Wśród przebadanych 1075 osób w wieku powyżej 30 lat, 20,2% nie miała telefonu komórkowego. Emporia przedstawia wyniki badania konsumenckiego.
Zdecydowana większość respondentów, którzy nie mają telefonu komórkowego przyznaje, że wystarcza im telefon stacjonarny - uważa tak łącznie 95,3% z nich, zaś ponad połowa (50,4%) uważa, że dzwonienie z telefonów komórkowych jest zbyt drogie. Badani przyznają także, że nie lubią być nieustannie dostępni "pod telefonem" - zdecydowanie twierdzi tak 66,7%, a umiarkowanie 9,7%. Większość z nich (86,7%) nie widzi potrzeby korzystania z telefonu komórkowego.
Respondenci zwrócili też uwagę na wady funkcjonalne większości telefonów komórkowych. 70% zgadza się z opinią, że telefony komórkowe mają zbyt wiele skomplikowanych funkcji. 85,3% uważa, że klawisze w telefonach są zbyt małe, a 76,2% twierdzi, że telefon komórkowy łatwo zgubić. Prawie ośmiu na dziesięciu respondentów (78,6%) zgodziło się z tezą, że o telefonie komórkowym łatwo zapomnieć - np. by zabrać go ze sobą wychodząc z domu.
Tym samym Emporia utwierdziła się w przekonaniu, że większość oferowanych w sprzedaży telefonów jest zbyt skomplikowana dla przeciętnego konsumenta, zaś brak wystarczająco rzetelnej informacji i wyjaśnień ze strony sprzedawców nie pomagają nieco starszym klientom w podjęciu decyzji o zakupie nowego telefonu.
Źródło tekstu: Emporia