Netia, na potrzeby zlokalizowanego we Wrocławiu, europejskiego centrum obsługi klientów linii lotniczych Qatar Airways, dostarczyła łącza dostępu do Internetu oraz międzynarodowe łącza telefoniczne, za pomocą których ulokowane w Polsce contact center obsługuje połączenia przychodzące na numery lokalne w 9 krajach Unii Europejskiej.
Przedmiotem umowy pomiędzy Netią z Qatar Airways są usługi dostępu do Internetu i telefoniczne międzynarodowej infolinii, polegającej na kierowaniu - za pośrednictwem międzynarodowego operatora - połączeń przychodzących z lokalnych numerów dostępowych (LNS - Local Number Service), uruchomionych w ośmiu krajach europejskich. Ruch z numerów lokalnych w tych krajach (i numerów lokalnych, obsługiwanych bezpośrednio przez Netię w Polsce) kierowany jest na łącza obsługiwane przez Netię.
Wszystkie połączenia z 8 krajów UE i Polski będą docelowo obsługiwane przez konsultantów zatrudnianych pw biurze we Wrocławiu. W pierwszej kolejności wrocławskiego Contact Center zajmie się obsługą klientów z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Do końca 2013 roku konsultanci pracujący we Wrocławiu mają również obsługiwać klientów dzwoniących na lokalne numery infolinii Qatar Airways w Hiszpanii, Włoszech, Austrii i Belgii.
Rozwiązanie dostarczone przez Netię pozwala w tej chwili na jednoczesną pracę na ponad 150 stanowiskach CC, z możliwością dalszej, szybkiej rozbudowy. Obecnie linie lotnicze Qatar Airways obsługują połączenia ze 125 miast na całym świecie i wciąż rozbudowują siatkę połączeń.
Qatar Airways to niejedyny klient Netii z branży lotniczej. Grupa Netia obsługuje również m.in. PLL LOT oraz Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.
Źródło tekstu: Netia