Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Niekorzystny regulamin Play

Niekorzystny regulamin Play

WitekT 15 Października 2007 12:52

0 0

W regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych P4 można znaleźć przepisy niekorzystne dla abonentów. Niezgodny z prawem jest zapis, który pozwala operatorowi rozwiązać z klientem umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia - pisze Gazeta Prawna.

Regulaminowi przyjrzeli się Tomasz Ośko, adwokat w Kancelarii Adwokackiej Connexus Tomasz Ośko i Wspólnicy oraz Konrad Gruner z UOKiK.

Gazeta Prawna, dokonując analizy regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, natknęła się w par. 6 pkt 2 na budzący niepokój zapis. Paragraf 12 pkt 5 stanowi, że zgodnie z jego treścią, nawet jeżeli operator nie dostarczy abonentowi rachunku telekomunikacyjnego lub dostarczy go ze znacznym opóźnieniem, klient musi terminowo uregulować należność względem operatora. Konsekwencją takiej redakcji paragrafu jest to, że operator - jeżeli klient nie opłacił rachunku w terminie - będzie mógł naliczać odsetki karne z tytułu nieterminowej płatności.




Duży niepokój wzbudza także treść pkt 6 par. 12 regulaminu. Znalazł się w nim zapis mówiący o możliwości uwzględniania przez operatora w bieżącym rachunku opłat za wykonane usługi telekomunikacyjne także tych, które nie zostały uwzględnione w rachunkach za poprzednie okresy rozliczeniowe. Takie rozwiązanie, ze względu na ogólne sformułowanie, daje operatorowi dużą dowolność w zakresie przenoszenia opłat do następnych okresów rozliczeniowych.

Paragraf 16 pkt 11 omawianego regulaminu reguluje kwestię wypowiedzenia umowy. Przepis ten został zredagowany w taki sposób, że w rzeczywistości operator może w każdym czasie - według własnego wyboru - rozwiązać z klientem umowę ze skutkiem natychmiastowym. Co więcej, operator w tym punkcie zwalnia siebie od wypłacenia klientowi odszkodowania w razie zawieszenia świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 106
  • 0

    87.  2007-10-16 16:02:46

    #50 MarcinB - skoro nie płaci i sobie olewa to straci i już:) po prostu

  • 0

    88. ~BO  2007-10-16 23:44:13  host: 87-205-165-25.adsl.inetia.pl

    No akurat te wpisy nie są korzystne ale regulamin ma też drugą stronę- można ściągać sim locka i nie traci się gwarancji (chyba że uszkodzenie tel jest wynikiem właśnie tej operacji). Poza tym ludzie, nie przesadzajcie- co za problem wejść w swój profil na stronie Playa raz na miesiąc i dokonać takiej wpłaty jaka widnieje na tej stronie?

  • 0

    89.  2007-10-17 18:02:50

    Na blog play sa juz zdjecia telefonow w ofercie firmowej, m.in. komunikator od nokii i SE P1, ciekawie zapowiadaja sie dwie nowosci TOSHIBY.

  • 0

    90. ~  2007-10-19 16:31:00  host: c138-54.icpnet.pl

    pleyowo..h...owoo

  • 0

    91. ~matt  2007-10-20 15:13:31  host: gfi78.internetdsl.tpnet.pl

    jednym slowem play moze robic w bambo swoich klientow... i jak oni chca klientow biznesowych klientow zdobywac... Jakie zaufanie mozna miec do takiej sieci

  • 0

    92. ~slo  2007-10-21 10:44:21  host: abtb207.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja mam firme i faktura jest dla mnie podstawa do zaplacenia... wiec dzwonilem upominalem sie faktury powiedzieli mi ze moze mi podac kwote, konto na ktore mam przelac pieniadze.. smieszne... zaczela mi grozic ze jak nie zaplace to kare zaplace... fakture otrzymalem z miesiecznym opoznieniem i teraz czekam na kolejna ktora juz dawno powinna byc... zastanawia mnie cennik play a w szczegolnosci olata z polaczenie z BOK. w cenniku jest oplata 1 ZL a w rezultacie nie placimy nic taka promocja... jedna konsultantka z BOK Play powiedziala ze operator sie zabezpieczyl... tylko przed czym?! nie powiedziala mi bo jakos dziwnie polaczenie mi zerwalo.. zaczela mowic ale ugryzla sie

  • 0

    93. ~in  2007-10-21 12:13:20  host: aaw26.internetdsl.tpnet.pl

    łeeeeee

  • 0

    94. ~mirekb  2007-10-21 14:44:01  host: public-gprs13747.centertel.pl

    w glowie mi sie nie miesci jak faktura moze przyjsc miesiac pozniej,play musi pracowac nad takimi detalami.bo oferta moze byc najlepsza ale jak sie nie jest powaznie traktowanym chyba warto zaplacic wiecej i miec pewnosc,stąd np.w mojej gminie 70firm to orange(bo min nie przepadaja a to zalezy od sezonu,miesiaca=kapital minut i na stajo i w sieci tez taniej,glowne argumenty)reszta to plus 30%(znajomi w plusie,duzo na stacjo i wogole przyzwyczajanie do dobrego zasiegu w podrozy)czytaj zle doswiadczenia z orange lub erą ktora zasiegu wogole u mnie nie ma do normalnego uzytkowania)

  • 0

    95.  2007-10-21 23:46:29

    mercy.... spojrzcie na regulaminy Waszych operatorow, kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień ;-) takie zapisy są wszędzie, niemal identyczne w każdym regulaminie

  • 0

    96.  2007-10-22 11:40:51

    nie od dzis jest wiadomo o przekretach Play, o braku kompetencji samych konsulatantow (nie mogę brać poprawki iz siec jest mloda. Albo jest profesjonalizm albo jego nie ma). Przedstawienie samej oferty Play często graniczy na pograniczu erystyki oraz bełkotu marketingowego.

  • 0

    97. ~ja uka  2007-10-23 17:21:41  host: bjp34.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dlaczego nikt nie mowi o tym ze rozmowa do play jest najdrozsza?

  • 0

    98. ~txxx  2007-10-24 21:00:41  host: public-gprs48693.centertel.pl

    po takich miłych wiadomościach i komentarzach nie przejde do play'a choc rozwazałem taka mozliwosc - a tak na powaznie: niekompetencja w salonach play( przynajmniej w koszalinie) jest wrecz karygodna. dziwie sie ludziom którzy u takich przedstawicieli cos kupuja....

  • 0

    99. ~  2007-10-25 17:24:33  host: 193.111.144.162

    Oj macie problem . Ja mam i nie narzekam a wam zal dupe sciska ze nie macie i tyle. Czy wogloe czytacie regulaminy? Nie wierze i nie uwierze.

  • 0

    100. ~Michał  2007-10-25 19:45:27  host: bzn2.internetdsl.tpnet.pl

    Ja mam Play od 4 miesięcy i jestem zadowolony. Zasięg mam bardzo dobry, nie miałem problemów z obsługą poza tym że nie uruchomiłem roamingu przed urlopem i byłem odcięty od świata przez 2 tygodnie ale to tylko moja wina a po urlopie stwierdziłem że wyłączenie telefonu na ten okres było bardzo dobre dla mnie. Odnośnie osób które zajmują się dystrybucją produktów sieci Play to byłem w 2 miejscach i spotkałem zupełnie dwóch różnych sprzedawców pierwszy był super doinformowanym gościem i wiedział naprawdę wszystko czego było mi trzeba a drugi był kompletnym debilem. Ale to się zdarza wszędzie. Ogólnie przez ostatnie 4 miesiące nie miałem kłopotów z Play i mogę polecić ta sieć.

  • 0

    101. ~Radziu  2008-01-25 08:35:50  host: xk251.internetdsl.tpnet.pl

    Zablokowali mi firmowy telefon wyjasnili to iz wykonywalem za duzo pol. wychodzacych co mam zrobic paranoj atel jest chyba po to aby dzwonic ?? i chyba dobrze ze nabijem im rachunki o to chodzi a tel to moje narzedzie pracy !!!

  • 0

    102. ~arek  2009-01-27 00:45:30  host: staticline17164.toya.net.pl

    ch..nia z grzybnia.. rozmowy do play z innych sieci to jest masakra dla moich znajomych. ja osobiscie znalazlem sie w dziwnej sytuacji. nie dostalem rachunku i nie zaplacilem, bo mialem problemy z wejsciem na strone play, a raczej portal mial jakies problemy gdy probowalem.zablokowano mi rozmowy wychodzace, i nie moglem zadzwonic do BOA, wtf?przyszla kolejna faktura, ktorej nie zaplacilem z powodow wlasnych i zablokowano przychodzace. teraz chce to uregulowac ale nie moge, bo nie wiem jaka kwote miala faktura ktorej nie dostalem.na stronie nie sprawdze bo siec nie moze mi przyslac kodu potwierdzajacego, przy wchodzeniu w rachunki,do BOA nie moge zadzwonic, punktu obslugi nie ma, w salonach nie chca mi dac zadzwonic do BOA i mowia bym kupil sobie karte albo dzwonil z innego telefonu. a ja sie pytam czemu k... mam kupowac drugi numer skoro juz jeden kupilem?czy siec ma prawo tak ograniczyc mi dostep do BOA bym musial kozystac z innych sieci by sie do niego dodzwonic, lub kupowac drugi numer?osobiscie wyczekuje dnia kiedy skonczy mi sie umowa i kopne w d... ta siec bo to jest jakies nieporozumienie. ODRADZAM!!!!!

  • 0

    103. ~slawek  2009-02-24 00:25:12  host: 86-66-n1.aster.pl

    ci co maja i teraz mowia ze nie nazekaja to zobacza jak beda chcieli sie z nimi rozstac, wlasnie mialem rozmowe z pania z boa ktora pierw brala mnie pod wlos a na koniec jak sie nie dalem namowic na przedluzenie umowy ktora sie kanczy za miesiac, a ja chce ja rozwiazac, karą 900 zloty. nie chcacy dostala pare sztywnych... szkoda gadac. banda!

  • 0

    104. ~nieznajomy  2009-04-10 11:27:10  host: ip-91-197-155-10.kolporter.com.pl

    Po co play mialby roziwazac umowe po to by zarobic kase

  • 0

    105. ~mika  2009-09-02 20:43:27  host: user-89-108-254-61.mobile.playmobile.pl

    może i mają tanio,ale na początku a w razie jakichkolwiek problemów odmawiają pomocy chęcią zysku obciążając nas mega kosztami i nie chcą polubownie rozwiązać problemu. Poruszę to medialnie,bo oszustwa muszą wyjść tylko w taki sposób może nauczą się szanować klienta

  • 0

    106. ~kk  2010-10-25 10:48:01  host: ip-125-81.mofnet.gov.pl

    J mam z firmą problem od momentu podpisania aneksu, wogóle nie przysyłaja faktur drogą pocztową ani elektroniczną sam w terminie wcześniejszych wpłat wpłacam im na konto , teraz przerąbali gdzieś wpłatę i zablokowali łącze, ciekawe jak terminowo firma sie rozlicza z przychodów, ale jako pracownik resortu finansu zaraz uruchomie ścieźkę by to sprawdzić , walić to sobie mogą z jeleniami

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-187-112.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.