Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości NextiraOne i Cisco rozbudowały sieć komunikacyjną Straży Granicznej

NextiraOne i Cisco rozbudowały sieć komunikacyjną Straży Granicznej

sirmark 22 Kwietnia 2010 19:56

0 0

Firmy NextiraOne i Cisco poinformowały o zrealizowaniu wdrożenia dotyczącego rozbudowy i utrzymania platformy teleinformatycznej i komunikacyjnej Straży Granicznej. Projekt był współfinansowany ze środków Funduszu Granic Zewnętrznych Unii Europejskiej.

Realizując projekt dla Straży Granicznej eksperci NextiraOne wdrożyli i uruchomili dedykowany system bezprzewodowej łączności głosowej Cisco dla przejść granicznych, zapewniający komunikację poprzez sieć VoWLAN oraz Wi-Fi Mesh dla 14 placówek terenowych Straży Granicznej zlokalizowanych wzdłuż wschodniej granicy Polski z Rosją, Białorusią i Ukrainą.

Wdrożenie tych rozwiązań w polskiej Straży Granicznej pozwoli na integrację środków komunikacyjnych wykorzystywanych przez funkcjonariuszy pracujących w różnych lokalizacjach. Zastosowanie rozwiązania Voice over WLAN oraz integracja Cisco IP Interoperability and Communications System (IPICS) dla komunikacji PTT (push-to-talk, Naciśnij i Mów) ma na celu zwiększenie zdolności reagowania na zaistniałe sytuacje oraz podnosi poziom bezpieczeństwa.




Nowa infrastruktura została dodatkowo wzbogacona o rozwiązanie Physical Security, w którym zastosowano urządzenia nadzoru wideo firmy Axis Communications monitorujące przejścia graniczne oraz system nagrywania głosu z telefonów bezprzewodowych firmy NICE Systems. Elastyczne rozwiązanie pozwala na integrację nowego systemu telefonów bezprzewodowych z użytkowanymi wcześniej radiotelefonami analogowymi.

Bezprzewodowa platforma zawiera dwa rozwiązania, pierwszy raz zintegrowane ze sobą na potrzeby Straży Granicznej na terenie Polski: IPICS oraz system Wi-Fi Mesh.
System Wi-Fi Mesh jest zewnętrznym, bezprzewodowym rozwiązaniem umożliwiającym Straży Granicznej rozszerzenie sieci IP na obszary, do których doprowadzenie tradycyjnej sieci kablowej jest technologicznie niemożliwe lub trudne.
Cisco IPICS zapewnia komunikacyjną interoperacyjność między sieciami przewodowymi i bezprzewodowymi poprzez wprowadzenie usług PTT (Naciśnij i Mów) do sieci IP. IPICS dzięki klientowi XML zainstalowanemu w telefonach Cisco zmienia bezprzewodowe telefony IP w uniwersalne urządzenia komunikacyjne.

Źródło tekstu: NextiraOne     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • -1

    1. ~meme  2010-04-23 17:14:19  host: 095160106004.warszawa.vectranet.pl

    trzeba jeszcze dodać ze przetarg jak zwykle był ustawiony...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-232-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.