Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nielimitowane oferty za 750 mln zł

Nielimitowane oferty za 750 mln zł

WitekT 11 Grudnia 2012 10:55

0 0

750 mln zł w ciągu trzech lat - tyle będzie kosztować operatorów sieci komórkowych wprowadzenie taryf z nielimitowanymi połączeniami. Na rynku postpaid nie ma odwrotu od tych taryf - mówi w wywiadzie dla serwisu rpkom.pl Mariusz Gaca, prezes Centertelu.

Gdyby klienci indywidualni masowo przerzucili się na taryfy nielimitowane za 80-100 zł, dla operatorów byłaby to dobra zmiana. Jednak inaczej wygląda segment małego biznesu, który wcześniej płacił średnio kilkaset złotych miesięcznie, a teraz - migrując do ofert nielimitowanych - zmniejsza wysokość rachunków. Na tym właśnie segmencie głównie tracą przychody operatorzy - mówi Gaca.

Jak dodaje, taryfy nielimitowane jako pierwszy wprowadziło P4, który był słaby w segmencie małego biznesu, więc niewiele na tym ruchu tracił. Za to jego konkurenci szybko musieli wprowadzić analogiczną ofertę, aby klienci nie odchodzili. Biorąc pod uwagę zdobywanie udziałów rynkowych, był to dobry ruch czwartego operatora, ale obniżanie wartości rynku na dłuższą metę uderzy we wszystkich graczy.




Warto też zwrócić uwagę na jeszcze jedno zjawisko rynkowe. Ceny podstawowych usług telefonii komórkowej spadają, subsydia telefonów są coraz wyższe, ale zarazem pojawiają się nowe opłaty np. za połączenia z infolinią operatora. Tak dzieje się u wszystkich operatorów, ponieważ spadek przychodów z jednego źródła trzeba rekompensować z innego. Nie ma przecież możliwości by w nieskończoność redukować koszty - mówi prezes.

Zdaniem Gacy, nie ma odwrotu od no limit, zwłaszcza w segmencie klientów płacących abonament. W prepaid wszyscy operatorzy traktują ofertę nielimitowaną, jako promocję, która nie wiadomo, jakie da ostatecznie efekty.

Jestem ciekawy, co by się stało, gdyby pierwszy operator, który ją uruchomił, czyli Plus ogłosił jej zamknięcie. Co zrobiliby pozostali? (...) W tym roku operatorzy wysyłali sobie nawzajem mocne sygnały, że żadne posunięcie konkurenta nie pozostanie bez odpowiedzi. Pilnujemy się wzajem - dodaje.

Źródło tekstu: rpkom.pl     

Dodaj do:
w sumie: 61
  • 0

    44. ~Słoneczny  2012-12-11 23:58:09  host: 89-78-96-19.dynamic.chello.pl

    @43 I tutaj się mylisz, bo jak już pisałem wcześniej otwiera się coraz mocniej rynek tabletów, a tym samym zapotrzebowanie na "nowy" mobilny internet. Rynek jest nasycony tylko i wyłącznie usługami głosowymi. W segmencie data, nadal można sporo ugrać zarówno w ofertach tradycyjnego internetu, jak i usług telemetrycznych.

  • 0

    45.  2012-12-12 10:52:19

    Chyba panowie nie do konca rozumiecie zalozenia reklamy. Reklama to nie jest cos co powoduje tylko przyjscie nowych klientow i aktywacje nowych kart sim. To takzer utrzymanie obecnych klientow, budowanie pozytywnego wrazenia wsrod klientow. To nie jest tylko mowienie o nowej usludze. To tez budowanie wrazenia o operatorze, pamietanie o nim (stad wysoka czestotliwosc) kiedy bedzie potrzeba, dotarcie i zapamietanie przekazu (co w natloku reklamowym jest trudne i wymaga powtarzania)... Poczytajcie elementarne podstawy komunikacji marketingowej by lepiej zrozumiec po co i dlaczego tyle sie wydaje kasy i dlaczego z tego nie mozna zrezygnowac...

  • 1

    46.  2012-12-12 22:19:30

    43. ~EOL - owszem, masz rację... częściowo ;-) Ja znam takich (i to chyba regułą się staje), że ludzie rezygnują z kilku telefonów i biorą taryfę nielimitowaną ;-) Sam usunąłem z kilkunastu kontaktów po jednym numerze przynajmniej - właśnie w innej sieci "żeby taniej było". Bo to już jest zbędne. Odnosi się to także do indywidualnych ale przede wszystkim do firm, w tym głównie tych małych, jednoosobowych czy rodzinnych. Odnośnie bramek - nie zgadzam się. W firmach bramki są "montowane" na potęgę. Widzę to po numerach z jakich dzwonią do mnie - zwykle dzwonili ze stacjonarnego, ale taniej jest na komórkę z komórki jednak. Dopytuję jak najbardziej czy mam dodać dany numer do kontaktu - im to obojętne, bo chodzi głównie o redukcję kosztów z ich strony a stare numery są ciągle aktywne. A co do aktywacji - też sporo ludzi z prepaidów na abonament przechodzi - bo to wygodniejsze a wcale nie droższe.

  • 0

    47.  2012-12-12 22:28:35

    Dodam do tego mnóstwo instalacji w samochodzie czy w innej lokalizacji (stałego telefonu). Nie wiem dokładnie na czym to polega, ale jest to druga karta sim na ten sam numer w telefonie np. w samochodzie. Ostatnio co ajmniej z kilkunastoma tego typu przypadkami się spotkałem. Niewiele to podobno nawet kosztuje. Może ktoś ma większą wiedze na ten temat?

  • 0

    48.  2012-12-12 22:29:46

    Na tym też przecież operatorzy zarabiają.

  • -3

    49.  2012-12-12 22:42:26

    A propos nielimitowanych... Rekord chyba pobiłem w tym miesiącu. 124:10 - z wujkiem żony ;-) Zwykle to on do nas dzwoni (ma stacjonarny jako swojaka (w Plusie - nie nabijam mu minut ;-)) i być moze zdarzały się dłuższe, jednak wychodzącej nie miałem dłuższej jeszcze. Fajne te nielimitowane ;-)

  • 2

    50. ~.  2012-12-13 08:15:52  host: 93-186-23-81.rdns.blackberry.net

    @49-to moze jakis medal od telepolis dostaniesz za rozmowe 'z wujkiem zony" Nie rozumie jak mozna pisac takie bzdury na forum. A z ciocia jak dlugo ostatnio rozmawiales ? Co mowila ?

  • 0

    51.  2012-12-13 13:18:38

    wlo- no to teraz na kolana i podziękuj ładnie Playowi za to, że zmusił W 3 , do wprowadzenia ofert no limit. Ciekawe, czy będziesz w stanie się zdobyć na taki gest.

  • 0

    52.  2012-12-13 15:18:13

    51. toms - już mówiłem na ten temat nie raz. NIe ma komu ani za co dziękować. Oni za pieniądze świadczą usługi, więc łaski mi nik z nich nie robi, ze coś sprzedaje - to oni chcą sprzedać a ja mogę kupić - o ile oferta będzie mi odpowiadać. Takie podejście mam od zawsze i w stosunku do każdego. 50. - nie oczekuję medalu, bo za co? za prawo do korzystania? O medal wnoś dla tych, którzy np. dobę "wiszą" na nielimitowanych - są tacy ;-) Pół życia można omówić ;-)

  • -2

    53.  2012-12-13 15:21:54

    51. toms - nawiązując do oferty wprowadzonej przez Play... Na co niby oni liczyli? Na wdzięczność klientów? Firm, indywidualnych, którzy masowo mieliby migrować? Doskonale wiesz, że się przeliczyli, bo za ciency są, żeby konkurować z resztą. Liczyli, że nawet jeśli konkurencja da to samo, to z wdzięczności za pierwszy ruch klienci do nich zmigrują? No chyba nawet nie dopuszczasz tego jako rozsądny argument?

  • 0

    54. ~  2012-12-13 15:37:06  host: 89-69-51-112.dynamic.chello.pl

    Oczywiście, że Play mial w tym interes żeby robic nielimitowane. Przecież nikt chyba nie wierzy, że robili to z myślą żeby klient mial taniej. Mają najslabiej spenetrowany rynek wysokich abonentów i rynek firm więc wietrzyli w tym szanse na poprawienie statystyk. Jednak przeliczyli się, bo o ile w3 oddając miliony karciarzy Playowi bez większej walki o nich, to jednak o klienta premium potrafili pogonić malucha ze swojego terytorium oferując to samo a nawet więcej w tej samej cenie. Skutek jest taki, że Play nie zyskał a w3 straciło sporo grosza, bo juz mało kto będzie płacił faktury po >300zł za jeden numer.

  • 0

    55. ~.  2012-12-13 16:19:22  host: 93-186-23-80.rdns.blackberry.net

    @49 @52 @53 czy teraz oczekujesz, że opinie kogos kto na forum podnieca się, że rozmawial 'z wujkiem zony' i 'chyba pobil rekord' dlugosci polaczenia, chociaż to wujek zwykle dzwoni - beda przez kogokolwiek brane na powaznie. Zaloz sobie forum pod tytulem np.: "Dziecko z telepolis" i tam opisuj swoje bzdury. Twoje proby powaznych dalszych wywodow w kontrascie z tym jednym sa komiczne.

  • 0

    56.  2012-12-13 16:19:49

    W każdym bądź razie z ogromną satysfakcją odnotowałem wprowadzenie tej oferty. Cieszy mnie niezmiernie, że po wielu latach łupienia absurdalnymi stawkami, operatorzy zostali zmuszeni do zaoferowania usług w normalnej cenie. Wlo - zupełnie się z Tobą nie zgadzam. Skoro Play jest - jak twierdzisz - marginalnym operatorem, to skąd ten nerwowy pośpiech konkurencji. W obawie przed czym? Czyżby im jednak trochę du.py się zapaliły w obawie przed masowymi migracjami do fioletowego? W przeciwnym razie nie wprowadzaliby takiej oferty. Po co tracić lukratywnych klientów, płacących po kilkaset złotych i więcej w skali miesiąca? No, ale niektórzy, wzorem pewnego pana będą powtarzać, że "nikt nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne". Nie dziwi nic.

  • 0

    57. ~Shad  2012-12-14 08:51:42  host: user-94-254-144-165.play-internet.pl

    Najgorsze jest to, ze na tym tracą głownie klienci. Jakość obsługi spada, co za tym idzie zadowolenie klienta. Osobiście wolałbym zapłacić za dobra jakość i obsługę, a nie kilka groszy za coś z czego nie będę zadowolony.

  • 0

    58.  2012-12-14 14:12:54

    56. toms - ja również. Potwierdzeniem tego faktu jest, zę niemal natychmiast zmieniłem - przy czym nie obniżyłem taryfy w związku z tym a wręcz przeciwnie. Jednak zlikwidowałem (przeniosłem do prepaid) inny niski abonament, oraz (też ze względu na te roczne ważności) znacząco ograniczyłem wydatki na prepaidy w innych sieciach - z których zresztą ja nie korzystałem = jak mówiłem nie raz, były one dla znajomych tylko, zeby mieli tanio albo wręcz darmo do mnie ;-) Sumarycznie mniej wydaję na telekomunikację od pewnego czasu... Dodając jeszcze te 10 zł za neostradę mniej... Da się żyć w tuskolandii ;-D

  • 0

    59.  2012-12-14 14:33:30

    A pośpiech? No mówiłem - jakby nie zrobili to by stracili klientów. To oczywiste. Przeboleją ten chwilowy spadek przychodów. Mi bardziej chodziło o to, ze przy ich możliwościach Play nie ma co podskakiwać ze swoimi pomysłami, bo oni są w stanie każdą ofertę Playa uwalić - taką, która stanowiłaby dla nich poważne zgrożenie. Ta stanowiła, stąd w kilka dni dali swoje. Ale z tego powody ja ołtarzyków Playowi na pewno stawiać nie będę. "Nielimitowane" (bo jak inaczej nazwać 1000 minut wszędzie, w tym do Play, za 59,90?) były już dostępne od pewnego czasu - to dowodzi, że można tanio dzwonić.

  • 0

    60.  2012-12-14 14:35:03

    w tym darmo w sieci oczywiście ;-) także po okresie kontraktowym...

  • 0

    61.  2012-12-14 15:05:59

    Czyli wychodzi na to, że jednak to Play wyznacza kierunki rozwoju i zmusza ospałe W3 do przeciwdziałania. A to taki marginalny operator przecież ;-) Mały, ale kąsa. I bardzo dobrze, z korzyścią dla naszych portfeli.

  • 0

    62. ~  2012-12-14 15:13:32  host: v48-13.opera-mini.net

    Toms, ale on kąsa z automatu. Nie ma innego wyjścia, bo by nikt nad plejakiem się nie pochylił..

  • 0

    63.  2012-12-14 17:56:18

    Mniejsza o motywy, istotne są wyśmienite rezultaty. ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.