Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nielsen o komórkowych reklamach

Nielsen o komórkowych reklamach

WitekT 7 Października 2011 14:23

0 0

Czy potencjalny posiadacz telefonu komórkowego jest zainteresowany reklamą telefoniczną na tyle, aby podjąć jakiekolwiek działanie? Kto najczęściej dokonuje zakupu reklamowanych usług lub produktów? Na te pytania odpowiada raport firmy analitycznej Nielsen.

Aby sobie odpowiedzieć na te pytania, analizie poddano użytkowników telefonów komórkowych, którzy w ciągu ostatniego miesiąca otrzymali różnego rodzaju reklamy na telefon.

nielsen smtfUżytkownicy telefonów komórkowych najczęściej otrzymują reklamy w formie wiadomości tekstowych. W przypadku pozostałych typów reklam dają się zauważyć istotne różnice pomiędzy użytkownikami smartfonów, a użytkownikami telefonów konwencjonalnych. Według najnowszego raportu Nielsena Smartphone Insights, użytkownicy smartfonów częściej deklarowali otrzymywanie reklam dotyczących internetu mobilnego, gier internetowych, aplikacji oraz usług lokalizacyjnych.

nielsen smtf Otrzymanie reklamy na telefon nie oznacza jeszcze, że użytkownik telefonu wyrazi jakiekolwiek zainteresowanie, aby poznać jej treść, a w konsekwencji podjąć jakiekolwiek działanie zmierzające do skorzystania z reklamowanej usługi lub produktu. Reklamy otrzymane na telefon ogladają zarówno użytkownicy smartfonów, jak i nie-smartfonów.




nielsen smtfNatomiast analizując się kto podejmuje konkretne rodzaje działań pod wpływem reklam, można zauważyć różnice pomiędzy użytkownikami. Osoby, które oglądają reklamy w swoim telefonie zazwyczaj dążą do uzyskania większej ilości informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze. W efekcie tych poszukiwań podejmują różnorodne działania. Wśród działań podejmowanych kiedykolwiek pod wpływem otrzymanej reklamy na telefon dominuje dalsze poszukiwanie informacji o reklamowanej usłudze lub produkcie. Użytkownicy korzystają z szeregu różnych dostępnych źródeł informacji. Począwszy od informacji dostępnych w internecie aż po wizytę w konkretnym sklepie. Ten typ działania najcześciej podejmują użytkownicy smartfonów. Prawie połowa użytkowników telefonów komórkowóch pod wpływem reklamy dokonała zakupu produktu lub usługi.

W przypadku użytkowników smartfonów okazuje się, że osoby posiadające telefony bez ekranu dotykowego naczęściej dokonują zakupu reklamowanej usługi lub produktu. Posiadacze smartfonów z ekranem dotykowym swoje działania bardziej skupiają na wyszukiwaniu informacji oraz dzieleniu się opinią z innymi na temat reklamowanych usług lub produktów. Znacznie rzadziej dokonują jakiegokolwiek zakupu.

nielsen smtf
Jak na razie korzystanie z reklamowanych produktów lub usług wśród użytkowników smartfonów i telefonów konwencjonalnych pozostaje na podobnym poziomie. Warto również zwrócić uwagę na znaczne zróznicowanie pomiędzy użytkownikami smartfonów. Osoby użytkujące smartfony z ekranem dotykowym najcześciej poprzestają w swoich działaniach na poszukiwaniu dodatkowych informacji o reklamowanej usłudze lub produkcie. Użytkownicy smartfonów bez ekranu dotykowego stanowią najliczniejszą grupę korzystających z reklamowanych usług lub produktów. Generalnie posiadanie nowoczesnego smartfonu z ekranem dotykowym w niewielkim stopniu przekłada się na korzystanie z reklamowanych usług.

Źródło tekstu: Nielsen     

Dodaj do:
w sumie: 5
  • -1

    1.  2011-10-07 15:02:16

    Naczęściej?

  • 0

    2. ~  2011-10-08 16:18:43  host: ip-94-42-6-210.multimo.pl

    Ja z powodu spamu reklamowego zrezygnowałem z usług operatora T. Mimo że nigdy nie wyraziłem zdanie na przetwarzanie moich danych do celów marketingowych, PTC z premedytacją raz na jakiś czas "raczyła" mnie tzw. niezamawianymi informacjami handlowymi. Mniej więcej dwa lata temu zmieniłem operatora i mam SPOKÓJ.

  • 0

    3. ~  2011-10-08 16:19:18  host: ip-94-42-6-210.multimo.pl

    Nie wyraziłem zgody, ofkors.

  • 0

    4. ~  2011-10-08 18:36:43  host: z26-12.opera-mini.net

    ja nie lubie spamu marketingowego i nie wyrazilem zgody i nie otrzymuje wcale

  • 0

    5. ~Wojtaszek  2011-10-08 20:15:14  host: 91-193-209-18.eimperium.pl

    W życiu bym się na żaden spam nie zgodził, prędzej telefon wyrzucę. W Erze nie miałem problemów, w Play tez nie. W obu sieciach i w banku poprosiłem również o zaniechanie marketingu własnych usług, czego nie obejmuje ustawa o ochronie danych osobowych i nie dostaje absolutnie nic, choć w banku nie było łatwo i trochę się nadzwoniłem. Najbardziej wkurzaja mnie reklamy w płatnej tv, jak NGC, nie będę za to płacił.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-124-245.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.