Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Netia zapowiada zmiany w sprzedaży i serwisie

Netia zapowiada zmiany w sprzedaży i serwisie

orson_dzi 10 Sierpnia 2016 08:21

0 4

Zachęcanie zamiast nakłaniania - taki ma być nowy model sprzedaży usług Netii. Agresywna sprzedaż przez kanały wychodzące do klienta zaczyna tracić sens - ocenia prezes spółki. Zapowiada też decentralizację procesu sprzedaży i obsługi. Dzięki temu klienci mają mieć lepszy dostęp do sprzedawców i serwisantów. Nowy model biznesowy ma też zmniejszyć rotację na stanowiskach sprzedażowych w spółce.



Pierwsze półrocze było dla nas zdecydowanie lepsze, niż planowaliśmy. Dzisiaj jesteśmy na etapie wdrażania planów strategicznych, które w styczniu zostały wstępnie zaakceptowane przez radę nadzorczą. Obecnie opracowujemy poszczególne plany operacyjne i business case'y, które opublikujmy, gdy tylko zostaną zaakceptowane - zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Tomasz Szopa, prezes Netii.

Według skonsolidowanego raportu w pierwszym półroczu br. przychody ze sprzedaży Netii wyniosły 777,4 mln zł i były o przeszło 8 mln zł wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zysk (przed opodatkowaniem) skurczył się z kwoty 15,4 do 9,5 mln zł. II kwartał był jednak lepszy od konsensusu. Wyniki pokazują w dalszym ciągu odpływ klientów telefonii stacjonarnej.

Obecny channel mix analogowy, jak go nazywam, jest już przestarzały, wygrzany i moim zdaniem stracił siłę oraz zdolność do agresywnego pozyskiwania klientów już w 2007-2008 roku - przekonuje Tomasz Szopa. Biznes telekomowy, który prowadzi Netia, staje się działalnością typu commodity, czyli taką jak energetyka, woda, ścieki czy kanalizacja. Każdy konsument chce dzisiaj mieć usługi telekomunikacyjne w domu, korzystać z internetu i telewizji. W związku z tym również podejście do ich sprzedaży powinno się drastycznie zmienić.

Sprzedaż przez kanały push towarzyszące intensywnej dystrybucji skłaniające handlowców do sprzedaży i promowania oferty producenta albo reklamujące dany produkt, usługę czy markę w sposób nieselektywny i agresywny powoli, zdaniem Tomasz Szopy, zaczynają tracić sens. Coraz bardziej skuteczna natomiast jest strategia typu pull, zakładająca większą interakcję z konsumentem i selektywność, starająca się zachęcać klienta, a nie wywierająca na niego presję.

Koncepcja nowej Netii zakłada takie właśnie podejście - zapewnia prezes spółki.

Według Tomasza Szopy aspekty technologiczne coraz rzadziej mogą być wykorzystywane w działaniach marketingowych jako atut oferty. Jednym z celów Netii jest szybka digitalizacja i stopniowe zwiększanie prędkości przesyłu danych.




Technologia ma być zupgrade'owana w ciągu następnych czterech lat do poziomu 1 Gbps, co daje niewyobrażalne prędkości. Transmisja danych będzie więc na najlepszym światowym poziomie - zapowiada Tomasz Szopa. Klienta interesuje, w jaki sposób dostarczamy mu usługę, ale o chęci zawarcia transakcji w dużej mierze decyduje sposób, w jaki go serwisujemy. I w tym kierunku chcemy się rozwijać.

Jak podkreśla prezes zarządu Netii, spółka wdraża model lokalny, głęboko decentralizując procesy biznesowe: od działań marketingowych, produktowych, poprzez komunikację, po model sprzedaży. To też przekłada się na lokalne inicjatywy. Spółka inwestuje np. w relacje z młodymi sportowcami, wspierając szkółki piłkarskie. Rozpoczęła również działania sponsoringowe w regionach. Ostatnio wsparła Aleksandrę Rolę, która została wicemistrzynią świata w amatorskim MMA (mieszanych sztukach walki).

Klienci mogą się spodziewać, że w pierwszej kolejności zdecydowanie poprawimy jakość obsługi. Decentralizacja spowoduje, że znajdą serwisanta, sprzedawcę blisko domu, na swojej ulicy. Będą ich znali wręcz z imienia i nazwiska - wyjaśnia Tomasz Szopa. Chcemy klientów serwisować lokalnie. Inaczej rozmawia się ze Ślązakiem, inaczej z Krakusem, na innych zasadach sprzedaje się w Warszawie. Należy znać, rozumieć i szanować regionalne oczekiwania Polaków żyjących na co dzień w swoich małych ojczyznach.

Nowy model biznesowy powinien także zmniejszyć rotację wśród pracowników sprzedaży. Dzięki temu, że dłużej będą oni zajmować dane stanowisko, będą też mieli większą wiedzę na temat rynku, co będzie z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych stron: klienta, pracodawcy i pracownika.

Duża rotacja powoduje, że pracownicy nie są w stanie poznać rynku i klientów, nie są w stanie świadczyć dla niego takiego poziomu serwisu, jak byśmy tego od niego oczekiwali. Możliwość rozpoznania sprzedawcy czy serwisanta z imienia i nazwiska moim zdaniem zdecydowanie wpłynie na poprawę relacji Netia-klient indywidualny - uważa Szopa.

Spółka nie planuje zmian w zatrudnieniu, ale zapowiada większe nakłady na szkolenia pracowników. Kształcenie w kierunku nowych kompetencji wymuszają zmiany zachodzące w firmie.

Biorąc pod uwagę to, że chcemy transformować i digitalizować spółkę, musimy położyć większy nacisk na budowanie nowych kompetencji. Dzisiaj korzystanie np. z big data wymaga szukania nowych kompetencji, których często w Polsce nie ma. Prawdopodobnie będziemy ich szukać, a być może nawet będziemy uczestniczyli czy współpracowali z uczelniami w wypracowaniu tych kompetencji w Polsce - zapowiada Tomasz Szopa.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: netia

w sumie: 26
  • 3

    7. ~  2016-08-10 09:47:53  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Panie Szopa - ja nie chcę mieć telewizji, telefonu stacjonarnego, ani usług dodatkowych.
    Potrzebuję tylko sprawnego internetu z umową na czas nieokreślony.
    Download min 30Mb/s, upload min 5-1-0Mb/s i bez wciskania żadnego szajsu udającego router.

  • -3

    8.  2016-08-10 10:15:08

    @4
    1.To straszne, podaj ile wynosi kara u innych - dla porównania
    2. j.w.
    3. Bzdura, dzwonisz na zwykły stacjonarny nawet jeśl nie jesteś jeszcz eklientem. Kwestie abonenckie załatwisz po weryfikacji - to chyba logiczne?
    4. To okropne, powinni Ci zamówić taksówkę
    5. Hmmm, ciekawe jak skorzystać na próbę z usług przed ich instalacją? Rozwiniesz to geniuszu?

    Klient-krzak z Ciebie

  • 2

    9.  2016-08-10 10:15:40

    @1 może wreszcie skończą łazić co miesiąc po mieszkaniach oferując najszybszy internet (do 50) pomimo posiadania upc 120... Nie licząc już tony ulotek walających się po klatce

  • 1

    10. ~  2016-08-10 10:20:20  host: ns316491.ip-37-187-129.eu

    Niech giną. Wiele lat temu między innymi dzięki netii oraz tp zlikwidowałem stacjonarny net i przerzuciłem się na gsm. Na początku było ciężko ze względu na niskie limity i prędkość, ale teraz jak mam lte z dużym pakietem + nielimitowany transfer w nocy to niczego więcej nie potrzebuję.

  • 2

    11.  2016-08-10 10:32:12

    Zachęcanie zamiast nakłaniania? Mniejsza rotacja pracowników? Facet mówi to, co każdy sprzedawca/konsultant, zmuszony do realizacji abstrakcyjnych planów sprzedażowych i szkolony w agresywnych technikach manipulacji, wiedział już kilkanaście lat temu.

    @2 Też mnie to wkurza. Ale że jestem zainteresowany, to podałem w końcu swój numer telefonu. Od półtora tygodnia nikt nie oddzwania...

  • 1

    12. ~delta  2016-08-10 11:13:45  host: 212.160.172.85

    Czyli robienie w konia dziadków ciąg dalszy. Dziedzictwo tele2 dalej obecne. Banda domokrążców zwanych dla zmylenia przeciwnika przedstawicielami handlowymi będzie dalej naiwnym dziadkom i pełnoletniej niewypłacalnej dzieciarni napalonej na pseudo nową technologię, wciskać kit, że jacy oni to cudowni. To już chyba lepiej mieć mobilny internet na kartę. Za 30 zł ma się 30 GB albo coś koło tego. No i żadnej umowy itp. Stacjonarny niepotrzebny, a telewizja przez dvb-t wystarczy bo i tak nic tam nie leci.

  • 0

    13. ~Zbycho  2016-08-10 13:04:19  host: static-91-225-134-170.devs.futuro.pl

    Oj Tomek Tomek ...

  • 1

    14. ~  2016-08-10 13:11:43  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @6: Bzdury Piszesz.
    1, 2: Przykładowo w UPC i Multimedia można zawrzeć umowę bezterminową z abonamentem zazwyczaj wyższym o jakieś 10-20zł od promocyjnego w umowach terminowych, bez kary umownej.
    3: Na "zwykłym stacjonarnym" na start masz weryfikację, nie połączysz się z konsultantem bez podania danych abonenta, nie zapytasz o ofertę, nic. Chcesz zapytać np. o szczegóły oferty czy kwestie związane z zawieraniem umów umowy - pisz przez formularz albo dzwoń na "premium".
    4: Na pewno w Orange zwracasz sprzęt w salonach, w UPC w salonach lub paczkomatem (wszystkie metody są bezpłatne).
    5: Nie rób z siebie większego idioty - nie chcę żadnych usług "na próbę". Chciałbym mieć możliwość podpisania umowy na samą "usługę główną", bez wciskania np. jakiegoś pseudo-antywirusa (F-Secure chyba, ktoś z niego korzysta?).
    Komentator-krzak z Ciebie.

  • 0

    15. ~  2016-08-10 13:17:15  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    c.d. 14:
    Albo chociaż móc zrezygnować z "dodatków" od razu po podpisaniu umowy, a nie za jakiś czas.
    Firma-krzak liczy, że klient zapomni i zapłaci za coś, czego wcale nie chciał.

    I jeszcze jedno - Kablówki i Orange w ofertach, w których sprzęt jest obowiązkowy nie pobierają opłat za udostępnienie urządzeń abonenckich. A Netia robi wszystko, żebyś zapłacił więcej, niż podstawowy abonament i opłatę instalacyjną.

  • 2

    16. ~  2016-08-10 13:25:03  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Gdyby im zależało na klientach, to by mieli prostą, uczciwą ofertę, także z umową bezterminową i liczyliby, że klient przekona się do jakości ich usług/obsługi i zostanie dłużej, może coś dokupi.
    A ich działania wyglądają raczej na "uwiązanie" klienta umową terminową, doliczenie maksymalnej liczby opłat dodatkowych i spisanie go na straty po czasie oznaczonym. Widocznie nie mają nic do zaoferowania, czym mogliby do siebie przekonać ludzi...

  • 0

    17. ~  2016-08-10 13:28:36  host: user-94-254-146-153.play-internet.pl

    Do 15 z dodatków możesz zrezygnować w Netii zaraz po uruchomieniu usług. Wiem bo tak robiłem gdy podpisałem umowy.

  • 1

    18. ~  2016-08-10 13:32:25  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @17: Czyli dla nowej umowy dopiero po instalacji.
    Dlaczego operator ma prawo narzucać klientowi jakieś dodatki?
    Mi to przypomina "zestaw obowiązkowy kawa + WZ-ka" http://tlp.is/ask

  • 0

    19. ~pabloki  2016-08-10 14:29:45  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    teraz pewnie będa używać zwrotu "zachęcam pania /pana..."

  • 0

    20.  2016-08-10 15:59:57

    @14
    1,2 ale to jest nie na temat, skarżysz się na wysokość kary wiec porównaj wysokość kary w UPC
    3. dzwoniłem dosłownie przed chwilą na stacjonarny , wybrałem że chcę zostać ich klientem, odebrał kolo, ładnie się przedstawił i pyta w czym może pomóc. Na połączenie z nim czekałem całe 20 sekund, mógłbyś się nie błaźnić więcej?
    4. jeśli przyniesiesz do nich do salonu, nie maja prawa odmówić przyjęcia

  • 0

    21. ~  2016-08-10 16:12:51  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @20: Dwa dni temu dzwoniłem na 227 111 111 i nie było opcji "chcę zostać klientem", dzisiaj z powrotem jest.
    W UPC masz 2 rodzaje umów na internet - bezterminowa bez kary umownej, oraz 24-miesięczna, w której kara jest niższa od sumy abonamentów (np. 215zł w opcji 30Mb/s, 441zł przy 120Mb/s, dopiero przy 250Mb/s kara jest wyższa niż w Netii - 1551zł).
    W Netii nie zawrzesz umowy bezterminowej. Masz do wyboru 6-miesięczną lub 24-miesięczną z tą samą wysokością kry (500zł).
    Abonament w UPC na czas nieokreślony jest o 10zł wyższy i nie masz miesiąca za 1zł, aktywacja w podobnej cenie (59,90 - 24 mies, 49,90 bezterminowa), antywirus za darmo na cały okres zobowiązania (24-mies) lub okres korzystania (bezterminowa)

  • 0

    22. ~  2016-08-10 16:14:38  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A co do zwrotu na własny koszt, opierałem się na zapisie w regulaminach, gdzie nie było słowa o bezpłatnym zwrocie w salonach.
    "9.3. W przypadku rozwiązania Umowy w zakresie Usługi Internetowej należy odesłać na koszt własny Urządzenie Netia Spot, w ciągu 14 dni od dnia rozwiązania Umowy."

  • 0

    23. ~  2016-08-10 16:17:46  host: 188.146.35.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Natomiast UPC podaje oficjalnie, że zwrot w paczkomatach jest bezpłatny: http://tlp.is/aso

  • 0

    24. ~Poznaniak  2016-08-10 20:19:32  host: 178-37-164-243.adsl.inetia.pl

    Netia to jedna wielka lipa. Jestem ich klientem od wielu lat. Obiecywali że biorąc od nich ADSL (ich kable ethernetowe pociągnięte do domu) wkrótce dostanę VDSL. Minęło 7!!! lat i ZERO inwestycji, jednyne co się zmieniło to wzrosła ilość utraty pakietów, dwa razy padł netiaszrot i spadłą prędkość już i tak bardzo wolnego ADSL. Firma totalnie w nic nie inwestuje w Poznaniu, tylko wyciąga pieniądze. W zeszłym roku konsultant na infolinii w chwili szczerości przyznał że centralka jest przeciążona i brakuje portów, nawet gdyby ktoś chciał się dopiąć to nie ma jak!!.
    Jeżeli czyta to pracownik netii to proszę sobie sprawdzić kod pocztowy 61-655 cała prawda o waszej firmie POZDROOO

  • 0

    25.  2016-08-11 10:17:28

    @21 Po prostu nie opłaca się zerwać kontraktu przy umowie 6mc, tylko płacić do końca abonament - wyjdzie dużo taniej, bo to krótki kontrakt. To że nie mają dogodnej opcji bezterminowej zmniejsza atrakcyjność ich oferty, ale czy dlatego to jest firma - krzak, jak napisałeś?
    @22 idą na łatwiznę, preferują żeby im odsyłać, ale gdyby zostawić im sprzęt na biurku pewnie załatwiliby sprawę pozytywnie. Nie ułatwiają komuś kto ich zostawia.

  • 0

    26. ~  2016-08-11 10:33:32  host: 31.42.29.102

    Do 21. W UPC od jakiegoś czasu antywirus jest płatny (pierwszy miesiąc bezpłatny). I jest to ten sam antywirus co w Netii- F-secure czy jakoś tak, tylko brandowany dla UPC

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-87-114-118.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.