Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nie wszystkie nagrody są bezwiednym naciąganiem na koszty

Nie wszystkie nagrody są bezwiednym naciąganiem na koszty

WitekT 8 Stycznia 2007 14:32

0 0

Wygrałeś nagrodę na rok 2007, łączę... - taki komunikat słyszą od pewnego czasu abonenci Telekomunikacji Polskiej. Nagrany głos informuje o wygranej oraz o tym, że za chwilę przełączy rozmowę na inny numer.

Abonenci zwykle przerywają rozmowę tuż po komunikacie "łączę", obawiając się że dokonane zostanie przekierowanie rozmowy na numery o podwyższonej opłacie i naliczona zostanie na ich koszt należność. Konsumenci, którzy występują w tej sprawie do Prezesa UKE podejrzewają, że przedsiębiorca może korzystać z usługi przekierowania numeru w celu wyłudzenia należności od abonenta, do którego kierowane jest połączenie.

W związku z powyższym Prezes UKE poprosił o informacje Telekomunikację Polską na temat technicznych aspektów takich połączeń i ewentualnych zagrożeń dla klientów i otrzymał następującą informację:

1. Opisywana akcja promocyjna jest wyłącznie działaniem marketingowym. Odsłuchanie takiej informacji nie jest związane z zagrożeniem poniesienia przez abonenta dodatkowych kosztów, chyba że sam zdecyduje się na wykonanie połączenia na podany w komunikacie numer. Abonenci TP nie ponoszą kosztów połączeń przychodzących bez względu na źródło wywołania, z wyjątkiem opisanym w punkcie 2.




2. Odebranie rozmowy przychodzącej może wiązać się z koniecznością poniesienia jej kosztu tylko w przypadku:
usługi zamawiania połączeń na koszt abonenta B, która jest realizowana przez telefonistkę TP po uprzednim uzyskaniu zgody abonenta na przyjęcie takiego połączenia,
infolinii 0-80, która jest świadczona na podstawie zamówienia składanego przez abonentów.

3. W systemach telefonicznych TP, usługa przekierowania połączeń może być realizowana wyłącznie przed zgłoszeniem się abonenta wywoływanego, natomiast w trakcie trwania połączenia nie ma możliwości przekierowania połączenia na inny numer. Ponadto, TP zablokowała możliwość przekierowania połączeń na numery 0300, 0400 i 070.

Reasumując należy stwierdzić, że odsłuchanie komunikatu stanowiącego element opisanej akcji promocyjnej (czyli odebranie połączenia z automatycznego systemu wywołującego) nie wiąże się z ryzykiem obciążenia abonenta opłatami za to połączenie. Zagrożenie kosztami wystąpi dopiero wtedy, gdy abonent ulegnie pokusie i zrealizuje połączenie pod wskazany w komunikacie numer. Każdorazowo można sprawdzić podawany numer - w rejestrze numerów wykorzystywanych przez dostawców usług o podwyższonej opłacie prowadzonym przez Prezesa UKE, aby wiedzieć, do kogo kierować ewentualne reklamacje i zażalenia.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~tf  2007-01-08 15:31:06  host: 213-192-115-50.softlab.gda.pl

    powtarzalem to od zawsze...

  • 0

    2. ~  2007-01-08 15:57:46  host: w3cache2.icm.edu.pl

    A jaka jest procedura postępowania jeśli numer premium jest "żywy" ale nie ma go w wykazie u Pani UKE?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-162-138.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.