Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nielojalni Polacy

Nielojalni Polacy

WitekT 29 Marca 2007 14:32

0 0

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy awansowaliśmy z 11. na 1. miejsce wśród 12 największych krajów Europy, których mieszkańcy najczęściej zmieniają usługodawców - banki, telekomy, dostawców Internetu. Wynika to głównie z tego faktu, że firmy wolą kusić nowych klientów, a starym proponują dobre warunki, dopiero gdy zagrożą odejściem - pisze Gazeta Wyborcza.

Planując budżety, firmy działają według modelu: trzeba zdobyć nowych klientów, starzy jakoś zostaną - twierdzi Bartłomiej Gola, prezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Specjaliści od marketingu mówią o teorii dziurawego wiadra: zawsze więcej do niego wleje się nowych klientów niż ucieknie starych.

Polscy klienci z jednej strony zmieniają operatora czy bank ze względów finansowych, ale impulsem do zmiany jest też nieodpowiedni poziom obsługi - mówi Peter Armstrong z BMC Software, który wymyślił indeks migracji klientów.

Klienci odchodzą od swoich dostawców przede wszystkim dlatego, że nie otrzymują nagród za lojalność (43%) bądź są pomijani przy wprowadzaniu nowych zniżek (39%). Do furii Europejczyków doprowadzają także problemy z niekompetentnymi pracownikami infolinii, którzy nie znają historii danej sprawy, przez co klienci muszą wyjaśniać to samo wiele razy kolejnym osobom.




O stałego klienta warto dbać z prostego powodu - jest to tańsze niż szukanie nowego. Stary klient jest przewidywalny, bezpieczniejszy, wiadomo, jak kiedy płaci. Nowy, skuszony promocją, może przenieść się po jej skończeniu do innej firmy, która zaproponuje mu lepsze warunki.

Według Armstronga sporym błędem zarówno w Polsce, jak i w Europie jest działanie według schematu daję tylko wtedy, gdy klient chce odejść.

Gdybym sam prowadził spółkę, uprzedzałbym ruch klienta i albo telefonicznie, albo pocztą elektroniczną zachęcał do pozostania w firmie, proponując rzecz jasna obniżki. Gdy proponujemy klientowi upusty, kiedy to on do nas dzwoni, stoimy na gorszej pozycji, bo to oznacza, że on już pomyślał o zmianie - dodaje.

Takie działanie w Polsce może odnieść skutek. Według indeksu migracji na pytanie: Gdyby dostawca nagradzał za pozostanie, nie za przyłączenie się, czy byłbyś bardziej skłonny zostać? - twierdząco odpowiedziało prawie 95% Polaków, najwięcej w Europie.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 35
  • 0

    16. ~dt  2007-03-29 16:41:41  host: wap.plusgsm.pl

    Z powietrza sie to nie bierze a wrecz przeciwnie na wlasne zyczenie naszych dostawcow uslug. Mi konczy sie umowa w grudniu i ciekawe co zaproponuja. Oby Play do tego czasu sie rozwinelo bo wtedy oferta bedzie lepsza ;)

  • 0

    17. ~  2007-03-29 17:48:19  host: cgu127.neoplus.adsl.tpnet.pl

    100% racji. W sieci ERA bez laski dostalem (jako klient z ulicy) duuuzo duzo wiecej i duuuzo duuuuzo taniej niz mi proponowalo ORANGE przy przedluzeniu umowy. Poza tym konsultanci dzwonili do mnie a gdy po namysle chcialem skorzystac z przedstawianej ofery stwierdzono ze jest to nie mozliwe zeby jaki kolwiek z kolsulantow proponowal mi takowe warunki przy przedluzeniu. Zenada totalne dno jesli chodzi o ORANGE. Mam nadzieje ze za 1,5 roku Era okaze sie bardziej profesjonalna.

  • 0

    18. ~ArekVP  2007-03-29 17:58:26  host: ejr230.internetdsl.tpnet.pl

    Dostałem propozycje z Oranga - jestem do 6 lat ich klientem + 3 Go zarejestrowane po 50 zł co 2-3 miechy łącznie jakieś 3500zł/przez 24 miesiące. Propozycja jest gorsza od propozycji dla gościa z "ulicy" /może dostać złoty nr za 1 zł oraz to samo co ja. Przeanalizowałem własne rozmowy /mediany itp/ i postanowiłem - PLAY

  • 0

    19. ~Cezar  2007-03-29 18:03:01  host: inet20909nc-2.eranet.pl

    przyjrzyjcie sie ofertom pracy, wiekszosc dla studentow zaocznych bo taki pracownik to mniejsze oplaty, student konczy studia i ... jest zwalniany bo jest drogim i szuka sie nowego i uczy od nowa i tak w kolko. Co do odejsc klientow to ludzie zaczynaja mieć swiadomosc o istniejacej konkurencji, np.. banki. Malo kto z mlodych wybiera konto w PKO czy innym starym i drogim banku molochu.

  • 0

    20. ~  2007-03-29 18:13:40  host: aclx180.neoplus.adsl.tpnet.pl

    masz racje pko to nieciekawa oferta nie ma jak mbank itp.

  • 0

    21.  2007-03-29 19:11:16

    Nielojalni Polacy ŻE CO??? każdy ma prawi zmienić opa bank itd. jak inny da lepsze/tańsze to samo! PRZEPRASZAM! ale starsze pokolenie nawet co pół życia w książeczkę pakowało kasę sie przejechało - wiec teraz ludzie nie będą przepłacać za to samo 2 razy! Przykład najdobitniejszy: papier do 4 liter pachnący z perforacja z TV - 5PLN to samo zapakowane z firmy X - ta sama jakość 3-4...

  • 0

    22. ~bobik  2007-03-29 19:15:33  host: ip24-c26.gl.digi.pl

    dla tych, który dostali złe warunki na przedłużeniu umowy: Oferta lojalnosciowa zalezy zawsze os ARPU. widac sredni zysk z klienta z ulicy jest wyzszy niz z was. czemu zawsze najbardziej placza i szczekaja ci, ktorzy naj placa i sa naj mniej istotni??

  • 0

    23.  2007-03-29 19:18:38

    Taka klientela jacy operatorzy :) Dziś złożyłem "dymisję" w Orange z powodu BEZNADZIEJNEJ oferty przedłużeniowej i uderzam do konkurencji gdzie już na dzien dobry mam o wiele lepsze warunki :) Cieszę się, że tworzę historię j jestem jej częścią - wreszcie POLSKA NA PIERWSZYM MIEJSCU! ;D

  • 0

    24. ~  2007-03-29 19:29:32  host: apn-99-88.gprspla.plusgsm.pl

    właśnie jestem w trakcie rozwiązywania umowy z ORANGE ponieważ ich program propozycja jest do bani czekałem z nie cierpliwością za dniem w którym przedstawią mi ofertę lojalnościową i się doczekałem dostałem ofertę tylko szkoda ze nie różniła się niczym od standardowej którą mają zamieszczoną na stronie.Płacę rachunki po 75-100 zł i jestem u nich 4 lata. Orange nie dba o starych klientów. proponowali mi W810i za 375 zł przy umowie na 24miesiące i abon. 90 zł. porażka nie wiem co za durnie podpisują z nimi umowy. w erze to kosztuje 1 zł w abon. 85 zł i to jest dobry operator który od początku dba o klienta.

  • 0

    25. ~hihik  2007-03-29 19:45:16  host: ip24-c26.gl.digi.pl

    do 24: zapraszam do ERY, a na telepolis do tego artykulu za 2 lata:) pozdro slodziudki

  • 0

    26. ~A  2007-03-29 20:02:08  host: uj186.internetdsl.tpnet.pl

    O propozycji Orange - to ja się już nie wypowiadam. Wstyd było czasem klientowi zaproponować. Ceny z kosmosu. Chyba cos jednak bardzo powoli się zmienia. Po roku umowy dostałem sms z Plusa , ze moge dostac jednorazowo pakiet 60 min na polaczenia do sieci za jednorazową opłatą 5 groszy, po jakimś czasie jednorazowo pakiet 50 sms do sieci za 1gr.. włączyłem. Ostatnio zaskoczyli mnie - dostałem ofertę pwa na 4 miesiące przed datą podpisania umowy.Co prawda nie ma tam niczego szczególnego ( standardowe ceny telefonów + 3 głowy), ale to jakiś pozytywny znak. Umowę podpisałem w maju, a dzwonili już pod koniec stycznia, ponownie w lutym i w marcu. Moje rachunki to ok 100-150 zł.

  • 0

    27. ~em2  2007-03-29 20:09:23  host: chello089078104062.chello.pl

    Ja tam co 2 lata zmieniam numer, operatora i najwięcej zyskuję, a i tak jakiś tele coś tam ciągle proponuje idiotyczne warunki, da 10 minut, jak zostanę, może 20, pewnie zarząd ma premie od pozyskanych klientów, a nie utrzymanych, ponoś angole mają tylko biznesy a nie przyjaciół, no to w czym ma problem gościu zwany Armstrong, lojalnie to zachowało sie PEPSICO kupując Wedla i kopiąc go w d... po kilku latach, nieprawdaż. No to może czas najwyższy redefiniować pojęcie lojalności. Specjaliści od marketingu mogą sobie poszukać faceta który nazywal sie Zbyszek Rek i z dobre 17 lat temu mówił o dziurawym wiadrze, eeee w Pompejach 2000 lat temu chyba lepiej handlowali, nie mówiąc o Chinach i monopolu na sól, nawet tacy Wikingowie więcej wiedzieli niż dobrej klasy marketer, ... handlowali z Baskami

  • 0

    28.  2007-03-29 21:06:30

    em2: Nie każdy może znienić numer

  • 0

    29. ~  2007-03-29 21:21:50  host: ahs210.internetdsl.tpnet.pl

    21: A papier szary, długi i do d... kosztuje 0,5zł :) 24: W Erze jestem 6 lat (nie licząc TT) i powiem szczerze że ta firma ma stałych klientów tam, gdzie światło nie dochodzi albo jeszcze głębiej. O jakichkolwiek dodatkach z tytułu przedłużania umowy można zapomnieć a umowy dla stałych abonentów są znacznie gorsze niż dla ludzi z ulicy. Mogliby dać za każdy rok chociaż 10 minut w ramach sieci i na stacjonarne dodatkowo do abonamentu, ale po co? w grudniu kończy mi się umowa i chyba rozejrzę się u konkurencji za inną ofertą lub "przeniosę" numer z Ery do Ery o ile taki numer przejdzie:)

  • 0

    30. ~r  2007-03-29 21:52:44  host: chello087207181018.chello.pl

    #29: nie licz na to, że taki numer przejdzie. Awykonalne.

  • 0

    31. ~czarny  2007-03-29 22:06:55  host: systemy22.toya.net.pl

    W erze wystarczy spojrzeć na ofertę dla nowych abonentów i dla starych. Hint: oferta dla starych różni się 2 fragmentami. Jeden z nich to abonament wyższy o 10 zł.

  • 0

    32. ~  2007-03-29 23:35:35  host: acmb221.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po pierwsze 29 nie myśl co będzie w grudnou bo tego nikt nie wie, po drugie piotrM 28 jest przenoszenie numerów więc co to ma do rzeczy ?

  • 0

    33.  2007-03-30 04:20:50

    Ja też się zaliczam do tych ludzi :) W rodzinie rozwiązana umowa w Orange, będzie podpisana w Erze, pre-paid przenoszę z Orange do PLAY, rozwiązujemy umowę w TP i przenosimy numer do Ery Domowej. Jeszcze tylko jakby się dało zamienić na coś innego UPC ;)

  • 0

    34. ~rmn  2007-03-30 16:59:46  host: 88.220.41.5

    Plus tez ma w nosie starych.Ja z kolei przechodze do Orange.Z numerem,bo mam ten sam juz od 10 chyba lat.I z cala firma (w sumie trzy numery).W Plusie nie tylko ze nie ma ofert,to jeszcze arogancja i ignorancja konsultantow.Ale pewnie lepiej nigdzie nie bedzie.

  • 0

    35. ~maco  2007-03-30 19:40:59  host: abrj10.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Maj 2008 – koniec przygody z plusem. Właśnie sprawdzałem w ebok ze od lutego na jednym numerze w firmie działa taryfa biznes max zamiast biznesklasa (sprytny regulamin promocji mówił ze po 24 włączy się bmax wiec w sumie nie mam prawa narzekać) ale to i tak nie jest ok. Poza tym za zmianę na biznes klase 30 musiałem zapłacić 30zł. Żenada. Gdybym się nie zorientował to nadal bym na jednym numerze płacił 1,46 za minute – rozbój w biały dzień. mam nadzieje ze play do maja 2008 sie nie zepsuje (nie pójdzie w ślady wielkiej trojki)to przechodze tam z moim 5 numerami (jeden juz przenoszę)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.