Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Niemal dwie trzecie czasu oglądania TV i wideo wśród nastolatków przypada na urządzenia mobilne

Niemal dwie trzecie czasu oglądania TV i wideo wśród nastolatków przypada na urządzenia mobilne

LuiN 14 Września 2015 09:56

2 2

Konsumenci spędzają obecnie sześć godzin tygodniowo oglądając seriale telewizyjne, programy i filmy przesyłane strumieniowo - to dwukrotnie więcej niż w 2011 roku. Gdy dodamy to tej liczby treści nagrane i pobrane, 35 procent materiałów TV i wideo oglądanych jest obecnie w systemie VOD.

Usługi wideo na żądanie (VOD) zaspokajają potrzeby konsumentów, umożliwiając im równocześnie zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Aż 61 procent osób ogląda VoD na swoich smartfonach, co stanowi wzrost o 71% od roku 2012. Gdy uwzględnimy tablety, laptopy i smartfony, prawie dwie trzecie treści TV i wideo jest oglądanych przez nastolatków na urządzeniach mobilnych. Równocześnie, platformy treści generowanych przez użytkownika (UGC) mają rosnący udział w materiałach TV i wideo oglądanych przez konsumentów.

Niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie, a jeden na trzech uważa, że dostęp do treści UGC na ich domowym telewizorze jest bardzo ważny. Ponadto, badanie pokazuje, że rosnące znaczenie platform obfitujących w UGC, takich jak YouTube, wpłynął na gwałtowny wzrost popularności filmów edukacyjnych i poradnikowych. Konsumenci oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo.




Z badania Ericssona wynika także, że rośnie popularność maratonów telewizyjnych - oglądanie wielu odcinków programów TV pod rząd zaczyna dominować w zachowaniach widzów. Trend ten jest wyraźny zwłaszcza wśród użytkowników posiadających subskrypcję usług wideo na żądanie, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO, 87 procent z nich odbywa takie maratony co najmniej raz w tygodniu.

Połowa konsumentów oglądających telewizję liniową TV twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć niczego ciekawego do oglądania. Konsumenci odbierają zapowiedzi programów jako niewystarczająco inteligentne lub pozbawione indywidualnego charakteru. Dwadzieścia dwa procent konsumentów, którzy nigdy nie posiadali płatnego abonamentu telewizyjnego, opłaca usługi dodatkowe. Popularność telewizji liniowej utrzymuje się na wysokim poziomie, głównie ze względu na dostęp do treści klasy premium i programów na żywo, takich jak transmisje sportowe, a także dzięki wartości społecznej. W tym wymiarze, telewizor odbierający telewizję linearną często funkcjonuje jako centralne miejsce "domowego ogniska".

Badanie oparto o wywiady z ponad 22 500 osobami i obrazuje ono zachowania 680 milionów konsumentów. Uzupełniono je danymi pochodzącym z pomiarów urządzeń i badań ilościowych. Wywiady przeprowadzono z konsumentami w wieku 16-59 i 60-69 lat w 20 krajach: Brazylii, Kanadzie, Chinach, Kolumbii, Francji, Niemczech, Grecji, Irlandii, Włoszech, Meksyku, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Korei Południowej, Szwecji, Tajwanie, Turcji, Wielkiej Brytanii, Ukrainie oraz Stanach Zjednoczonych. Wszyscy respondenci posiadali w domu szerokopasmowe łącze internetowe i oglądali telewizję/wideo przynajmniej raz w tygodniu.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: telewizja | vod | streaming

w sumie: 5
  • 0

    1.  2015-09-14 10:11:01

    A potem jak dorastają i mają mniej czasu na gapienie się w ekranik to zwyczaje się zmieniają. Ciekawe ilu z nich ogląda mecz piłkarski na malutkim ekraniku a nie na 60 calowym telewizorze?

  • 0

    2.  2015-09-14 10:23:54

    1, mac - to badanie dotyczy obecnych nastolatków - jak będzie to się jeszcze okaże. Inna sprawa, że widok pracowników różnych firm oglądających mecz na ekranie telefonu czy tabletu chyba nikogo w obecnych czasach już nie dziwi.

  • 1

    3. ~ola  2015-09-14 10:23:58  host: ip-5-172-236-233.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @2 to chyba chodzi o umcyk umcyk hiphoppolo z malutkiego głośniczka z wielkim ego... a później szkoła się kończy...

  • 1

    4. ~  2015-09-14 11:03:05  host: 178-36-205-1.adsl.inetia.pl

    IMHO to sa ostatnie podrygi TV.

  • 1

    5. ~Alan  2015-09-14 13:08:01  host: user-94-254-133-149.play-internet.pl

    I dobrze. Nie ma co sie dziwić, że ludzie nie oglądają tego chłamu co leci w tzw. telewizji. A już napewno tej propagandy rusofobicznej i zauroczenia gejropą.
    Sam nie oglądam telewizji i nawet mnie do niej nie ciągnie bo tam nic nie ma oprócz spamu reklamowego i steku bzdur.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-119-60.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet