Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Nie ma sposobu na telemarketerów?

Nie ma sposobu na telemarketerów?

LuiN 17 Kwietnia 2013 11:15

16 0

Tomasz Żółciak z Dziennika Gazety Prawnej postanowił sprawdzić jak można walczyć z nieznośnymi telemarketerami. Urzędy rozkładają ręce.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odsyła zainteresowanych do GIODO, tam można dowiedzieć się, że jeżeli rzeczywiście nasz numer został wybrany losowo i przedstawiciel firmy nie wie z kim się łączy, uznać należy, że nie doszło do przetwarzania danych osobowych.

Firma byłaby zmuszona do przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych dopiero w specyficznych sytuacjach, np. gdy gromadzi pozyskane dane w oddzielnej bazie - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Warto wsłuchać się czy konsultant nie używa naszego imienia, nie pytając o nie wcześniej, bo to oznaczałoby, że numer nie został wylosowany, lecz firma posiada nasze dane osobowe. W tej sytuacji możemy skorzystać z przysługujących nam uprawnień i zażądać usunięcia naszych danych.




Autor tekstu z Dziennika Gazety Prawnej podsuwa również inne rozwiązanie, tzw. listę Robinsona, prowadzoną przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB). Lista ta gromadzi osoby, które nie życzą sobie wykorzystywania ich danych w celach marketingowych. Niestety, zapisanie się na listę uchroni nas jedynie przez firmami zrzeszonymi w SMB, a na liście znaleźć można się wyłącznie poprzez pisemny wniosek dostarczony do biura stowarzyszenia. W efekcie zainteresowanie listą Robinsona jest niewielkie i na koniec 2012 roku było w niej tylko 516 wpisów.

Warto w tym miejscu dodać, że przedsiębiorcy wykorzystujący zbiory danych osobowych w celach marketingowo-handlowych mają obowiązek rejestrowania swoich baz w GIODO. Niezarejestrowanie zbioru danych osobowych lub niewłaściwe korzystanie z niego grozić może grzywną od 50 do 200 tys. zł, a w szczególnych przypadkach karą pozbawienia wolności do dwóch lat.

Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna     

Dodaj do:

Tagi: telemarketing

w sumie: 120
  • 0

    111. ~alphabezomegi  2013-04-18 12:32:05  host: gw.casus.com.pl

    Jeśli konsultant nie wyrobi normy sprzedażowej dziennej to zostaje swolniony predzej czy pózniej, wieć nikt tu nie wciska bo chece, tylko dlatego bo sie o prace bojii

  • 0

    112. ~solus  2013-04-18 13:54:04  host: wpc107.bialnet.pl

    http://www.youtube.com/watch?v=sz0dWjY_VuA

  • 0

    113. ~  2013-04-18 17:04:01  host: eor79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    107. Ten kto czyści szalety wykonuje pracę użyteczną i przydatną. Telenaciągacz wykonuje ... No jaką wg ciebie pracę wykonuje? Chociaż ja zadałbym pytanie czy to jest praca? Kraść niby nie kradnie, ale naciąga ludzi na zbędne wydanie kasy. Pół biedy jak trafi na bogatego, ale jak na biednego takiego jak on i liczącego każdy grosz to już sens tej jego "pracy" jest wątpliwy.

  • 0

    114. ~  2013-04-18 17:19:06  host: eor79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    110. Zastanawia mnie po co marnujesz swój czas, no i pośrednio czas tego gościa co do ciebie dzwoni? Dziwny sport jak na kilka telefonów o tzw d Maryni dziennie.

  • 0

    115. ~telemarketerka  2013-04-18 19:21:33  host: 85.219.163.130

    jak czytam niektóre komentarze odnośnie pracy w telemarketingu to aż mnie krew zalewa... widać jak niektórzy są nieświadomi jakie są realia na rynku pracy. sama osobiście pracuję w telemarketingu i szczerze mówiąc był to wybór ostateczny po dwóch miesiącach poszukiwania jakiejkolwiek innej pracy (mimo sporego doświadczenia zawodowego, na moim rynku lokalny, pracy brak). Dlatego też nie rozumiem osób, które krytykują pracowników telemarketingu jeśli sami nie mieli z tym nigdy do czynienia :)

  • 0

    117.  2013-04-19 08:19:32

    #98 i 103 - Musk to inaczej piżmo, za Wikipedią: Piżmo (Musk Extract) ? to wydzielina z gruczołów okołoodbytniczych piżmowca (Moschus moschiferus, dawn. "jeleń piżmowy"), stosowana jako substancja zapachowa i utrwalacz zapachu perfum.

  • 0

    118.  2013-04-19 12:03:38

    @117 - Aaa, taki musk. Myślałem że Elon Musk, ten od Tesli i SpaceX. ;)

  • 0

    119.  2013-04-19 17:21:38

    114 - odmawiając od razu jest gorzej, bo są uparci... Jak się nagadają, odechciewa im się dalej przekonywać ;-) Sprawdziłem. Mogę też w ogóle nie odbierać telefonów... Jednak to może być niezbyt dobra dla mojej działalnośi i uzyskiwanego z niej przychodu ;-) ~telemarketerka - ja to rozumiem, tylko jeśli proszę kulturalnie, aż do żądania - też kulturalnego - usunięcia moich danych od Ciebie, to dlaczego mojej woli i prawa nie chcesz uszanować tylko się rozłączasz? Jesli masz to w poważaniu głębokim to na co liczysz? Że ja będę miał szacunek dla Twojej roboty? Albo, że kupię co mi polecasz, żebyś cokolwiek zarobiła? Przestań... Nie mów, ze nie mam z tym do czynienia, bo dzisiaj tylko 5 takich telefonów odebrałem.

  • 0

    120.  2013-04-19 17:22:37

    Wszystkie od firm, które prosiłem wcześniej o usunięcie moich danych osobowych ;-)

  • 0

    121.  2013-04-19 17:35:26

    Mam pomysł, można by zorganizować zawody, kto dłużej pociągnie rozmowę z takim telemarketerem oczywiście nic nie kupując w efekcie. Gdyby dużo ludzi tak robiło to odechciałoby się im dzwonić.

  • 0

    122. ~Calm7  2013-04-19 17:37:58  host: v19-09.opera-mini.net

    121). A nie lepiej konkurs kto krócej..?

  • 1

    123. ~  2013-04-19 17:39:04  host: adak161.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #115 A mnie krew zalewa, jak taka telehiena (#116 świetna nazwa) naciągnie starszą osobę z mojego kręgu i później trzeba odkręcać "zamówienie". To, że pracujesz (?) tam gdzie ciebie zatrudniła nacigacka firma to mogę zrozumieć, ale twojego świętego oburzenia z jednoznacznej oceny twojej pracy(?) już nie. Wygląda to jak wygląda i faktów nie zmienisz. Nowej pracy życzę, w której naciąganie i telefoniczne manipulowanie ludzi nie będzie priorytetem.

  • 0

    124. ~  2013-04-19 17:59:22  host: adak161.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #121 Konkurs może i być, ale wiesz, że to niczego nie zmieni. Jak dzwonili tak nadal będą dzwonić. Niemniej chyba w końcu numery na których mają jakieś problemy wpisują na swoją czarną listę i ilość wdzwonień spada do raptem paru w miesiącu. Automatyczna sekretarka to pierwszy firewall ochrony przed telenaciągaczami i to taka, że natychmiast się włącza lub taka z bardzo długą zapowiedzią (maks jest u mnie 60 sekund). Który naciągacz będzie tyle czekał? Równie dobrze można nagrać ciszę i niech gostek duma i o co chodzi. Kiedyś stacjonarka to był luksus, potem podstawa (szczególnie dla starszych osób-ratowanie życia), a w dobie komórek i spamu telefonicznego staje się uciążliwym gadżetem skazanym w pierwszej kolejności do likwidacji. Smutne to jest jak zostaliśmy zmanipulowani przez konsumpcję za wszelką cenę bez żadnych skrupułów. Mam nadzieję, że po tych postach telemarketerzy (nie mylić z prawdziwym konsultantem pracującym na słuchawce) spojrzą trochę inaczej na swoją pracę(?) i się zastanowią nad jej użytecznością. Róbcie to co robicie skoro musicie, ale przyjmijcie na klatę prawdę jaka się wiąże z waszą działalnością. G w sreberku nie wiem jak poperfumowane i tak będzie śmierdziało. Oczywiście moje uwagi nie dotyczą telemarketerów, których praca nie polega na naciągnięciu bogu ducha winnych ludzi czyli np. robienie jakiś badań sondażowych itp.

  • 0

    125. ~TRC  2013-04-20 15:27:22  host: 91-231-53-130.holicon.pl

    Prawda jest taka, że dobry telemarketer w dobrej firmie nie musi naciągać. Ja sprzedaję T-Mobile w zewnętrznej firmie i da się wyrobić target nie naciągając staruszków (których w T-Mobile najwięcej). Tylko góra musi to umożliwić (tutaj firmie zależy na "zachowaniu" dobrej twarzy).

  • 0

    126. ~  2013-04-21 01:42:54  host: eot245.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To ty uważasz, że nikogo nie naciągnąłeś czyli wszystkim zaproponowałeś i sprzedałeś to co potrzebowali. Niesamowita pewność siebie. Niestety prawda jest inna i było to właśnie wykonywane przez ludzi pracujących dla T-mobile. Znajoma nie miała dobranego właściwego abo. To tak na marginesie.

  • 0

    127. ~lookaty  2013-04-22 22:42:16  host: afgk9.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zwyczajnie nie wyrażam zgody na nagrywanie. Nie ma żadnych "ale" lub "być może" :)

  • 0

    128. ~  2013-04-23 10:28:32  host: ip-081030136165.metro-networks.pl

    każda firma ma raczej wewnętrzne czarne listynumerów, do których nie dzwoni, trzeba tylko sie na nią dostać, i po sprawie, jak, ......, ogranicza tylko wyobraźnia, niestety najskuteczniejsze są metody najmniej kulturalne

  • 0

    129. ~bob  2013-05-08 22:34:10  host: bjl142.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Telemarketing to patologia. Przyczynia sie do pogarszania warunków zatrudnienia, ma w sobie coś z nękania. Obecnie w prawie każdej firmie szefostwo gdy nie ma pomysłu na trudny rynek to każe dzwonić i wkurwiać klientów. Powinien być wprowadzony zakaz łączenia tej formy pracy poza konkretnym stanowiskiem zadeklarowanym jako st. telemarketera. Wtedy telefony wykonują ludzie świadomi tego co robią. A w Polsce obecnie trwa jakas mania żygania ofertami przez telefon pracodawcy znęcają sie na pracownikach nieprzystosowanych psychicznie do takiej namolności. Klienci też nie są zadowoleni dlaczego zatem nie ma zakazu tej formy nękania ludzi?

  • 0

    130. ~goska  2013-06-13 18:08:24  host: adbz190.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja chciała bym pozdrowic miłego telemarkera który niedawno do mnie dzwonił i cchciał wysłać mi kksiążkę kucharśnie po czym kompletnie zmieniliśmy temat. :-D

  • 0

    131. ~Kasia  2014-02-10 20:50:57  host: host-89-230-49-120.konin.mm.pl

    Do wszystkich przeciwnych,ponad dwa lata pracowałam na słuchawkach i to na różnych projektach.Na czas mojej pracy zdarzyła się 1 Reklamacja na moje usługi reklamacja ta została uwzględniona ponieważ faktycznie nie doszła zmówiona przesyłka z zamawianą zawartością a było tam coś innego. Nie zgadzam się z tym co mówicie,starannie pomimo trudnych projektów dobierałam oferty do potrzeb klienta bo to my telemarketerzy jesteśmy w pierwszym kontakcie wizytówką Naszej firmy. Oczywiście obiekcje i ale były zawsze ale nigdy nie negowałam klienta swoim pustym przekonaniem a tylko i wyłącznie bazowałam na tym co klient ma i mieć może i co na tym zyska. Wypracowywałam swój cel zawsze i kiedy kończyłam rozmowę klienci zastrzegali że przy kolejnych umowach czy jakichkolwiek kłopotach chcą się kontaktować tylko ze mną-trzeba być człowiekiem i postawić sie w roli klienta i obsługiwać go tak jakby się samego siebie obsługiwało.Wiem banał jak dla wielu ale powiem Wam jedno w tej chwili jestem specjalistą ds.call center i w taki sposób wyszkoliłam swoją grupę i co ...... moja grupa jest liderem ilościowym, jakościowym, i mamy 97% zadowolonych klientów z którymi rozmawiamy już po dokonaniu transakcji. Pozdrawiam zatem wszystkich telemarketerów i telemarketerki. Nie poddawajcie się: 5

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-148-252.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.