DAJ CYNK

Niemal dwie trzecie czasu oglądania TV i wideo wśród nastolatków przypada na urządzenia mobilne

LuiN

Wydarzenia

Konsumenci spędzają obecnie sześć godzin tygodniowo oglądając seriale telewizyjne, programy i filmy przesyłane strumieniowo - to dwukrotnie więcej niż w 2011 roku. Gdy dodamy to tej liczby treści nagrane i pobrane, 35 procent materiałów TV i wideo oglądanych jest obecnie w systemie VOD.

Konsumenci spędzają obecnie sześć godzin tygodniowo oglądając seriale telewizyjne, programy i filmy przesyłane strumieniowo - to dwukrotnie więcej niż w 2011 roku. Gdy dodamy to tej liczby treści nagrane i pobrane, 35 procent materiałów TV i wideo oglądanych jest obecnie w systemie VOD.

Usługi wideo na żądanie (VOD) zaspokajają potrzeby konsumentów, umożliwiając im równocześnie zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Aż 61 procent osób ogląda VoD na swoich smartfonach, co stanowi wzrost o 71% od roku 2012. Gdy uwzględnimy tablety, laptopy i smartfony, prawie dwie trzecie treści TV i wideo jest oglądanych przez nastolatków na urządzeniach mobilnych. Równocześnie, platformy treści generowanych przez użytkownika (UGC) mają rosnący udział w materiałach TV i wideo oglądanych przez konsumentów.

Niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie, a jeden na trzech uważa, że dostęp do treści UGC na ich domowym telewizorze jest bardzo ważny. Ponadto, badanie pokazuje, że rosnące znaczenie platform obfitujących w UGC, takich jak YouTube, wpłynął na gwałtowny wzrost popularności filmów edukacyjnych i poradnikowych. Konsumenci oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo.

Z badania Ericssona wynika także, że rośnie popularność maratonów telewizyjnych - oglądanie wielu odcinków programów TV pod rząd zaczyna dominować w zachowaniach widzów. Trend ten jest wyraźny zwłaszcza wśród użytkowników posiadających subskrypcję usług wideo na żądanie, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO, 87 procent z nich odbywa takie maratony co najmniej raz w tygodniu.

Połowa konsumentów oglądających telewizję liniową TV twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć niczego ciekawego do oglądania. Konsumenci odbierają zapowiedzi programów jako niewystarczająco inteligentne lub pozbawione indywidualnego charakteru. Dwadzieścia dwa procent konsumentów, którzy nigdy nie posiadali płatnego abonamentu telewizyjnego, opłaca usługi dodatkowe. Popularność telewizji liniowej utrzymuje się na wysokim poziomie, głównie ze względu na dostęp do treści klasy premium i programów na żywo, takich jak transmisje sportowe, a także dzięki wartości społecznej. W tym wymiarze, telewizor odbierający telewizję linearną często funkcjonuje jako centralne miejsce "domowego ogniska".

Badanie oparto o wywiady z ponad 22 500 osobami i obrazuje ono zachowania 680 milionów konsumentów. Uzupełniono je danymi pochodzącym z pomiarów urządzeń i badań ilościowych. Wywiady przeprowadzono z konsumentami w wieku 16-59 i 60-69 lat w 20 krajach: Brazylii, Kanadzie, Chinach, Kolumbii, Francji, Niemczech, Grecji, Irlandii, Włoszech, Meksyku, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Korei Południowej, Szwecji, Tajwanie, Turcji, Wielkiej Brytanii, Ukrainie oraz Stanach Zjednoczonych. Wszyscy respondenci posiadali w domu szerokopasmowe łącze internetowe i oglądali telewizję/wideo przynajmniej raz w tygodniu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson