Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości "Niebieska pigułka" wybierze lepszą ofertę?

"Niebieska pigułka" wybierze lepszą ofertę?

LuiN 10 Marca 2011 16:58

1 0

Ruszył automatyczny optymalizator wydatków na telefon komórkowy o nazwie "projekt blupill". Optymalizator automatycznie dobiera użytkownikowi dopasowane do jego potrzeb oferty i wyświetla miesięczny koszt korzystania z nich.

Projekt blupill oblicza, ile kosztować będzie użytkownika każda dostępna dla niego na rynku kombinacja taryf, usług dodanych i promocji, automatycznie analizując precyzyjny matematyczny zapis historii korzystania przez użytkownika z telefonu.

Za skorzystanie z wersji beta "niebieskiej pigułki" zapłacić trzeba 1,30 zł brutto (poprzez e-płatność) lub 2,40 zł brutto (SMS). Analitycy i prawnicy z zespołu projektu blupill z pomocą specjalnego systemu wprowadzają na bieżąco wszystkie zasady naliczania cen za usługi komórkowe.




Usługa po fazie testów dostępna jest obecnie dla użytkowników 4 największych polskich sieci. Jak zapewnia jej dostawca, jest to rozwiązanie zupełnie inne niż usługi starej generacji, czyli klasyczne porównywarki, które ograniczają poszukiwania do taryf spełniających uśrednione parametry użytkownika.

Do skorzystania usługi dostępnej pod adresem www.projektblupill.pl, konieczne jest podanie swoich danych do logowania się w serwisie eBok aktualnego operatora. Projekt blupill został skonstruowany z zachowaniem mechanizmów ochrony danych stosowanych przez banki. Na jego serwery nigdy nie trafiają prywatne dane użytkowników.

Dane użytkownika nie są przekazywane na zewnątrz i pozostają cały czas na jego komputerze. Projekt jest stale audytowany przez specjalistów od bezpieczeństwa, można zatem w pełni na nim polegać - zapewnia Krzysztof Młynarski, ekspert od bezpieczeństwa w IT.

Źródło tekstu: Entellico, wł     

Dodaj do:
w sumie: 59
  • 3

    42. ~  2011-03-10 22:06:08  host: 84-10-219-22.dynamic.chello.pl

    wybaczcie ale mam podac telefon,haslo,i jescze za to zaplacic!!Musial bym byc kompletnym durniem-a moze jeszcze im dowod osobist przeslac i weksel in blanco.Jakos czuje ze z tego bedzie wielki przekret a przekreceni nic nie zrobia bo przeciez dali sami swoje dane.Ciekawe co na to UKE...

  • 0

    43.  2011-03-10 22:40:25

    Na pewno znajdą masę klientów. Skoro loterie smsowe znajdują tylu chętnych to taka firma też znajdzie.

  • 3

    44. ~Longman  2011-03-10 23:03:32  host: abty238.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W moim przypadku to by się nie sprawdziło. Pomijam obiekcje dotyczące bezpieczeństwa (wg mnie słuszne). Kwestia jest taka, że "bluepill" nie uwzględnia dynamiki rynku (pewnie musiałyby być tam wbudowane mechanizmy fuzzy logic) i związanych z tym kwestii psychologicznych. Dam przykład po sobie - jak rok temu mając Playa mając dwa numery w książce telefonicznej rozmawiałem około 180-240 minut co miesiąc to obecnie mając ich 11 nie schodzę poniżej 1200. I to cały czas mając tę samą ofertę. Po prostu stan darmowy i przyrost numerów w książce telefonicznej "pozamiatał sprawę". A jakby inni nie przeszli do Plya to pewnie niewiele by się przez ten rok zmieniło.

  • 0

    45. ~mirekb  2011-03-10 23:56:47  host: user-109-243-189-183.play-internet.pl

    jak dla mnie usluga nigdy nie bedzie przydatna..ide do salonu,pytam zastanawiam sie-przed tym wszystkim strona opa,kalkulator..starczy,jak sie umie liczyc

  • 0

    46. ~  2011-03-11 01:14:01  host: dcy45.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Skąd oni wzięli nazwę "Niebieska pigułka". To ma się kojarzyć z Viagrą?

  • 0

    47. ~zori  2011-03-11 01:58:25  host: lyw210.internetdsl.tpnet.pl

    ocho! plusowy ~idiota awansował na ~kretyna. Gratulacje. @41

  • 2

    48. ~idiota  2011-03-11 07:17:47  host: z23-14.opera-mini.net

    Usługa w swojej konstrukcji mocno kontrowersyjna, jak i całkowicie niepotrzebna. Użytkownicy Play, Ery, Orange i MVNO nie zdają sobie sprawy jak mocno ograniczani są cenami przez swoich operatorów. Wszelkiego rodzaju wyliczenia będą czymś w rodzaju wyników badań naukowych przez osoby z naszego wymiaru na temat życia w 4 wymiarze czy innych światach równoległych. Tak, uważam że jest zdecydowana różnica wśród ofert dostępnych na rynku. Jak wiadomo punkt widzenia jest zależny od punktu siedzenia, więc jest oczywiste, że z momentem zmiany na tańszego operatora, np simplusa, nasz profil użytkowania ulegnie zmianie. Jeśli ktoś zarabia więcej to i więcej będzie wydawał, tak jest zazwyczaj. Oczywiście sami decydujemy gdzie chcemy mieć swój numer, niemniej jednak uważam, że skoro można taniej mieć w plusie to nie ma sensu przepłacać. Numery w tej chwili przenosi się za darmo w 24h, plus otworzył dodatkowe punkty firmowe by sprostać wyzwaniom rynkowym, więc naprawdę niewiele dzieli ludzi od szczęścia, którego w świecie telekomunikacji nie zaznali. Warto być panem swojego losu.

  • 0

    49. ~multimiX  2011-03-11 08:00:02  host: ip-89-174-124-10.multimo.pl

    liczyć nie trzeba, mam 2 abo long play bez tel i już pokończyły się okresy zastrzeżone. jak mi się znudzą, to wystawi się na allegro cesje do sprzedania. ciekawe, czy będą chętni... ;)

  • -1

    50. ~  2011-03-11 08:40:51  host: p16-04.opera-mini.net

    47 przecież simplus jest najlepszy to nie jednemu psu na imię burek

  • 1

    51. ~zxczxczxc  2011-03-11 12:20:26  host: mail82.anonymouse.org

    A przypadkiem hasła do konta bankowego, prywatnej poczty i numeru mojej karty kredytowej nie chcą? A może jeszcze numer buta? Komuś się tu chyba w d***pie poprzewracało.

  • 0

    52.  2011-03-11 15:35:19

    Niezłe przegięcie.Co za "naukowiec" to wymyslił?

  • 1

    53. ~Frank  2011-03-11 17:31:34  host: user-46-112-129-189.play-internet.pl

    1. To jakiś żart? Login i hasło podawać? Projekt za takie pieniądze i (samozwańczo) uważający się za innowacyjny powinien wiedzieć, że tak się nie robi i nie ma pola do dyskusji w temacie! 2. Eksperci zapowiadają korzystny wpływ na rynek? Dla mnie to "eksperci", a nie eksperci - patrz pkt.1. - Prawdziwy ekspert powinien takie kwiatki zbojkotować. 3. Można było analizę danych załatwić funkcją export-import pliku z billingiem (każdy operator udostępnia takową), zatem pytanie się pojawia: Po co tak naprawdę potrzebny im dostęp do mojego konta? Pełne dane osobowe (wraz z automatycznym powiązaniem ich z konkretnymi numerami telefonów) nie są potrzebne do analizy taryf i billingów. 4. Z definicji (bez względu na zaufanie personalne) nie powinno się ufać zapewnieniom, że nie przechowują pobranych danych - wiele serwisów już obiecywało, aż w końcu wychodziło na jaw co innego. 5. Nawet jeżeli pobranych danych nie udostępnią nikomu (bo w natychmiastowe usuwanie nie uwierzę), to jeszcze nie rozwiązuje problemu, że mogą mieć włamanie i dane te wyciekną tak czy owak. Nikt chyba nie wierzy w istnienie serwera nie do złamania? :) 6. W końcu służby specjalne będą mogły łatwiej dorwać się do Waszych billingów - brawo! ;) Reasumując: Pomysł dobry, ale polityka i wykonanie porażka. Bez urazy, ale wygląda jak projekt od lamera dla lamera. Pozdrawiam (również ekspertów) Frank

  • 0

    54. ~  2011-03-11 17:46:58  host: dcy45.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przed chwilką opowiedziałem o serwisie i streściłem, jak działa kobiecie. Jej mina i wyraz oczu bezcenne. Gdybym to ja wymyślił nazwałaby mnie idiotą.

  • 1

    55. ~  2011-03-11 19:20:16  host: z07-07.opera-mini.net

    Mam nadzieję, że Redakcja Telepolis dobrze się bawiła zamieszczając tą wiadomość :-) Bo to żenujący pomysł dla ludzi nie posiadających umiejętności czytania ze zrozumieniem. Jak można skorzystać z "usługi", która wymaga zapłaty za podanie swoich najbardziej prywatnych danych? Życzę powodzenia... Zwłaszcza tym co udostępnią loginy i bilingi...

  • 1

    56.  2011-03-11 23:07:31

    Jeżeli miałbym udostępnić hasło do swojego e-bok to chciałbym wiedzieć komu... na stronie zero informacji - NIP, REGON czy chociaż adres? W ten sposób zaufania nie zbudujecie...a i tak nie mam zamiaru udostępniać hasła ;)

  • 1

    57. ~  2011-03-12 01:01:05  host: v10-15.opera-mini.net

    Wróciłem z imprezki i też się zgadało o niebieskiej pigule. Pomimo pewnego nasycenia rozweselaczem naszych organizmów generalnie potwierdzam już zamieszczone opinie. Mikt, powtarzam nikt nie miał ochoty na podawanie loginów, haseł i udostępnianie bilingów. Lepiej niech pomysłodawcy zmienią założenia i wprowadzą mniejszą inwazyjność projektu w prywatne dane. No chyba, żę Wy będziecie płacić za pobieranie prywatnych danych, to może więcej się szaleńców znajdzie.

  • -1

    58. ~TtZz  2011-03-12 14:18:41  host: 62.152.144.138.dsl.dynamic.eranet.pl

    skorzystałem - program niedopracowany... podaje sieć rodzinną z 2 numerami na które dzwonie najczęściej - nie wie, ze są to numery w taryfach biznesowych i takiej sieci rodzinnej nie można włączyć... nie ma chyba w porównywarce taryf biznesowych... wyniki są tylko z taryf prywatnych...przydałaby się informacja co ten program wyliczył, średnie itp. brak takich informacji...u mnie Era wyszła najtaniej...

  • 1

    59. ~  2011-03-12 15:13:05  host: dcr38.neoplus.adsl.tpnet.pl

    $58. I jak samopoczucie, że Twoje dane są już w nieznanej firmie? I jeszcze do taryf biznesowych. Rewelacja!

  • 0

    60. ~Bloose  2011-03-25 15:57:39  host: bey140.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hehehe. Podajcie mi loginy i piny do Waszych kont bankowych, Twórcy "blupill", a przeanalizuję stan kont i Wasze przelewy celem dobrania najlepszych ofert w sklepach :D

  • 0

    61. ~marek  2011-04-20 20:35:26  host: user-46-113-61-129.play-internet.pl

    no bez sensu. przeciez jak ktos juz ma konto na self-servisie i zna swoj kod abonencki to co za problem sciagnac billing ? inna sprawa ze killbill nie bierze zadnej odpowiedzialnosci na swoje sugestie. biora pieniadze za cos i nie ma gwarancji ze ich propozycja jest najlepsza. znalazlem serwis http://tanie-gadanie.net/ .liczy tak samo jak killbill, 1000 razy szybciej, przez WWW no, i za darmo ...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-241-171.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.