Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Netia przejmuje Dialog i Crowley'a

Netia przejmuje Dialog i Crowley'a

WitekT 29 Września 2011 20:16

0 0

Netia poinformowała, że podpisała z KGHM umowę kupna 100% udziałów Telefonii Dialog. Wartość transakcji wyniesie 944 mln zł. A za kolejne 31,8 mln dolarów przejmie Crowley Data Poland.

W II kwartale 2011 roku przychody Dialogu wyniosły 125,6 mln zł, natomiast zysk netto 10,2 mln zł. Pod koniec II kwartału Dialog posiadał 810 tys. linii dzwoniących, a liczba usług transmisji danych wyniosła 155,5 tys. Szerzej o wynikach operatora za ten okres pisaliśmy w tej wiadomości.

16. września Netia, pod transakcję przejęcia Crowley’a, dokonała transakcji zabezpieczającej ryzyko kursowe w dolarach po kursie 3,14 zł, więc według oczekiwań operatora transakcja zamknie się za łączną kwotę 100 mln zł. Crowley jest operatorem świadczącym usługi telekomunikacyjne w obszarze transmisji danych, usług głosowych oraz dostępu do Internetu dla klientów instytucjonalnych.




Na te przejęcia Netia weźmie 650 mln zł kredytu na 5 lat, udzielonego przez Rabobank, BNP Paribas, BRE Bank, Raiffeisen Bank Polska oraz Raiffeisen Bank International.

Aby obie transakcje doszły do skutku, niezbędna jest zgoda UOKiK-u.

Źródło tekstu: Netia     

Dodaj do:
w sumie: 71
  • 0

    59. ~kolo  2011-09-30 20:22:19  host: 89-68-126-61.dynamic.chello.pl

    news dnia to jest info ze w polkomtelu w technice poleciało dziś 30 osób ! polsat rulez ;-)

  • 0

    60. ~ttt  2011-09-30 20:43:39  host: 87-205-178-80.adsl.inetia.pl

    @59 Co to jest 30 osób w stosunku do prawie tysiąca, co poleci w Dialogu i Crowleyu? Już sobie wyobrażam, jaki nastrój dziś panował w ich biurach.

  • -1

    61.  2011-09-30 21:15:00

    650 mln zł kredytu na 5 lat?????!!!!!!! A tu szarak bierze mieszkanie za 300 tyś. na ... dożywocie :(

  • 2

    62. ~  2011-09-30 21:23:06  host: z11-11.opera-mini.net

    61.erowiec. Nie chcę Cię dobijać, ale za kredyt 5 lat również mniej % kasy banku oddać będą musieli, niż np. Ty po 30-u latach...

  • 1

    63. ~szybkaKOLEJ  2011-09-30 21:25:40  host: dsq242.neoplus.adsl.tpnet.pl

    61- Netia to kapitał bodaj z Luksemburga, więc stać ich na taki ruch.

  • -1

    64. ~bb  2011-09-30 21:34:19  host: 178235203251.unknown.vectranet.pl

    @55 w dup* byłeś i g*** słyszałeś. Widać, że masz zerowe pojęcie

  • 0

    65. ~  2011-10-01 07:41:15  host: 77-253-137-225.adsl.inetia.pl

    @63 - bzdura. Została im niewykorzystana kasa za sprzedaż P4 (Play). Ponadto, te 650 milionów będzie wzięte "pod" połączony podmiot, czyli pod większy majątek, a przecież oni go w ciągu 5 lat nie spłacą, tylko zmienią jego formę po tym okresie (wezmą nowy).

  • 0

    66. ~watch  2011-10-01 08:22:22  host: 46.205.125.66.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    zaraz tak 1000 osób nie wywalą - dziś na rynku o specjalistów jest ciężko (kto prowadził rekrutację ten wie). Nie jest też wykluczone czy nie przeniosą części działów do Wrocławia bo tu koszty znacznie mniejsze - koszt specjalisty średnio 50% mnijeszy niż w wawce. Po takim przejęciu będą musieli koszty ostro ciąć - i w samej Netii też głowy polecą bo w Dialogu na niekórych stanowiskach są zapewne lepsi fachowcy.

  • 0

    67. ~req  2011-10-01 08:57:58  host: 77-254-122-110.adsl.inetia.pl

    w netii już poleciało i nie za bardzo ma co polecieć ewentualnie będzie wymiana... nie ma wyników polecisz bo na Twoje miejsce jest 3 menago z Dialogu

  • 0

    68. ~cebulek  2011-10-01 09:10:16  host: tor-exit-router36-readme.formlessnetworking.net

    @55 - co to misu za bzdety o zwiazkach zawodowych. Jakbyś wczoraj o 16 oglądał wewnątrzzakładową konferencję Mirka to byś się z niej dowiedział, że w umowie kupna nie ma żadnych gwarancji zatrudnienia dla Dialogu

  • 0

    69. ~ttt  2011-10-01 10:07:41  host: 77-253-47-222.adsl.inetia.pl

    @66 Zaraz to może nie, ale w przeciągu pół roku to tak. Wiem (również z własnego doświadczenia), co Netia robi w przejmowanych spółkach. I nie patrzy się na to, czy ktoś jest specjalistą czy też nie. Nie to jest brane pod uwagę przy wyborze osób do zwolnienia.

  • 1

    70. ~  2011-10-01 10:16:35  host: etf153.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sami mondrusie tu sa i jeden to lepszy. Zamknac na miesiac telepolis i ludzie by sie pozmykali a nie piep...ili o ortografi i drobnych bledach. podejzewam,ze autorzy tej strony nie maja tylko jednego na glowie. badzmy wyrozumiali,bo na pewno kazdy z was osobno tym czym sie zajmuje tez robi gafy i to nie ortograficzne. przestancie w koincu narzekac!!!! zamknij oczy i narzekaj ,ze nic nie widzisz. A informacje sa Swietne i przyjemnie sie ta nowinki czyta. Dobra robota(jak zawsze WitkuT !!!

  • 0

    71. ~berdys  2011-10-01 11:11:55  host: user-31-174-227-92.play-internet.pl

    70. ludzie by zapomnieli i juz nie wrocili. Zamknij FB na miesiac- tydzien oburzenia, tydzien wyparcia, tydzien na obrazenie sie - po miesiacu mieli by na powrot moze 2 mln "talibow" , ktorzy zyc bez fb nie moga.

  • 0

    72. ~steve  2011-10-02 09:15:15  host: user-46-112-102-64.play-internet.pl

    Witam,odkąd przedłużyłem z Netią umowę od 17 -08-2011 na kolejne 2 lata to nie mam sygnału do dziś tj. 02-10-2011r,jeszcze na dodatek przysłali fakturę do opłacenia na dzień 4-10-2011,zmuszony zostałem do kupna na kartę z play abym miał internet,nie życzę nikomu takiej sytuacji,nawet nie potrafią zadzwonić pod tel. kontaktowy z komórki,wstyd i żenada,to ma być traktowanie klienta?,przysłali Netia Spot ale bez umowy do podpisu,jednym słowem dziadostwo i tyle. Pozatrudniali jakiś "abdullachów" i nie mogą sobie poradzić z tym problemem,z tepsy nie mają sygnału na porcie,tak twierdzą ich ludzie którzy już byli 2 razy u mnie w domu aby sprawdzić co się dzieje,u mnie wsio ok. tylko u nich jest ten problem,jedynym moim wyjściem jest wypowiedzenie umowy i przejść do porządnego operatora który będzie traktował poważnie klienta nie to co ta pseudo firma zwana Netia

  • 0

    73. ~  2011-10-02 10:01:37  host: z11-11.opera-mini.net

    72.steve. Skoro przedłużyłeś umowę, więc nie było tak źle..? Najwyraźniej ktoś Cię odpiął z sieci i zapomniał podłączyć ponownie.. Ewidentna wina Neti, a Tobie zostaje wypowiedzenie umowy lub odszkodowanie.,

  • 0

    74. ~bilongo  2011-10-02 10:52:39  host: dynamic-78-8-4-4.ssp.dialog.net.pl

    po opiniach w necie widać, że netia ma najmniej zadowolonych klientów, ale tak to jest jak firma głównie oparta jest na PiaRze i marketingu a nie technice. Mam nadzieje, że jeszcze min. pół roku Netia nie wprowadzi swoich standardów do dialogu, potem niech robią co chcą ja spadam do TP

  • 0

    75.  2011-10-02 11:12:09

    Ja tam mam netię na linii tp od prawie 2 lat i zamierzam przedłużyć umowę niedługo pewnie na ofertę z xboxem za 1zł :P

  • 0

    76. ~  2011-10-03 12:15:20  host: user-46-113-71-132.play-internet.pl

    Witam ponownie,w dniu dzisiejszym tj.3-10-2011r.jakiś kierownik działu technicznego raczył zadzwonić do mnie po ponad miesiącu i zdziwiony że nie mam sygnału tel. i internetu,wnioskuję że po tym jak w dniu 30-09-2011 był pracownik TPSA u mnie w domu i stwierdził że u mnie jest ok.,wcześniej wysłałem do nich 5 e-maili,odpowiedzieli tylko na jeden w którym nic nie wynikało że coś jest nie tak u nich.Po wysłaniu wcześniej "nieszczęśliwego Netia Spot" który jak stwierdził ten kierownik z działu technicznego nie powinienem go otrzymać gdyż on nie posiada jakiegoś urządzenia o nazwie wolt,zaproponował że w ciągu 4 dni otrzymam nowe urządzenie z którym będę miał wszystko co mi się wcześniej należało,wyśmiałem go i podziękowałem mu aby nie wysyłał gdyż nie chce mieć już z nimi nic do czynienia i że rozwiązuję umowę definitywnie i idę do innego operatora który będzie traktował poważnie swoich klientów. W tym wszystkim najdziwniejsze jest też i to że do tej pory nikt mnie za taką sytuację nie przeprosił i nie powiedział że w jakiś sposób będą chcieli mi zrekompensować mi to że od 17-08-2011r nie miałem dostępu do tel. jak i internetu.Nigdy więcej takiej sytuacji nie życzę nikomu i przestrzegam przed taką pseudo firmą typu NETIA,z jednego tylko jestem zadowolony że pozbędę się wreszcie telefonu stacjonarnego który był mi potrzebny jak 5e koło u wozu,potrafią tylko reklamować małpy i inne ptactwa a nie potrafią w ciągu 1,5 miesiąca usunąć drobnej awarii która jest ich winą,nie dziwię się dlaczego,pozatrudniali jakiś abdullachów za psie pieniądze i mają to co mają.Wniosek jeden nasuwa się sam,należy jednak unikać takiej sytuacji na przyszłość i nie wiązać się z pseudo firmami typu "krzak" i temu podobnych

  • 0

    77. ~Simon  2011-10-05 13:28:56  host: v11-15.opera-mini.net

    Ja zaś jestem w miarę zadowolony z Netii - od której mam internet, chociaż za łącze 2 Mb/s (na więcej kabel od TP nie pozwala ;-/ ) abonament powinien być znacznie poniżej 50 zł. Natomiast jeszcze bardziej jestem zadowolony z telefonu stacjonarnego w Dialogu - za który ostatnio obniżyli abonament z 35 na 28 zł i na dodatek dorzucili ma kilka miesięcy pakiet 30 minut na połączenia z numerami stacjonarnymi. No a teraz się okazało, że mam Internet i telefon stacjonarny od jednej firmy.

  • 0

    78. ~Arek  2011-11-01 16:48:34  host: w3cache.dialog.net.pl

    Jestem klientem Dialogu. Kiedy to przejęcie zauważy końcowy klient?? Czy może ktoś coś wie?? Pytam na wypadek konieczności szukania alternatywnego dostawcy dotychczasowych usług.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-233-27.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.