Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Netia zakłada, że mniej sprzeda i więcej zarobi

Netia zakłada, że mniej sprzeda i więcej zarobi

sirmark 11 Września 2013 19:51

6 1

Sytuacja na rynku zmusiła Netię do zweryfikowania dotychczasowych prognoz finansowych. W najbliższym roku spodziewa się niższych niż wcześniej zakładała przychodów, ale za to wyższych zysków i przepływów pieniężnych.

Jak przyznaje Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii - sprzedaż usług w segmencie klientów indywidualnych rośnie wolniej niż zakładano, natomiast coraz bardziej optymistycznie kształtuje się sytuacja w segmencie klientów biznesowych Netii.

Netia zamierza zamknąć ten rok liczbą 2,525 mln świadczonych usług, czyli o 125 tys. mniej niż zakładała. Ze skorygowanej prognozy finansowej na najbliższy rok wynika również, że operator będzie miał 1,9 mld zł przychodów (wobec 1,925 mld zł wcześniej zakładanych), 550 mln zł zysku EBITDA (wobec 525 mln zł), 100 mln zł zysku operacyjnego (wobec 65 mln zł) oraz 325 mln zł przepływów pieniężnych (wobec 300 mln zł).

Mirosław Godlewski uważa, że na obecną sytuację na rynku przekładają się gorsze nastroje konsumentów, które powstrzymują przed decyzjami zakupowymi. Jednocześnie zakłada, że w kolejnych latach sprzedaż Netii będzie rosła wraz z poprawiającą się koniunkturą gospodarczą.

Decyzje zakupowe czy inwestycyjne, z którymi wiele firm się wstrzymywało, muszą zostać zastąpione nowymi inwestycjami, tak że ja jestem pozytywnie nastawiony, jeśli chodzi o 2014 rok - podkreśla Godlewski.




Netia w najbliższej przyszłości zamierza skoncentrować się głównie na segmencie klientów biznesowych oraz indywidualnych, ale obsługiwanych na własnej sieci, która zapewnia wyższe marże. W segmencie klientów indywidualnych operator zamierza szybko zwiększać liczbę klientów Telewizji Osobistej Netii, z której korzysta obecnie ponad 100 tys. abonentów.

Tu zakładam, że powinniśmy mniej więcej podwoić ilość obecnych abonentów - podkreśla prezes. Powinniśmy zakończyć 2014 rok mniej więcej na poziomie 200 tys. klientów telewizyjnych.

Sprzedaż w segmencie biznesowym wspierać mają natomiast usługi dodane do usług podstawowych Netii, z których klienci wcześniej już korzystali. Wśród zapowiadanych nowości mają znaleźć się m.in. rozwiązania Unified Communications, tj. Netia Office Anywhere, integrujące różne kanały komunikacji dla klientów biznesowych, czy zaawansowany wideo-monitoring oraz profesjonalne rozwiązania WiFi.

Te rozwiązania oraz inne najnowsze trendy technologiczne w świecie internetu i wideo zostaną pokazane na tegorocznym Kongresie "Biznes to Rozmowy", który odbędzie się 3 października. Spotkanie ekspertów z branży i przedstawicieli firm organizowane jest przez Netię od 5 lat.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: mirosław godlewski | netia

w sumie: 16
  • 0

    1. ~  2013-09-11 20:28:34  host: ip-78-30-94-63.free.aero2.net.pl

    sirmark czy mógłbyś spróbować wyjaśnić skąd te sto milionów zysku operacyjnego? Bo twój kompan witek twierdzi że zysk operacyjny w prepaidach komórkowych jest gdy ktoś doładuje a mu zablokują i nie wykorzysta. W internecie to jak będzie, gdy ktoś nie skorzysta z neta codziennie?

  • 0

    2. ~a  2013-09-11 20:38:40  host: user-164-127-98-11.play-internet.pl

    @1 op wie ile go kosztuje sieć szkieletowa = koszt stały, a ile przez nią przejdzie to przejdzie.... tak jak no limit w komórkach w nocy, GB lecą, a Op zarobi coś, niż nic...

  • 0

    3. ~wewewe  2013-09-11 21:38:12  host: 213-238-91-193.adsl.inetia.pl

    brak zainteresowania ich ofertą to nie kwestia sytuacji gospodarczej tylko kretyńskiego modelu sprzedaży i oferty... :/

  • 0

    4.  2013-09-11 22:35:09

    Netia i klienci biznesowi? Naprawdę? Przecież nawet w dawnej TP, nawet mały biznes mógł wynegocjować ciekawe oferty o znacznie lepszej jakości usług niż to co prezentuje ta firemka... Ten komentarz może wydać się dość dziwny, bo od dawna krytykuję Orange głównie za ich bylejakość, ale w kwestii jakości usług stacjonarnych, są niewątpliwie lepsi od operatorów alternatywnych...

  • 0

    5. ~  2013-09-11 23:11:05  host: host-81-190-142-7.olsztyn.mm.pl

    @4 śmieszne historie opowiadasz. Chyba nie korzystales z uslug Netii. Ja mam w firmie netie i co do jakości i obslugi klienta to jeszvze nigdy nie narzekalem. Ba, ja nawet nie zglaszalem awarii bo takowej od początku (ponad 1, 5 roku) nie było. Jak mialem mieć 20 mega tak dostałem, upload 1, 1 mega. Wszystko zawsze dziala.

  • 0

    6. ~  2013-09-12 06:13:44  host: v44-02.opera-mini.net

    niech lepiej zalozy jak zmienic bok, bo wtym wesolym miejscu latwo mozna dostac rozne odpowiedzi na takie same pytania przy powtornym dzwonieniu, ze o jajach przy przedluzeniu umowy nie wspomne - inne warunki niz ustalone, konieczna (uznana) reklamacja jak w moim przypadku. W netii prawie nic nie ma, wiekszosc to outsourcing kiepskiej jakosci.

  • 0

    8. ~  2013-09-12 08:23:59  host: 77-255-22-152.adsl.inetia.pl

    @6 - potwierdzam, Netia to niestety jakaś parodia operatora... Technicznie nie jest źle, ale BOK to zupełna pomyłka. Ostatnio dzwoniłem z prostym pytaniem i mając uprzednie doświadczenia, zadzwoniłem zaraz po raz drugi, żeby zweryfikować pierwszą uzyskaną odpowiedzieć i co? Odpowiedź zupełnie inna :-). Dno i sto metrów mułu, niech ich to T-Mobile już kupuje, bo z dawnej Ery właśnie obsługę klienta wspominam najmilej...

  • 0

    9. ~tkubon  2013-09-12 14:27:58  host: ip-78-30-88-217.free.aero2.net.pl

    Polityka tej firmy to jakiś jeden wielki szwindel. Firmy zewnętrzne mają płaconą prowizję od podpisanej umowy, a nie od faktycznie zrealizowanej usługi. Sam pogoniłem paru razy tych naciągaczy. Kazałem im się wylegitymować dowodem osobistym, pokazać regulamin promocji na papierze, przesłać go na mail. Od razu spi.....ją, że aż się kurzy

  • 0

    10. ~Jakub  2013-09-12 17:20:17  host: ip-31-0-178-189.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    A ja to bym się w sumie wybrał na tę konferencję. Nie wiecie czy są gdzieś jeszcze bilety? Po ile?

  • 0

    11. ~robert  2013-09-12 19:26:45  host: 89-67-90-142.dynamic.chello.pl

    Hej, też jestem ciekawy, słyszałem coś o niej od znajomych ale nie wiem czy jest jeszcze szansa zakupu biletów. Ktoś się orientuje? Podobno w tym roku ma być naprawdę wysoki poziom - zarówno samej organizacji wydarzenia jak i pod względem światowych prelegentów.

  • 0

    12. ~ja wiem  2013-09-12 19:31:11  host: 78.10.248.78

    że usługa internetuz jaką mam od Netii, jest jak na razie b.dobra ale umowa jest na aż dwa lata wiec wszystko pred nami. A pomowień o rzekomą kiepską obsługe, nie potwierdzam.

  • 0

    13. ~chińskie mury  2013-09-12 22:50:59  host: 89.234.142.13

    A najlepsze jest to że jak ma klient WLRa lub BSA albo jeszcze lepiej LLU to obsługa lezy po stronie pionu sieci TP. Dzieki Pani Streżyńskiej są w TP chińskie mury. A to oznacza że jak klient Netii zgłasza awarię to obsługa techniczna reaguje zdecydowanie szybciej niż jak to jest klient TP. To absurd, wiem, ale to prawda. Nie wierzycie że tak jest? zapytajcie montera. Zawsze operator alternatywny ma szybciej usuniętą awarię niz klient TP, dlatego w styczniu spadam do Netii.

  • 0

    14. ~Maciek Biernacki  2013-09-15 19:43:06  host: afqu34.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robercie bilety można zakupić na stronie internetowej kongresu "Biznes to rozmowy". http://biznestorozmowy.pl/ Cena za bilet to 1200 zł netto. Zapraszam serdecznie! Maciek Biernacki Online Expert BiznesToRozmowy.pl

  • 0

    15.  2013-10-29 19:57:42

    Witam! V edycja kongresu "Biznes to rozmowy" już za nami, a ja chętnie poznam Państwa opinie na jego temat. Które wystąpienia i prelekcje zapadły najbardziej w pamięci? Kto najbardziej zaskoczył na konferencji? Proszę o wpisy na ten temat. Pozdrawiam, Maciek Biernacki Online Expert BiznesToRozmowy pl

  • 0

    16. ~mariano  2013-10-29 20:00:21  host: adup163.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kongres świetna sprawa, razem z kolegą nie żałujemy wydanych na niego pieniędzy. Organizatorzy postarali się bardzo i wszystko wypadło wspaniale (niesamowici goście - Hatalska, Gutsche) i bardzo duża frekwencja. Mam nadzieję, że za rok również będzie czego posłuchać.

  • 0

    17.  2013-10-30 20:06:21

    Dziękuję za pozytywne słowa i opinie na temat kongresu. Staraliśmy się zorganizować go jak najlepiej i jak widzę udało nam się to w pełni. W tym roku wysoko zawiesiliśmy poprzeczkę i w przyszłym rok postaramy się zorganizować jeszcze lepszą konferencję - specjalnie dla Państwa. A więc zapraszam już za rok! VI edycja kongresu "Biznes to rozmowy" przed nami! Pozdrawiam, Maciek Biernacki Online Expert BiznesToRozmowy pl Pozdrawiam, Maciek Biernacki Online Expert BiznesToRozmowy pl

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-141-4.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.