DAJ CYNK

Nielsen o komórkowych reklamach

WitekT

Wydarzenia

Czy potencjalny posiadacz telefonu komórkowego jest zainteresowany reklamą telefoniczną na tyle, aby podjąć jakiekolwiek działanie? Kto najczęściej dokonuje zakupu reklamowanych usług lub produktów? Na te pytania odpowiada raport firmy analitycznej Nielsen.

Czy potencjalny posiadacz telefonu komórkowego jest zainteresowany reklamą telefoniczną na tyle, aby podjąć jakiekolwiek działanie? Kto najczęściej dokonuje zakupu reklamowanych usług lub produktów? Na te pytania odpowiada raport firmy analitycznej Nielsen.

Aby sobie odpowiedzieć na te pytania, analizie poddano użytkowników telefonów komórkowych, którzy w ciągu ostatniego miesiąca otrzymali różnego rodzaju reklamy na telefon.

Użytkownicy telefonów komórkowych najczęściej otrzymują reklamy w formie wiadomości tekstowych. W przypadku pozostałych typów reklam dają się zauważyć istotne różnice pomiędzy użytkownikami smartfonów, a użytkownikami telefonów konwencjonalnych. Według najnowszego raportu Nielsena Smartphone Insights, użytkownicy smartfonów częściej deklarowali otrzymywanie reklam dotyczących internetu mobilnego, gier internetowych, aplikacji oraz usług lokalizacyjnych.

Otrzymanie reklamy na telefon nie oznacza jeszcze, że użytkownik telefonu wyrazi jakiekolwiek zainteresowanie, aby poznać jej treść, a w konsekwencji podjąć jakiekolwiek działanie zmierzające do skorzystania z reklamowanej usługi lub produktu. Reklamy otrzymane na telefon ogladają zarówno użytkownicy smartfonów, jak i nie-smartfonów.

Natomiast analizując się kto podejmuje konkretne rodzaje działań pod wpływem reklam, można zauważyć różnice pomiędzy użytkownikami. Osoby, które oglądają reklamy w swoim telefonie zazwyczaj dążą do uzyskania większej ilości informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze. W efekcie tych poszukiwań podejmują różnorodne działania. Wśród działań podejmowanych kiedykolwiek pod wpływem otrzymanej reklamy na telefon dominuje dalsze poszukiwanie informacji o reklamowanej usłudze lub produkcie. Użytkownicy korzystają z szeregu różnych dostępnych źródeł informacji. Począwszy od informacji dostępnych w internecie aż po wizytę w konkretnym sklepie. Ten typ działania najcześciej podejmują użytkownicy smartfonów. Prawie połowa użytkowników telefonów komórkowóch pod wpływem reklamy dokonała zakupu produktu lub usługi.

W przypadku użytkowników smartfonów okazuje się, że osoby posiadające telefony bez ekranu dotykowego naczęściej dokonują zakupu reklamowanej usługi lub produktu. Posiadacze smartfonów z ekranem dotykowym swoje działania bardziej skupiają na wyszukiwaniu informacji oraz dzieleniu się opinią z innymi na temat reklamowanych usług lub produktów. Znacznie rzadziej dokonują jakiegokolwiek zakupu.


Jak na razie korzystanie z reklamowanych produktów lub usług wśród użytkowników smartfonów i telefonów konwencjonalnych pozostaje na podobnym poziomie. Warto również zwrócić uwagę na znaczne zróznicowanie pomiędzy użytkownikami smartfonów. Osoby użytkujące smartfony z ekranem dotykowym najcześciej poprzestają w swoich działaniach na poszukiwaniu dodatkowych informacji o reklamowanej usłudze lub produkcie. Użytkownicy smartfonów bez ekranu dotykowego stanowią najliczniejszą grupę korzystających z reklamowanych usług lub produktów. Generalnie posiadanie nowoczesnego smartfonu z ekranem dotykowym w niewielkim stopniu przekłada się na korzystanie z reklamowanych usług.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Nielsen