DAJ CYNK

Nie chcemy przelewać pieniędzy na numer telefonu

LuiN

Rozrywka

Co czwarty Polak, aktywnie korzystający z bankowości elektronicznej, chciałby mieć możliwość przesyłania pieniędzy z wykorzystaniem swojego smartfonu, bezpośrednio na numer telefonu odbiorcy - wynika z sondażu zrealizowanego dla KIR przez ARC Rynek i Opinia.

Co czwarty Polak, aktywnie korzystający z bankowości elektronicznej, chciałby mieć możliwość przesyłania pieniędzy z wykorzystaniem swojego smartfonu, bezpośrednio na numer telefonu odbiorcy - wynika z sondażu zrealizowanego dla KIR przez ARC Rynek i Opinia.

W komentarzu do wyników czytamy, że do korzystania z takiej usługi zachęca przede wszystkim szybkość i prostota, bo aby przelać pieniądze w kilkanaście sekund nie trzeba znać numeru konta odbiorcy.

Patrząc jednak na dołączony do komunikatu wykres, jasno widać, że większa liczba ankietowanych nie życzy sobie takich płatności (27%), niż jest nimi zainteresowana (25%). Pozostałe 49% ankietowanych wybrało opcję "Trudno powiedzieć". Z ankiety wynika również, że tylko 37% użytkowników bankowości elektronicznej słyszało o przelewach na numer telefonu.



Natychmiastowe przelewy na numer telefonu, tzw. przelewy P2P, oferowane są za pośrednictwem Blika przez Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, PKO Bank Polski oraz mBank. Do rozliczania transakcji wykorzystywana jest infrastruktura, obsługiwanego przez KIR, systemu przelewów natychmiastowych Express Elixir - niezależnie od pory dnia, w której przelew został zlecony, trafia on do odbiorcy w czasie liczonym w sekundach.

Ankieta
16%
10%
63%
11%

Wszystkich głosujących: 369


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: KIR, wł