DAJ CYNK

Netia wstępnie rysuje strategię

WitekT

Wydarzenia

Zarząd Netii, który do połowy października chce przedstawić radzie nadzorczej nową strategię spółki na najbliższe pięć lat liczy, że ogłosi ją rynkowi nie później niż 14. listopada.

Zarząd Netii, który do połowy października chce przedstawić radzie nadzorczej nową strategię spółki na najbliższe pięć lat liczy, że ogłosi ją rynkowi nie później niż 14. listopada.

Paweł Karłowski, pełniący obowiązki prezesa Netii powiedział, że nowa strategia, która ma poprawić efektywność operacyjną Netii, nie będzie uzależniona od projektów akwizycyjnych. Będzie zaś uwzględniała postępujące zmiany na rynku telekomunikacyjnym - migrację usług głosowych do usług opartych na protokole IP, migrację usług stacjonarnych do komórkowych, czy rozwój szerokopasmowego dostępu do Internetu. Będzie też musiała być dopasowana do wydarzeń w obszarze regulacji rynku, takich jak bitstream access, WLR czy uwolnienie pętli abonenckiej (LLU).

Do połowy października zamierzamy przedstawić radzie nadzorczej propozycje modyfikacji kierunku strategicznego dla firmy na okres najbliższych pięciu lat. To jak szybko po prezentacji tej strategii radzie nastąpi jej ogłoszenie, będzie zależało od tego jak rada do tej strategii się ustosunkuje, ale jako zarząd dołożymy wszelkich starań, by komunikacja tej strategii nastąpiła nie później niż w momencie ogłaszania wyników III kwartału (14 listopada) - powiedział Karłowski.

Karłowski, który od 14 września pełni obowiązki prezesa i startuje w konkursie na prezesa Netii po odejściu Wojciecha Mądalskiego, powiedział też, że rada chce rozstrzygnąć konkurs jak najszybciej, a według informacji prasowych ma to nastąpić do końca grudnia. "Każda rada nadzorcza dąży do tego, by stan przejściowy w obsadzeniu funkcji prezesa spółki był możliwie jak najkrótszy. Od początku było wiadomo, że rada stara się, by ten okres był możliwie jak najkrótszy" - powiedział. Strategie powinny być aktualizowane wraz ze zmianami występującymi w otoczeniu, jak i z postępami w realizacji strategii dotychczasowej (...) Netia jest świadoma zmian trendów rynkowych - wybory strategiczne będą wynikać z tej świadomości - powiedział Karłowski.

Dla Netii coraz większe znaczenie będą też mieli klienci detaliczni. Prezes podkreśla, że z raportów analitycznych wynika, że klienci detaliczni będą w coraz większym stopniu preferowali kupowanie usług o charakterze konwergentnym. Netia jest operatorem detalicznym i zawsze nim była, z tą różnicą, że w dotychczasowym otoczeniu regulacyjnym ta działalność ograniczona była do historycznie posiadanych sieci własnych. Sytuacja ta się potencjalnie zmienia w efekcie działań regulacyjnych, jak i nowych możliwości technologicznych - czy to ze względu na zaangażowanie Netii w świadczenie usług komórkowych za pośrednictwem inwestycji w P4, czy też na rozpoczęcie przez Netię świadczenia usług dostępowych w oparciu o technologię WiMax - powiedział Karłowski.

Przychody od klientów biznesowych stanowiły w I półroczu tego roku 76% przychodów z działalności telekomunikacyjnej Netii wobec 73% w I półroczu zeszłego roku.

Karłowski zapowiedział, że nowa strategia z racji jej długofalowego charakteru nie poprawi jeszcze tegorocznych wyników operacyjnych spółki. Z natury strategii i jej długookresowego wpływu na działalność firmy, ogłoszenie zmian strategii nie będzie miało wpływu na bieżące wyniki operacyjne firmy. Nie chciałbym natomiast spekulować na temat innych ewentualnych konsekwencji nowej strategii - powiedział.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP