obsługa klienta do dziś kuleje w każdej z sieci. Nikt o tym nie pisze? (pomijam warunki techniczne i zgadzam się ze w jednym miescu będzie lepiej w drugim gorzej.) A Marka ? marka to juz przeszłość tak naprawdę liczą się ceny i dostępność oferty w danej lokalizacji POZDRO

  • 0

    32. ~  2016-07-04 17:27:02  host: 212.160.172.84

    Jakość sieci to kwestia zamieszkania i gdzie pracujemy mój przykład w domu speed test t-mobile/orange to 100mb/s w domu w pracy ok 40 dlatego wybralem t-mobile kolezanka ma orange i podobne predkosci zalezy wszystko od tego kto jak daleko ma do nadajnika danej sieci :)(PS. brat korzysta z mobila plusa i 40mb/s wiec to zalezy gdzie dany op. ma nadajnik i pod tym katem nalezy wybierac siec :))

  • -2

    33. ~Taka_prawda  2016-07-04 17:51:24  host: 79.124.109.245.rybnet.pl

    Co do bok. Przez 10 lat abo w tmobile może raz miałem potrzebę tam dzwonić. Żona jest w nju od 4 lat i ani jednego kontaktu z bok nie potrzebowała. Jako, że przez cztery lata pracowałem w salonie (Orange i tmobile) to wiem z jak bzdurnymi sprawami ludzie przychodzą albo dzwonią na bok. Głownie są to prepaidowcy co im promocja 10gr zjadła. A wystarczy wyslac email i po sprawie...

  • -1

    34.  2016-07-04 18:49:38

    Właśnie dlatego przeszedłem z Virgin Mobile do T-Mobile. Głównym powodem był zasięg LTE sieci Play, wiec ustawiłem w telefonie na sztywno T-Mobile, ale straciłem LTE. Co ciekawe w Kielcach T-Mobile 3G miewał szybsze transfery, niż LTE Play. Przynajmniej tak zaobserwowałem w Virgin Mobile, którego głównym partnerem jest Play i dodatkowo T-Mobile (ale LTE tylko w Play).

  • 0

    35. ~Svr  2016-07-04 19:03:42  host: 70.hosts212.ostrowski.pl

    Niestety wiele osób jest gotowa zmienić sieć jeśli będzie za podobną ofertę zapłaci 3zl taniej w skali miesiąca, albo jak dostanie dodatkowy gigabajt danych mimo że nie wykorzystuje połowy obecnego pakietu

  • 0

    36.  2016-07-04 23:07:25

    Ryzykowna, jak dla mnie, teza artykułu. Wg niej większość powinna być w T-Mobile ( w moim rejonie ), a rzeczywistość pokazuje zgoła co innego: większość ucieka, gdzie pieprz rośnie, skutecznie "zachęcana" polityką cenową i bonusową. W każdym bądź razie traktuję wyniki tych badań z mocnym przymrużeniem oka. Napisać i powiedzieć można przecież wszystko, nawet największą bzdurę. Na szczęście weryfikacja nadchodzi wielkimi krokami i wkrótce ( po zablokowaniu niezarejestrowanych numerów ) okaże się, kto rzeczywiście "rządzi". :-)

  • -1

    37.  2016-07-05 00:18:34

    Dlatego trzeba przy analizie oddzielić sieć technicznie od ofert. Moje wnioski po przerobieniu wszystkich operatorów - najpierw jakość sieci, możliwości, zasoby częstotliwości potem oferty i ceny, nigdy odwrotnie. Jak zastosujesz odwrotnie to skończysz w roamingowej pół-bieda-sieci flej.

  • -1

    38. ~pam  2016-07-05 08:01:00  host: n23-06-05.opera-mini.net

    37 To dzieki Operatorowi Play placisz nie 80 gr za min. Nie obrazaj porzadnych Operatorow i miliony uzytkownikow zwiazanych z Playem. Jak jestes takim "specem" to otworz wlasne uslugi na miare Play lub wieksze!!!

  • -1

    39. ~  2016-07-05 11:25:35  host: 5.254.65.145

    U Niemca dobijające są esemesy reklamowe. Reklamacje skutkują na kilka miesięcy max. Ciekawe, czy w swoim kalifacie naziści też tak spamują klientów?

  • 0

    40.  2016-07-06 09:53:43

    @38 W skrócie: Bzdura. To pseudosieć flej istnieje dzięki tym którzy składali się w zawyżonych mtr-ach i dzięki "inkubatorowi" stworzonemu przez uke. Lepiej i rozsądniej by było wzmocnić tymi częstotliwościami na których dziaduje pseudosieć flej pozostałych operatorów. Do pseudosieci flej idą sępy i ci którym obijętna jest jakość a naoglądali się reklam z celebrytami i "zasięgiem" pół i dwóch sieci.

  • 1

    41. ~Myk  2016-07-06 10:13:10  host: 178235042013.dynamic-ww-07.vectranet.pl

    @40 podpisuje się obiema rękami. @39 i taki wielki polaczek jesteś,ale wszystko co dobre w tym kraju jest z zagranicy. W tym z Niemiec. Taki "mundry jesteś ", a ten kalifat przy twojej antysemickiej, antyniemieckiej, antyrosyjskiej, w zasadzie antynwszystko krainie to nowoczesny kraj, a nie zaścianek. Postrzegany przez obywateli kalifatu i nie tylkojako, kraina pijaków, złodziei i.....uchodźców ekonomicznych. Jak ci sie nie podoba, możesz zmienić sieć. Np. Na fleja. Sice żadna, ale daja tanio telefony. A na tym głównie zależy dziadostwo.

  • 0

    42. ~blob  2016-07-07 14:00:14  host: tor-exit4-readme.dfri.se

    No ja też zmieniałem sieć już parę razy, bo mi nie odpowiadała jakość usług. Teraz w końcu trafiłem na Sferię i chyba u nich zostanę na dłużej

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-129-152.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet